Champ Car 2007 - huhuja, spekulaatiota ja ehkä faktaakin

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
CaPtEeNi sanoi:
Paras uutinen itse sarjalle on mielestäni paluu ESPN(ABC&ESPN2) kanaville. Ilmeisesti Kauden 11 ensimmäistä kisaa näyttävät. Loput ilmeisesti sitten SpeedTV?
Paras ja ”paras.” Itse en osaa vielä sanoa, kun ei ole ensimmäistäkään kilpailua nähty. Julkisuuteen ei myöskään kerrottu kuka toimii maksumiehenä. Disney vai Champ Car? Tähän astihan sarja on maksanut tv-ajasta, mutta nyt en oikein tiedä. Viiden vuoden mittainen sopimus kanavayhtiön kanssa tosin viittaisi siihen, että vihdoinkin rahaa tulee sisään eikä sitä mene ulos. Kalkhoven tuskin maksaisi viidestä vuodesta ilman mitään takeita. Vegasin avaus tulee NBC:ltä ja ilmeisesti samoin Long Beachin kilpailu. Phoenixin yhteydessä puhuttiin myös NBC:stä ja San Josessa paikallinen kanavakonttori on tehnyt tiivistä yhteistyötä kisajärjestäjien kanssa. NBC luopui vastikään NASCAR-oikeuksista katsojalukujen laskettua viime vuosista 20 prosenttia :rolleyes:

CaPtEeNi sanoi:
Forsythen ratissa eivät suinkaan ole olleet Paul Tracy, Buddy Rice tai David Martinez vaan Andreas Wirth, Richard Philippe ja Lawson Aschenbach!
Alkuviikosta luin Formula Postista, että Patrick Philippe testaisi Forsythen autoa, mutta vaikka Philippen sukuun vielä yksi kuljettaja kuuluukin, on hän vasta 13-vuotias ja nimeltään Wilson. Justin Wilsoniakin tosiaan vietiin talliin Meksikossa, mutta britti jäänee RuSPORTille, jonka nimi ei ainakaan Dan Pettitin mukaan vaihdu miksikään. CDW haluaa pitää Wilsonin joukkueessaan.
Forsythe järjestää RuSPORTin tyyliin kilpailun toisesta paikasta. Forsythe itse oli tyytyväinen Ricen ja varsinkin David Martinezin suorituksiin Meksikossa ja he ovat mukana kisailemassa toisesta paikasta. Ricelle tosin on jo kuulemma tarjottu Vision Racingin kolmatta autoa IRL-puolella, kuten jossain vaiheessa ennakoin :eek:

Päivitetään Capteenille ja muillekin kiinnostuneille viime viikkojen tapahtumat:
Gore ja sponsori Aussie Vineyards haluavat myydä viinejään australialaisille. He kokevat tämän onnistuvan paremmin mikäli tallissa ajaa kaksi Australian kansalaisuuden omaavaa kuljettajaa. Power ja Briscoe olisivat sitä paitsi vahva kuljettajakaksikko. Derick Walker haluaisi pitää Pagenaud’n (ja ne kaksi miljoonaa dollaria), mutta Bourdais on yrittänyt saada suojattiaan Newman-Haasille. Walker haluaisi ajattaa kolmea autoa, yhtä omalla nimellään eli Walker Racing palaisi, mutta Panozilta ei ehdi valmistua ennen kauden alkua tarpeeksi autoja, eikä rahaakaan ole ilmeisesti tarpeeksi? Atlantic-talli puolestaan laajeni jo kolmen auton joukkueeksi, joten henkilökuntaa riittää.
Tagliani on tästä auttamatta ulkona ja hän myönsi tietävänsä tilanteen omassa lehtikolumnissaan heti Meksikon osakilpailun jälkeen. Gentilozzi puolestaan kertoi Autosportille käyvänsä neuvotteluja TAGin kanssa ja PG haluaisi myös säilyttää Dominguezin tallissaan. Mielenkiintoiseksi tilanteen tekee se, että Aussie Vineyards alkaa myymään tuotteitaan ensi vuonna Kanadassa, kiitos Taglianin managerin. Sieltä suunnalta voisi olla rahoitusta kenties tulossa? :rolleyes:

