Daegun yleisurheilun mm-kisat

mjs

Long easy right sumppuun
Naisten kuulassa kisaennätys ja seipäässäkin roimia henk.koht. ennätysparannuksia, harmi ettei kukaan ole kertonut paikallisille että siellä on kisat käynnissä, harmonisen tyhjien tuolirivien perusteella tuolla käydään samalla kertaa kahdet kisat, ensimmäiset ja viimeiset.

mjs

Long easy right sumppuun
Huspatihupaa.

Miesten 110 metrin aitajuoksufinaalista on tulossa farssi. Kisan voittoon juossut Dayron Robles on viimeisimpien tietojen mukaan hylätty ja koko juoksu saatetaan järjestää uudelleen.

Roblesin ja Liu Xiangin kädet osuivat yhteen kisan viimeisellä aidalla sillä seurauksella, että Robles pääsi nousemaan kisan voittoon ja kiinalainen jäi kolmanneksi.

- Kun lähestyin yhdeksättä aitaa, Robles veti minua kädestä. Se hidasti vauhtiani. Alkuun luulin voittavani tai olevani vähintään toinen, mutta Robles veti minua, Liu sanoi uutistoimisto AP:lle.

Kansainvälinen yleisurheiluliitto IAAF on uutistoimisto Reutersin mukaan jo hylännyt Roblesin, mutta hylkäyksen seuraukset ovat vielä auki. Eri versioiden mukaan USA:n Jason Richardson nousee mestariksi, tai sitten koko pika-aitojen finaali juostaan uudelleen. Kuuba on jo tehnyt valituksen Roblesin hylkäämisestä.

YLE Urheilu

SamiJ

Well-known member

Kyllähän tuo ihan aiheelliselta diskaukselta vaikuttaa. Robles ei pysynyt omalla radallaan. Näytti että muutoin Liu olis menny heittämällä ohi. Mahtaa kiinalaista korveta, jos uusintajuoksua ei tule.

Edit: juu, ei uusita eli Richardsonille kulta ja Liulle hopeaa.

Viimeksi muokattu:

burb

.
Osku(deria) Torro (Rosso) karsiutui.
Nyt hävettää noin paska sanaleikki, pyydän anteeksi kaikilta.

mjs

Long easy right sumppuun
Roblesin hylsyn vielä jotenkin ymmärtää mutta tästä nyt ei enää oikein tiedä.

Miesten 1 500 metrin alkuerässä kaatunut Ranskan Mehdi Baala nähdään sittenkin matkan välierissä. Ranska teki Baalan kaatumisesta protestin, jonka tuomaristo hyväksyi.

Olympiapronssimitalistin ja Euroopan mestarin kaatuminen ei televisiokuvien perusteella johtunut kenestäkään yksittäisestä vastustajasta, mutta tuomariston näkemyksen mukaan juoksija itse ei voinut vaikuttaa kaatumiseensa. Hyväksytyn protestin myötä Baala pääsee välierävaiheeseen, eikä ketään hylätty tilanteen takia.

Baala oli loppusuoralle tultaessa pääjoukon keskellä ruuhkassa, kun hän menetti tasapainonsa. Ranskalaisen jalka horjahti ratareunuksen päälle, josta matka jatkui kierien radan pintaan.

YLE Urheilu

http://areena.yle.fi/video/1314672739104

oldez

Well-known member
Mun mielestä on ihan hyvä että urheilijalle voidaan antaa uusi mahdollisuus tollasen jälkeen. Kyllähän Baalaa tossa tilanteessa vähän tönitään ja siitä menee tasapaino ja kaatuu. Mun mielestä tossa on sitä urheiluhenkeä. Mikäs siinä jos radalle mahtuu mukaan juoksemaan. Kumminkaan tossa ei kukaan kärsi siitä että Baala pääsee mukaan. Onhan noita tapahtunut ennenkin että kaatuneet juoksijat ovat päässeet mukaan joka on hyvä homma. Muutenhan joku maa, jolla on useampi juoksija voisi töniä ennakkosuosikit kumoon joka erässä.

