Champ Car 2007 - huhuja, spekulaatiota ja ehkä faktaakin

Zamppa

Well-known member
Liittynyt
6.4.2006
Viestit
211
Ford poistuu Champcar-sarjasta.

INDIANAPOLIS (January 24, 2007) - The following is a statement from the Champ Car World Series regarding today's decision from the Ford Motor Company that it would not return as a sponsor of Champ Car racing in 2007. When used in the media, the statement should be attributed to Champ Car President Steve Johnson.

"Today's decision was made from a business standpoint on both sides and in no way should tarnish the long legacy of success that the Ford Motor Company has established in Champ Car competition. We thank Ford for what it has done for the series, but we are continuing building a bright future for the series and are exploring a number of other options for a manufacturer partner."
Rob Millerin mukaan potentiaalisia korvaajia olisivat Cadillac, Hyundai sekä Fordin omistama Mazda.

Champcar World Series Powered by Cadillac särähtää korvaan aika pahasti, Hyundaista puhumattakaan.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Fordillahan on pitkät perinteet autourheilussa, mutta ei kai tämä nyt varsinaisesti paha juttu ole. Ford on uppoava laiva, mitä olen autoteollisuutta ymmärtänyt. Samoin GM. Kyllä tässä pitäisi hakea joku dynaaminen ja elinvoimainen kumppani.

Eihän tämä täältä mihinkään kuulu, mutta laitetaan nytten tähän: Mitäs jos Audi lähtisi vaikka CART:iin ja ottaisi käyttöön LeMansissa koetun diesel-tekniikan formulapuolella! Kattokaapa kun George W. Bush piti linjapuheen jossa äijä vaati bensan kulutuksen pudottamista 20%. Jenkeille Diesel-tekniikka olisi SUV:eihin omiaan tässä tarkoituksessa ja mikä olisi parempaa imago-kamppanjaa, kuin Diesel-tekniikalla ajettava formulaluokka. Ja veikkaisin että esim. BMW olisi tulossa siihen luokkaan hyvin nopeasti kilpailijaksi.

Minnehän tässä voisi lähetellä konsulttipalkkiota?
 

Zamppa

Well-known member
Liittynyt
6.4.2006
Viestit
211
pmv sanoi:
Eihän tämä täältä mihinkään kuulu, mutta laitetaan nytten tähän: Mitäs jos Audi lähtisi vaikka CART:iin ja ottaisi käyttöön LeMansissa koetun diesel-tekniikan formulapuolella! Kattokaapa kun George W. Bush piti linjapuheen jossa äijä vaati bensan kulutuksen pudottamista 20%. Jenkeille Diesel-tekniikka olisi SUV:eihin omiaan tässä tarkoituksessa ja mikä olisi parempaa imago-kamppanjaa, kuin Diesel-tekniikalla ajettava formulaluokka. Ja veikkaisin että esim. BMW olisi tulossa siihen luokkaan hyvin nopeasti kilpailijaksi.
Parasta mainosta Audin diesel-koneille on bensakoneiden voittaminen niillä. Yksityyppisarja diesel-moottoreilla tuskin palvelisi markkinointia yhtä tehokkaasti. Enkä usko että Champcar luopuu nykyisestä yksityyppilinjastaan lähitulevaisuudessa.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
pmv sanoi:
Ford on uppoava laiva, mitä olen autoteollisuutta ymmärtänyt. Samoin GM.
Ja tuo oli vielä kauniisti sanottu: Ford Motorin tappio 12,7 mrd dollaria :eek:
Ford teki historiansa suurimman tappion viime vuonna ja firman sisällä ollaan valmiit yksityistämään kaikki mahdollinen. Molemmat suuret USA:n autonvalmistajat ovat viime vuosina tehneet järkyttävän määrän tappiota. Heidän touhunsa saavat A1GP:n talouden näyttämään loistavalta. Ei kai tässä enää ihmetellä miksi kolme vuosikymmentä kestänyt yhteistyö päättyi.
Ja uskon myös ettei tämä ollut mikään yllätys sarjan sisällä toimineille henkilöille. Lopullinen päätös lienee tullut melko nopealla tahdilla, sillä Sebringissä useissa autoissa oli vielä Fordin lätkät moottorikatteessa. Mutta voisiko tässä piillä syy Robert Clarken ja Kevin Kalkhovenin useisiin tapaamisiin viime kauden aikana? :doubtful:
Enpä tiedä, mutta ei Mazda tai Hyundaikaan niin pahoilta vaihtoehdoilta kuitenkaan kuullosta. Aasialainen uusi valmistaja tulee olemaan, raportoi Autoracing1.comin MarkC.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Time to go back home again?

Presidentti Johnsonin mielestä ei se määrä vaan se laatu...
Steve Johnson sanoi:
I would much rather watch 18 competitive cars overtaking each other fighting for the lead on the last lap than 24 cars running in a parade with one or two cars lapping the field.
Mutta siinä olet Archtur oikeassa että haavemaailmassa on tässä viime kuukaudet eletty. Monilta on nimittäin unohtunut että uuden ostaminen vanhan tilalle tekee aina loven kukkaroon. DP01:tä on halvempi ajattaa ja varaosat tulevat olemaan kustannustehokkaita, mutta ongelma on siinä että se on kuitenkin uusi auto. Bachelart’lla, kuten muillakin mainitsemillasi omistajilla on Lolat talleissaan ajovalmiina. Uusi auto maksaa aina. Halvemmaksi se tulee pitemmällä juoksulla, mutta kuten monet ovat jälleen todenneet niin CCWS ei selviä maratonin maaliin asti... :dunno:
Hyvä että kaikista vaikeuksista huolimatta Bachelart sai pidettyä tiiminsä hengissä. Kauden alkuun Vegasissa on runsaasti aikaa ja tällä hetkellä uusia autoja on mukana 17, joten ei tämä nyt niin huonolta näytä. :cool:

Joukkueen sisällä näyttää olevan myös säröjä, sillä Forsythe-tallin sisältä on tiedetty kertoa että päällikkö olisi suuttunut Kalkhovenille jostakin. Gentilozzi puolestaan on pettynyt tapaan jolla hänen kumppaninsa hankkiutuivat eroon Fordista. PG:llä on aina ollut hyvät suhteet FoMoCon johtoon ja hän olikin ainoa joka ei poistanut Fordin tarroja autostaan viime viikolla. Alla olevat kuvat torstai-iltapäivältä 25.1.