Rahalilla on sopimus Kalkhoveinin kanssa. Jos paikkaa ei Newman-Haasilta irtoa niin sitten hän ajaa PKV:llä tai miksi sitä ensi vuonna kutsutaankaan (;)) Newman-Haas tosin on löytänyt sponsorin toiseen autoon, mutta kyseinen yhtiö haluaa nuoren amerikkalaisen keulakuvakseen. Yhtiön uskotaan olevan Coca-Colan, jonka piti jo tänä vuonna tukea Junqueiraa, mutta jalkapallon MM-kisat veivät markkinointirahastosta paljon seteleitä. Siksi Brunon auto oli punavalkoinen vaikka kyljissä komeilikin Paul Newmanin hyväntekeväisyysjärjestö Hole in a Wall Camps :doubtful:

Gellesistä Otto ehtikin jo vastaamaan. Ikävämmät huhut tosin kertovat, ettei tiimillä olisikaan mahdollisuuksia ajaa ensi vuonna isojen poikien kanssa. Tallilla ei ole tarpeeksi tilaa Atlantic-, BMW- ja CCWS-toiminnalle, mutta virallista vahvistusta ei ole tullut. Oudon hiljaista tosin on ollut...

Ateenaan puolestaan ollaan menossa, koska sieltä löytyy ihmisiä jotka haluavat sarjan sinne. Hankkeen takaa löytyvät samat miehet, jotka Bernie pelotti aikaisemmin tänä vuonna vaatimalla järkyttävät summat rahaa kilpailunjärjestämisoikeuksista. Siihen päälle olisi vielä pitänyt rakentaa F1-standardit täyttävä moottorirata ja se olisi tullut liian kalliiksi :yuck:
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
No Gelles Racing sitten ilmeisesti todellakaan ei ole vielä "valmis" nousemaan korkeammalle tasolle vaan jää Atlantic-sarjaan. Se siitä sitten.
Voisikohan syynä olla tämä ettei sarjaan "mahdu" (koneeseen kun lennetään euroopan ja aussien kisoihin) kuin 24 autoa ja se tulisi täyteen PCM ja Stoddyn tallista plus PKV ja NHR tai Walker tai Forsythe tai RuSport ajattaisivat kolmatta autoa?
Forsythe taas testaa taas kolmea uutta lupaavaa kuskia. -Siis hetkonen! Ensin Andreas Wirth, Richard Philippe, Lawson Aschenbach ja sen jälkeen toinen kolmikko eli Adam Carroll, Atlantic mestari-Simon Pagenaud ja Infinity Pro Series-mestari Jay Howard.
Ja mikä ihmeen huhu on päässyt liikkeelle että Clivio Piccione olisi yksi PKV:n kuskeista (kaksi muuta Neel Jani ja Katherine Legge)
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Archtur sanoi:
Kyllähän tuotakin on tullut luettua. Noilta huhusivuilta vaan syö uskottavuutta Ganassin, Pensken ja Rahalin mukana pito. Rahal nyt vielä kai voi Paul Newmanin kanssa yhdistää voimansa ja perustaa jonkin Rahal-Newman Racingin, mutta Ganassin ja Pensken paluuseen ei kukaan vakavasti usko :rolleyes:
CaPtEeNi sanoi:
Ja mikä ihmeen huhu on päässyt liikkeelle että Clivio Piccione olisi yksi PKV:n kuskeista (kaksi muuta Neel Jani ja Katherine Legge)
Tästä saamme jälleen kiittää Robin Millerin huhumyllyä, joka arpoi Piccionen nimen esille. Miller ei osannut GP2-sarjassa kaksi viimeistä vuotta viettäneen monacolaisen nimeä edes lausua, joten hänelle paikka luultavasti menee. (Logiikka :D )
Leggen pestiä en pitäisi ihan varmana, sillä Miller (hyvin luotettavana lähteenä :doubtful: ) kertoi vain Janin varmaksi "PKV":n kuljettajaksi, kiitos Red Bullin.
Stoddart kertoi Australiassa haluavansa talliinsa Justin Wilsonin ja nimenomaan Katherine Leggen. Stoddartin virallista vahvistusta mukaantulostaan jouduttaneen puolestaan odottamaan vuodenvaihteen yli...
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Ei European Minardi eikä Dutch Minardi vaan...

