TVAnts ohjelmalla näkyy mm. ESPN josta katsoin tänään 125-kisan. TVU Playerin kanssa ei oikein toimi. Kertokaa vain mikä ohjelma näyttää NBC-kanavaa että pääsee nauttimaan Las Vegasin avauksesta. Harminpaikka jos jää väliin. Montakohan autoa on muuten viivalla 16?
Legge kertoo muuten ettei ole allekirjoittanut mitään Dale Coynen kanssa. Hyvä niin, ennemmin minä siellä näen nopeutensa todistaneet Junqueiran tai Servian. Dalehan on mukana kahdella autolla, onhan?
Zsolt Baumgartnerin sopimus on aika outo, ounastelen että jos ja kun automäärä kasvaa kauden mittaan niin esimerkiksi Baumgartner ajaa Minardi USA:n autolla euroopan kisat tallin kolmantena kuskina. Doornbosin rinnalle taitavat olla vahvimmin ehdolla tallin viime kauden kuskit. Dan Clarke ei edes halua testata muitten tallejen autoja ja pitää Minardia ainoana vaihtoehtonaan, neuvottelut ovat kuulemma käynnissä ja Nelson Philippen sopimusta haluavat niin Stoddart kuin Philippe itsekkin. Mistä siis kiikastaa kun julkistus viivästyy ja ajattaako Minardi sittenkin kolmea (neljättä joissain kisoissa?)
Gommendyn soppari tuli kyllä kuin salama kirkkaalta taivaalta. Ilmeisesti Janin testit ovat menneet sen verran vakuuttavasti että talli uskalsi tehdä ratkaisun ilman testejä. Money talks mutta kyllä Gommendy on minusta taitonsa todistanut niin F3, World Series by Renault ja kenties Gp2-sarjassakin vaikka saikin potkut iSportilta. Neljäs sessio menossa ja nyt muuten Bourdais näytti kuka on kuka 1.05.880! Jani kakkosena 1.06.516! Toisen PKV:n Gommendyn kierrokset ovat jostain syystä jääneet neljään. Jos lisää testejä ei tule on Las Vegasissa mies kyllä vaikeuksissa. PCM ei vieläkään ole saanut autoaan oikein vauhtiin kolme ja neljä sekunttia kärjestä. Sen sijaan Hallidayn vauhti näyttää varsin lupaavalta. Tag ja Rocketsportskin näyttävät saaneen hitusen lisää vauhtia. Mitäs mieltä olette yhdistyvätkö RuSport ja Rocketsports ja onko se hyvä vai huono juttu?
Ketäs tuolla muuten on kärkkymässä tallipaikkaa varikolla jotka eivät aja? Zwolsman, Servia, Dominquez ja Junqueira ainakin? Verstappen ei sittenkään saapunut paikalle. Dominquezkaan ei ollut sponsorinsa asussa kuten aikasemmin, Pemex on suurissa taloudellisissa vaikeuksissa eikä taida pystyä sponsoroimaan Mariota.
Champ Caarin virallisilta sivuilta tulokset: "Saturday's session times follow (laps run figure is for the entire two-day test):" Kovempaa menivät kuin F1-Toyotalla ja kaikki jotka Zontan ajan ylittivät saivat 5000 dollarin palkkion!
1) Sebastien Bourdais - #1 McDonald's/Newman/Haas Racing - 1:05.880/122.295/167 laps
2) Will Power - #5 Aussie Vineyards/Team Australia - 1:06.424/121.294/172 laps
3) Neel Jani - #21 Red Bull PKV Racing - 1:06.516/121.126/186 laps
4) Graham Rahal - #2 Newman/Haas Racing - 1:06.561/121.044/167 laps
5) Simon Pagenaud - #15 Aussie Vineyards/Team Australia - 1:06.699/120.793/171 laps
6) Paul Tracy - #3 Indeck/Forsythe Championship Racing - 1:06.707/120.779/136 laps
7) Justin Wilson - #9 CDW/RuSPORT - 1:06.755/120.692/57 laps (ran 96 laps in the 9x car)
8) Alex Tagliani - #8 Rocketsports Racing - 1:06.760/120.683/130 laps
9) Matt Halliday - #34 Conquest Racing - 1:06.930/120.377/135 laps
10) Robert Doornbos - #14 Minardi Team USA - 1:06.959/120.324/134 laps
11) Bruno Junqueira - #19 Dale Coyne Racing - 1:07.048/120.165/90 laps
12) Katherine Legge - #11 Dale Coyne Racing - 1:07.727/118.960/145 laps
13) Tristan Gommendy - #22 PKV Racing - 1:08.325/117.919/93 laps
14) Alex Figge - #29 Pacific Coast Motorsports - 1:08.521/117.581/143 laps
15) Ryan Dalziel - #28 Pacific Coast Motorsports - 1:08.825/117.062/135 laps
16) Andrew Ranger - #19 Dale Coyne Racing - 1:09.208/116.414/66 laps
17) Zsolt Baumgartner - #4 Minardi Team USA - 1:10.415/114.419/53 laps
Rangerilla sen sijaan oli viime kauden ajohaalari päällä, rahaa on Kanadan kisoihin ja ehkä kauden ensimmäisiin, kuten viime kaudellakin...mutta mikä on tiimi? -Tuskin Dale Coyne? Forsythe kenties?
