Champ Car 2006

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Long Beachin aika-ajot on nyt sitten ajettu ja tulokset näyttävät tältä:

1) S. Bourdais, No.1 Newman/Haas Racing, 1:06.886
2) J. Wilson, No.9 RuSPORT, 1:07.208 +0.322
3) B. Junqueira, No.2 Newman/Haas Racing, 1:07.225 +0.339
4) A. Allmendinger, No.10 RuSPORT, 1:07.249 +0.363
5) M. Dominguez, No.7 Forsythe Championship Racing, 1:07.301 +0.415
6) P. Tracy, No.3 Forsythe Championship Racing, 1:07.408 +0.522
7) A. Tagliani, No.15 Team Australia Racing, 1:07.717 +0.831
8) O. Servia, No.6 PKV Racing, 1:07.869 +0.983
9) W. Power, No.5 Team Australia Racing, 1:07.965 +1.079
10) C. da Matta, No.19 Dale Coyne Racing, 1:07.982 +1.096
11) A. Pizzonia, No.8 Rocketsports Racing, 1:08.242 +1.356
12) J. Vasser, No.12 PKV Racing, 1:08.246 +1.360
13) D. Clarke, No.14 CTE Racing - HVM, 1:08.410 +1.524
14) J. Heylen, No.11 Dale Coyne Racing, 1:08.641 +1.755
15) N. Philippe, No.4 CTE Racing - HVM 1:08.647 +1.761
16) A. Ranger, No.27 Mi-Jack Conquest Racing, 1:08.855 +1.969
17) K. Legge, No.20 PKV Racing, 1:09.254 +2.368
18) C. Zwolsman, No.34 Mi-Jack Conquest Racing, 1:09.554 +2.668

----
Ensiksi tietty pitää katsastaa sarjan oma "Danica" eli Ms. Legge joka löytyy yllätysyllätys toiseksi viimeiseltä sijalta. No ei ehkä kovin suuri yllätys testejä seuranneille. Mutta kun kyseessä on PKV ja Legge jäi Serviasta melkein 1.5 sekunttia ja jäähdyttelevästä Vasseristakin sekunnin ei alku ole kovin lupaava. Kun tähän lisää että Legge on harjoituksissakin pyörinyt viimeisten joukossa voi vain sanoa että onneksi Houstoniin on aikaa yli kuukausi...
Mutta sitten ne muut:
En tiedä johtuuko radan ekan kurvin muuttamisesta mutta Bourdais ajoi rataennätyksen ja kuittasi paalupaikan.
RuSport oli parempi kuin Forsythe! :thumbup:
Junqueiran paluu onnistui :)
Will Power oli paras rookie vaikka onkin jo päässyt kisailemaan viime kauden lopussa, "oikea" paras rookie oli Antonio Pizzonia joka ajoi ainoaa Rocketsportsia. Ei siis "Team Brazil" -vielä.
Da Matta otti Coynelle 10. paikan. Pari sijaa pitää parantaa jos aikoo "näyttää" sillä tuohon ylsi viime kaudella Tarso Marqueskin (Coynen autolla).
Nelson Philippelle tämä on jo kolmas vuosi sarjassa ja parhaassa tiimissä tähän asti. Silti kehitystä ei vielä näy. Kannattaako :jaska: ..mutta onhan hemmo vielä nuori.
Conquestilla näyttää olleen koko viikonlopun perustuvanlaatuisia ongelmia.
Nuilla näytöillä Rangerin kausi jää tähän yhteen kisaan :(