Torstaina Champ Car ilmoitti siirtävänsä sponsorittoman Denverin kilpailun pois kalenterista seuraaviksi kahdeksi vuodeksi. Ja nyt näyttää siltä että Fordin haluama ja suunnittelema Kiinan visiitti muuttuu kiinalaiseksi jutuksi. Tämä toukokuun päivän mahdollinen vapautuminen puolestaan kertoo oman tarinansa... Mitäköhän muuta voisi toukokuussa tehdä aasialaisen autonvalmistajan rahoilla? :rolleyes:
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
"it's going to be one hell of a season." -KK

Kuukauden tauko tässä otsikossa. Onhan siinä ajassa täytynyt jotain tapahtua! Ja onkin! Selvästi ikävin huhu suomalaisittain on että Eurosport ei näyttäisi Champ Caaria vaan siirtäisi lähetykset Eurosport2-kanavalleen. Tämä olisi toteutuessaan massiivinen takaisku kaikille eurooppalaisille Champ Carin katsojille. Kevin Kalkhoven on avannut suunsa muttei kertonut vielä mitään. Ensi viikolla pitäisi alkaa tulla ilmoituksia ensi kauden suhteen. Sen verran Kalkhoven kertoi että vaikka hiljaista on ollut on kulisseissa väännetty neuvotteluja oikein olan takaa. Hyvä uutinen KK vahvisti ettei Champ Car rahoita yhtäkään tiimiään, toisin kuin eräs kilpaileva sarja. Tai no hyvä ja hyvä, katsotaan nyt onko Las Vegasissa 18 autoa viivalla:dunno:
Kuten CARTer jo totesi kalenterissa on tapahtunut muutoksia. Atlantic ratkaisi asia järjestämällä tuplat Edmontonin viikonloppuna. Puhetta on ollut radasta nimeltä Mont-Tremblant johon jotkut ovat suhtautuneet tosin vitsinä...saas nähdä minkälainen kisa tulee Paljoa ei todellakaan ehdi parissakaan kymmenessä päivässä tapahtumaan mutta onhan nämäkin kerrattava. Kuten CARTer jo totesi kalenterissa on tapahtunut muutoksia. Atlantic ratkaisi asia järjestämällä tuplat Edmontonin viikonloppuna. Puhetta on ollut radasta nimeltä Mont-Tremblant johon jotkut ovat suhtautuneet tosin vitsinä...saas nähdä minkälainen kisa tulee :p
Kiinan Zhuhai olisi ilmeisesti viikkoa ennen Australian visiittiä, Kalkhoven käy kuitenkin ilmeisesti vielä neuvotteluja pidetäänkö kisa, aika näyttää. Myös euroopassa ajamisesta on spekuloitu. Assen ja Zolder..ja Dijon?! -Eiköhän Champ Caarille kiinnostusta ranskankin maanperältä löydy kun nuita kuskejakin olisi. Hieno juttuhan kolmaskin kisa euroopassa olisi! Houstonin ja Portlandin kisojen väliin mahtuu kyllä hurja 1,5 kuukauden tauko. Saas nähdä ovatko Champ Car-tallit sitten mukana kun ajetaan Indy500? -Tällä hetkellä kalenterissa on 16 kisaa. Saattaa hyvinkin olla että määrä jää vajaaksi tai jopa nousee...

Houstonissa ajettiin kauden toiset testit helmikuun 12-13. Maanantaina oli sadetta joten ajoilla ei sinänsä ollut paljoa merkitystä. Wilson oli nopein, sitten Bourdais, Tracy jäi jo yli kaksi sekunttia Wilsonista, Doornbos, Philippe, Rahal, Jani, Figge, Power ja TOP10 täydemsi Andreas Wirth joka ajoi ensimmäistä kertaa uutta Panozia Dale Coynen tiimissä. Sitten Servia RuSportilla, Dalziel, Tagliani, myös Panozin rattiin päässyt Pagenaud ja viimeisenä yli kuusi sekunttia kärjestä sarjan nainen Katherine Legge. Hyvää asiassa oli kuitenkin että tiimit pääsivät testaamaan myös sateella.
Tiistaina parannettiin aikoja 15 sekunnilla. Paikalla vanhoja tuttuja ja vähän uudempiakin debytoimassa Panozia.
Sarja itsessään on hankkinut uuden sponsorin. Yritys on nimeltään iRise. iRise tekee myös ilmeisesti yhteistyötä PKV:n kanssa ja haluaa A1-kisoissa kisakuntoaan ylläpitäneen ja testeissä hyvässä vauhdissa olleen Neel Janin pariksi Oriol Servian, joka testasikin Houstonissa PKV:tä. Virallista vahvistusta tosin ei ole vielä kuulunut. Toisena mahdollisuus Servialla on kuulemma RuSport jota mies testasi myös, jääden Wilsonista vain 0.1sekunttia. Vahvempi ehdokas Justin Wilsonin pariksi talliin on kuitenkin Mario Dominquz. Marion sponsori tosin päättää viimekädessä missä meksikaani tulevalla kaudella ajaa. Tuskin mikään talli jossa on vapaata on suljettu pois vaihtoehdoista. Houstonista Dominquez jäi kuitenkin jostain syystä pois. PKV:n toinen paikka saattaa vielä mennäkkin Katherine Leggelle joka tosin on ajanut testeissä Dale Coynen autoa.

Dale Coyne meni jo kertomaan ensimmäisten Panozilla ajamien testejen jälkeen että jos vain suinkin mahdollista hänen autojaan ajavat Katherine Legge ja Bruno Junqueira jotka molemmat lupautuivat alustavasti talliin tulevaksi kaudeksi. Houstonin testeissä Coynen toisessa autossa Junqueiran kanssa vuorotteli kuitenkin viime vuonna tallissa kaksi kilpailua ajanut Andreas Wirth. Wirth itse on optimistinen mahdollisuuksistaan olla lähtöviivalla Las Vegasin avauksessa. Bruno taisi vetää tästä omat johtopäätöksensä ja ajoi nyt Durbanissa Brasilian väreissä A1-sarjaa. Muiden sortuessa vaikealla radalla Bruno ajoi Emmon tiimin kauden parhaan tuloksen.