-Rangerhan ajoi vain ekana päivänä ja Junqueira sitten viimeisenä päivänä. Hyvä asia että kahdeksan parasta sekunnin sisässä. Ja jos Bourdaisia ei lasketa niin Junqueirakin varsin kilpailukykyinen. Hyvä että Ranger sai testata, rahaa on ilmeisesti taas kauden ekoihin kisoihin ja Kanadan puolella käytäviin koitoksiin. Saas nähdä onnistuuko joidenkin kuljettajien saada rahoitus kokoon
yhteiseen kauteen? -Ranger, Dominquez, Pastorelli, Heylen onhan nuita joilla on tuoda
vähän rahaa jospa joku suostuisi sellaiseen diiliin? -Ainahan on parempi että edes on tallikaveri vaikka vaihtuisikin kisakohtaisesti? -Utopiaa?
Samalla voisi heittää spekulaation ilmaan että nyt kun Mike Lanigan osti itsensä mukaan ja NHR on NHL(R) niin onko tallilla resusseja ajattaa kolmea autoa? Bourdais, Rahal ja Junqueira tai Servia tai joku jolla on tuoda rahaa? -Kahteen autoon on siis sponsori eikä tallille ole koitunut ongelmia ajattaa yhtä autoa ilman sponsoria...
Lacuna Secassa taisi olla yksi ylimääräinen auto pelkästään näytillä vai ajoiko kukaan tätä autoa?
---EDIT:--- Junqueira jatkaa kilpailemista A1-sarjassa tulevassa Meksikon kisassa. Pitääkö Bruno kisatuntumaa tulevaa Champ Caarin Mexico Cityn kisaa varten yllä vai pitäisikö tästä vetää johtopäätös ettei Brunolle ole paikkaa tarjolla vaan Dale Coyne ottaa ennemmin eniten rahaa tuovan (Wirth?) ja Leggen (pakosta?) autoonsa? -Itse olen sitä mieltä että ja luulisi Coynenkin sen tietävän että viime kauden jälkeen Junqueira on enemmän kuin kysymysmerkki ja esimerkiksi mies joka ajoi 2004 tallin parhaan kauden eli Oriol Servia on näyttänyt niin Dale Coynella että sopii tiimiin, puhumattakaan ajoittaisista Bourdaisin voittamisisita Newman-Haassilla ja viime vuoden suoritukset PKV:lläkin menivät nappiin? -Nyt kun Telefonica ei ilmeisesti F1-sarjassa enää jatka olisi mielestäni Champ Caarin eurooppaan tulon
kunniaksi Telefonican aloitettava uudestaan Servian tukeminen kuten tekivät 2000. Ja miksi eivät muutkin Espanjalaiset firmat? Repsol tietty ja mikäs se olikaan PPI:llä vielä tukijana
Catalunya(?) -kyseessä sitten rata vai?). Taisi olla sama firma vielä takaamassa sopparia Patrickin kanssa..? -Joka tapauksessa, 1999 Indy Lights-mestari, kuski joka on rookie kauttaan lukuunottamatta, eli Da Mattaa, voittanut kaikki tallikaverinsa, tuntuu uskomattomalta että tallipaikkaa ei löydy...mutta eihän tämä uutta Servialle ole. PWR kun lopetti oli Servia 2002 kotvan tyhjän päällä ennen kuin sai tilaisuuden Patrickin-tallista. CARTer tai joku voisi muuten valottaa miksi PacWest muuttui PWR-nimiseksi ja miksi talli ajautui konkurssiin?
Mutta saas nähdä tuon autojen määrän avauksessa, kyllä ja Gentilozzin Kalkhovenin ja Forsythen (varsinkin jos saa Coronan toiseen autoonsa, autoon silloin kai Lavin tai comeback Martinezilta tai Dominquezilta) pitäisi pitää huoli että 18 autoa on viivalla. Onhan ne ennenkin maksaneet ilman sponsoria kuljettajiaan, nyt kun näkyvyys telkkarissa ameriikassa on taattu on suorastaan pöljää laskea autojen määrää. Ehkäpä Legge päätyykin PKV:n kolmannen auton kuskiksi? -Vaikka huhut sanovat että olisi kirjoittanut jopa kahden vuoden sopparin Coynen kanssa. BellMicro sponsorinaan.
-Ai niin, meinasi ihan unohtua. Lentävät lähdöt pysyvät ohjelmassa ainakin ensimmäiset kolme kisaa. Tiimeillä on ollut starttien kanssa ongelmia tai oikeammin ehkä liian vähän aikaa hommaan perehtymiseen. Hyvä näin sanon minä.
Muitakin uutisia on tullut. Esim. sarjan sponsorointi asiat menevät vauhdilla eteenpäin mutta niitä nyt jaksa alkaa yksitellen spekuloimaan...
Sen sijaan kiinnostusta on kyllä tapahtuuko RuSportin ja Rocketsportsin fuusio ja millä tavalla. Tagliani ja Wilson ovat ainakin olleet innoissaan saadessaan itselleen tallikaverin. Mutta muuttaako toinen talleista toisen tiloihin. Kuka on tallin
johtaja Dan Petit on sitten mukana niin RuSportin, PKV:n kuin Rocketsportsin toiminnassa...aika monta rautaa tulessa!
Videota Lacuna Secan testeistä ja starttiharjoituksista -huomion arvoista muuten että monet autot olivat vielä ilman väritystä/sponsoreita. Dale Coyne tietty mutta myös Minardi ja valitettavasti Pacific Coast