Rocketsports uusissa väreissä. Olisko vähän kuin Brasilian värit? -Kunhan vain ei puna-valko :wink:
-mutta on niitä vieläkin pirun monta...joku voisi huvikseen laskea tämän kauden suhteen viime kauteen. Ehkä niitä on enemmänkin :yuck:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Ihan kauhian tarkkaan en ole noita amerikan sarjoja seurannut, mutta voisikohan Leggen ja Zwolsmanin suorituksien perusteella peräti kyseenalaistaa Atlanticin tason?
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Otto Hokkanen sanoi:
Ihan kauhian tarkkaan en ole noita amerikan sarjoja seurannut, mutta voisikohan Leggen ja Zwolsmanin suorituksien perusteella peräti kyseenalaistaa Atlanticin tason?
Niin noh. Ei Atlantic-sarja viimeisen viiden vuoden aikana mikään maailman paras koulutusluokka ole ollut. Vanhalla kalustolla pyristeltiin viime kauden loppuun. Tosin kun katsoo RuSPORT-tallia ja AJ Allmendingeria niin kannattaa miettiä kahdesti onko Atlantic-sarja vuosien 2000-2005 välisellä ajalla täysin turha? Zwolsman on kyllä pettymys, mutta hänen aika-ajo tuloksensa on seurausta kolarista ja rangaistuksesta eli ei ole reilua haukkua häntä. Leggeltä ei saisi odottaa vielä ensimmäisellä kaudella mitään maata mullistavaa, tosin tämä CCWS vastaan IRL-asettelu tekee tuon ajatuksen tyhjäksi. Leggeä verrataan Patrickiin. Mutta Legge on sentään voittanut Amerikassa autokilpailun Danica ei. Itselleni riittää se että Kat pääsee ensimmäisessä kilpailussaan maaliin. Toisin kuin mm. Tracy ja Vasser, Legge ei ole vielä osunut Long Beachin betoniseinään... :rolleyes:

Nyt kun tuosta Atlantic-sarjasta tuli puhetta niin sarjahan uudistui täysin täksi vuodeksi. Uusi auto on jo nyt kaksi sekuntia nopeampi kuin vanha ja kilpailuvalmiudessa niitä löytyy 33 autoa, joka on muuten Indy 500:n autojen määrä :D. Kauden avaukseen saatiin 29 autoa ja mukana on mm. A1-kuljettaja Stephen Simpson , Ayrton Sennan oppipoika Danilo Dirani ja toisen sukupolven tallitoverit Graham Rahal ja Al Unser III. Sarjan voittajalle on luvassa 2 miljoonan dollarin stipendi, jonka avulla kuljettaja voi hankkia itselleen Champ Car paikan ensi vuodeksi. Atlantic-sarjan kilpailuja voi seurata suorina lähetyksinä osoitteesta http://www.champcaratlantic.com

Capulle vielä: Tuon Pizzonian auton värityksen takaa löytyy mielenkiintoinen tarina. Sen on nimittäin suunnitellut Champ Car fani :thumbup: Jaan myös mielipiteesi puna-valkeista autoista joita tänä vuonna on nopean laskutoimitukseni mukaan seitsemän kappaletta! :yuck:
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Kyllähän Atlanticin taso on ollut 2000-luvulla aika vaihteleva.
En silti menisi teilaamaan Atlanticia Leggen ja Zwolsmanin takia Long Bachin esitysten takia. Leggellä on harteillaan mega paineet nyt kun Danica Patrick teki läpimurtonsa. Ei olisi, jos Indycareissa ajaisi vielä Sarah Fisher :D (vaikka taitaakin palata Indianapolisiin :dunno: )
Kuten tossa jo sanoin "onneksi Houstoniin on aikaa yli kuukausi..."
Ja Zwolsmanin vaikeudet taitavat osaksi myös johtua Conquestin vaikeuksista mitä ne nyt sitten ovatkaan.
Niin ja kisahan alkaa vissiin 23.00?
 

