http://results.djames.org.uk/results/index.php?EventID=240&m=50
Tuolta tuloksia sieltä Man-saarelta jossa Susiraja oli kartturoimassa... Näköjään luokkavoitto tuliaisina joten onnittelut siitä... Jotain raporttia lienee odotettavissa???
No olihan tuo aikamoinen seikkailu. Tosiaan luokkavoitto tuli, kun luokkia oli varmaan se parikymmentä :tongue: Tuolla national B:n puolellakin taidettiin kärjelle jäädä 5-10min. No eipä tuolta tulosta lähdetty hakemaan.
Hauskaahan oli ja tapahtumia riitti. Saaren mikroilmastoa ei usko todeksi ennen kuin itse näkee! Yhdessä kohtaa tulee kaatamalla vettä ja toisessa paistaa aurinko. Lauantain ekasta huollosta lähdettiin raekuuron keskellä slicksit alla ja 7km päässä pätkällä oli ihan hyvä keli vetää kuivan kelin renkailla. Edelliset pätkät oltiin ajettu kaatosateessa
Perjantai-iltanahan tosiaan aloteltiin. Nuotit oli tosin vähän mitä sattuu. Pattersonin valmisnuotit oli "aika" suuntaa antavia ja paikallisilta saadut nuotit muuten hyviä, mutta välimatkat joka paikassa about puolet liian lyhyitä. Tyhjää parempi ja sopeutumiskyvyllä pääsee pitkälle... Kuskikin ajellut nuottikisoja vain reilun vuoden joten otti joissain kohti varman päälle. Tai oikeastaan ajoi osan pätkistä varman päälle ja toisilla aina syttyi. Riippui vähän mielialasta. Pimeällä ajettiin kaikki perjantain pätkät. Nuotinluku lontooksi sujui koko ajan ihan OK. Hemmetisti vaan vaatii ajatustyötä suomen kieleen verrattuna ja lukeminen piti välillä aloittaa normaalia aikaisemmin, kun ei vaan osaa niin nopeasti sylkeä sanoja kuin suomeksi.
Yleisöeekoot 3 ja 4 Ramseyn keskustassa voitti Suomen perinteiset raviratapyöritykset 6-0. Päästiin ajelemaan lyhyt veto paikallista rantakatua pitkin. Ek 5 peruttiin onnettomuuden takia. Ilmeisesti auto osui vähän pariin katsojaan. Ei kuitenkaan kait mitäään vakavampaa. Kutosella jossain autonlevyisellä tiellä risteyksessä ihan kävelyvauhdilla raapaistiin takalokari kiviseinään. No huollossa paljastui, että oltiinhan me silitetty koko kylki
Kuulosti vaan takanurkalta. Kaiken muun lisäksi kyseessä vielä kuskin puoli. Omituista sekin
Seiskan lopussa hipastiin eturengas puhki jonnekin ja hirveällä munkilla eekoo kasi peruttiin, koska kyseessä sama pätkä kuin vitonen. Poliisit oli vielä pätkällä tutkimassa onnettomuutta. Sen takia toinenkin ajokerta peruttiin. Oli siis hyvin aikaa vaihtaa seiskan jälkeen siirtymällä rengas. Iltahuollossa jelppasin meidän kahta mekaanikkoa ja kuskia auton kanssa, jotta päästiin kaikki aikaisemmin iltapalalle ja syömään. Siltikin yöunet jäivät 5,5 tunnin korville.
Lauantai meni ilman suurempaa ohjelmaa. Pari pätkää oli vähän myöhässä ja paikallisten ratkaisu oli laittaa autot reitille 30s välein. Muutenkin meininki oli aika leppoisaa at-asemilla. Autot köröttelivät enemmän tai vähemmän omalla minuutillaan alueella ja ojensivat samoin tein kortin. Pyysivät sitten kirjaamaan oman minuuttinsa paperiin. Sama homma katsastuksessakin. Omalla puolella tunnilla olisi pitänyt mennä, mutta kaikki olivat jonossa milloin huvittaa.
Paikallisten kuskien ja karttureitten kanssa oli ihan hauskaa tarinoida. Ymmärrettävästi jonkin verran ihmetystä herätti, kun olin tullut Suomesta kartturoimaan. Kiva kokemus ja maisemat ihan jotain muuta, kuin Suomessa. Tiestökin oli kaikkea mahdollista. Isoo, pientä, nopeeta, hidasta, pomppusta, tasasta, puhdasta, mutasta, kuivaa, märkää. Pitää jossain välissä kirjoitella blogin puolelle tarinaa ja laitella kuvia. Samassa huoltopilttuussa oli jopa McRaen entinen legacykin. Oli tosin jo omistajan mukaan tehty 100% kierrätetyistä materiaaleista, kun Colininkin jälkeen oli jokusen kerran osumaa saanut.