FW08
Registered User of Talent
Tulihan tuo Marussiankin "huippusijoitus" Glockin ajamana. Eli ei se kuski ihan yhdentekevä ole.
Koska kukaan noista jämätallien kuskeista on ajanut viimeksi kisan maaliin keskitallin kuskin edellä? Ne romurallikisat pitäisi ajaa maaliin muiden jämätallien edellä, ja yleensä juuri silloin Heikki tai Caterham pettää.No on sillä merkitystä että siellä on hyvä kuski ajamassa. Noi häntäpään tallien parhaimmat sijoitukset tulee yleensä romurallikisoista, joissa tulee paljon turva-autoja. Siinä ei tasaisen varmalla(hitaalla) kuljettajalla ole mitään mahdollisuuksia jos on aina siellä 15 sijan tuntumilla. Ainoa toivo on siinä että jollain ilveellä saa itsensä lähdössä tai varikkokäyntien tai muun häslinkien lomassa sinne 10 sijan tuntumaan ja sitten yrittää kapeassa rännissä pitää nopeammat takanaan. Se on varmaa noilla autoilla ei paljon radalla ohitella ensimmäisten kierrosten jälkeen.
Edelleen Glock Singaporessa.Koska kukaan noista jämätallien kuskeista on ajanut viimeksi kisan maaliin keskitallin kuskin edellä?
Edellä ajamisella tarkoitan sijan puolustamista. En sitä että joku tekee älyttömän myöhäisen stopin eikä kerkeä ajamaan kiinni. Toki siinä saattoi Glockilla olla vähän merkitystä, ettei näin käynyt.Edelleen Glock Singaporessa.
Näin päin se luultavasti menee. On myös mahdollista, että väännetään siitä millä ehdoilla sopimuksessa mahdollisesti olevaa optiota voidaan käyttää 2014.Caterham on jo esittänyt Kovalaiselle tarjouksensa, ja nyt Heikki on antanut tallille vastaehdotuksensa. Jatkosopimus ei ole Kovalaisen mukaan kiinni rahasta, mutta sopimuksen pituudesta on ollut erimielisyyttä. Minä oletan tämän tarkoittavan, että Caterham tahtoo Kovalaiselta sitoutumista useammaksi vuodeksi, kun taas Heikki on kiinnostuneempi yksivuotisesta sopimuksesta, joka mahdollistaa siirtymisen toiseen talliin heti tilaisuuden tullen.
Tein lyhykäisen vertailun tallien resursseista tonne, ja niiden perusteella voisi väittää Caterhamin olevan omalla paikallaan. Toki tuollainen vertailu on aina yksinkertaistus ja todellisen tilanteen selvittämiseksi pitäisi tietää ainakin alihankinnat huomattavasti kattavammin.Tällainen ongelmahan selittäisi miksi Caterham ei ole tällä kaudella edistynyt odotetusti, vaikka talli on parantanut autonkehitysresurssejaan reippaasti sitten viime kauden.
Ei ole. Hyvin tavallista on.Pyryf sanoi:Erikoinen homma että nopea paperilla on eri juttu kun nopea radalla.
Minä tulkitsin Pyryfin viestin sarkasmiksi, mutta saattaapi sarkasmihälyttimeni vaatia kalibrointiaEi ole. Hyvin tavallista on.
Olisin normaalisti tulkinnut sen sarkasmiksi, mutta Pyryfin kohdalla lähtöoletus on, että Pyryf on vähän yksinkertainen.Minä tulkitsin Pyryfin viestin sarkasmiksi, mutta saattaapi sarkasmihälyttimeni vaatia kalibrointia
Nyt taidettiin oikeasta taustaoletuksesta huolimatta päätyä väärään lopputulokseen.Olisin normaalisti tulkinnut sen sarkasmiksi, mutta Pyryfin kohdalla lähtöoletus on, että Pyryf on vähän yksinkertainen.
Koska mulla ei varsinaisesti ole mitään menetettävää sen suhteen pidetäänkö mua tosikkona tai ei, olin valmis ottamaan riskin.Nyt taidettiin oikeasta taustaoletuksesta huolimatta päätyä väärään lopputulokseen.