Team Australia on sitä vastoin jo vahvistanut että Will Powerin parina ajaa Atlantic-mestari Simon Pagenaud. Tallilla on myös uusi sponsori nimeltään WOW. Talli on myös onnistunut ehkä parhaiten Houstonin testeissä. Powerin vastatessa nopeimmista ajoista. Pagenaud oli 0,7 sekunttia jäljessä.
Muuten varmoja ovat myös Newman-Haasin kuskit eli Bourdais ja Graham Rahal jotka olivat myös hyvässä vauhdissa, yllättäen Rahal oli nopeampi. Talli on päässyt ajamaan ehkä eniten kierroksia. Ja tietty uuden Pacific Coastin Ryan Dalziel ja Alex Figge. Uuden tallin nopeus ei ole päätä huimannut. 1,5 sekunttia kärjestä on liikaa mutta uusi talli on aina uusi talli.
Virallista vahvistusta ei ole kuulunut mutta mikäli ihmeitä ei satu (sponsori) ajattaa Rocketsports Alex Tagliania joka on ajanut myös tallin testit. Testeissä Tagliani oli peränpitäjänä, yli kaksi sekunttia kärjestä. Toinen auto on vielä arvoitus. Nicky Pastorelli jatkaisi tiimissä kunhan vain saisi rahoituksen kuntoon.

Testeissä paikalla oli myös Conquest kuljettajanaan vanha tuttu Nelson Philippe. Philippe sijoittui tiistaina sijalle 7 joka ei ole huonosti ottaen huomioon Conquestin vaikeudet ja vuoden Philippen vuoden tauon tallista Vain 17 autoa on ilmoitettu nyt mukaan joten ei liene täysi mahdottomuus että Conquest ajattaisi toista autoakin spekulaatiot ovat kohdistuneet Jan Heyleniin. Tämä sopisi niin maanmies tallipäällikkö Eric Bachelartille kuin Belgian GP:n suunnitelmiin. Heylenilla ei ole vain koossa tarvittavaa budjettia. Sama koskee Bas Leinderssiä joka toivoo ajavansa sarjassa kauden loppupuoliskolla. Uusin huhu kertookin että Nicky Pastorelli siirtyisi talliin...
Philippe taas on yhdistetty myös Forsythen toiseen autoon. Philippen odotetaan kuitenkin päätyvän Paul Stoddartin Minardi USA-tiimiin. Molemmat ovat vahvistaneet haluavansa tehdä yhteistyötä tulevalla kaudella toistensa kanssa mutta ilmeisesti matkassa on vielä jokunen mutka. Minardin toista autoa ajanut testeissä Robert Doornbos jonka paikkaa pidetään varmana. Tosin Doornbos saa valita Minardin ja Forsythen paikoista haluamansa. Tähän mennessä Doornbosin vauhti Minardilla ei ole ollut päätä huimaavaa mutta rookie kun on annetakoon se anteeksi. Minardi on ajattanut vain ja ainoastaaan Doornbosia joka ei omaa aikaisempaa kokemusta Champ Car-sarjasta.

Jos Verstappenia ei testeissä nähty, mies neuvotteli paikasta Forsythen tiimiin mutta kyllästyi ja ilmoitti julkisesti ettei hän tule ajamaan sarjassa tänä vuonna. Mutta mikäpä ei Josin kelkkaa kääntäisi:thumbup: Josin rahapussin huhutaan olevan 1,4 miljoonaa josta mies (varmaan myös manageri) ottavat palkkansa. Saas nähdä kelpaavatko rahat johonkin muuhun tiimiin?
On muutoinkin kummallista että Forsythe on on ajattanut testeissä vain Paul Tracya ja kertonut että Tracy on ainoa hänen ainoa kuljettajansa tulevalla kaudella. Testit eivät ole menneet erityisen hyvin ja Tracy on ollut lähinnä turhautunut. Luulen kuitenkin että mikäli 18 autoa aiotaan saada viivalle se vastuu lankeaa Forsythelle (ennemmin kuin Conquestille, Rocketsportsille tai RuSportille). Forsythe oli kuitenkin valmis maksamaan Allmendingerille. Maanmies Andrew Ranger ajaisi ilmaiseksi tai toisi ehkä WallMartin sponsorin. Yksi vaihtoehto ehtoolisi että Forsythellä ajaisi kauden aikana monta kuljettajaa. Ranger Kanadassa, Verstappen Euroopassa...ja Andreas Wirth muissa kisoissa:ahem:
Tiego Monteiron paluu ei tule kyseeseen sillä hän on sopinut SEATin kanssa WTTC-sarjassa ajamisesta. Viimeisin tieto Forsythen toisesta autosta on Kalkhovenin suusta joka kertoo että Forsythe tulee ajattamaan kahfa autoa ensi kaudella:thumbup:
Paikkaa sarjasta havittelevat myös Go2-kuskit Alex Premat ja Adam Carroll. Molemmilla on vain sama ongelma. Ei ole tarjota rahaa saati sitten sponsoria. Premat onkin kääntänyt katseensa DTM-sarjaan ja havittelee paikkaa DTM-sarjasta. Mutta ehkäpä jos Dijonissa ajetaan niin..ehkä?
Samaan sarjaan voi laskea myös WSR-mestarin Alx Danielssonin, Ronnie Bremerin...ja Dan Clarken. Mukaan vaan jos rahaa löytyy, mutta kun ei niin ei...:thumbdown
No kohta ovat kauden kolmannet testit Laguna Secassa. Saas nähdä kuka siellä ajaa ja kenen piikkiin?
 

Ovaali

Well-known member
Liittynyt
18.2.2007
Viestit
341
Tietääkö kukaan kertoa varmaa tietoa tulevan kauden televisioinneista??

Näyttääkö Eurosport? Ja oletteko kuulleet huhua jonka mukaan Eurosport olisi siirtymässä Canal Digille myöhemmin tänä vuonna..?
--> Tämä olisi minun kannalta ookoo juttu, sillä näinollen sarjan voisi hankkia kenties myös kaapeliin. (minulla ei mahdollisuutta lautaseen yms.)

