Champ Car 2007 - huhuja, spekulaatiota ja ehkä faktaakin

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Eipä ole neuvoteltu minkään Champ Caarin tiimin kanssa...Ettei vaan tää olis se juttu millä Rahal palaa Champ Caareihin. Ei Team Rahalina vaan ajattaa satelliitti teamia Red Bull Racing nimellä ja ajattaa Klieniä ja tallikaveriksi Graham Rahal, Buddy Rice tai AJ Allmendinger. Tämä olisi täydellinen vaihtoehto pysyä IRL-sarjassa kuten on sovittu ja siirtyä Champ Caariin. Kuten Bobby sanoi 50-50. :cool: Jos ei tuo kuvio toteudu niin kyllähän Red Bull voi aina nostaa Atlanticista jonkun tiimin. Nykyisistä tiimeistä jos pitäisi veikata niin RuSport mutta tiimin yhteistyö Red Bullin kanssa taitaa olla ohi.

Paul Stoddart on jälleen neuvotellut Kevin Kalkhovenin kanssa mutta Muemmars saattaa jäädä ulkopuolelle. Heidän tavoitteensa numero 1 on varmistaa Doornbosille F1-paikka (Midlandilta?) vasta jos se ei onnistu harkitsevat Champ Caaria. Eli päätös voi venyä too-oodella pitkäksi.

Ensi kauden tallipaikoista, sarjassa missä mikään ei ole 100% varmaa, 100% varmoja ovat vain Team Australian Tagliani&Power ja Tracy&Forsythe sekä Wilson&RuSport yhteistyön jatqvuus.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Yhtä asiaa en tuossa ”Red Bull offers Klien Champ Car” jutussa ymmärrä ja se taitaakin olla se tärkein asia. Miten Red Bullin Helmut Marko voi tarjota Klienille Champ Car paikkaa? Heillä ei ole tiimiä, sponsorisopimusta tai mitään muutakaan. Ovatko he sellaisessa asemassa, että he voivat tarjota jotain? Ei minusta. Marko tosin oli viime vuonna Denverissä (jossa ajetaan tänä viikonloppuna) ja tiettävästi piti todella näkemästään. Silti A.J. on saanut pärjätä (taas) omin voimin. :frown:
Tuossa haastattelussa Marko tuntuu sinetöivän Klienin tulevaisuuden myös aika näppärästi:
”Sinulla on mahdollisuus ajaa Champ Carissa tai DTM:ssä. Jos menestyt Champ Carissa voit vielä joku päivä ajaa jälleen ykkösissä. Sinulla on muutama päivä aikaa päättää mitä haluat tehdä.” Kuulostaa aika selvältä jutulta. Ihan kuin Klienillä olisi vaihtoehtoja. Ainoa kysymys on nyt sitten onko Klien menossa Forsythelle Allmendingerin tallitoveriksi. Pitkäänhän on varikolta kuiskittu ”supertallin” tulemisesta. Olisiko tämä nyt sitten se? Red Bull Forsythe? Tracy, Allmendinger ja Klien? Bonuksena tulisi vielä Forsythen Atlantic-operaatio, johon RB voisi sijoittaa nuoria suojattejaan. Vaikuttaisi parhaalta mahdolliselta ratkaisulta minusta :dunno:

Isketään sitten vähän faktaa kehiin. Seuraavat tallit ovat ilmoittautuneet mukaan:

Newman-Haas Racing *2
Forsythe Championship Racing *2
RuSPORT *2
CTE Racing HVM *2
Team Australia *2
PKV Racing *2
Rocketsports Racing *1
Mi-Jack Conquest Racing *1
Dale Coyne Racing *1
Gelles Racing *2

Näistä on ollut puhetta jo pitempään
Brooks Associates Racing *1
Jensen Motorsport *1
Muermans/€uropean Minardi (Stoddart) *2
PacWest Racing *1
Polestar Racing *1

Muita mahdollisia talleja
Arden International
EuroInternational
Intersport
Sierra Sierra Enterprises
Stefan Johansson Racing
Tasman Motorsport

Unohtaa ei sovi Bobby Rahalia ja tätä Panozin testimiestä Parrottia. Katsotaan ensi huhtikuussa osuiko mikään näistä oikeaan :D
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
On se muuten kaunis auto! :ahem:

Arvatkaas muuten kuka ajaa! :D
Auto oli muuten ensimmäistä kertaa radalla ollessaan viitisen sekuntia hitaampi kuin Sebastien Bourdais'n keväällä ajama kierros. Silloin radalla oli paljon kumia ja kuljettaja hyvin tuntemassaan autossa hieman parempi kuin tämä vanha veteraani. ;)
---
Lisätään vielä linkki videoon testeistä. Suuret kiitokset menevät Autoracing1.comin päätoimittajalle MarkC:lle jonka porukka oli Sebringissä kuvaamassa testejä ja oli tarpeeksi kiltti antaakseen fanien nähdä ja kuulla uusi auto ensimmäistä kertaa :thumbup:
On se Champ Car!
:ahem:
 
