Britannian GP siirtyy Doningtoniin

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Tiesin, luin jo autosportista ;)

Sinällään harmi, koska Silverstone on hyvä rata.
Mutta kyllähän näitä vaihteluita saa tulla, kunhan nyt eivät enää koskaan Span kilpailua ala poistamaan (paras rata ikinä).
 

JRantajoki

Well-known member
Liittynyt
30.1.2008
Viestit
640
Kunhan eivät pilaa hienoa rataa paskauudistuksillaan. :mad_old:
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Eih. Silverstone on maailman legendaarisin kilparata, ja nyt ne muuttaa GP:n pitopaikan johonkin Doningtoniin. Ei näin Bernie. Aasian talutusnuorassa mennään jo muutenkin, miksi se kisa piti siirtää muualle?

Kaikkien aikojen legendaarisin rata sivuutetaan noin vain kun taas Ranskan kyläpahanen Nevers saa pitää kisansa. Alastarokin on keskisemmällä paikalla kuin Ranskan maaseutu :rolleyes:
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Hookah sanoi:
Eih. Silverstone on maailman legendaarisin kilparata, ja nyt ne muuttaa GP:n pitopaikan johonkin Doningtoniin. Ei näin Bernie. Aasian talutusnuorassa mennään jo muutenkin, miksi se kisa piti siirtää muualle?

Kaikkien aikojen legendaarisin rata sivuutetaan noin vain kun taas Ranskan kyläpahanen Nevers saa pitää kisansa. Alastarokin on keskisemmällä paikalla kuin Ranskan maaseutu :rolleyes:
Väittäisin, että jos maailman legendaarisinta ja tunnetuinta rataa haetaan, niin se on kahden kauppa, mutta kumpikaan niistä ei ole Silverstone :)
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Silk Cut Jaguar sanoi:
Väittäisin, että jos maailman legendaarisinta ja tunnetuinta rataa haetaan, niin se on kahden kauppa, mutta kumpikaan niistä ei ole Silverstone :)

Bahrain ja Hungaroring? Radat joista kaikki unelmoivat voittavansa?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Silk Cut Jaguar sanoi:
Väittäisin, että jos maailman legendaarisinta ja tunnetuinta rataa haetaan, niin se on kahden kauppa, mutta kumpikaan niistä ei ole Silverstone :)
Eikä kumpikaan kuulu F1-kalenteriin. ;)
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
WebSlave sanoi:
Eikä kumpikaan kuulu F1-kalenteriin. ;)
Hookah ei puhunut legendaarisimmasta F1-radasta.

(Vai oliko tuo vain "yhden pisteen vihje" :) Tai oikeastaan jos siihen kauppaan lisätään vielä Monaco kolmanneksi.)
 
Viimeksi muokattu:

EdHunter

Uuden Englannin Nahkamies
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
1128
Sijainti
Brave New World
No, onhan Donington ihan kiva rata, paljon korkeuseroja ja melko haastavia mutkia. Mun mielestä nykyinen Silverstone on aika yliarvostettu rata. Vielä 80-luvulla se oli oikeasti nopea rata (esim. Keken pitkään säilynyt keskinopeusennätys 1985), mutta 90-luvun uudistukset teki siitä melko tylsän perusradan. Lisäksi lentokenttäratana siellä ei ole edes kunnon korkeuseroja.

Kaikista paras F1-areena Briteissä olisi Brands Hatch :ahem: Siinäpä vasta hieno rata. Harmi vaan, että taitaapa olla suojeltavaa aluetta ikiwanhan metsikön vuoksi, eikä tarpeellisiin parannustöihin näin ole mahdollisuuksia :thumbdown
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
EdHunter sanoi:
Kaikista paras F1-areena Briteissä olisi Brands Hatch :ahem: Siinäpä vasta hieno rata. Harmi vaan, että taitaapa olla suojeltavaa aluetta ikiwanhan metsikön vuoksi, eikä tarpeellisiin parannustöihin näin ole mahdollisuuksia :thumbdown
Onneksi. :D Brands Hatchin tilkenöinti vasta harmi olisikin.
 