Tiedättekö näkyykö kisoja miltään netti-teeveeltä? Sarjaahan lähettävät NBC, CBS, ABC sekä molemmat ESPN kanavat.
TVUPlayerillä on näistä vain CBS, ja sehän näyttää tulevalla kaudella vain yhden kilpailun. (Cleveland)

Entä osaako kukaan sanoa, voisiko minkään linkin kautta kuunnella näiden kisojen selostuksia??
Aiemminhan CC:n kotisivuilla oli mahdollisuus live-timinging ohessa kisoja kuunnella, mutta nykyisin selostus mahdollisuus loistaa poissaolollaan.

Race Director on mielenkiintoinen mahdollisuus, mutta siihen en pääse käsiksi. (on sitten liian onneton kone tai yhteys, mutta se ei kokemukseni mukaan toimi minulla kuin korkeintaan ärsyttävällä, katkonaisella tavalla. kokeilin sitä kerran kun siitä oli tarjolla ilmainen esittely erään kilpailun yhteydessä)

edit : öh, Eurosporthan taitaa tietysti nykyiselläänkin olla tietysti CD:llä, mutta kuulin tosiaan että myöhemmin tänä vuonna Eurosport tulisi mahdolliseksi hankkia kortin kanssa myös kaapeliin....
Toivottavasti näin, ja vielä niin että kyseessä olisi asiallinen paketti (hyvillä "oheiskanavilla") suht. edulliseen hintaan.
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Kunnian palautus

Erittäin varmana pidettävä huhu kertoo, että kaikki tämän kauden kilpailut lähetetään suorana Eurosport 2 –kanavalla. Yhdysvalloissa kilpailut tosiaan näkyvät kolmen eri TV-yhtiön kanavilla. Kausi aloitetaan NBC:llä ja tuotannosta vastaa aiemmin NASCAR Nextel Cupin televisioinnista vastanneet henkilöt. Loppukausi vaihtelee Clevelandia lukuun ottamatta ABC:llä, ESPN:llä ja ESPN2:lla. Assenin kilpailu lähetetään poikkeuksellisesti ESPN Classicilla. Ensi vuonna sitten kaikki kilpailut näkyvät Disneyn omistamilla kanavilla. Euroopan TV-paketista harmillisen tekee se, ettei Eurosport 2 ole vieläkään kehittynyt
yhtä laajalle kuin alkuperäiskanava. Ainoa plussa on, että kilpailut ainakin luvataan näyttää kokonaisuudessaan ja ennen ja jälkeen kisan ei oltaisi niin äkkiä leikkaamassa kuvayhteyttä poikki kuin Eurosportilla on aiemmin ollut tapana... :doubtful: :rolleyes:



Laguna Secan testit jyrähtivät eilen vauhdikkaasti käyntiin. Yhdeksän kuljettajaa alitti radan entisen Champ Car –ennätyksen ja mikäli kuljettajia on uskominen palautuu radan epävirallinen kierrosennätys tänään jälleen Champ Carin haltuun. Uudesta DP01:stä suunniteltiin täysiverinen kilpa-auto ja ensimmäisen päivän tuloksia katsoessa voi todeta Elanin onnistuneen tavoitteessaan loistavasti. Ottaen huomioon että Helio Castroneves ajoi vuonna 2000 ajan 1.07.722, niin nyt vähemmillä hevosvoimilla ja täysin uudella autolla Paul Tracy kellotti ajan 1:06.707, joka oli yli sekunnin nopeampi kuin Castronevesin noteeraus. Tracyn päivää paransi vielä Sebastien Bourdais’n tekniset ongelmat uuden auton kanssa.
Paul Tracy sanoi:
"The whole car is better than the old one. It's faster in fast corners because it's so much more stable because of the extra downforce. And it's also more tunable whereas we had maxed out the Lola."
Torstaina varsinaisena mediapäivänä Champ Car julkisti yhteistyösopimuksensa Madzan kanssa. Mazda tulee toimittamaan sarjan virallisen turva- ja lääkäriauton, sekä toimimaan Champ Car- ja Atlantic-sarjan markkinointikumppanina tänä vuonna. Ensimmäistä kertaa liki neljään vuoteen Champ Carin Safety Team on myös saanut yhteistyökumppanin ja tunnetaan nyt nimellä Holmatro Safety Team.

PKV Racing julkisti kuljettajakseen viime vuonna GP2-sarjassa ajaneen Tristan Gommendyn. Ainoastaan ajotaidoilla ei Gommendy tallipäälliköitä vakuuttanut: Ranskalainen tuo tiettävästi kaksi ja puoli miljoonaa dollaria mukanaan Yhdysvaltoihin. Jimmy Vasser ei ollut ennen Laguna Secaa tavannut miestä, mutta odottaa arvostetun Macaon F3-kilpailun aikanaan voittaneelta Gommendyltä paljon alkavalla kaudella.
Champ Car –kauden aikana testaaminen jää vähälle, mutta tätä ei ilmeisesti ole Paul Stoddartille kerrottu, sillä Minardi Team USA palkka testi- ja varakuljettajakseen unkarilaisen Zsolt Baumgartnerin. Baumgartner tulee myös ajamaan Minardin kaksipaikkaista Champ Car –osakilpailujen yhteydessä. Entinen F1-kuljettaja kiitti luottamuksesta; ajoi ulos ja päätti päivänsä kuutosmutkan hiekkaesteeseen.

Mi-Jack Conquest Racingilta tuttu Michael Lanigan osti osan hallitsevasta mestaritallista ja tulevaisuudessa Bourdais ja Rahal ajavat Newman/Haas/Lanigan Racingin lipun alla. Uuden "NHL-joukkueen" kuljettajat olivat eilen toiseksi ja kuudenneksi nopeimpia.


Päivän yllättäjiin kuuluivat PKV Racingin sveitsiläistulokas Neel Jani (3.s), sekä Conquestille palannut Uuden-Seelannin Matt Halliday (10.s). Will Power ja Simon Pagenaud nostivat Team Australian osakkeita ja tallin odotetaankin tänä vuonna nousevan sarjan kolmanneksi suurimmaksi talliksi, kun RuSPORT kärsii ajattaessaan vain Justin Wilsonia. Dan Pettitin tiimi tekee teknistä yhteistyötä Paul Gentilozzin Rocketsports-tallin kanssa. Uudet ”tallikaverukset” olivat päivän kahdeksas ja yhdeksäs.

