Chilen MM-ralli 2024

LeeFIN

Well-known member
Jotenkin huvittaa tämä rallytv hehkutus Evansin taktiikasta säästää edellisellä pätkällä renkaita ja nyt otti massiivisen johdon Kalleen nähden, kun kuitenkin ennen näitä kahta pätkää ero oli 0,2s isompi kuin nyt, eli kallen päätös käyttää renkaita edellisellä pätkällä oli hitusen parempi strategisesti, vaikka käytännössä aika merkityksetön muutos.

AnttiL

Reittinörtti
Sijainti
Tampereen lenkki
Jotenkin huvittaa tämä rallytv hehkutus Evansin taktiikasta säästää edellisellä pätkällä renkaita ja nyt otti massiivisen johdon Kalleen nähden, kun kuitenkin ennen näitä kahta pätkää ero oli 0,2s isompi kuin nyt, eli kallen päätös käyttää renkaita edellisellä pätkällä oli hitusen parempi strategisesti, vaikka käytännössä aika merkityksetön muutos.
Eivät ole mitään penaalin terävimpiä kyniä siellä

LeeFIN

Well-known member
Eivät ole mitään penaalin terävimpiä kyniä siellä
No, sallittakoon brittiselostukselle Evansin hehkuttaminen kun siihen tilaisuus tulee, sen verran harvoin semmoisesta pääsevät nykyään nauttimaan.

Pärre

Well-known member
Sijainti
Lahti
Minusta WRC-live on kyllä parasta mitä lajille tapahtunut ns. koskaan ja toimii konseptina mielestäni varsin hyvin. Toki aina pitää kehittyä ja mikään ei ole koskaan valmista.
Perusteellisesti itsensä rallijumalille itsensä uhranneelle WRC-live on parhautta, siitä ei epäilystä. Tosifani jaksaa kuunnella ja katsoa vaikka mitä kun esmes pätkä peruutetaan ja autot köröttelevät ek:n läpi ihan sukkasillaan. Juontajat keksivät kyllä kaikenlaista puhuttavaa, sehän on heidän ammattinsa, mutta ajattelen lähinnä niitä, jotka eivät ole vielä ihan niin sisällä lajissa. Puhun tässä itseäni pussiin, koska olen seurannut lajia niin kauan, etten kehtaa sitä edes julkisesti kertoa:) Olen siis ralliniilo. Kuitenkin, jos ns. luppoajalla pitää oikeasti ihan vain keksiä puhuttavaa, ei se nyt ihan mahtavaa enää ole. Juontaja: "Onko näissä autoissa muuten vilkku niin vasemmalle kuin oikeallekin?". Asiantuntijakommentaattori: "Tottahan toki, liikennesääntöjen ja määräysten mukaan mennään". J: "Häiritseekö vinkkari pätkällä?". AS: "Saattaa siinä joskus lipsahtaa vilkku päälle". Kärjistän, ei siellä mitään noin löperöä puhuta, mutta päivä on pitkä ja ihmismieli ei kykene olemaan ääripinkeydessä kaiken aikaa, joten.....jään tässä yksin ullakolle istumaan.

Pärre

Well-known member
Sijainti
Lahti
Itse ralli on ollut mielestäni varsin viihdyttävä ja tapahtumia on ollut niin laidasta laitaan, että kyä kelepaa!

Pärre

Well-known member
Sijainti
Lahti
Niin, ja Neuville nylkyttää vaikuttavasti kohti ekaa mestaruuttaan. Olen pitänyt häntä aina välillä hieman outona, mutta on se kova "grindaaja".

Pärre

Well-known member
Sijainti
Lahti
WRC2-luokan taistelu on ollut myös jänskätyttävää. Oliver Solberg on kasvanut hienosti kuljettajana viime vuosien aikana.

BMW CSL

Well-known member
Tais sekoitus päättyä kun ei ole pitkään aikaan lisä aikoja tullut.
Sami ja EP vetänyt hyvin. Molemmilla melkoinen etu huomenna lähtöpaikasta.
EP täytyis nyt pitää pää kylmänä vaikka hyviä aikoja saattaa tulla ”helpolla”.
Nyt on teem pisteet tärkeitä. Vaikka merkkimestaruus on jo melkein ”varma”…
No hyvin on EP pitänyt päänsä kylmänä jäähyväisrallissaan olemalla hitain Rally1:n. Jopa Munster ja Formaux vetelee kovempaa.