500

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
45
Legge ajaa Champcarissa lähinnä sukupuolensa takia vaikka Kevin Kalkhoven muuta vakuutteleekin. Zwolsman vaikuttaisi kovalta kuskilta, valitettavasti hänen tiiminsä vain näyttäisi alun perusteella olevan tämän kauden heikoin.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Kymmenen minuutin päästä alkaa Long Beachissä "uuden" Atlantic-sarjan kausi. Kilpailuun paalulta lähtee Forsythe Racingin saksalainen Andreas Wirth. Kilpailua voi seurata suorana täältä!
Suosittelen, sillä 28 autoa läpi Long Beachin ensimmäisen, toki levennetyn mutkan on jotain mitä ei pitkiin aikoihin ole nähty! :thumbup: Vielä kun olisi Visa niin olisi saanut ostettua tuon Race Director palvelun :jaska:
Noh, kohta alkaa Champ Car Atlantic Championship Series 2006! :thumbup:
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Wirth toi sitten Forsythen tallille sen ensimmäisen voiton Atlantic-sarjassa. Paljon kolaroitiin ja tekniikkakin petti ainakin Sofiolta ja Bomaritolta. Suosikkikuljettajani ajoi hienosti kolmanneksi. Hienoa Hinch! :thumbup: Tuo nettistreami toimi loistavasti. Tosin jenkit ja heidän mainoskatkonsa ottavat hieman päähän... Paras oli kun Rick Benjamin sanoi mainoskatkon aikana, että Al Jr:n pitäisi käydä punttiksella :D Kilpailu oli hyvä ja tästä on hyvä jatkaa Houstonissa.
Vähän yli tunti sitten siihen päätapahtumaan. Täytyy tässä kiittää Petri Piiraa sillä taisit mahdollistaa kisan katseluni :thumbup: Kotonani kun ei Eurosport näy mutta täältä löytyi paljon mielenkiintoisia juttuja. Kiitoksia paljon! :D
--------
No tätä en kyllä olisi halunnut nähdä! :mad_old:
Ensimmäisessä mutkassa Tracy, Allmendinger, Junqueira ja Servia osuvat yhteen ja ainakin kaikki neljä ulkona kilpailusta! :jaska: :mad_old:
 
Viimeksi muokattu:

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Vaikka ohituksia oli harvassa kisa oli viihdyttävää katsottavaa.
Isoin miinus kuitenkin Eurosportin ohjaajalle joka käänsi mainooksi AINA kun jotain mielenkiintoista radalla tapahtui eikä näyttänyt uusintoja, no mitä nyt lähtökolarista kai...Oliko kolariin sitten syyllinen Dominquez joka pääsi kolarista kuin koira veräjästä vai kuka?

-Ei kyllä alkanut Junqueiran kausi niinku oli sanonut että "Otan vain rennosti ja tulokset tulevat automaattisesti" -tai jotain sinnepäin... :frown: :D
Lähetyksen alussa ei tiennyt itkeäkö vai nauraa kun kuljettajia esiteltiin; Bourdain, Tracy, Vasser ja...Legge! Ja sitten loput joukkokuvassa. Olisikohan ollut parempi näyttää vaikka Da Mattaa?
Kyllä tuo Leggen hypetys on alkaa ottaa todella pattiin. Kalkhovenkin oli iloisempi kisan jälkeen kuin viime vuonna Da Mattan voiton jälkeen. Tärkeintä ei taida olla leidin nopeus vaan tuo "hieno" 8. sija.
Selostajatkin hehkuttivat Leggeä kuin messiasta. -Toivottavasti akka sitten sitä on Champ Carille. Tällä kertaa ainakin oli radan hitain auto ja kerran pyöräyttikin caaransa keskelle rataa.
Kisasta jäi mieleen tietty Bourdaisin loistava ajo. Ylivoimaisesti nopein kuski. Oli lopussa muita 1-2 sekunttia nopeampi.
Wilson oli hyvä kakkonen, jos Bourdais olisi tehnyt virheen olisi Justin kuitannut voiton. Tagliani ajoi myös hyvin. Palkintopalli ja Walkerin tiimin kuskille se on lähes maksimaalinen suoritus.