Viimeksi muokattu:

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
On se ja Pupo ratissa! ...hienoa...nyyh! :eek:
Moreno ajoi Panozilla yli 100 kierrosta Sebringilla ilman minkäänlaista vikaa
DP01 Champ Car ran more than 100 trouble-free miles at Sebring International Raceway on a scorching Tuesday in Central Florida.
Roberto Moreno:“I am extremely impressed with how quickly we got the testing program running and running well,”

Mutta iloisia uutisia lykkää Antonio Pizzonia ajaa toista Rocketsportsia Montrealissa! Vaikka Pizzonia ei ole ajanutkaan sitten Long Beachin avauksen oli hänen debyyttinsä sen verran vakuuttava että Montrealissa Rocketsportsin autot eivät jääkään viimeisiksi. Ja nyt Nicky Pastorellilla on myös tallikaveri joka osaa säätää autoa ja kun Pizzonialla on vielä kokemusta Montrealin radalta niin ei ole aivan utopistista odottaa Rocketsportsin parasta viikonloppua.
Tonis Kasemetsilla tosin palaa takaisin Rocketsportsille. Miehellä on nimittäin sopimus Road Americasta ja kauden päättävästä Mexico Citysta. Mutta Surfes Paradisessa Pizzonia voisi ajaa. Jos ei Gentilozzi sitten löydä varakasta Australialaista ratin taakse. Tai Bryan Briscoeta.

Mitenkäs on muuten Jourdain jr ajaminen Mexico Cityssa? -Ja nyt kun Bremer on sitoutunut Atlanticiin niin kuka on paalupaikalla RuSportin toiseen autoon. Dario Franchitti ja hänen managerinsa ainakin tekevät töitä päästäkseen IRL-kauden loputtua (ja ensi kaudeksi) Champ Caariin.
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Tilannekatsaus 1. syyskuuta -06

PKV sulkemassa pajansa ovet

Kyllä, näin uskotaan todennäköisesti käyvän ennen kauden loppua. Vaan ei hätää, kaikki ei ole miltä näyttää! Puodin entinen omistaja Bruce McCaw olisi tiettävästi kiinnostunut palaamaan vanhan kattonsa alle. Epäselväksi on jäänyt mitä kaikkea Kalkhoven osti PWR:ltä, mutta ilmeisesti rakennus on McCaw’n ja PKV siellä vain vuokralla. Muutenkin tilat tulevat tallille liian ahtaiksi, sillä PKV:n uskotaan ensi vuonna ajattavan kolmea autoa. Kalkhoven on myös julkisesti myöntänyt tarjoavansa auttavan kätensä Atlantic-sarjassa kilpailevalle Polestar-tallille ja Griffintin joukkueen uskotaan siirtyvän saman katon alle kuin PKV. Samasta autotallista radalle saattaa päätyä parhaimillaan jopa viisi kilpa-autoa. PacWestin paluusta taas puhutaan entistä enemmän. Montrealissa Steve Johnson paljasti kolmen uuden tallin, joista kaksi ei ole Atlantic-talleja olevan varmistusta vailla ensi vuoden lähtörivistössä. (Gelles, PWR ja Stoddart/Muermans)

Red Bull

Joka vuosi tästä puhutaan vaan mitään ei tapahdu. Nyt energiajuomajätti kuitenkin on enemmän kuin tosissaan. Helmut Marko tarjosi Klienille töitä Champ Careista, mutta itävaltalainen haluaa pysyä kaikin keinoin F1-ympyröissä ja ei ole kiinnostunut mistään muusta. Red Bull joutunee turvautumaan varasuunnitelmaan, johon kuuluu Sveitsin Neel Jani. Marko ja Kalkhoven ovat ilmeisesti jo sopineet yhteistyöstä, sillä Klienin uskottiin vahvasti ajavan PKV:n Red Bull-autoa ensi vuonna. Taustalta löytyy selvä yhteistyösopimus. RB maalaa autot sinisiksi ja PKV istuttaa Red Bullin kuljettajan tuoliin. Allmendingerin asemaa tässä sopassa ei vielä tiedetä.

Team Brasil – Grande Prêmio do Brasil

Pizzonian paluu Montrealiin loi jälleen uskoa Gentilozzin Team Brasilia hankkeelle. Mukana olisi tiettävästi liikemiehiä, jotka haluavat kisan Belo Horizonteen. Rocketsports on aikeissa testata Atlantic-sarjassa ajavaa Raphael Matosta ensi vuoden tallipaikkaa silmällä pitäen. Yllättävää kyllä Matos on kotoisin Belo Horizontesta :cool:

Dominquez saanut tarpeekseen?