Mikkoz

Well-known member
Sijainti
JKL
No hyvin on EP pitänyt päänsä kylmänä jäähyväisrallissaan olemalla hitain Rally1:n. Jopa Munster ja Formaux vetelee kovempaa.
EP.n Määräykset perjantaille ilmeisesti oli 99% varmuudella ajaa hitaammin kuin Neuville ja tuoda auto maaliin. Auraamaan latua auki lauantaille.
Lauantaina sitten pääsi ajamaan kilpaa ja sitä kesti muutama kilometri.
Pajari mielestäni osoittanut, että enää ei ole Lapille tarvetta ainakaan toyotalla. Tarvitseeko Neuville Lappia laittamaan autoa nopesiin soraralleihin? tuskin.

jjx

Well-known member
Minusta WRC-live on kyllä parasta mitä lajille tapahtunut ns. koskaan ja toimii konseptina mielestäni varsin hyvin. Toki aina pitää kehittyä ja mikään ei ole koskaan valmista.
En voi ymmärtää miten joku pystyy/ ehtii/ viitsii/ jaksaa katsomaan rallia koko viikonlopun livenä. Itse rallifriikkinä pelkän Powerstagen katsominen on nykyisin täysin mahdoton ajatus vaikka se tulee ilmaiseksi yleisillä kanavilla. Ei vain maksa vaivaa. Kalle vs Tänak voitto battle Kroatiassa muistaakseni viimeisin jonka olen katsonut ja Jyskäkässä aina parin auton verran. Itselleni se vain on puuduttavan tylsää. Muistan elävästi kuinka monta kertaa powerin alkaessa olen vetänyt hiihtomonoja jalkaan ja olen lähtenyt ladulle....snookkeria pystyn kyllä tapittamaan toisella silmällä samalla kun plärään puhelinta. Mut joo kyllä wrc live on rallin elinehto, myönnän.

Pärre

Well-known member
Sijainti
Lahti
Mistä Munsteri on kaapinut noin paljon lisää vauhtia? En ole moista häneltä nähnyt aikoihin. Voiko joku selittää?

paali

Well-known member
En voi ymmärtää miten joku pystyy/ ehtii/ viitsii/ jaksaa katsomaan rallia koko viikonlopun livenä. Itse rallifriikkinä pelkän Powerstagen katsominen on nykyisin täysin mahdoton ajatus vaikka se tulee ilmaiseksi yleisillä kanavilla. Ei vain maksa vaivaa. Kalle vs Tänak voitto battle Kroatiassa muistaakseni viimeisin jonka olen katsonut ja Jyskäkässä aina parin auton verran. Itselleni se vain on puuduttavan tylsää. Muistan elävästi kuinka monta kertaa powerin alkaessa olen vetänyt hiihtomonoja jalkaan ja olen lähtenyt ladulle....snookkeria pystyn kyllä tapittamaan toisella silmällä samalla kun plärään puhelinta. Mut joo kyllä wrc live on rallin elinehto, myönnän.
Ja totta kai, se miten sinä asian näet on nykytyylin mukaan se ainoa oikea tapa. Ei edes Poweria jaksa - sen se TikTok teettää...
EDIT: Oletettavasti hiihdät sprinttiä?

paali

Well-known member
On kyllä vähemmistäkin näköhaitoista EK peruttu. Nyt sitten kai kopterit pystyivät kuitenkin pörräämään?

BMW CSL

Well-known member
On kyllä vähemmistäkin näköhaitoista EK peruttu. Nyt sitten kai kopterit pystyivät kuitenkin pörräämään?
En tiiä oliko keli syynä EK1:n ajattamiseen siirtymänä. Ainakaan yleisö ei incar kuvien perusteella ollut mitenkään erityisen väärin sijoittunutta että sen perusteella olisi _oikeesti_ ollut aihetta känselöintiin.