Britannian GP siirtyy Doningtoniin

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Puhteita illanratoksi. ;) Otin vähän ideoita Bleun ja petrolheadin ehdotuksista ja yhdistelin niitä omiini. Muutamista ohituspaikkojen vuoksi tekemistäni tiukoista mutkista huolimatta tuon pitäisi olla aika nopea rata kokonaisuudessaan. Alkuperäisistä mutkien profiileista on jäljellä aika vähän, mutta silti perusluonnetta ei ole täysin tuhottu. Siirsin myös varikon Coppicen jälkeiselle suoralle radan sisäpuolelle (2003 suunnitelman mukaisesti), jossa varikon sisäänmeno tai ulostulo eivät häiritse normaalia ajolinjaa. Nykyisellekin varikolle johtava reitti on tuossa mukana.
 
Viimeksi muokattu:

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365


EI EI EI, Malesian kopiota! :jaska:

Webslavelta hieno ehdotus, yksi ongelma tuossakin on nimittäin sisäosan jatkon turvalueet ja suuri korkeusero. Jos Stackley's Bridge pidettäisiin ennallaan niin sitten toteuttamiskelpoinen idea. Olisihan sitä hieno painaa yli 300 lasissa jyrkkää alamäkeä...
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Ei tuolla ainakaan ohi pääse, mitä katsoin moottoripyöräkisaa.:nope:
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Nykyisellään f1-autoilla ohituspaikat ovat varmasti yhtä vähissä kuin Monakossa, Espanjassa ja Unkarissa. Ensi vuoden aerodynamiikkamuutosten vuoksi ohitukset helpottunevat, joten rataprofiili ei välttämättä vaadi kovin massiivista uudistusta. Tosin radalle olisi hyvä saada ainakin yksi pitkä suora.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Hienoja ehdotuksia muutamilta forumisteilta. Harmi, että Slverstone tippuu pois kalenterista, mutta toisaalta on jänskä nähdä taas uusiakin ratoja.
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
Moe Szyslak sanoi:
Ei tuolla ainakaan ohi pääse, mitä katsoin moottoripyöräkisaa.:nope:
Tarvitseeko kaikkien ratojen olla samalla kaavalla tehtyjä?
Tilke osaisi suunnitella Span rataankin varmaan ohituspaikkoja , tulisiko siitä parempi moottorirata?
Sepang , Shanghai , Fuji , Bahrain on jo tehty sillä "pitkä suora-tiukka jarrutus"-kaavalla. Kiitos riittää jo.

-Donington on kyllä vähän pieni rata nykyformuloille.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
petrolhead sanoi:
Tarvitseeko kaikkien ratojen olla samalla kaavalla tehtyjä?
Tarvitseeko kaikilla radoilla nähdä ohituksia? Siitähän tuossa "kaavassa" on lähinnä kyse.
Sepang , Shanghai , Fuji , Bahrain on jo tehty sillä "pitkä suora-tiukka jarrutus"-kaavalla. Kiitos riittää jo.
Mainitse yksi hyvä ohituspaikka F1-radoilla, joka ei ole "pitkä suora-tiukka jarrutus"?
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
WebSlave sanoi:
Mainitse yksi hyvä ohituspaikka F1-radoilla, joka ei ole "pitkä suora-tiukka jarrutus"?
Ehkäpä Suzukan eka mutka. Ei ole niin älytön jarrutus vaan siihen mutkaan mennään kovaa ja nopeutta pidetään jonkunverran yllä. Mutkassa auttaa sellanen ovaalimainen "camber change" vai miten sen nyt sanois. Kysy vaikkapa Kimiltä! :tongue:
 