Meksikon lahja Champ Car sarjalle on ilmaissut tyytymättömyytensä Dale Coynen tallin toimintaan ja ei halua ajaa Meksiko Cityssä ellei hänelle saada kilpailukykyistä kalustoa. Dom on ehtinyt jo testata Meksikon A1GP-autoa Silverstonessa ja hänellä on edelleen tukijoita Meksikosta, joten seitsemäntenä sarjassa olevan meksikolaisen ura varmasti jatkuu jossakin päin maailmaa.
Hänen tilalleen Coyne kaavaileekin jo Ronnie Bremeriä tai italialaista Enrico Toccaceloa, jonka uskotaan ajavan tallille ensi vuonna. Juu, EuroInternational ei toteudu, näyttäkää yllättyneiltä.:rolleyes:

Ja loppuun linkki videoon uuden auton testeistä. Mukana Morenon kommentit autosta.

---
Huhujen perään iloisia uutisia. Grand-Am sarjassa kilpaileva Pasific Coast Motorsport vahvisti juuri osallistuvansa kahdella autolla ensi vuonna Champ Car-sarjaan. Kuljettajina toimivat tallin tämän hetkiset kuljettajat, joilla on myös Atlantic-kokemusta. Ryan Dalziel ja Alex Figge muodostavat kuljettajakaksikon. Tukijoina tallilla on mm. hyvin tunnettu miesten lehti Playboy, Andrettin sponsorit Vonage ja vegasilainen kasinoyhtymä Palms. Vahvistus
 
Viimeksi muokattu:

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Bruce McCawin paluu sarjaan olisi tottakai hieno juttu. Mutta eikös PKV:n väki ole myös paljolti PacWestin ex-työntekijöitä? -ovatkohan nekin muka vuokaralla? -Noo kyllähän väkeä löytyy pilvin pimein, varsinkaan kun rahasta ei ole huolta...
Ehkäpä PKV:n kolmas auto olisikin sitten Polestarin ajattama jota nimenomaan ajaisi Legge? Muista spekulaatioista ensi kaudeksi tulee mieleen kaksi juttua. Taglianin paikka Team Australian toisessa autossa ei olekkaan ehkä niin varma koska Will Powerin otteet ovat olleet aivan eri tasolla kuin Marcus Marshallin. Toiseen autoon voidaan hyvinkin istuttaa Ryan Briscoe. Ja sitten RuSportin ensi kausi on mielestäni varmasti näin. Wilson jatkaa. Da Matta ei pysty ajamaan ensi kaudella ja Dario Franchitti ajaa toista autoa.

pcm RACING jatkaa myös Grand Am-sarjassa. Saas nähdä vaikka palaisivat Atlanticiin myös?
Aina on hyvä uutinen saada uusi talli sarjaan! Debyyttinsä Dale Coynen tallissa viime kaudella tehnyt Ryan Dalziel kyllä ansaitsee paikkansa sarjassa ja Dalziel on varmasti kuskikaksikosta tutunpi nimi. Yhden kisan lisäksi hän on ollut aktiivisesti kärkkymässä tallipaikkaa pari viimeistä vuotta. Sekä testannut Walkerin ja PKV-tallin autoja. 2003 ja 2004 Dalziel ajoi Toyota Atlanticissa Sierra Sierralla ja taisteli mestaruudesta jääden kuitenkin toiseksi Allmendingerille 03 ja 04 Jon Fogartyn kanssa aina viimeiseen kilpailuun asti.
Alex Figge ei ole varmastikkaan monelle niinkään tuttu. Ja taitaa muutenkin olla tiimille enemmänkin maksumies. Myös hän omaa Toyota Atlantic-taustan. Mutta paljon vaatimattomamman kuin tallikaverinsa Dalziel. Kolmessa vuodessa 2002-04 hän voitti ainoan kilpailunsa vasta viimeisellä kaudellaan. Pcm Racingille Figge siirtyi 2004 kun tiimi vielä kilpaili Toyota Atlanticissa kun tiimi siirtyi urheiluautojen puolelle siityi Figge mukana. 2005 hän kilpaili ALMS ja Grand Am-sarjoissa.
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
CaPtEeNi sanoi:
Mutta eikös PKV:n väki ole myös paljolti PacWestin ex-työntekijöitä? -ovatkohan nekin muka vuokaralla?
Ilmeisesti tallissa ei Mika Salonkaan ajaessa ollut kuin viisi vanhaa työntekijää PWR:ltä. Kuuluisimpana tietysti Russell Cameron.
Nyt PacWestiltä on enää Colleen Dallenbach, Wallyn tytär. Muut ovat lähteneet aikoja sitten.
Muistan Kalkhovenin ostaneen Patrick Racingin rakennuksineen, mutta en muista mitä kaikkea Pollock ja Kalkhoven hankkivat McCawlta, mutta tilat ainakin ovat samat kuin PWR:llä.
Itse en usko McCawn paluuseen, mutta näin huhut kertovat ja ei kai mies huvikseen Portlandissa, San Josessa ja Denverissä ollut... :dunno:

Alex Figge ei ole varmastikkaan monelle niinkään tuttu. Ja taitaa muutenkin olla tiimille enemmänkin maksumies.
Figgehän omistaa tallista osan, joten se selittänee paljon...
Hän ajoi Jon Fogartyn tallikaverina 2004 Fogartyn ottaessa toisen Atlantic-mestaruuden ja Fogarty olisi ehkä ollut parempi vaihtoehto, mutta ikäeroakin taitaa Figgeen olla yli kuusi vuotta. Figgen kotisivujen mukaan hän on vasta 23-vuotias.
Figgen formulauran kohokohta oli tähän asti varmasti Forsythe-testi kauden 2004 päätteeksi.
Mielenkiintoista muuten, että pcm on sarjan uusin talli, mutta heidän riveissään on kuljettaja, joka on ehtinyt jo ajamaan uutta autoa! Road Atlantan parkkipaikalla, mutta silti! :D
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Mikä tämä huhu on että CTE Racing-HVM olisi Kalkhovenin käsissä?:eek:
Toinen huhu kertoo että Paul Stoddart ostaisi/yhteistyö Dale Coynen kanssa ja nimeäisi tallin Minardiksi:( Ristiriitaista kun Minardi on jo olemassa ja Stoddy väittää että hänellä on oikeaudet Minardi nimen käyttöön. Laittaisi vaan Europeanin Coynen eteen niinku teki Minardillekkin. Jotkut tosin väittävät että Pauli suuntaisikin Gp2-sarjaan:dunno: ...ja uutinen:
pcm RACING ei jaksanut odottaa uutta Panozia vaan vuokrasi Rocketsportsilta kaksi Lolaa ja testaa niillä.
 

Zamppa

Well-known member
Liittynyt
6.4.2006
Viestit
211
SpeedTV julkaisi alustavan 2007 kalenterin

APRIL 8 -- Las Vegas (street)
APRIL 15 -- Long Beach (street)
APRIL 22 -- Houston (street).
MAY 20 -- Zhuhai, China (road course)
JUNE 10 -- Portland (road course)
JUNE 24 -- Cleveland (airport)
JULY 1 -- St. Jovite, Canada (road course)
JULY 8 -- Toronto (street course)
JULY 22 -- Edmonton (airport)
JULY 29 -- San Jose (street)
AUG. 12 -- Elkhart Lake (road course)
AUG. 26 -- Denver (street)
SEPT. 23 -- (TBC) Assen, Holland (road course)
SEPT. 30 -- (TBC) Oschersleben, Germany (road course)
OCT. 21 -- Surfer's Paradise, Australia (street)
NOV. 11 -- Mexico City (road course)
NOV. 18 -- Phoenix (street)
Ovaaleita ei listalla ole ainuttakaan :thumbdown

Kaukomaiden kisoista Assen ja Zhuhai vaikuttavat mielenkiintoisilta, mutta mistä ihmeestä tuo Oschersleben on mukaan revitty? Rata soveltuu vakioautoille ja vielä miten kuten GT-vehkeille, mutta että Champcareille?
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Atlantic-mestari Simon Pagenaud jatkaisi mielellään Walkerin Australia-tiimissä myös Champ Caarissa. Palkinto eli kaksi miljoonaa dollariahan on käytettävä Champ Car-sarjaan. Tottakai Pagenaud voi viedä rahansa mihintahansa muuhunki tiimiin mutta Walker olisi hullu jos kieltäytyisi kahdesta miljoonasta. Ja kun tiimi on jatkamassa ilmeisesti kahdella kuljettajalla, koska ovat tilanneet uusia Panoz01-autoja kolme kappaletta ja Will Powerin jatko on varmaa saa Alex Tagliani etsiä töitä muualta.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Champ Car julkisti virallisesti ensi vuoden kalenterin:

April 8 Las Vegas, Nevada - Street Course
April 15 Long Beach, California - Street Course
April 22 Houston, Texas - Reliant Park
May 20 Zhuhai, China - Road Course
June 10 Portland, Oregon - Portland International Raceway
June 24 Cleveland, Ohio - Burke Lakefront Airport
July 1 St. Jovite, Canada - Circuit Mont Tremblant
July 8 Toronto, Canada - Exhibition Place
July 22 Edmonton, Canada - City Centre Airport
July 29 San Jose, California - Street Course
Aug. 12 Elkhart Lake, Wisconsin - Road America
Aug. 19 Denver, Colorado - Pepsi Center
Oct. 21 Surfers Paradise, Australia - Street Course
Nov. 11 Mexico City, Mexico - Autodromo Hermanos Rodriguez
Dec. 2 Phoenix, Arizona - Street Course

Kausi alkaa siis Las Vegasista huhtikuun kahdeksas ja päättyy joulukuussa Phoenixin kaduilla. Kalenterista puuttuvat Euroopan osakilpailut, mutta Steve Johnson työskentelee vielä niiden parissa. Assen ei ole ollut vaarassa, mutta Euroopan kierroksen toinen osa on vielä päättämättä. Nyt Eurospeedway Lausitz on nostettu taas mukaan kuvaan. Myös Le Mansin kisasta huhutaan. Itse ihmettelen miksei Wilsonin manageri Jonathan Palmer järjestä kisaa Brands Hatchissä. Ensi vuonna mukana saattaa olla neljä brittiä ja Hollannista siirtyminen saarivaltioon ei olisi kovin pitkä...
Syyskuu näyttää olevan täysin auki, joten siihen väliin €uro Tour sijoitetaan. Saas nähdä tuleeko syyskuussa ylimääräinen lomaviikko? ;) :D