Minardi Team USA!
Australialainen käytettyjen autojen kauppias ja ilmailualalla rikastunut Paul Stoddart palaa moottoriurheiluvarikolle oman Champ Car –tallin omistajana. Minardi Team USA tulee toimimaan CTE/HMV-tallin pajalla ja ajattamaan lehdistötiedotteen mukaan kahta autoa ensi vuonna. Kuljettajat ja tallin sponsorit julkistetaan tammikuun aikana.
Paul Stoddart sanoi:
After taking a year off from motor racing following the sale of Minardi, we've had a chance to consider our options and examine how we might want to be involved with the sport in the future.
Tervetuloa Stoddy! Stoddart sopii Champ Car -sarjaan loistavasti:
Paul Stoddart on enemmän meidän kaltaisemme kaveri kuin Roger Penske – Kevin Kalkhoven :thumbup:

Siirtyvätköhän Minardi-fanit seuraamaan nyt Champ Car -kilpailuja? :D
 

poko

Well-known member
Liittynyt
17.4.2005
Viestit
1231
Hienoa, Minardin nimi palaa moottoriurheilu areenoille. Jos sitä, vaikka rupeisi Champ Caria seuraamaan :)
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
Sinänsä pettymys, että Stoddart osti valmiin tallin, ja tätä kautta autoja ei tule sarjaan lisää. Toivottavasti niitä kuitenkin tulee. Tämän kauden 17-18 oli hiukan liian vähän.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Stoddart ainakin itse sanoi tämän päiväisessä lehdistötilaisuudessa tallin ajattavan kolmea autoa, koska neljä on näin lyhyellä varoitusajalla liian monta. Hollantilaismedialle hän oli käskenyt ottaa yhteyttä uudenvuoden aattona; "Expect an exciting announcement in the New Year." Assen vihdoinkin? :doubtful:
Verstappen ja Doornbos ovat oikeasti mukana kuvioissa. Wiggins haluaisi säilyttää Philippen ja Clarken, Stoddartin hyvä ystävä Harry Muermans haluaisi Heylenin ja Verstappenin. CTE Racing HMV jatkaa toimintaansa vaikka Stoddart ostikin 80 prosenttia tallista itselleen. Ainakin yksi auto tässä prosessissa tuli lisää...

Stoddart muuten vahvisti myös olevansa kiinnostunut Katherine Leggen palveluksista kuten vähän uumoiltiin :rolleyes:
Vaikka Griffithin, Pettitin ja McCawn puuhastelu saattaakin lyödä kapuloita rattaisiin...
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Eipä tullut uutena vuotena mitään mielenkiintoista ilmoitusta. Taisi mennä neuvotteluissa odotettua kauemmin:

Kilpailukalenteriin voidaan lisätä syyskuun ensimmäiselle ja toiselle viikonlopulle Euroopan kiertueen osakilpailut: Champ Car Grand Prix Netherlands ajetaan Assenissa 2. päivä syyskuuta ja viikkoa myöhemmin kurvaillaan Belgian Zolderissa. Assen oli jo pitkään varma, mutta Zolderin radan turvallisuus herätti arveluita päättäjien keskuudessa. Steve Johnson kävi vielä ennen joulua Euroopassa keskustelemassa kahden ratayhtiön kanssa. Nyt odotetaan enää virallista vahvistusta, mutta Assenin lippuja on ollut mahdollista varata jo syksystä asti... :)