Dominquezin ajo ei ollut mikään loistava muttei huonokaan. Selostajat sanoivat että mies on saanut täksi kaudeksi vanhat mekaanikkonsa HVM:ltä takaisin. -Ihan OK.
Da Matta sitävastoin ajoi Dale Coynelle parhaan tuloksen sitten Servian kolmostilojen 2004. :thumbup:
Muista kuskeista mieleen jäivät positiivisessa mielessä Pizzonia, Power ja Ranger.
-Pizzonia teki virheen ekan mutkan jarrutuksessa sekä ilmeisesti antaessaan tietä kierroksella ohittaville päästi yhden kilpailevan auton ohitseen?? ..ja talli taktiikassa ottamalla varikolle väärään aikaan. Muuten kuitenkin nopea koko kisan, antoi esimerkillisesti tietä nopeimmille. Mahdollisesti olisi voinut sijoittua kuudenneksi.
-Power ajoi samaa vauhtia heti Taglianin takana kunnes teki virheen. Vaikuttava suoritus kaikinpuolin.
-Kun muut tekivät virheitä ajoi Andrew Ranger virheettömän kisan ja sijoittui hienosti kuudenneksi.
Myös Jan Heylen ajoi rookieksi OK kisan. Ei ollut Da Mattan vauhdissa muttei tehnyt yhtään virhettäkään.
Muut rookiet eli Clarke ja Zwolsman sen sijaan pyörivät radalla ja kun siltä ehtivät heidän ajokkinsa olivat kokoajan korjauksen alla, Mutta Clarkella löytui nopeuttakin. Toisinkuin Zwolsmanilla joka taisi olla kaikista hitain kuski radalla. Tiedä sitten johtuiko autosta sillä onhan Zwolsman viime vuoden Atlantic-mestari. :dunno:
-Hyvältähän toi eka kisa kuitenkin näytti. Ei malta odottaa seuraavaa vaikka varmaan sitä ennen muutoksia nähdään. Silti: :alppu:

PS. No niitä muutoksia on jo ilmassa. Ilmeisesti Rocketsportsista ei tule "Team Brazilia" koska huhutaan että Hollannin Nicky Pastorellin oleilu Long Beachin varikolla ei ollut mikään turha reissu vaan Nicky on tehnyt sopparin toisesta Rocketsportsin paikasta Houstonista alkaen.
Kyseessä on Ero F3000 mestari parin vuoden takaa.
Pastorellihan piti olla tänä vuonna Midlandin kolmoskuski. Tai yksi niistä..no rahat menevät parempaan tarkoitukseen nyt.
Oma F1-historiansa Pastorellilla kuitenkin on. Viime vuonna oli Jordanin testikuski ja testasi Minardia myös.
Mutta Champ Car kokemustakin riittää. 2004 testasi Walkerin Reynardia ja nyt ennen tätä kautta testasi Dale Coynen autoja ja oli ilmeisen lähellä paikkaa.
 
Viimeksi muokattu:

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Nyt kun Long Beachin kisa on ohi Champ Car tiimeillä on viralliset testit Portlandissa johon kaikki tiimit osallistuvat. Huomion arvoista testeissä on että mukana on Ryan Briscoe, eikä suinkaan Team Australia/Walkerin ratissa vaan Conquestin (vaikka virallisilla sivuilla väittävät että PKV).
Virallisesti Briscoe "auttaa tiimiä auton kehittelyssä". Mutta kun Conquestin autolla kuudenneksi avauksessa sijoittunutta Andrew Rangeria ei testeissä näy joten hänen kautensa taisi jäädäkkin yhteen kilpailuun :(
No mene ja tiedä? :p
Mukana on myös "uutena" Rocketsportsin toista autoa ajava Nicky Pastorelli jonka paikasta tiimin toisena kuskina ei tarvitse spekuloida. Vaikkei Pastorelli testeissä kovin kovassa vauhdissa ollutkaan. Myös Pizzonia on jolla oli sopimus vain Long Beachin kisasta ajaa nyt koko kauden.

