EdHunter sanoi:
Ehei. Vielä 80-luvun alussa se oli nopeita mutkia sisältävä huippunopea rata, jossa syheröosuus:
http://www.youtube.com/watch?v=nkbAkM740JY
90-luvulla F1:sten palatessa rata suunniteltiin uusiksi ja radasta tuli melko tylsä Mikki Hiiri-layout ysärihengessä:
http://www.youtube.com/watch?v=5_C5fisMYxk&feature=related
Kyllä WebSlave on oikeassa, sillä Autodromo Oscar Galvez on edelleen olemassa kaikissa muodoissaan. Tuo pisin lenkki eli numero 15, josta ensimmäinen videosi on, on käsittääkseni samassa kunnossa kuin muukin rata - eli huonossa kunnossa. Brasilian StockCar-sarja ajoi vielä viime vuonna siellä ja silloin he käyttivät muistaakseni 9-lenkkiä Senna-shikaanilla, mutta rata on niin huonossa kunnossa, ettei sinne enää tänä vuonna palata. Samaan kategoriaan kuin Hockenheim se ei siis kuulu, koska modernisoinnin aikana alkuperäisiin ratoihin ei koskettu vaan rata rakennettiin alkuperäistä mukaillen. Itseasiassa tuo 90-luvulla rakennettu F1-rata perustuu ihan ensimmäiseen Buenos Airesin 5-lenkkiin, joka rakennettiin 40-luvun lopulla.
Mitä Doningtoniin tulee niin radallehan rakennettiin vastikään uudet varikkotilat MotoGP:lle, joten en ymmärrä, miksi Mustakarikin kuvaili niitä kivikautisiksi. Mitä taas rataan tulee, niin uskaltakootkin koskea mutkiin Red Gaten ja Coppicen välillä.
Silverstonen kerrottiin jo aiemmin olleen kiinnostuneen A1GP:stä ja MotoGP:stä, joten ratayhtiön ja BRDC:n kannalta tämä ei ehkä ole niin kamala uutinen. Korvaava formulaluokka vaan radalle, varjo-Britannian GP tilalle Brittien kotiradalle ja taas mennään.