Kilpailujen järjestämisestä vastaa sama yhtiö, jonka johtaja Bart Rietbergen vahvisti myös kahden suurkaupungin olevan kiinnostuneen katukilpailun järjestämisestä vuonna 2008. Kaupungit löytyvät Rietbergenin mukaan Englannista ja Saksasta. Kreikasta hän ei puhunut mitään :rolleyes:
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
En tiedä lähdettä mutta Jimmy Vasser kertoo että PKV joka jatkaa tulevaisuudessakin nimellä PKV ajattaa ensi kaudella ainakin Neel Jania Red Bullin tuella. Vasser haluaisi Oriol Servian myös jatkavan tallissa mutta jotkut ovat vahvasti sitä mieltä että Gp2-sarjassa viime kaudet ajanut Monacolainen Clivio Piccione olisi ottamassa toisen paikan.
Luulin jo että Red Bull tekisi yhteistyötä Forsythen kanssa niin kuin Atlantic-sarjassa mutta toisin taisi käydä. No ainakaan PKV ei tarvitse Leggeä tiimiinsä.

Ryan Brisoe ei sen sijaan ole ilmeisestikkään menossa RuSportille saatikka sitten Walkerin&Goren talliin, vaan Porschen ALMS-tiimiin. Sen verta kummastuttaa tämä ratkaisu että olisikohan niin että RuSport on päätymässä Leggeen palkkaukseen (kun PKV on täynnä) ja Walker ottaa mielummin Simon Pagenaudin 2 miljoonaa. Vai onkohan yksinkertaisesti niin että Porsche maksaa niin paremmin ja antaa pitkäaikaisemman työpaikan?

Heitämpä veikkaus myös Minardi USA:n kuskeista. Luulen että Stoddart haluaa Verstappenin, Harry Muemmars haluaa Jan Heylenin ja Wiggy (+Cedric jos miestä yhtään kiinnostaa) Clarken tai Nelson Philippen, kummalla nyt sattuu enemmän rahaa olemaan.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Enpäs tiennyt tilanteen olevan noin paha. Jos nyt sitten on, ehkä Forsythe on yksinkertaisesti kyllästynyt tekemään tappiota joka vuosi. Ja ymmärsinkö oikein että jonkun kuljettajan(+co) pitäisi tuoda jopa 5 miljoonaa jotta Forsythe ajattaisi toista autoa? -Siihen ei edes Pagenaudin Atlanticista voittamat rahat taida auttaa. Toivotaan nyt sitten että Monteiro palaisi Champ Caariin, ainakaan heti ei tule muita kuljettajia mieleen.
Tuossa tuli muuten sitten myös vahvistus että Forsythe on 2003-2006 rahoittanut myös muita Champ Car-talleja.

Mutta entäs tämä Keith Hyltonin "paluu" sarjaan. Aika lupaavia kommentteja ainakin. Käytännössä tallia ei taida olla kuitenkaan olemassa (vielä)?
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Archtur sanoi:
Ei taida nyt Forsythilla olla kaikki kunnossa tällä hetkellä
Forsythe taisikin ottaa Allmendingerin siirron todella raskaasti. Viimeinen kuljettaja joka on tuonut tiimiin rahaa on ollut Rodolfo Lavin vuonna 2004 ja nyt sitten Forsythe päätti laittaa rahahanat kiinni. Hyvän tahdon osoituksena hän antoi Allmendingerille paikan ilmaiseksi, koska tästä nuorukaisesta piti tehdä Champ Carin uudet kasvot ja valovoimainen tähti kotimantereella. Nyt ei teetä ja sympatiaa enää heru vaan paikka sarjan toiseksi parhaimmasta tallista aukeaa rahalla. Viisi miljoonaa on todellakin summa. Mielenkiintoista että uutta tallia perustava Hylton puhuu muutamasta miljoonasta. Tähän sisältyisivät kilpailukalusto, työkalut ja jopa Bridgestonen renkaat. Forsythe puolestaan myy rattia ja penkkiä viidellä miljoonalla dollarilla. Mieti siinä sitten kumpi olisi parempi kauppa :dunno:

Juggernaut lienee ulkona tästä leikistä, sillä tuo kahden miljoonan dollarin apuraha tuskin Forsytheä paljon auttaa. Onhan siinä puolet hänen omia rahojaan. Pagenaud on muutenkin halukas ajamaan Team Australian väreissä.
Jos Forsythe ajattaa toista autoa lienee siinä Nelson Philippen nimi kyljessä. Tai Wellboxin tai LeasePlanin. Philippen isähän tutki aiemmin mahdollisuutta ostaa RuSPORT-talli ja hänellä on tunnetusti rutkasti rahaa. Nelson tuskin on menossa minnekään, joten hän voisi olla hyvä hyväntekeväisyyskohde mikäli Gerry muuttaa mielensä.

Pahaa pelkään Minardin ajattavan vain kahta autoa. Ei Verstappenia tai Doornbossia. Wiggins pitää Clarken ja Muermans tuo Heylenin tiimiin. Nyt kun CTE Racingista puhe tuli niin mies itse oli Conan O’Brienin vieraana ja Conan mainitsi nopeasti Cedricin harrastuksen... CTE on siis edelleen mukana ja erityisesti Vegasin Grand Prix’n promootiotyössä :cool:
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
spekulointia...

Alex Tagliani on käynyt sovittamassa penkkiä entisessä tiimissään Rocketsportsissa. Huhu kertoo että Alex ajaisi ainakin Tammikuun 23 ajettavissa Sebringin testeissä Rocketsporsin autoa. Ehkäpä Aussie Vineyards sponssaisi Alexin paikan. Kyllä varmasti myös Gentilozzi ja Tagliani itse etsivät kuumeisesti sponsoria, sillä Dominquezin rahat tuskin riittävät rahoittamaan molempia paikkoja.
Harry Muemmars on kyllä kertonut että vaikka haluaa Minardille Jan Heylenin niin haluaa sinne myös Jos Verstappenin.
Ja Verstappen saattaisi olla Monteiron ohella toinen kuski joka saattaisi löytää tarvittavan sponsorin Forsythen toiseen paikkaan. Varsinkin nyt kun Assenissa on kisa. Mitenhän muuten liput tuohon kisaan ovat myyneet?
Autosport kertoo kotisivuillaan arvoituksellisesti että Adam Carroll olisi suuntaamassa katseensa Champ Car sarjaan...hmmm. Mikäpä muukaan talli olisi kyseessä kuin RuSport. Tallihan meinasi palkata Carrollin jo viime kauden lopulla. Nyt kun Briscoe ei ole saatavilla Adam olisi varsin luonnollinen valinta. Siis siihen asti tietty että Da Matta palaa...
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
spekulointia

Testit lähestyy, alkaa mennä jännäksi. Nyt varmistui että Kalkhoven hankki Leggelle testipaikan Coynen tiimiin. Minardin kuljettajat saattavat sittenkin tosiaan olla Nelson Philppe ja Clarke, Mikäli Verstappen saa paikan Forsytheltä sekä Heylen ja Leggen Coynelta. Voisi veikata myös että Servia ja Junqueira saavat pitää edellisen kauden työpaikkansa. Nimittäin sillä perusteella että Piccionen huhutaan menevän sittenkin Gp2-sarjaan ja Bourdaisin suuntaanvan Toro Rossolle. Tai no...ehkäpä Liuzzi tai Speed saavat paikan PKV:ltä tai RuSportilta. -Hiljalleen palasia alkaa loksahdella kohdilleen...mutta kuka ajaa testeissä kenen autolla ei tietenkään merkitse tässä sarjassa vielä mitään:rolleyes:

EDIT: Unohtui mainita tietty Robert Doornbosin salainen testi Forsythella. Harry Muemmarssilla on tietty rahaa ostaa Doornbosille paikka Forsythen toiseen autoon.
Ja Sean McIntosh on liittynyt niiden kuskien joukkoon jotka haluavat ajaa tänä vuonna Champ Caaria. Jos ei onnistu niin McIntosh jatkaa Renault World Seriesissä ja asettaa tavoitteekseen mestaruuden. -McIntoshin tavoitteena kun on F1 niin jäisi vain World Seriesiin, ei olisi sarjalle hyväksi jos kävisi vain pyörähtämässä sarjassa kuten vaikkapa Glock tai Monteiro (joka toivottovasti palaisi sarjaan mahtavan rahamäärän kanssa, tietty).

Kiireessä kun kirjoitin, niin tuli aika sekavaa tekstiä. Laitanpa ajatukseni näinpäin, en laittanut kysymysmerkkejä niihin joita pidän varmoina mutta sopimusta ei ole julkistettu.
Newman-Haas:
1.Junqueira?, Servia? (Bourdais siirtyy Toro Rossolle, molemmat ajaneet tallissa aiemmin hyvin)
2.Graham Rahal
Forsythe:
1.Tracy
2.Verstappen?, Doornbos? (Harry Muemmars ostaa paikan jommallekummalle)
RuSport:
1.Wilson
2.Carroll?, Legge? (arvoitus, Carrolilla ei kyllä ole yhtään rahaa)
Minardi:
1.Nelson Philippe
2.Clarke
3.Vestappen?, Doornbos?, Legge?, Heylen? (Mikäli ajattavat kolmatta autoa)
Team Australia:
1.Power
2.Pagenaud
3.Briscoe? (Kun Porschen ajamiseltaan ehtii)
PKV:
1.Jani (ihmeen hiljaa ovat olleet jos paikka on varma)
2.Servia?, Liuzzi?, Speed?, Legge?, Doorbos? (Jompikumpi Toro Rosso, jos Bourdais lähtee)
Rocketsports:
1.Dominquez
2.Tagliani
Conquest:
1.Premat? (Todennäköisesti)
2. Monteiro? (ei tullut muutakaan mieleen, sinänsähän Tiego voi ostaa paikan mistä vain)
Coyne:
1.Servia? (Jos ei muualta niin eiköhän Dale ota ilomielin takaisin)
2.Heylen? Bremer? (Mikäli Heylen ei kelpaa muualle, ja miksei jatkaisi? Sama Bremerille)
Pacific Coast:
1.Dalziel
2.Figge

EDIT: PKV vahvisti Neel Janin sopimuksen
Ei Jani PKV:tä kärkitaisteluun nosta mutta se että on ollut voitokas jokaisessa luokassa jossa on ajanut on kova meriitti. Mutta kyllä tämä sopimus on ehdottomasti parempi diili Janille kuin PKV:lle. Kyllä kannatti olla lojaali Red Bullille. Ja tosiasia on se että huolimatta voitoistaRenault V6, Gp2 ja A1GP-sarjoissa Jani ei ole tarpeeksi kuumaa kamaa päästäkseen fykkösiin näytöillään. Osittain varmaan siksi että Jani ei loistanut Toro Rossolla eikä tuuratessaan Lapierrea Ardenilla tänä vuonna. Champ Caarissa menestyminen on ainoa optio pitää suunnitelma F-Ykkösiin pääsystä elossa. PKV:lle tärkeintä on varmasti saada Red Bull sponsorikseen. Varmasti kuljettajaksi olisi kelvannut paljon huonompikin kuski. Jani pystyy kuitenkin olemaan tasaisesti kärjen tuntumassa.