(Crashista kopsatut ajat vielä) Leading performances (13-14 April) - Portland:
1) Sebastien Bourdais Newman/Haas 57.335s 138 laps
2) Justin Wilson RuSPORT 57.532s 141 laps
3) Oriol Servia PKV 57.631s 137 laps
4) Paul Tracy Forsythe 57.663s 112 laps
5) AJ Allmendinger RuSPORT 57.689s 135 laps
6) Bruno Junqueira Newman/Haas 57.842s 124 laps
7) Mario Dominguez Forsythe 58.220s 90 laps
8) Will Power Team Australia 58.251s 114 laps
9) Nelson Philippe CTE-HVM 58.273s 132 laps
10)Dan Clarke CTE-HVM 58.346s 153 laps
11)Alex Tagliani Team Australia 58.471s 126 laps
12)Katherine Legge PKV 58.583s 111 laps
13)Cristiano da Matta Coyne 58.650s 137 laps
14)Antonio Pizzonia Rocketsports 58.723s 91 laps
15)Ryan Briscoe Mi-Jack Conquest 59.080s 76 laps
16)Jan Heylen Coyne 59.200s 135 laps
17)Nicky Pastorelli Rocketsports 59.368s 185 laps
18)Charles Zwolsman Mi-Jack Conquest 59.817s 51 laps

Ajoista voi vetää pari johtopäätöstä PKV:lle testit olivat hyvä asia. Servia kolmanneksi nopein ja Leggegin vähän nopeampi kuin Long Beachissä.
CTE-HVM myös parantaa sitä mukaa mitä enemmän kilometrejä alle tulee. Näyttää olleen Räikkösen ja Robertsonien vainu oikeassa Dan Clarken suhteen.
Hyvä vaan että Briscoe "auttaa" Conquestia, tiimi tuntuu tarvitsevan kaiken mahdollisen avun tai Rangerin kuudes sija jää tämän kauden parhaaksi sijoituksksi. Mutta silti on väärä mies on syrjässä.
Ja pakollinen kuva kun on niin hieno:
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
CaPtEeNi sanoi:
Kyllä tuo Leggen hypetys on alkaa ottaa todella pattiin.
Eipä mennyt kauaa jos jo ensimmäisessä kilpailussa noin ikävästi sinulle kävi :D
Mielestäni Shaw ja Calvin Fish hoitivat tuon kansainvälisen lähetyksen ihan mukavasti. Shaw nyt tietysti kannattaa Katia ja Wilsonia, mutta ei tuo Leggen hypetys paljoa eroa viime vuotisesta Wilsonin puolella olemisesta. Oletko muuten sattunut näkemään ABC:n ja ESPN:n IRL-lähetyksiä? Siellä tuo hypetys on viety aivan uusiin sfääreihin: Kun Danica ajelee kuudentenatoista Scott Goodyear kehuu suoritusta ja kertoo Danican ottavan näin alussa rauhallisesti kunnes lähtee nousemaan kärkeä kohti. Tämä kaikki kun kierroksia on jäljellä kymmenen :dunno: Antaa CC:n hypettää Leggeä kunhan ei mennä niin pitkälle kuin IRL:ssä, jossa Danica pyörittää koko sarjaa :nope:

Täytyy muistaa kertoa hauska tarina Long Beachistä. Fanien suosikin Jimmy Vasserin keskeytettyä fanit pyysivät Jimmyä kaljalle. JV totesi, että mikä ettei! :D Coronan kaljateltassa Jimmy sitten viettikin koko loppukilpailun jakaen nimmareita ja siemailemalla olutta :D Näin voi käydä vain Champ Car sarjassa ja vain kun JV on lähettyvillä :thumbup:

Muita huomioita Pitkältä Rannalta. Paikalla olivat ainakin petturit Andrettista Fernandeziin. Michael Andretin nähtiin jopa keskustelevan Carl Russon kanssa varikolla. Bobby Rahal ja Al Unser Jr kannustivat Atlantic-sarjassa ajavia poikiaan. Paikalla olivat myös Chip Ganassin lisäksi hänen kuljettajansa Dixon ja Wheldon. Hondan pääpirun Robert Clarken tiedetään pitäneen kokouksen Kalkhovenin ja Forsythen kanssa lauantaina. Huhu jopa kertoo IRL-sarjan Brian Barnhartin olleen lauantaina paikalla. Taitaa "IndyCar World Series" olla lähempänä kuin koskaan :dunno:
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
En oo kyllä nyt Indycaaria päässy seuraamaan sen jälkeen kun Eurosport lopetti lähetykset joten Danican hehkutuksista en tiedä ja hyvä niin sillä tuo kuulostaa...hahhah :D haa :yuck:
En kyllä muista että silloin kun Sarah Fisher ajoi sarjassa entä häntä olisi hehkutettu erityisemmin.
Pisteet kotiin Jimmylle, ei tulisi euroopassa kuuloonkaan :thumbup:
Mutta olisiko tullut vielä viisi vuotta takaperin kaljankittaaminen kauden avauksessa mieleen Jimmylläkään? :tongue:
-No nauttikoon jäähyväisistään kunnolla niin fanitkin saavat nauttimisen aihetta, hyvä että PR-puoli pelaa.