Uusina kisoina kalenterissa on myös Mont Tremblantin kuvankaunis moottorirata. Se korvaa Montrealin kolmantena Kanadan osakilpailuna. Neljäs uusi kilpailu nyt julkaistussa kalenterissa on Hong Kongin Grand Prix Zhuhaissa. Pekka Saarinen tietäisi varmaan kertoa tästä paikasta paljon enemmän?
Ihan mielenkiintoiselta näyttää kalenteri, mutta kilpailuja saisi ajaa tiiviimmin... Noh, en valita jos kauden alkaessa tiedän näkeväni uuden auton seitsemäntoista kertaa tositoimissa :cool:
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Taitaakin olla niin että sen paikan PKV:llä ottaakin Robert Doornbos eikä Neel Jani. Olikin vähän sellainen tunne ettei Jania oikein haluttukkaan kun ei ole säväyttänyt. Kun Doornbos säväytti Shanghain aika-ajoissa Red Bull tarjosi Doornbosille samankaltaista sopparia kuin Klienille mutta varmaanin aikaraja on häilyvämpi. Doornbos on kertonut Formule1 RaceReport-lehdessä harkitsevansa asiaa. Tämä tarkoittanee sitä että tarjouskilpa Spykerin toisesta paikasta on edennyt eikä Muemmars saanut Doornbosille F1-paikkaa. Nyt ei edes tarvitse markaa Doornbosin Champ Caariin siirtymisestä:cool:
-Toteutuessaan tämä on loistava juttu! Doornbos on varsinainen väriläiskä joka sopii Champ Caarin imagoon kuin nyrkki otsaan!

Champcar Fanatics foorumilla joku kertoo ettei se Spykerin paikka Monteirollekkaan ole menossa joten mitenhän on palaako Tiego Champ Caariin? -Kyllä Monteirolla sen verran kykyjä on kertynyt että minusta tervetullut paluumuuttaja olisi. Fittipaldi/Dingman ei ollut paras tiimi aloittaa CART-sarjassa ja käytössä taisi olla Reynard mutta kyllä jo silloin Monteirosta ihan positiivinen kuva jäi.

Lisätäämpä vielä uutinen sportti.com (mikäköhän lähde?) että Antonio Pizzonian suunnitelmissa on jättää Champ Car-ura tähän kauteen, koska hän on pahasti epäonnistunut siellä:confused: ja siirtyä Gp2-sarjaan Fisichellan tallin kuskiksi. Tämä sen takia että Pizzonia haaveilee edelleenkin F1-kuskin urasta. Rahoittajana on Petrobras.
-Ompa kummallinen uutinen sanon minä. Haaveillahan saa, mutta Pizzonia ei koskaan tule F1-sarjaan enää pääsemään. Ei siinä edes Gp2-mestaruus auttaisi. Miten Pizzonian Champ Car ura on sitten epäonnistunut? -Ettei Petrobras lähtenyt rahoittamaan paikkaa Rocketsportsille koko kaudeksi? -Niissä kisoissa kun Pizzonia on ajanut on ajanut niin kuin vain Rocketsportsilla voi.
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Ensiksikin Petrobras ei ole tukenut Pizzoniaa enää vuosiin. Oli utopistista kuvitellakaan öljy-yhtiön auttavan Pizzoniaa Rocketsport-sopimuksessa. Team Brasilian takana olivat aivan muut tahot. Jutun luotettavuus tosin meni jo kolmannessa sanassa...
Miten kukaan voi epäonnistua pahasti, kun on ajanut vain kaksi kilpailua loistavasti autolla jonka tiedettiin olevan kilpailukyvytön? Päinvastoin, minusta Pizzonia on onnistunut loistavasti ja osoittanut ettei Gentilozzin talli ole niin huono miltä huonot kuljettajat (viimeisimpänä Stoopid Mario) ovat sen saaneet näyttämään.
FMS:n tallia tukee suurella rahamäärällä Turkin johtava öljy-yhtiö Petrol Ofisi. Mitenköhän kaksi öljy-yhtiötä saadaan sopimaan samaan tiimiin? Ofisi kun tuskin on mihinkään lähdössä vaikka Tahincioğlu ei mitenkään ensimmäisenä vuonnaan vakuuttanut. Pizzonia taas puolestaan tuntuu kiipeävän tikkaita väärään suuntaan. F1-kuskista testaajaksi ja Yhdysvaltoihin :dunno:

Nämä Hollannin pojat ovatkin sitten mielenkiintoisempi juttu. Doornbos ja Spykerillä ensi vuonna ajava Christijan Albers eivät tule toimeen, joten Doornbos tuskin olisi ollut edes kiinnostunut menemään Spykerille. Talli tosin luultavasti otti häneen yhteyttä eurojen kiilto silmissä.
Mitä tulee Janin ja Doornbosin tilanteeseen niin tästä saattaa kehittyä hyvin mielenkiintoinen soppa. Janille tuota paikkaa tarjottiin ja hän sen on jo hyväksynyt. Nyt kuitenkin Red Bull (ja Muermans) on pakon sanelemana lähtenyt tähyilemään Pohjois-Amerikkaan. Forsythen tallin sisältä kerrottiin Montrealin kisan alla Red Bullin tukevan ensi vuonna Atlantic-sarjaa josssain muodossa. Ensi vuonna saatetaan hyvinkin nähdä paljon härkiä autojen kyljissä ja se olisi aivan mahtavaa!:ahem:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
CARTer sanoi:
Nämä Hollannin pojat ovatkin sitten mielenkiintoisempi juttu. Doornbos ja Spykerillä ensi vuonna ajava Christijan Albers eivät tule toimeen, joten Doornbos tuskin olisi ollut edes kiinnostunut menemään Spykerille. Talli tosin luultavasti otti häneen yhteyttä eurojen kiilto silmissä.
Ahihi, tämä olisikin ollut kaksikko... Mikäs näitten hollantilaiskuskien välejä oikein hiertää, Albers ja Verstappenkaan eivät kuulemma tule juttuun lain?

Sportticomin Pizzonia-jutun ainekset vaikuttavat olevan Autosportista luettu uutinen, kärpässienet ja lennokas mielikuvitus.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Kuten jo huhuttu AJ Allmendinger siirtyy Red Bull Toyotan suojiin Nascaariin. Ensin Truck Seriesia vuoden ja sitten ylöspäin. AJ olisi pyytänyt Forsythelta kolmea miljoonaa ja kaikki palkintorahat siihen päälle. Nooo...onhan AJ kyllä SE amerikkalainen nyt mutta mitäs ne puheet oli ettei AJ halua F1-sarjaan ja että on aina unelmoinut Champ Caarista.. paljon kertoo että ensin ajetaan Truck Serisia. Allmendingerilla kävi tuuri kun pääsi Forsythelle saatuaan potkut RuSportilta jos Mario Dominquez ei olisi ajanut kahta kolaria Paul Tracyn kanssa kauden alussa olisi Allmendinger ajellut kauden lopun Dale Coynella ja saattaisi olla kauden päätteeksi samassa jamassa kuin Ryan Hunter-Reay. Rahaa, rahaa ja häntä koipien välissä takasin...
PS. Katherine Leggen PKV-sopimus on ilmeisen varma ensi kaudeksi.
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
CaPtEeNi sanoi:
Mitä tulee tuohon Stefan Johanssonin paluuseen niin Stefan ei sitä kyllä yksin tee. Ei yksinkertaisesti ole varoja.
Hmm...
Allmendingerin lähdettyä sarja tarvitsee amerikkalaisia kuljettajia ja vanha American Sprit-projekti saattaisi olla tarvittava piristysruiske.
Nyt Doornbosille ollaan tekemässä tilaa Toro Rossolle ja Muermans vahvisti suojattinsa pysyvän ykkösissä, joten STR:ltä vapautuu jälleen kuljettaja. Tarjotaanko hänellekin samaa mahdollisuutta kuin muillekin ja Champ Car pestiä?

Walker olisi valmis ajattamaan ensi vuonna kolmea autoa, mutta Forsythen mielestä olisi halvempaa laajentaa neljään autoon kolmen sijasta.

Scott Sharp ja muutama muu vanha Trans Am-nimi vierailivat Sebringissä tutkimassa uutta autoa.

Huhurintamalla viimeisin puheenaihe on Fernandezin tilanne. IRL-tallissa työskennelleet mekaanikot odottavat viimeistä palkkakuittiaan ja tietävät jo ettei ensi vuonna heidän palveluksiaan ainakan IRL-sarjassa tarvita. Aguri jättää Amerikan ja Fernandezin IRL-sopimus Hondan kanssa päättyi tähän kauteen. Adriankin on kuulemma ollut Floridassa katsastamassa DP-01:stä :dunno:
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Tilannekatsaus 28. marraskuuta -06

Päivitetääs tätäkin välillä. Eli luvassa huhuja, spekulaatiota ja on sinne väliin eksynyt faktaakin ;) :

Shortyn kuntoutuminen

Vuoden ehdottomasti paras uutinen koskee pientä miestä Brasiliasta. Da Matta on omien sanojensa mukaan toipunut miltein 100 prosenttisesti onnettomuudestaan ja harjoittelee päivittäin polkupyörällään. Junqueira oli Meksiko Cityn viikonloppuna puhunut CDM:n kanssa ja tuolloin lääkärit olivat juuri antaneet hänelle luvan ajaa omaa henkilöautoaan tutuilla teillä :thumbup:
Se, että mies hymyilee ja hengittää olisi kyllä riittänyt monille faneille, jotka rukoilivat syyskuussa voimia koko da Mattan perheelle.