Lintu

Siipeilijä
Liittynyt
20.1.2004
Viestit
6401
Sijainti
South Georgia and the South Sandwich Islands
Karmea uutinen, kaamea uutinen! :thumbdown

Tokihan tämmöistä mahdollisuutta väläyteltiin jo pitkään, mutta uskoin, että se on taas sitä tyypillistä uhkailua ja pelottelua. Ei näköjään tällä kertaa. :thumbfh:

No, ehkä siitä Doningtonistakin oppii ajan mittaan pitämään. :eek:
 

EdHunter

Uuden Englannin Nahkamies
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
1128
Sijainti
Brave New World
Silk Cut Jaguar sanoi:
Onneksi. :D Brands Hatchin tilkenöinti vasta harmi olisikin.
Joo, en mäkään halua Brandsin kikkelöimistä H.Tilken toimesta, mutta jos rataprofiilin säilyttäisi entisellään ja vähän lisäisi ulosajoalueita, niin sitten ehkä..?

Vaikka voi toki olla paljon parempi, ettei puututtaisi ollenkaan. Historia tietää aika monta surullista esimerkkiä ratauudistuksista: Kyalami, Österreichring, Zandvoort, Nürburgring, Buenos Aires jne..
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
EdHunter sanoi:
Kaikista paras F1-areena Briteissä olisi Brands Hatch :ahem: Siinäpä vasta hieno rata.
En ole koskaan oikein ymmärtänyt Brands Hatchin viehätystä. Ehkä se johtuu siitä, etten ole koskaan ajanut siellä millään simulla. Ei se profiililtaan tai televisiosta nähtynä mitenkään erikoiselta vaikuta.
Historia tietää aika monta surullista esimerkkiä ratauudistuksista: Kyalami, Österreichring, Zandvoort, Nürburgring, Buenos Aires jne..
Buenos Aires? Eikös se ole jotakuinkin alkuperäisessä asussaan edelleen?
 
Viimeksi muokattu:

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä

Montako mutkaa jätetään ennalleen kun/jos rataa aletaan laittaa F1:iä varten?
Silk Cut Jaguar sanoi:
Väittäisin, että jos maailman legendaarisinta ja tunnetuinta rataa haetaan, niin se on kahden kauppa, mutta kumpikaan niistä ei ole Silverstone :)
Isle of Man , Reims , Avus , Nürburgring , onhan noita..
WebSlave sanoi:
En ole koskaan oikein ymmärtänyt Brands Hatchin viehätystä. Ehkä se johtuu siitä, etten ole koskaan ajanut siellä millään simulla. Ei se profiililtaan tai televisiosta nähtynä mitenkään erikoiselta vaikuta
Eka mutka on muistaakseni alamäkeen ja ulospäin kallistettu, Westfield on nopea 2 apeksin mutka, Dingle dell corner on hauska mutta vaikea saada osumaan kohdalleen samoin kuin Clearways-Clark.
Sitä en tiedä sopisiko rata Formula 1 :lle nykyään.
 
Viimeksi muokattu:

EdHunter

Uuden Englannin Nahkamies
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
1128
Sijainti
Brave New World
WebSlave sanoi:
En ole koskaan oikein ymmärtänyt Brands Hatchin viehätystä. Ehkä se johtuu siitä, etten ole koskaan ajanut siellä millään simulla. Ei se profiililtaan tai televisiosta nähtynä mitenkään erikoiselta vaikuta.
Toki nämä on pitkälti makuasioita. Joku viehätys siinä henk.koht mulle on: nopeasta Paddock Hill Bendin ykkösmutkasta Druidsin neulansilmään - sitten kaarretaan Cooper-suoralle, jolle ympäröivä mäkimaasto luo luonnollisen amfiteatterin katsojille. Surteesin jälkeen kurvataan metsälenkille ylämäkeä pitkin. Seuraa haastava Hawthorn Bend, josta huippunopeaan Westfield Bendiin. Sitten Dingle Dellin shikaani ja Stirlings Bendin jälkeen palataan metsälenkiltä takaisin kumpuilevaa maastoa pitkin pääsuoralle. :thumbup: Hengästyttävän hieno rata!
 
Ylös