Mitä tulee sarjojen yhdistymiseen joka onkin kova kysymys.
Sinänsä sarjojen yhdistymisessä en näe mitään pahaa jos sarja toimii tiiminomistajien ehdoilla eikä Tony Georgen, Honda ja muiden "ylemmän kastin" porukan päätäntävallassa. Sehän olisi vain hienoa että saataisiin 90-luvun lopun hienot ajat takaisin ja Indianapolis 500 mukaan.

Mutta nyt kun Champ Car on todistanut pärjäävänsä omillaan ja IRL menee myös hyvin en näe välttämätöntä syytä yhdistääkkään sarjoja.
Molemmat sarjat saavat kuitenkin viivalle minimissään 18 autoa.
Varsinkaan Champ Carin ei kannata yhdistyä nyt kun uusi runko on tulossa ja se tulee olemaan halvempi paketti kuin IRL-sarjan vastaava.
Uskon aika vakaasti että kaudella 2007 Champ Car pääsee "9 tallin kirouksesta" ja uusia talleja siirtyy sarjaan niin Atlanticista kuin IRL-sarjasta. Kuin muualtakin...en pitäisi edes hullun puheena jos väittäisin että Piquet Sports tulisi sarjaan (näin heittona).

Kuitenkin, kävi miten kävi, yhdessä vai erillään hyvä niin. Kunhan tämä toisille naljaileminen saataisiin loppumaan.
 

500

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
45
CaPtEeNi sanoi:
Mutta nyt kun Champ Car on todistanut pärjäävänsä omillaan ja IRL menee myös hyvin en näe välttämätöntä syytä yhdistääkkään sarjoja.
Monen mielestä kummallakin sarjalla menee taloudellisesti kyllä kaikkea muuta kuin hyvin. ChampCar on kärsinyt kauden 2003 alusta lähtien ja IRL:kin on tehnyt melkoisen laskun viime kauteen verrattuna. Odotan innolla ensi kauden Indycar World Series sarjaa. (Jos ja) kun sarjojen yhdistymisestä ilmoitetaan kesäkuuhun mennessä tulee se aiheuttamaan melkoisen hypen moottoriurheilupiireissä. Muutaman vuoden kuluttua sarja saattaa hyvinkin haastaa itse kuningas Forumula 1:n, kilpailullisesti sarja olisi parempi todennäköisesti jo debyyttikaudellaan. Joku suomalainen sinne pitäisi ehdottomasti saada..... tuleeko ketään sopivaa mieleen?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
500 sanoi:
Joku suomalainen sinne pitäisi ehdottomasti saada..... tuleeko ketään sopivaa mieleen?
Heikki Kovalainen siinä tapauksessa, että F1-kuvio ei onnistu. Toivottavasti näin ei käy. Ketään muuta en oikein keksi, Salo ei varmaan enää lähde, enkä usko, että on kysyntääkään. JJ:llä olisi jotain mainetta Amerikoissa, mutta menee hänkin jo vahvasti jäähdyttelijän puolelle, eikä uran jatkostakaan ole mitään takeita. Lisäksi tallien puolelta tuskin löytyy suurta kiinnostusta, eikä Jykä ole varmaan halukas tässä vaiheessa rahaa raapimaan moiseen kokoon. Kimin ja Heikin takana taitaa olla seuraavana Vilander, jonka urakehitys valitettavasti sakkaa pahasti, joten paikka löytyisi vain rahalla, jota ei näköjään ole. Nuoremmista kosseista ei toki tiedä, että mihin venyvät, mutta toistaiseksi näyttää vähän huonolta.
 