EDIT2:
RuSport vahvistanut Wilsonin sopimuksen
Autosport veikkailee tallikaveriksi Oriol Serviaa, Nelson Philippea, Andrew Rangeria ja Adam Carrollia. Yllätyksellisin nimi tuossa listassa on ehdottomasti Andrew Ranger jonka mahdollisuuksiin ei ole uskonut oikein kukaan. Nimenomaan sen takia ettei Rangerilla ole sponsoria tai rahaa takanaan. Mutta kenties Tide sponssaa Rangeria tänäkin vuonna? -Ainoa nimi jolla tuosta nelikosta on sponsori on Nelson Philippe joka olisi juuri sen takia realistinen vaihtoehto. Sitten ovat Servia ja Carroll jotka ovat vaihtoehtoina kuin yö ja päivä. Servia on Tracyn jälkeen sarjan kokenein kuski ja Carroll taas on ajanut vain kaksi testiä.
Nelson Philippe on ehdottomasti vahvin ehdokas rahoineen, mielenkiintoista että Nelsonin asiat eivät olekkaan ihan selvät Minardin kanssa. Kenties tallissa ei olekkaan tilaa Philippelle?
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Olipas tuossa edellisessä kirjoituksessa paljon asiaa. Mitäpä tuohon lisäisi? Noh, Neel Janin kohdalla tulee olemaan mielenkiintoista nähdä miten sopeutuu Amerikkaan. Vasser ainakin odottaa yhteistyötä innolla, mutta täytyy muistaa että ilman Red Bullin tukea ei sveitsiläistä sarjassa nähtäisi. A1-näyttöjen perusteella kuitenkin voidaan odottaa Janin keikkuvan kymmenen kärjessä, mutta voittoja hän tuskin tulee ottamaan.
On hienoa saada vihdoinkin energiajuomajätti mukaan sarjan toimintaan. Kauanhan siitä ollaan puhuttu. Assenin kilpailun taustalla häärivä Harry Muermans yritti houkutella Mateschitz kilpailun pääsponsoriksikin, mutta siihen ei itävaltalainen kuitenkaan lähtenyt mukaan. Nyt odotetaan innolla Benelux-kiertueen pääsponsorin nimeä. Kalkhovenin, Markon ja Mateschitzin yhteistyö luo pohjaa Red Bullin kuljettajaohjelman suojaverkolle. Koska kaikki eivät pääse yhtä pitkälle kuin Speed ja Liuzzi on aina olla varasuunnitelma. Amerikan suunnalla kuljettajaohjelma on nyt kunnossa. Red Bullilla on tiimit niin Atlantic- kuin Champ Car -sarjassakin :thumbup:
CaPtEeNi sanoi:
Nelson Philippe on ehdottomasti vahvin ehdokas rahoineen, mielenkiintoista että Nelsonin asiat eivät olekkaan ihan selvät Minardin kanssa. Kenties tallissa ei olekkaan tilaa Philippelle?
Itse olisin todella mielelläni nähnyt Nelsonin Forsythellä, mutta Miller kertoo viimeisimmässään artikkelissa ranskalaisen olleen viime viikolla sovittamassa penkkiä Minardin pajalla. Parin miljoonan dollarin kysymys onkin nähdäänkö Speedy Dania enää Champ Carissa? Pojassa olisi rutkasti potentiaalia ja toisella kaudellaan hän voisi jopa yltää osakilpailuvoittoihin. Jos Minardi-pesti menee ohi niin sitten ei taida englantilaisella olla enää montaa vaihtoehtoa... Tunkua sinne tuntuu olevan enemmän kuin säännöt sallii... :dunno:
Toinen englantilainen eli Katherine Legge tosiaan testaa Dale Coynelle uutta autoa. Tiedot kertovat, ettei Coyne ole vielä saanut toisen kuljettajan nimeä paperiin ja siksi Leggelle aukesi testimahdollisuus. Huhu taas kertoo ettei Leggen tiimillä (jota siis ei vielä ole julkisuuteen kerrottu) olisi vielä toista autoa valmiina ja siksi hän kurvailee DCR:n autolla. Minä uskon vieläkin Pettitin ottavan Leggen mukanaan RuSPORTille, mutta mistäpä sitä tietää... :rolleyes:
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
BPCCWSPF is no more...