RuSPORT myyty Pettitille

Da Mattan onnettomuudesta järkyttynyt Carl Russo on myynyt tallinsa. Russon työnantajat Calix-nimisessä yhtiössä ilmeisesti pakottivat Russon jättämään aikaa vievän harrastuksensa ainakin toistaiseksi. Tiimimanageri Jeremy Dale on tosin vakuuttanut kaikille, että talli nähdään ensi vuonnakin mukana. Justin Wilsonin manageri Jonathan Palmer neuvottelee kolmen tallin kanssa ensi vuoden kuljettajapaikasta, mutta päätavoite on pysyä RuSPORTin seuraajassa. Newman-Haasille Wilsonin pitäisi viedä rahaa, joten Forsythe olisi toinen melko epävarma vaihtoehto...

PKV Racingin Dan Pettit vahvisti juuri hetki sitten, että hän on ostanut Coloradossa majaa pitävän tiimin.
Miten tämä järjestely vaikuttaa PKV Racingin toimintaan?
Katherine Leggellä on sopimus, mutta siirtyisikö hän mahdollisesti Wilsonin tallikaveriksi? Servian tulevaisuudesta ei ole mitään uutta, mutta Neel Janin paikkaa PKV:llä ainakin MarkC pitää varmana. Täytyy muistaa tässä yhteydessä, että samainen toimittaja kertoi RuSPORTin uuden omistajan olevan yllätys monelle, mutta Pettit sitä ei ainakaan ole. Nyt PKV typistyy pelkäksi KV:ksi ja saattaa Vegasissa ollakin muotoa Jimmy Vasser Racing. Ellei Jimmy mene Pettitin mukana Coloradoon ja McCaw-huhussa onkin jotain perää! RuSPORTista ja PKV:sta Pettit-Vasser Racing ja PacWest :cool: Tämä järjestely vapauttaisi Kalkhovenin keskittymään sarjan pyörittämiseen.

Ei European vaan Dutch Minardi?

Paul Stoddart puolestaan tulee olemaan ensi vuonna mukana. Hän on käynyt toisen entisen F1-päällikön Keith Wigginsin kanssa keskusteluja satelliittitallin pyörittämisestä HMV:n tiloista. Wiggins oli innoissaan Meksikossa, sillä Cedric oli ehtinyt löytämään yhteistyökumppaneita tallille ensi vuodeksi hyvin pitkälti Vegasin kilpailun ansiosta. Stoddartin takana toimiva Harry Muermans puolestaan oli valmis alusta alkaen maksamaan kaksi autoa Minardi-nimen alle. Wiggins kertoikin tallin varmuudella ajattavan kolmea autoa, mutta ”neljä ei ole poissa laskuista.” Kaksi CTE Racingin ja kaksi Minardin sateenvarjon alla. Kuljettajaksi Stoddartin talliin Muermans on hiljaa neuvottelemassa Jos Verstappenia, joka ehti jo Hollantilaisessa sanomalehdessä luvata maksaa itse faneille takaisin lippujen hinnan, jos hän ei aja Assenissa ensi syksynä. Muermans on tiettävästi ainoa, joka on halukas maksamaan Verstappenin pyytämän palkkavaatimuksen. Ja kyllä, Assenissa ajetaan ensi vuonna Champ Car-osakilpailu. Liput ovat jo ennakkotilattavissa ja virallista vahvistusta odotetaan. Suurempi kysymys onkin se, saako Sebastien Bourdais esiintyä ensi vuonna kotiyleisönsä edessä vai missä toinen Euroopan kilpailu ajetaan? Vuonna 2008 kolmas eurooppakilpailu ajettaneen Ateenan lähistöllä olevalla hylätyllä lentokentällä.

Ja lopuksi vielä uutinen Robin Millerin suusta: -Dale Coynella on sponsori ensi vuodeksi?!?! :eek!: :D

Tervetuloa kaikkien aikojen Silly Seasoniin! Hieman on eri meininki kuin talvella 2003-2004 :D
 

Archtur

Well-known member
Liittynyt
16.3.2001
Viestit
503
Sijainti
*
Mikä helvetin järkeä on viedä ChampCar-sarja jonnekin Kreikkaan ?! En tajua !
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Ompa hienoa kun taas tauon jälkeen pääsi lukemaan uutisia Champ Caarista, näyttää todella hyvältä vaikka palikat ja niiden paikat saattavat muuttua vielä ennen kauden alkua. Paras uutinen itse sarjalle on mielestäni paluu ESPN(ABC&ESPN2) kanaville. Ilmeisesti Kauden 11 ensimmäistä kisaa näyttävät. Loput ilmeisesti sitten SpeedTV? -Toivottavasti kuitenkin Eurosportillakin pysyvät ettei tarvitte alkaa mitään kanavapaketteja (VALTAVIA KANAVAPAKETTEJA!) ostelemaan. (Mikähän muuten olisi paras, muistelisin että jossain paketissa jossa oli ESPN mainostivat että näkyy DTM ja Nascar??)