Viimeksi muokattu:

500

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
45
Bobakki sanoi:
Heikki Kovalainen siinä tapauksessa, että F1-kuvio ei onnistu. Toivottavasti näin ei käy. Ketään muuta en oikein keksi, Salo ei varmaan enää lähde, enkä usko, että on kysyntääkään. JJ:llä olisi jotain mainetta Amerikoissa, mutta menee hänkin jo vahvasti jäähdyttelijän puolelle
Jep, eli huonolta näyttää, näin vähän arvelinkin.

Kovalainen todennäköisesti ensi kaudella Renaultin F1 kilpakuljettajana, mikä tietysti toisaalta hyvä asia, mutta mieluummin ehkä näkisin hänet Ganassin tai Newman/Haasin tiimissä Indycar World Seriesissä.

Salo ja JJ taas liian vanhoja....
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
500 sanoi:
Jep, eli huonolta näyttää, näin vähän arvelinkin.

Kovalainen todennäköisesti ensi kaudella Renaultin F1 kilpakuljettajana, mikä tietysti toisaalta hyvä asia, mutta mieluummin ehkä näkisin hänet Ganassin tai Newman/Haasin tiimissä Indycar World Seriesissä.

Salo ja JJ taas liian vanhoja....
Onhan tuolla rapakon takana menestytty aika vanhallakin iällä, etten nyt automaattisesti sitä pitäisi ongelmana. Oma motivaatio ja yleinen kiinnostus jonkun finskin ajattamiseen sitä vastoin ovat aika suuria esteitä.

Itse ehkä toivoisin ennemmin, että joku junnuista (Mäkelä? Annala?) onnistuisi niin hyvin, että yhdistymisen tapahtuessa pääsisi tuonne. Oma mielipiteeni on kyllä, että sarjat saisivat lyödä hynttyyt yhteen, saataisiin yksi oikeasti vahva sarja tuonnekin. Kyllähän nuo molemmat taitaa tällä hetkellä kituuttaa. F1:n haastamiseen en kyllä usko, Euroopassa ei kuitenkaan olla järin kiinnostuneita amerikkalaisten puuhasteluista ja toisin päin.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Kun täällä nyt lähdettiin suomalaista rapankon taakse lähettämään, niin on pakko myöntää, että olen jo pitkään meinannut erästä tällä foorumillakin postailevaa Aasiassa ajavaa kuljettajaa ehdottaa, mutten ole uskaltanut :D
Tosin kyllä tuon uusvanhan IndyCar World-sarjan saisi Suomen televisioon muutakin kautta. Onkohan Berniellä muuten vielä se 30% alennus TV-sopimuksissa, jos ei Champ Caria näytetä samalla kanavalla? Jotenkin vain uskon, että mikäli yhteinen sävel kahden sarjan välillä löytyy on Indianapolis 500 Suomen Tv:ssä hyvinkin nopeasti... :cool:

500 tästä mainitsikin tuolla toisaalla, mutta Patrick Carpentier siis saatetaan nähdä Montrealissa PKV:n Lolan ratissa (Vasserin tilalla?), sillä kilpailun uusi promoottori, Carpin manageri yrittää saada kilpailuun mahdollisimman paljon kanadalaisia, jotta kiinnostus tapahtumaa kohtaan nousisi. Carpentierin takana häärivät Rangerin autosta tuttu Tide ja entinen F1-moottoripaja Mecachrome.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Grand Prix of Houston

