Britannian GP - Jälkihöyryt

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
Kiina: Verstappen 10 sekuntia
Ranska: Vettel 5 sekuntia
Iso-Britannia: Räikkönen 10 sekuntia

Vettelillä siis eri säännöt kuin muilla :rolleyes:
Verstappenin tekemä moka oli tehty keskellä kisaa, Räikkösen ja Vettelin lähdössä. Jos oikein olen tulkinnut, lähdössä annetaan enemmän anteeksi.

Dino246

Well-known member
Rangaistuspisteet ovat minusta naurettavia, ei mitään väliä niillä.
Tämä on kyllä totta. Noita rangaistuspisteitä annetaan sen verran kitsaasti isoistakin pöljäilyistä että saa kyllä vuoden aikana töheltää ihan Maldonadona ja sittenkin on jo tekemistä että onnistuu sen 12 pistettä keräämään.

EDIT: Hienosti oli Whiting perustellut tätä rangaisuslinjan muuttumista. Oli arvellut että "ehkä tuomioon vaikutti se kun Ranskan jälkeen kritisoitiin sitä miten vähällä Vettel selvisi". Sehän antaakin tosi luotettavan ja hyvän kuvan tuomaroinnista että linja muuttuu sen mukaan miten paljon mediassa huudellaan. Nyt kun on tullut kritiikkiä että Kimin rangaistus oli liian kova verrattuna Vettelin rangaistukseen, niin tullaanko seuraavassa kisassa näkemään sitten sellainen kompromissi että annetaan 7,5 sekunnin rangaistus? Valitkaa nyt piru vie joku linja ja pitäkää se!

Viimeksi muokattu:

Davros

Well-known member
Melkeen toivon, että Vettel kolhisi ensi kisassa taas jonkun päälle, olisi hauska nähdä millaisen linjan tuomaristo sillä kertaa arpoisi..
Hamiltonin kun kolhisi niin siitä ne salaliittoteoriat vasta alkaisi.

Bunder

Well-known member
Itse en pidä näistä aikarangaistuksista varsinkaan jos ne lisätään loppuaikaan maaliin tultua. Jos kärsitään varikolla niin ihan ok, mutta mielummin näkisi varikonläpiajo rankkuja tai sitten suuremmista jutuista stop/go penaltyn.

Trullinkaasu

Well-known member
Joo, mutta mitä Sergolle kävi lähdössä? Minä huomasin vasta myöhemmin sen?

Yleinen huomioni on se, että miten vaativaa on tuo ajaminen nykyään. Uskomatonta on tuo, miten nuo kuskit ajaa noissa vauhdeissa. Hengitystekniikan rytmitys on todella tärkeää. Tuhista ei kannata.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Todennäköisesti rankaisivat Kimiä enemmän verrattuna Vetteliin, koska Kimi hyötyi tönimisestä. Vettel sen sijaan menetti.
Tuota itsekin ajattelin. Vaikka toki Kimikin menetti Red Bulleille paikan. Vettel menetti vain paljon enemmän vielä Ranskassa.

Dino246

Well-known member
Joo, mutta mitä Sergolle kävi lähdössä? Minä huomasin vasta myöhemmin sen?
Minun mielestäni pyörähti ihan omia aikojaan Abbeyssa. Näytti tulevan ensin "savujarrua" ja meinasi osua Sainzin perään, ja sitten saman tien pyörähti.

Crumb

Well-known member
Kahdeksan minuutin "syväanalyysi" Kimin ja Hamiltonin tällistä. En nyt keksi nostaa tuosta mitään uutta esiin. Tyypillinen eka kierroksen töötti. Hamilton jätti tilaa, mutta kuitenkin niukalti. Olisi seuraavassa mutkassa ollut joka tapauksessa sisällä ja Kimin edellä.

https://www.youtube.com/watch?v=7rlDGjWZ7GI

Speedster

Member
Kimiltä taas loistava kisa! hienoa nähdä vanhan mestarin ajoa.Voitto on ollut niin lähellä kokoajan jossain vaiheessa se tulee.Kimi on aina viihtynyt Spa:ssa ja se on Kimin lempirata jospa siellä :) Renaultilta taas hyvä kisa Britanniassa kyllä Ranskalais valmistajalle soisi jo sen ekan podium sijan paluun jälkeen.