RuSportin myynnistä en ihan kuitenkaan käsitä miksei Carl Russo olisi voinut palkata talliin enemmän väkeä, vai pitikö itse itseään niin korvaamattomana? -No aika näyttää myikö Russo juuri oikealla hetkellä vai olisiko vuoden kahden päästä tallista voinut repiä kovaa hintaa..ja myykö Dan Pettit tallin eteenpäin..ei kai. Mitkähän ovat nyt tallien nimet PeSport? PV Racing?
EDIT: Ostaja ehdokkaita näyttää riittävän. Näkisimmekö ehkä Cal Wellssin PPI-tallin paluun?

Testejä on ajettu Houstonissa. Forsythen ratissa eivät suinkaan ole olleet Paul Tracy, Buddy Rice tai David Martinez vaan Andreas Wirth, Richard Philippe ja Lawson Aschenbach! -Tämä kertonee omaa kieltään kuinka ison vaikutuksen Rice ja Martinez tekivät Meksikossa. Toisaalta kyse saattaa olla vain siitä että nuoret lupaukset kantavat selkävääränä talliin rahaa saadakseen näyttää kykynsä.

Myös ensi kaudelle mukaan tuleva uusi talli Pacific Coast Motorsport eli pcm RACING ajoi ensimmäiset testinsä Houstonissa.

Autojen värityksestä päätellen kyseessä olivat Rocketsportsilta lainatut menopelit. Lieneekö tallilla ylimääräistä rahaa vai miksikö vanhaa Lolaa ryöppyyttivät ympäri rataa. Sitäpaitsi Ryan Dalzielillahan on jo kokemusta kyseisestä menopelistä. Alex Figge ei ole ainakaan itseäni vakuuttanut aiemmilla suorituksillaan joten ehkä hän tarvitsee kokemusta myös siitä mihin sarjan muut kuskit ovat jääneet. Kenties talli hyötyy jotain ensi kaudella Lolalla Houstonin radalta keräämästään datasta.

Kolmas talli joka testeissä on nähty on Conquest joka on ajattanut Ranskalaisia Alexsandre Prematia ja Guillaume Moreauta, joka on viime kaudet ajanut Euro F3-sarjaa. Premat on ilman aiempaa Champ Car kokemusta pitänyt nopeinta vauhtia. Yllätys? Tuskimpa kovinkaan monelle. Eikös Prematin pitänyt ajaa jo kauden päätöksessä? -Toivottavasti Premat saa ensi kaudeksi paikan sarjasta. Näillä näytöillä ainoastaan raha voi tulla esteeksi. ..Siis jos ne portit F1-sarjaan ovat muka sulkeutuneet..

Mutta sarjan promoamisen kannalta ehdottomasti tärkeimmän testin ajoi Roberto "Pupo" Moreno uudella Panozilla. Jaa missäkö? No Kiinassa! Moreno ajoi Zhuhain radalla heti ensimmäisellä kierroksella rataennätyksen. Kyse oli ilmeisesti samalla media tapahtumasta jossa esiteltiin Champ Caaria Kiinalaisille ja testattiin Zhuhain rata varmasti turvalliseksi. Toivottavasti siellä nähdään vielä hieno kisa! Nyt muuten kun Pupo Moreno on ajanut jo ylivoimaisesti eniten kierroksia uudella Panozilla voi hänkin olla varteenotettava nimi kuljettaja markkinoilla!

Muuten olen kyllä hieman tippunut Silly Seasonin menosta.
Joku asioista perillä oleva voisi laittaa listaa ja miettiä näitä kysymyksiä:
Walkerin Team Austarialle on tunkua. Aikovat ilmeisesti ajattaa Briscoeta ja Poweria. Eikö tiimillä ole käyttöä Simon Pagenaudin parille millille? Onko Tagliani ulkona? -Jos on niin eiköhän Paul Gentilozzi ottaisi hänet mieluusti takaisin Rocketsportsille. Varsinkin kun Pizzonia on suuntamassa Gp2-sarjaan.
Turvautuuko PKV tosiaan Neel Janiin ja Katherine Leggeen vai onko Oriol Servialla vielä mahdollisuuksia? Vasser ainakin sanoi että PKV jatkaa samalla miehityksellä. Mutta se oli ennen Pettitin RuSportin ostoa? -Ja miten tämä Red Bullin tiimi projekti yleensäkkään jaksaa?
Entäs onko nyt varmaa että Graham Rahal ajaa Newman-Haassilla? -Junqueiralle löytyisi silloin hyvä suoja työpaikka Dale Coynelta jos Dale on oikeasti onnistunut löytämään SPONSORIN!? Entäs Gelles-talli, siitä ei ole kuulunut mitään sitten ilmoittautumisen? -Ketkä ovat Paul Stoddartin tallin kuljettajat? -Jos Verstappen, Robert Doornbos, Jan Heylen, Nicky Pastorelli, Charles Zwolsman, Nicolas Kiesa. Kyllähän Stoddy tietty vanha kettuna havittelee myös Justin Wilsonin palveluksia. Wilson kyllä taitaa löytää itsensä Forsythelta. Ja ajaako Da Matta?

Archtur: Onhan Kreikka hieno lomakohde kaikille eurooppalaisille Champ Car faneille!
 
Viimeksi muokattu:
Ylös