Houstonin kisaviikonloppu siis edessä. Niinhän siinä sitten kävi, että Pizzonian ajot Rocketsportilla loppuivat lyhyeen. Brasiliassa Champ Carilla ei ole TV-sopimusta, joten Gentilozzin ja brasilialaisten liikemiesten yhteistyö pistettiin jäihin ainakin vuodeksi. Autoa numero kahdeksan ajaa loppukauden Jordanin entinen kolmoskuski Hollannin Nicky Pastorelli. Monterreyssä talli tuo toisen auton radalle ja sitä ajaa Viron Tonis Kesemets. Sen mitä olen Kesemetsin haastatteluja vuosien varrella seurannut niin ei ole jäänyt epäselväksi missä sarjassa tämä mies haluaa ajaa. Onneksi saadaan nyt viime vuoden Atlantic-sarjan kakkonenkin nostettua isojen poikien luokkaan. Paljon onnea Tonisille saavutuksestaan :thumbup:
Houstoniin ei saatu kuin seitsemäntoista autoa, kun Vasser sitten ilmeisesti päätti ripustaa kypäränsä naulaan ainakin vähäksi aikaa. PKV:llä olisi auto, mutta varikkohenkilökunta puuttuu. Melko käsittämätöntä sillä onhan siellä ALMS- ja Atlantic-talleja pilvin pimein. Ronnie Bremer ja Antonio Pizzonia ainakin ovat tiettävästi lentäneet paikalle kärkkymään tuota Vasserin vapaaksi jättämää paikkaa. Ja onhan paikalla tietenkin suomalaistoivo, joka tuota autoa on aiemmin ajanut... ;)
Paul Tracy taas vahvisti pysyvänsä sarjassa seuraavien viiden vuoden ajan tehtyään sopimuksen Gerry Forsythen tallin kanssa.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Joo no toisaalta olihan se jo aikakin Jimmyn naulata kypäränsä kattoon. Mutta kumma juttu kun sanoi ennen kauden alkua että ajaisi kolme kisaa ehkä enemmänkin..
Ja joo onnittelut vaan Tonis Kasemetsille, vaikkei vielä rattiin ole päässytkään. Eipä silti käy vielä sääliksi ainakaan kun huomaa että Pastorelli on reilusti peränpitäjänä. Ja sääli sinänsä kun Pizzonian debyytti oli varsin mainio.
Kun katsoo nuita aikoja muuten niin huomaa että vieläkin Conquestilla on jotain perustavanlaatuisia ongelmia..?
Vaikka Jan Heylen ei ajanutkaan kierrostakaan aika-ajoissa on poju pistänyt kuitenkin molemmissa harkoissa turpiin Da Mattalle. Hyvä näyttää kun rata on kaikille uusi(?) :thumbup:
Joopajoo...helpolta näyttää Bourdaisille. Junqueira on ollut hitaampi ja Newman-Haas ylivoimaisessa iskussa. Mutta minkäs takia Bourdaisin aika aikkiksissa diskattiin?
....17 autoa tosiaan... :thumbdown
Hyviäkin uutisia kuitenkin on sillä varmana juttuna on pidetty ettei Andrew Rangeria nähdä Houstonissa mutta nähtävästi raha ei ole ihan kaikkikaikessa.
PKV:llä sen sijaan tuntuu ainakin menevän huonommin sillä Jim McGee ja Steve Krisiloff ( :confused: ) eivät ole enää tallin palveluksessa.

PS. Niin kun toi kisa ajetaan illalla niin ajetaanko harkatkin sitten pimmeessä?
Kun jotkut kuvat Houstonista näyttävät että pimeetä on ja jotkut taas että päivähän siellä on meneillään? -Muistanko muuten väärin vai eiks se edellinen illalla ajettu kisa ollu muuten ovaali?
Ja Moneltako Eurosportti kisan näyttää? -kitooos
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
CaPtEeNi sanoi:
Ja Moneltako Eurosportti kisan näyttää? -kitooos
Eurosportin ohjelmatiedoissa tuo on merkattu suoraksi lähetykseksi klo 4.00 sunnuntai aamulla, sen jälkeen tuleekin sitten MotoGP:n Shanghain osakilpailu.
Kisan selostaa tuttuun tapaan Jeremy Shaw ja hänen parinaan Houstonissa toimii Atlantic-tulokas ja henkilökohtainen suosikkini James Hinchcliffe. Hinch sijoittui Long Beachin avauksessa kolmanneksi ja on Forsythe Racingin kuljettaja. Hän on todella faniystävällinen ja hauska tyyppi, kannattaa käydä katsomassa miehen kotisivut HinchTown Toivottavasti hoitaa hommansa hyvin :thumbup:
 
Ylös