Pohjois-Amerikan moottoriurheilun uusi aika koitti tänään kun 13 uutta DP01-autoa lähti kiertämään Sebringin moottorirataa Floridassa. Kauden ensimmäisen testisession nopein oli todennäköisesti kaikkien yllätykseksi Dale Coyne Racingin Katherine Legge. Entisen kuljettajan Coynen talli löysi Leggelle uuteen autoon oikeat säädöt ja neito kellotti sarjan pienimmälle tiimille ajan 52.166. Joko DCR:n auto on kaikkia muita uskomattoman nopeampi tai sitten on käynyt yksinkertaisesti niin että Legge on kehittynyt kuljettajana :thumbup:
Justin Wilson oli CDW-RuSPORT Panozillaan toiseksi nopein. Testituloksien kolmannelta sijalta löytyy Atlantic-mestari Simon Pagenaud Aussie Vineyards-autolla ajalla 52,528. Hänen tallitoverinsa Will Power on myös paikalla ja pääsee auton rattiin myöhemmin.
RuSPORTilla ensiesiintymisensä tehneen Mario Dominguezin jälkeen löytyy Pagenaud’n opettaja Sebastien Bourdais, joka oli samanlaisella autolla puoli sekuntia Leggeä hitaampi :D

Radalla nähtiin myös kaikkien yllätykseksi CART-mestari Jimmy Vasser, joka ajoi aamulla yhteensä 12 kierrosta uudella autolla. Vasserin edeltä tuloksista löytyy hollantilainen Robert Doornbos. Doornbos ajoi Paul Stoddartin Minardi-tiimin ensimmäisen metrit Yhdysvaltojen puolella ja nyt näyttää vahvasti siltä että hänet nähdään ensi vuonna sarjassa. Varikolla Nelson Philippe oli rentoutuneen oloinen vaikkei vielä uutta lelua saanutkaan kokeilla. Coynen varikolla nähtiin mm. Jan Haylen ja Vasserin toimia PKV:n puolella seurasi Oriol Servia. Ilman tallipaikkaa oleva Bruno Junqueira nähtiin myös.
Päivän toinen sessio alkaa klo 23.15 Suomen aikaa.

----
Tiistain toisessa sessiossa palattiin normaaliin päiväjärjestykseen Bourdais’n oltua päivän nopein ajalla 51.024, joka on vain hieman yli sekunti rataennätyksestä. Puoli sekuntia hitaampi oli Sveitsin Neel Jani Red Bull-PKV Racingin autolla. Hänen testikaverinsa ja tallipäällikkönsä Jimmy Vasser osoitti vielä osaavansa veivata rattia ollen viides ja vain parikymmenystä uutta kuljettajaansa hitaampi. Vasser kuitenkin vakuutteli ettei aio tehdä paluuta vaan kyse on vain uuden auton sisäänajosta. Jimmy hei kamoon ;)
Katherine Legge oli hieman nopeampi iltapäivällä, mutta nyt aika 52.110 riitti vasta yhdeksänteen sijaan.

Testien toinen päivä on käynnissä ja tänään radalla nähdään 17 kuljettajaa, kun Junqueira ja Servia pääsevät radalle Dale Coynen toisella autolla. Nelson Philippen piti tänään vastata yksin Minardin testeistä, mutta Robert Doornbos jäikin Yhdysvaltoihin joten he vuorottelevat auton numero 4 ratissa. Autosport uutisoi, että Doornbos on tehnyt testisopimuksen Red Bull Racingin kanssa ja nyt hän haluaa kilpapestin Champ Car –sarjassa. Myös tämä iloinen veikko on halukas ajamaan tässä sarjassa tänä vuonna. Sebringin varikolla on törmätty myös Ricardo Speraficoon ja Ronnie Bremeriin, jotka molemmat ovat piirittäneet Herra Coynea eilisestä asti :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Ylös