Ensimmäisen päivän kierrosajat:

1. Paul Tracy Forsythe 1:06.707
2. Sebastien Bourdais Newman/Haas/Lanigan 1:06.737
3. Neel Jani PKV 1:06.749
4. Will Power Team Australia 1:06.939
5. Robert Doornbos Minardi Team USA 1:07.237
6. Graham Rahal Newman/Haas/Lanigan 1:07.243
7. Simon Pagenaud Team Australia 1:07.380
8. Justin Wilson RuSPORT 1:07.497
9. Alex Tagliani Rocketsports 1:07.623
10. Matt Halliday Conquest 1:08.338
11. Katherine Legge Dale Coyne 1:08.543
12. Alex Figge Pacific Coast 1:08.930
13. Andrew Ranger Dale Coyne 1:09.208
14. Ryan Dalziel Pacific Coast 1:09.562
15. Tristan Gommendy PKV 1:10.229
16. Zsolt Baumgartner Minardi Team USA 1:10.415

Testit jatkuvat myöhemmin illalla Suomen aikaa.
 

Ovaali

Well-known member
Liittynyt
18.2.2007
Viestit
341
^^^^ Joo, on uskomatonta että tämän vuoden autoilla päästään 1.06. alkuisiin aikoihin Secassa. Tämän vuoden auto vaikuttaa erittäin hyvältä ja nopealta, ja muutenkin odotettavissa on (yllättävänkin?) tasainen ja tiukka taistelu mestaruudesta.

Itse olen kuitenkin yllättynyt jos Bourdais ei vie neljättä mestaruutta putkeen.
 

Jarvis

Well-known member
Liittynyt
7.5.2005
Viestit
111
Sijainti
Vantaa
Ovaali sanoi:
Tiedättekö näkyykö kisoja miltään netti-teeveeltä? Sarjaahan lähettävät NBC, CBS, ABC sekä molemmat ESPN kanavat.
TVUPlayerillä on näistä vain CBS, ja sehän näyttää tulevalla kaudella vain yhden kilpailun. (Cleveland)
Varmasti näkee monestakin netti-tv:stä. Kisaa ennen itselle parhaiten sopivan vaihtoehdon voi käydä valitsemassa osoitteesta http://www.myp2p.eu/index.htm ja siltä varalta että tvu-playerissä espn-kanavat ovat piilotettuna niin ne saa esiin http://www.andromedanet.com/tvu_sport.html sivuston linkkiä klikkaamalla, joka tosin edellyttää oikeata versiota tvu-playeristä (tarkemmat tiedot löydät sivuston foorumilta).

ps.Turhaa spekuloitte testituloksilla kun tositoimiin päästessään maailmankaikkeuden paras kuljettaja Sebastian Bourdais dominoi taas sarjaa yhä entistä rajummin:thumbup:
 

Zamppa

Well-known member
Liittynyt
6.4.2006
Viestit
211
Ovaali sanoi:
edit : öh, Eurosporthan taitaa tietysti nykyiselläänkin olla tietysti CD:llä, mutta kuulin tosiaan että myöhemmin tänä vuonna Eurosport tulisi mahdolliseksi hankkia kortin kanssa myös kaapeliin....
Toivottavasti näin, ja vielä niin että kyseessä olisi asiallinen paketti (hyvillä "oheiskanavilla") suht. edulliseen hintaan.
Elisan kaapeliverkossa Eurosport kyllä näkyy. Analogipuolella tietääkseni edelleen ilmaiseksi ilman kikkailua(saattaa olla taloyhtiöstä riippuen), digiverkossa vaaditaan kaapelikortti(olikohan noin 10€/vuosi) ja luonnollisesti kortinlukijalla varustettu digiboksi.

Täytyy toivoa että kisat kaikesta huolimatta tulisi ykkös-Eurosportilta, tuota kakkosta ei taida kaapelin kautta saada suomessa mistään edelleenkään?
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
TVAnts ohjelmalla näkyy mm. ESPN josta katsoin tänään 125-kisan. TVU Playerin kanssa ei oikein toimi. Kertokaa vain mikä ohjelma näyttää NBC-kanavaa että pääsee nauttimaan Las Vegasin avauksesta. Harminpaikka jos jää väliin. Montakohan autoa on muuten viivalla 16?
Legge kertoo muuten ettei ole allekirjoittanut mitään Dale Coynen kanssa. Hyvä niin, ennemmin minä siellä näen nopeutensa todistaneet Junqueiran tai Servian. Dalehan on mukana kahdella autolla, onhan?
Zsolt Baumgartnerin sopimus on aika outo, ounastelen että jos ja kun automäärä kasvaa kauden mittaan niin esimerkiksi Baumgartner ajaa Minardi USA:n autolla euroopan kisat tallin kolmantena kuskina. Doornbosin rinnalle taitavat olla vahvimmin ehdolla tallin viime kauden kuskit. Dan Clarke ei edes halua testata muitten tallejen autoja ja pitää Minardia ainoana vaihtoehtonaan, neuvottelut ovat kuulemma käynnissä ja Nelson Philippen sopimusta haluavat niin Stoddart kuin Philippe itsekkin. Mistä siis kiikastaa kun julkistus viivästyy ja ajattaako Minardi sittenkin kolmea (neljättä joissain kisoissa?)
Gommendyn soppari tuli kyllä kuin salama kirkkaalta taivaalta. Ilmeisesti Janin testit ovat menneet sen verran vakuuttavasti että talli uskalsi tehdä ratkaisun ilman testejä. Money talks mutta kyllä Gommendy on minusta taitonsa todistanut niin F3, World Series by Renault ja kenties Gp2-sarjassakin vaikka saikin potkut iSportilta. Neljäs sessio menossa ja nyt muuten Bourdais näytti kuka on kuka 1.05.880! Jani kakkosena 1.06.516! Toisen PKV:n Gommendyn kierrokset ovat jostain syystä jääneet neljään. Jos lisää testejä ei tule on Las Vegasissa mies kyllä vaikeuksissa. PCM ei vieläkään ole saanut autoaan oikein vauhtiin kolme ja neljä sekunttia kärjestä. Sen sijaan Hallidayn vauhti näyttää varsin lupaavalta. Tag ja Rocketsportskin näyttävät saaneen hitusen lisää vauhtia. Mitäs mieltä olette yhdistyvätkö RuSport ja Rocketsports ja onko se hyvä vai huono juttu?
Ketäs tuolla muuten on kärkkymässä tallipaikkaa varikolla jotka eivät aja? Zwolsman, Servia, Dominquez ja Junqueira ainakin? Verstappen ei sittenkään saapunut paikalle. Dominquezkaan ei ollut sponsorinsa asussa kuten aikasemmin, Pemex on suurissa taloudellisissa vaikeuksissa eikä taida pystyä sponsoroimaan Mariota.