Polle

Well-known member
Liittynyt
4.3.2008
Viestit
125
Mielellään näen Formulat Doningtonissa, mutta sillä ehdolla, että rata pidetään entisessä asussaan aina shikaaniin asti, sen jälkeen ne voi tehdä sille mitä haluavat. Ja hyvä tietysti että Britit saavat pitää kisansa, lajin juuret on kuitenkin siellä. Silverstone on hiukkasen tylsä ainakin simuilla, mutta onhan siellä nähty hyviäkin kisoja ja legendaarinenhan se on, siitä ei pääse mihinkään. Eihän sitä tiedä vaikka tulevaisuudessa siellä vielä ajetaan, joskin Doningtonin soppari on kymmenvuotinen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Joni sanoi:
Ehkäpä Suzukan eka mutka. Ei ole niin älytön jarrutus vaan siihen mutkaan mennään kovaa ja nopeutta pidetään jonkunverran yllä. Mutkassa auttaa sellanen ovaalimainen "camber change" vai miten sen nyt sanois.
Mjoo, kysyessäni ajattelin kyllä tämän vuoden kalenteria. Onko Suzukan 1. kaarre kallistettu, vai mitä ajoit takaa? Radoilla, joilla ei ole yhtään todella hyvää ohituspaikkaa tuollaisista vähemmän hyvistä tulee väkisinkin niitä kyseisen radan tärkeimpiä ohituspaikkoja.

Tämän vuoden ohituspaikoista ei äkkiseltään tule muita ehdokkaita mieleen kuin Copse. Kuinka "hyvä" se on onkin sitten toinen juttu.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Njuu. Onneksi Suzuka on taas ensi kaudella mukana! :thumbup:
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1998
Kyllähän tuo Sivlerstonen Stowekin on ihan ok paikka, jos vain sattuu pysymään lähellä tuossa ekalla sektorilla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
odetus sanoi:
Kyllähän tuo Sivlerstonen Stowekin on ihan ok paikka, jos vain sattuu pysymään lähellä tuossa ekalla sektorilla.
Vaikkei Stowe mikään hidas mutka olekaan, niin kyllä se on selvästi mainitunkaltainen "suora-jarrutus"-ohituspaikka.
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
WebSlave sanoi:
Tarvitseeko kaikilla radoilla nähdä ohituksia?
Vastausvaihtoehdot on kyllä tai ei. En ajattele asiaa niin mustavalkoisesti että valitsisin jomankumman.
Ohituksia on ihan mukava nähdä, mutta ne eivät joka kisassa ole niin elinehto että niiden tapahtuminen on taattava keinolla kuin keinolla. Ja , edelleen , jos ohituksia on lisättävä, muutetaan autoja. Tehdään vaikka autoista sellaisia että toisen vaihdelaatikossa kiinni pystyy ajamaan nopeissa mutkissa.
Jotta ketju pysyisi radoissa enemmän kuin ohitusten lisäämisessä tyydyn toteamaan että esim Bahrainin radassa on menty turhan pitkälle ohituspaikkojen suunnittelussa. Sielläkin yhden tai kahden suoranpäässä olevan tiukan mutkan tilalle voisi laittaa nopean ja vaikean mutkan.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
petrolhead sanoi:
Jotta ketju pysyisi radoissa enemmän kuin ohitusten lisäämisessä tyydyn toteamaan että esim Bahrainin radassa on menty turhan pitkälle ohituspaikkojen suunnittelussa. Sielläkin yhden tai kahden suoranpäässä olevan tiukan mutkan tilalle voisi laittaa nopean ja vaikean mutkan.
Jaa, minusta Bahrain on Tilken toiseksi paras luomus Turkin jälkeen ja itse asiassa yksi suosikkiradoistani koko kalenterissa. Siellä kun kaikki ne mutkat, jotka eivät ole suoran päässä olevia ohituspaikkuja tuntuvat olevan niitä (nopeita ja) vaikeita mutkia.
 

Feretti

Well-known member
Liittynyt
3.7.2007
Viestit
678
odetus sanoi:
Kyllähän tuo Sivlerstonen Stowekin on ihan ok paikka, jos vain sattuu pysymään lähellä tuossa ekalla sektorilla.

Kyllä se aika vaikeaa on nyky autoilla pysyä lähellä Becketts(?) mutkassa sen verta paljon se downforcea vaatii:ahem:
 

Deep Throat

Well-known member
Liittynyt
30.6.2007
Viestit
784
Sijainti
Turku
markot sanoi:


EI EI EI, Malesian kopiota! :jaska:

Webslavelta hieno ehdotus, yksi ongelma tuossakin on nimittäin sisäosan jatkon turvalueet ja suuri korkeusero. Jos Stackley's Bridge pidettäisiin ennallaan niin sitten toteuttamiskelpoinen idea. Olisihan sitä hieno painaa yli 300 lasissa jyrkkää alamäkeä...


yhdennäköisyyttä kieltämättä löytyy :D
 
Ylös