mjs

Long easy right sumppuun
Pelkään vaan sitä että tämä protesti+hylky -kimara lähtee vielä tällä linjalla täysin lapasesta, kun kasin ja 1500m ym. finaalit on vielä edessäpäin. Timanttiliigassa nyrkit jo heilui, ja nyt kun juostaan vain sijoituksista eikä ajoista niin saapa nähdä.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Mun mielestä on ihan hyvä että urheilijalle voidaan antaa uusi mahdollisuus tollasen jälkeen. Kyllähän Baalaa tossa tilanteessa vähän tönitään ja siitä menee tasapaino ja kaatuu. Mun mielestä tossa on sitä urheiluhenkeä. Mikäs siinä jos radalle mahtuu mukaan juoksemaan. Kumminkaan tossa ei kukaan kärsi siitä että Baala pääsee mukaan. Onhan noita tapahtunut ennenkin että kaatuneet juoksijat ovat päässeet mukaan joka on hyvä homma. Muutenhan joku maa, jolla on useampi juoksija voisi töniä ennakkosuosikit kumoon joka erässä.
Mun mielestä Baala kyllä kompastui ihan itse omiin jalkoihinsa eikö tuossa tapahtunut normaalia rajumpaa kontaktia.
Olen kuitenkin myös sitä mieltä ettei se ole keneltäkään pois vaikka Baala jatkoon lasketaankin. Onhan se kuitenkin aikalailla selvää, että hän olisi jatkoon päässyt ilman kompurointia. Urheilullisesti oikea ratkaisu.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Pelkään vaan sitä että tämä protesti+hylky -kimara lähtee vielä tällä linjalla täysin lapasesta, kun kasin ja 1500m ym. finaalit on vielä edessäpäin. Timanttiliigassa nyrkit jo heilui, ja nyt kun juostaan vain sijoituksista eikä ajoista niin saapa nähdä.
On siinä kävelyssä Kempaksella ja Kinnusellakin pienet mahdollisuudet, jos koko TOP20 hylätään ristiin menevien protestien seurauksena. Kävely kun on kait kisojen ainoa selkeä tuomarointilaji, niin tiukalla sääntötulkinnalla saattaa tulla melkoinen show! :D

mjs

Long easy right sumppuun
Nyt olisi ollut Pitkämäelläkin paikka olla ihan hissukseen mistään metriluvuista ja nousukunnoista, ja yllättää sitten positiivisesti karsinnassa 82-metrisellä. No ei kelvannut paikka, kasivitosista ja kesän parhaista jumppapallotreeniheitoista siellä taas jutustellaan. Ei sillä, kyllähän Tero varmaan se paras taas tuosta kolmikosta on, Mannion ihmetellessä kaupungin valoja ja Ruuskasen yrittäessä halkaista taivasta.

Ja on se mopo näköjään karannut jo muiltakin, hyvä muistutus siitä mitä tapahtuu kun unohtaa käyttää helteellä lakkia auringonpaisteessa:

Suomen keihäsmiehet saattavat nousta Daegun MM-kisojen yllättäjiksi. Näin uskoo nykyisin korealaisia keihäänheittäjiä luotsaava Kari Ihalainen. Ihalainen arvioi, että Pitkämäki on tällä hetkellä jopa 95 metrin tuloskunnossa.

- Pitkämäen keihäs saattaa lentää jopa 95 metriä. Muuta saako Tero kaiken irti itsestään, sehän onkin jo ihan eri asia, Ihalainen arvioi.
Jos pitäisi turskan vakavinta haastajaa veikata niin laittaisin roposet Saksan de Zordon puolesta, ilmeisesti parhaimmillaan juuri isoissa kisoissa, ennätys 87.81 EM-finaalissa ja jos tekee saman tempun nyt niin jotainhan sillä irtoaa.

mjs

Long easy right sumppuun
Päivän kisat meni totaalisesti ohi mutta jotain ilahduttavaakin sieltä osui het silmään, eilen oli naisten ratakierroksella kova sana Botswana ja tänään miehissä Grenada, ja vielä Belgia pronssilla. Pahuuden akselin USA-Jamaika ulkopuolelle menevät mitalit on aina hyviä uutisia.

Mangelo

Well-known member
Kävelijät rupes hölkkäämään ja keltanen lappu viuhuu :eek:

burb

.
Ei ole tainnut tulla yhtään maailmanennätystä vielä? Jos ei niin syytänkö WADAa?

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Sijainti
Tampere
Nyt olisi ollut Pitkämäelläkin paikka olla ihan hissukseen mistään metriluvuista ja nousukunnoista, ja yllättää sitten positiivisesti karsinnassa 82-metrisellä.
Jep. Luulisi että kun on jo puolenkymmentä vuotta yksin kantanut mitalipaineita niskassa niin olisi ollut kiva lähteä ns. altavastaajana näihin kisoihin. Kuitenkin näillä kommenteilla pitää kasata painetta omaan niskaan. Ehkä hänellä tulee tulosta jos on painetta, en tiedä, mutta hieman kummallista.

mjs

Long easy right sumppuun
Joko on tori varattuna paraatia varten.

JVR

Banned
Noni... ei mitaleita Suomeen tänä vuonna