Champ Caarin virallisilta sivuilta tulokset: "Saturday's session times follow (laps run figure is for the entire two-day test):" Kovempaa menivät kuin F1-Toyotalla ja kaikki jotka Zontan ajan ylittivät saivat 5000 dollarin palkkion!
1) Sebastien Bourdais - #1 McDonald's/Newman/Haas Racing - 1:05.880/122.295/167 laps
2) Will Power - #5 Aussie Vineyards/Team Australia - 1:06.424/121.294/172 laps
3) Neel Jani - #21 Red Bull PKV Racing - 1:06.516/121.126/186 laps
4) Graham Rahal - #2 Newman/Haas Racing - 1:06.561/121.044/167 laps
5) Simon Pagenaud - #15 Aussie Vineyards/Team Australia - 1:06.699/120.793/171 laps
6) Paul Tracy - #3 Indeck/Forsythe Championship Racing - 1:06.707/120.779/136 laps
7) Justin Wilson - #9 CDW/RuSPORT - 1:06.755/120.692/57 laps (ran 96 laps in the 9x car)
8) Alex Tagliani - #8 Rocketsports Racing - 1:06.760/120.683/130 laps
9) Matt Halliday - #34 Conquest Racing - 1:06.930/120.377/135 laps
10) Robert Doornbos - #14 Minardi Team USA - 1:06.959/120.324/134 laps
11) Bruno Junqueira - #19 Dale Coyne Racing - 1:07.048/120.165/90 laps
12) Katherine Legge - #11 Dale Coyne Racing - 1:07.727/118.960/145 laps
13) Tristan Gommendy - #22 PKV Racing - 1:08.325/117.919/93 laps
14) Alex Figge - #29 Pacific Coast Motorsports - 1:08.521/117.581/143 laps
15) Ryan Dalziel - #28 Pacific Coast Motorsports - 1:08.825/117.062/135 laps
16) Andrew Ranger - #19 Dale Coyne Racing - 1:09.208/116.414/66 laps
17) Zsolt Baumgartner - #4 Minardi Team USA - 1:10.415/114.419/53 laps
Rangerilla sen sijaan oli viime kauden ajohaalari päällä, rahaa on Kanadan kisoihin ja ehkä kauden ensimmäisiin, kuten viime kaudellakin...mutta mikä on tiimi? -Tuskin Dale Coyne? Forsythe kenties?

-Rangerhan ajoi vain ekana päivänä ja Junqueira sitten viimeisenä päivänä. Hyvä asia että kahdeksan parasta sekunnin sisässä. Ja jos Bourdaisia ei lasketa niin Junqueirakin varsin kilpailukykyinen. Hyvä että Ranger sai testata, rahaa on ilmeisesti taas kauden ekoihin kisoihin ja Kanadan puolella käytäviin koitoksiin. Saas nähdä onnistuuko joidenkin kuljettajien saada rahoitus kokoon yhteiseen kauteen? -Ranger, Dominquez, Pastorelli, Heylen onhan nuita joilla on tuoda vähän rahaa jospa joku suostuisi sellaiseen diiliin? -Ainahan on parempi että edes on tallikaveri vaikka vaihtuisikin kisakohtaisesti? -Utopiaa?
Samalla voisi heittää spekulaation ilmaan että nyt kun Mike Lanigan osti itsensä mukaan ja NHR on NHL(R) niin onko tallilla resusseja ajattaa kolmea autoa? Bourdais, Rahal ja Junqueira tai Servia tai joku jolla on tuoda rahaa? -Kahteen autoon on siis sponsori eikä tallille ole koitunut ongelmia ajattaa yhtä autoa ilman sponsoria...

Lacuna Secassa taisi olla yksi ylimääräinen auto pelkästään näytillä vai ajoiko kukaan tätä autoa?
---EDIT:--- Junqueira jatkaa kilpailemista A1-sarjassa tulevassa Meksikon kisassa. Pitääkö Bruno kisatuntumaa tulevaa Champ Caarin Mexico Cityn kisaa varten yllä vai pitäisikö tästä vetää johtopäätös ettei Brunolle ole paikkaa tarjolla vaan Dale Coyne ottaa ennemmin eniten rahaa tuovan (Wirth?) ja Leggen (pakosta?) autoonsa? -Itse olen sitä mieltä että ja luulisi Coynenkin sen tietävän että viime kauden jälkeen Junqueira on enemmän kuin kysymysmerkki ja esimerkiksi mies joka ajoi 2004 tallin parhaan kauden eli Oriol Servia on näyttänyt niin Dale Coynella että sopii tiimiin, puhumattakaan ajoittaisista Bourdaisin voittamisisita Newman-Haassilla ja viime vuoden suoritukset PKV:lläkin menivät nappiin? -Nyt kun Telefonica ei ilmeisesti F1-sarjassa enää jatka olisi mielestäni Champ Caarin eurooppaan tulon kunniaksi Telefonican aloitettava uudestaan Servian tukeminen kuten tekivät 2000. Ja miksi eivät muutkin Espanjalaiset firmat? Repsol tietty ja mikäs se olikaan PPI:llä vielä tukijana Catalunya(?) -kyseessä sitten rata vai?). Taisi olla sama firma vielä takaamassa sopparia Patrickin kanssa..? -Joka tapauksessa, 1999 Indy Lights-mestari, kuski joka on rookie kauttaan lukuunottamatta, eli Da Mattaa, voittanut kaikki tallikaverinsa, tuntuu uskomattomalta että tallipaikkaa ei löydy...mutta eihän tämä uutta Servialle ole. PWR kun lopetti oli Servia 2002 kotvan tyhjän päällä ennen kuin sai tilaisuuden Patrickin-tallista. CARTer tai joku voisi muuten valottaa miksi PacWest muuttui PWR-nimiseksi ja miksi talli ajautui konkurssiin?
Mutta saas nähdä tuon autojen määrän avauksessa, kyllä ja Gentilozzin Kalkhovenin ja Forsythen (varsinkin jos saa Coronan toiseen autoonsa, autoon silloin kai Lavin tai comeback Martinezilta tai Dominquezilta) pitäisi pitää huoli että 18 autoa on viivalla. Onhan ne ennenkin maksaneet ilman sponsoria kuljettajiaan, nyt kun näkyvyys telkkarissa ameriikassa on taattu on suorastaan pöljää laskea autojen määrää. Ehkäpä Legge päätyykin PKV:n kolmannen auton kuskiksi? -Vaikka huhut sanovat että olisi kirjoittanut jopa kahden vuoden sopparin Coynen kanssa. BellMicro sponsorinaan.

-Ai niin, meinasi ihan unohtua. Lentävät lähdöt pysyvät ohjelmassa ainakin ensimmäiset kolme kisaa. Tiimeillä on ollut starttien kanssa ongelmia tai oikeammin ehkä liian vähän aikaa hommaan perehtymiseen. Hyvä näin sanon minä.
Muitakin uutisia on tullut. Esim. sarjan sponsorointi asiat menevät vauhdilla eteenpäin mutta niitä nyt jaksa alkaa yksitellen spekuloimaan...
Sen sijaan kiinnostusta on kyllä tapahtuuko RuSportin ja Rocketsportsin fuusio ja millä tavalla. Tagliani ja Wilson ovat ainakin olleet innoissaan saadessaan itselleen tallikaverin. Mutta muuttaako toinen talleista toisen tiloihin. Kuka on tallin johtaja Dan Petit on sitten mukana niin RuSportin, PKV:n kuin Rocketsportsin toiminnassa...aika monta rautaa tulessa!
Videota Lacuna Secan testeistä ja starttiharjoituksista -huomion arvoista muuten että monet autot olivat vielä ilman väritystä/sponsoreita. Dale Coyne tietty mutta myös Minardi ja valitettavasti Pacific Coast :(
 
Viimeksi muokattu:

Ovaali

Well-known member
Liittynyt
18.2.2007
Viestit
341
Kysymys....

Mistä meinaatte katsoa Las Vegasin avauksen?? Voiko kukaan antaa mitään suoraa Web TV linkkiä, mistä kisan saisi vaivatta näkymään..?

Kilpailuhan tulee virallisesti NBC:ltä, mutta en ole löytänyt mitään paikkaa joka pyörittäisi kyseistä kanavaa.

Näyttääköhän mikään kanava TVUPlayerillä tuota kisaa?!?
Siellähän on joitain kiinalaisia kanavia, ja nyt kun tänä vuonna siellä ajetaan kilpailukin, niin voisiko olla mahdollista että jokin kiinalais kanava näyttäisi tuon kisan..?? Vai tulisiko kisa jopa Star Sportsilta??

Olisi hienoa jos joku pystyisi tätä asiaa valaisemaan.

Kiitos etukäteen.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Samaa olen pähkäillyt, ainoa mitä löytyy on tämä virallisilta sivuilta: http://www.champcarworldseries.com/News/Article.asp?ID=11370
Olisihan tuo mukava jos TVUPlayer tai SopCastilla näkyisi mutta epäilen...:confused:
Lyhyesti uutisia:
RuSport ja Rocketsports yhdistyvät, uusi nimi on RSPORTS ja talli on julkistanut aikamoisen liudan uusia sponsoreita. Kuskeina siis Wilson ja Tagliani (sponsorit: Tide, Folgers, Kellogg's, Duracell, Gillette, Pringles, Old Spice, Jig-A-Loo, GeorgeTM and Fido, P&G and Wal-MartCanada...elikkä veivät samalla Andrew Rangerin sponsorit!)
Minardi USA ajattaa ensi kaudella kisa kuskeina koko kauden Robert Doornbosia ja Dan Clarkea lisäksi Bas Leinderssille on luvattu kolmas auto euroopan kisoihin jos sellainen on silloin vielä olemassa...:wink: oikeastaan Minardi USA ajattaa kolmatta autoa aika useissakin kisoissa tulevalla kaudella mutta se on kaksipaikkainen Minardin F1-auto jolla tarjotaan kyytiä 50 onnekkaalle paikanpäälle saapuneelle katsojille.
Mario Dominquez on sopinut erimielisyytensä Gerry Forsythen kanssa. Nyt kun mukana ei ole ovaalia niin Mario kelpaa taas tai sitten money talks (Telmex ja Cabicorpin Promenada at Rainbow ilmeisesi sponssaavat paikan) ja Mario ajaa ensi kauden ainakin kolme ekaa kisaa Forsythen toista autoa. Ihan kuin viime kaudellakin...:D
Graham Rahalin sopimus Newman Haas Lanigan Racingin kanssa on myös julkistettu. Autoa ei spnnssaakkaan ilmeisesti Mi-Jack vaan Medi Zone. Eli wrahhaa siihen tallipaikan varmistamiseen tarvittiin.

Myös Nelson Philippe joka EI aio maksaa tallipaikastaan kertoo positiiviseen sävyyn mahdollisuuksistaan: I can't wait to get back here and defend my Lexmark Indy 300 title," -Joten toivotaan että Philippe ajaisi TOISTA Conquestia jo kauden alussa tai jossain edes jossain vaiheessa.
Nähdäänkö jo Vegasissa 18 autoa, ainakin 17 ja se ei ole huonosti. 19 tai enemmän sitten euroopassa?
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Jotain suurta vaihteeksi tekeillä?
Champ Car Media Alert sanoi:
Champ Car To Webcast Team and Driver Announcement Live, March 30, 2007
Tune in to see Champ Car history in the making as the Grand Prix of China along with Forsythe Racing will make a major announcement on Saturday morning at 8:30 a.m. ET.

The press conference and webcast will feature journalists in China speaking with the Forsythe team representatives in the United States. To view the live press conference log on to www.champcar.ws.
Kiinan kilpailu varmaankin siirretään loppukauteen, mutta tuskin se on syy järjestää kolmas, kaikelle kansalle avoin, internetpressitilaisuus. Atlantic-sarjaan on jo ilmoittautunut yksi kiinalainen, mutta ei Forsythen tiimiin...
CaPtEeNi sanoi:
miksi PacWest muuttui PWR-nimiseksi ja miksi talli ajautui konkurssiin?
Nimen muutoksesta täytynee kysyä McCaw'lta itseltään, mutta tallin toimintahan loppui mielenkiintoisten tähtien alla. Lyhyt vastaus on, että miljardööri McCaw kiinnostus moottoriurheiluun paloi loppuun ja hän siirtyi avomeripurjehduksen pariin. McCaw on rikas rikas mies, mutta hän ei koskaan halunnut sijoittaa omaa rahaansa talliin. Tämän takia PacWestillä oli koko varikkoalueen suurin ja komein kutsuvierasteltta-rekka, jossa pidettiin huolta niin Motorolan ja Nextelinkin vieraista.

PWR oli ainoa Toyota-talli vuonna 2002, joka joutui maksamaan moottoreistaan siinä kun Newman-Haas, Ganassi ja Patrick saivat ne jotakuinkin ilmaiseksi. Japanilaistehtaan ja tallipäällikön suhde ei koskaan ollut kovin lämmin. Mercedeksen kanssa hän tuli juttuun, koska silloin tallia kohdeltiin Pensken ohella tehdastiiminä.
PWR:n CART-taival käytännössä loppui Long Beachiin, jossa Dixonilla oli mahdollisuus tuoda sponsorittomalle tallille voitto, mutta Toyota hajosi näyttävästi Shoreline Drivella. Japaniin McCaw ei enää lähtenyt, mutta CART maksoi tallin Motegiin, jossa molemmat autot olivat kärkikymmenikössä. Tulppa oli kuitenkin vedetty irti jo aikoja sitten. McCaw ei ollut suostunut maksamaan Toyotan C-luokan moottoreista ja talli sulki nopeasti ovensa. Viimeiseksi työkseen talli myi toisen autonsa Ganassille ja CART maksoi Dixonin palkan, joka ajoi kauden loppuun Ganassilla ja siirtyi sitten omistajansa mukana IRL-sarjaan. Hyvin kelpasi CARTin kuljettaja ja "pookfare"...

PacWestin tehdasrakennuksesta sitten liikkuukin monta eri versiota, mutta tiimimanageri Russel Cameron ainakin hankki kaluston omistukseensa ja kaavaili seuraavalle vuodelle Horizon-nimistä tiimiä. McCaw omisti aikanaan samannimisen lentoyhtiön :doubtful:
Lopulta Pollock ja Kalkhoven ostivat Cameronin kaluston ja muuttivat PK Racingin PacWestin tiloihin Indianapolissa. Jos McCaw ei olisi myynyt autoaan Ganassille, olisi Mika Salon CART-debyytti ehkä tapahtunut aiemmin kuin viiteen viimeiseen kilpailuun...
Ympyrä sulkeutui, kun Bruce McCaw palasi viime vuonna, neljän vuoden jälkeen takaisin CCWS-varikolle mahdollisena RuSPORT-tallin ostajana. Näitä palstoja lukeneena tiedätte miten siinä hommassa kävi...

CaPtEeNi sanoi:
mikäs se olikaan PPI:llä vielä tukijana Catalunya(?) -kyseessä sitten rata vai?). Taisi olla sama firma vielä takaamassa sopparia Patrickin kanssa..?
Catalynia oli mainosmiesten keksintö ei oikeastaan mikään tuote. Samanlainen homma kuin Fernandezilla oli vuonna 2004 Tecaten lähdettyä. Visit Mexico!? Sikäli ironista että samainen olutpanimo uusi jälleen sopimuksen kilpailun - jonka Fernandez yritti lopettaa - kanssa. :tongue:
Sigman autossa Catalynia oli Servian aikaan, mutta silloin sain käsityksen että vain siksi koska Telefonica ei uusinut katalonialaisen sopimusta.
Vasser on tarjonnut Servialle töitä PKV-tallista, mutta DP01:n rattiin hän tuskin pääsee...

Autoa ei spnnssaakkaan ilmeisesti Mi-Jack vaan Medi Zone. Eli wrahhaa siihen tallipaikan varmistamiseen tarvittiin
Yleensä... Sponsorihan on Newman-Haas-Laniganin ei Rahalin. Viivästys kuuleman mukaan tuli siitä, että Bobby halusi kuusinumeroisia lukuja vastineeksi poikansa ajamisesta.

Eihän tässä ehdi tai pysty vastaamaan kaikkiin kohtiin millään :D
 

Ovaali

Well-known member
Liittynyt
18.2.2007
Viestit
341
Ovaali sanoi:
Kysymys....

Mistä meinaatte katsoa Las Vegasin avauksen?? Voiko kukaan antaa mitään suoraa Web TV linkkiä, mistä kisan saisi vaivatta näkymään..?

Kilpailuhan tulee virallisesti NBC:ltä, mutta en ole löytänyt mitään paikkaa joka pyörittäisi kyseistä kanavaa.

Näyttääköhän mikään kanava TVUPlayerillä tuota kisaa?!?
Siellähän on joitain kiinalaisia kanavia, ja nyt kun tänä vuonna siellä ajetaan kilpailukin, niin voisiko olla mahdollista että jokin kiinalais kanava näyttäisi tuon kisan..?? Vai tulisiko kisa jopa Star Sportsilta??

Olisi hienoa jos joku pystyisi tätä asiaa valaisemaan.

Kiitos etukäteen.
No niin, kiinassa totta tosiaan näytetään CC kisat tänä vuonna; liittyen tietysti myöhemmin tänä vuonna siellä ajettavaan osakilpailuun.
http://www.champcarworldseries.com/News/Article.asp?ID=11376

Nyt kun vaan tietäisi, että näkyykö kisoja miltään TVUPlayerin kiinalais kanavalta...

Eikö kenelläkään ole vieläkään antaa mitään infoa?!? Kuka meinaa katsoa CC kauden avauksen - ja mistä?!!?

E
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Ovaali sanoi:
Eikö kenelläkään ole vieläkään antaa mitään infoa?!? Kuka meinaa katsoa CC kauden avauksen - ja mistä?!!?
We are working on it ;)

Huhut on nyt huhuttu ja spekulaatioiden aika on ohi. Kausi on jo alkanut Vegasissa.
 
Ylös