DC: Minulla on maailmanluokan voittoja

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2537
Misa1 sanoi:
Uskokaa huviksenne, kun Webber saa tallikaverikseen oikeasti pystyvän hepun, niin sittenpähän näette ettei siitä ole mihinkään! :D
Niin, tai kun Webberin tallikaveri ylipäätään saa tasaväkisen auton Webberin kanssa. Ei Pizzonia ja Wilsonkaan niin huonoja kuskeja ollunas mitä ne Jaguarin ratissa näytti.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Ambomaan Mambo sanoi:
Niin, tai kun Webberin tallikaveri ylipäätään saa tasaväkisen auton Webberin kanssa. Ei Pizzonia ja Wilsonkaan niin huonoja kuskeja ollunas mitä ne Jaguarin ratissa näytti.
Ei h*****i! Ihan oikeastiko te väitätte, että tallit kuluttavat huikeita summia menestyäkseen, mutta eivät kuitenkaan pyri parhaaseen mahdolliseen tulokseen.

Webberillä ei ole samanlaisia huikeita saavutuksia kuin Schumilla, mutta kirjoittelussa alkaa olla samanlainen sävy kuin Schumiin liittyvissä jutuissa.
 

Bella

Well-known member
Liittynyt
8.2.2002
Viestit
59
Sijainti
Raccoon Cityn rauniot
Oli McLarenilta täysin mielipuolinen päätös jatkaa Taavin sopimusta vielä tälle kaudelle. Viime kausi oli surkea, on erittäin epätodennäköistä että tänä vuonna Taavi pärjäisi yhtään paremmin.

Onhan se tiedetty jo vuosikausia, ettei Taavi voita koskaan maailmanmestaruutta. MM:n voittaminen tuntuu olevan Taaville oikea pakkomielle, ja jokin päässä viiraa jos hän oikeasti uskoo sen vielä voittavansa. Taitaa vanhana kiikkustuolissa istua katkera mies, joka ei tajua sitä ettei vain ollut tarpeeksi hyvä...
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Bella sanoi:
Oli McLarenilta täysin mielipuolinen päätös jatkaa Taavin sopimusta vielä tälle kaudelle. Viime kausi oli surkea, on erittäin epätodennäköistä että tänä vuonna Taavi pärjäisi yhtään paremmin.

Onhan se tiedetty jo vuosikausia, ettei Taavi voita koskaan maailmanmestaruutta. MM:n voittaminen tuntuu olevan Taaville oikea pakkomielle, ja jokin päässä viiraa jos hän oikeasti uskoo sen vielä voittavansa. Taitaa vanhana kiikkustuolissa istua katkera mies, joka ei tajua sitä ettei vain ollut tarpeeksi hyvä...
Toisaalta täytyy muistaa ettei formuloissa ole vielä montaa kuljettajaa, jotka voitaisiin mestariksiehdokkaaksi lukea. Ei Mäkilla ole paljoo vaihtoehtoja ollut. Montyn sentään saivat ensi vuodeksi Kimin rinnalle.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Ronnie antaa tulea DC:lle

DC can win the title, says Dennis
Scot will be in F1 if he has a strong 2004 says McLaren team boss


Coulthard has the full support of McLaren


McLaren team boss Ron Dennis has put his full support behind David Coulthard for the 2004 campaign, and claims that the Scot has the ability to fight for the world championship even if he is not going to be a McLaren driver next year.

The Woking team has signed Williams star Juan Pablo Montoya for 2005 onwards and is expected to extend Kimi Raikkonen's contract later in the year, although no official announcement has been made on the Finn's future yet. Dennis said today (Friday) that the Scot could even remain with the team, depending on his 2004 fortunes.

“We believe that David will do a good job this year,” said Dennis. “If he does a good job then I am sure he'll be employed, possibly by McLaren in one form or another, in 2005.

“He absolutely can win the title. He has everything to gain from this being his best season ever. Both he and Kimi will get absolutely equal equipment, and if David wins the 2004 championship with our car then we will be delighted.”

Autosport.com
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
RK-62 sanoi:
Ilmeisesti sinulla on jotain vastaansanottavaa tähän asiaan. Olet kenties toista mieltä kuin suurin osa forumilaisista ? Sen sijaan, että piiloudut aivan turhan höpötyksen ja hymiöiden taakse, voisit kenties ilmaista kantasi asiaan. Ehkäpä keskustelu aiheesta olisi silloin myös hieman hedelmällisempää.

Tämä käy myös sellaisena yleisenä vinkkinä. Oma mielipide vain rohkeasti perusteluineen esille ;)

Eikä mitä, Ilmari sanoi sen niin hyvin.
ei kaiken tarvitse olla niin vakavaa.

David... siinä on ikisinkku.Ei pääse naimisiin ennenkuin voittaa mestaruuden.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Bella sanoi:
Oli McLarenilta täysin mielipuolinen päätös jatkaa Taavin sopimusta vielä tälle kaudelle. Viime kausi oli surkea, on erittäin epätodennäköistä että tänä vuonna Taavi pärjäisi yhtään paremmin.

Onhan se tiedetty jo vuosikausia, ettei Taavi voita koskaan maailmanmestaruutta. MM:n voittaminen tuntuu olevan Taaville oikea pakkomielle, ja jokin päässä viiraa jos hän oikeasti uskoo sen vielä voittavansa. Taitaa vanhana kiikkustuolissa istua katkera mies, joka ei tajua sitä ettei vain ollut tarpeeksi hyvä...
Suloisen kuvan olet Davidista saanut. ;)
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Itse topikin alkuperäiseen aiheeseen totean, että onhan Daividillä maailmanluokan voittoja, vaikka MM on jäänyt/jää kaukaiseksi haaveeksi!

Mieleen muistuu Silverstone 2000, Spa 1999, Monaco 2002!

Ei mies mikään aivan turha ole! Arvostan Coulthardin korkeammalle kuin esim Irvinen tai R.Schumacherin toistaiset saavutukset!
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
arzipuppy sanoi:
Eikä mitä, Ilmari sanoi sen niin hyvin.
ei kaiken tarvitse olla niin vakavaa.

David... siinä on ikisinkku.Ei pääse naimisiin ennenkuin voittaa mestaruuden.
Kiitoksia vaan myötätunnosta. Käännän kuitenkin takkiani hieman (sehän on sallittua ja on keskustelun suola, vai mitä :D );

Odotetaan nyt hetki että Räikkönen, Montoya, Alonso ja muut nuoret leijonat voittavat edes yhteensä niin monta kilpailua kuin Taavetti on voittanut ja annetaan vasta sitten lipastoleualle lopulliset lähtöpassit :wink:
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Davidilla on maailmanluokan voittoja muutama, mutta kun niiden määrä pitäisi tuplata yhdessä kaudessa jos mestaruuden aikoo voittaa. Moneen vuoteen en ole enää Coulthardin mahdollisuuksiin uskonut kuin yksittäisissä kisoissa. Kyllä niitä suuria voittoja olisi noin monen huipputallissa vietetyn vuoden jälkeen paljon jos kerran taitoa on. Mitä luulette, mahtaakohan David lopettaa tämän kauden jälkeen vai vieläkö hän aikoo mennä jäähdyttelemään johonkin keskikastin talliin?
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
DC:llä vähän samanlainen tilanne kuin mitä Trulli kuvasi omaa tilannettaan. Tämä vuosi on kriittinen tulevaisuuden kannalta. Molemmilla kuskeilla on tulevaisuus katkolla, ainakin huipputalleissa.
 

zhoop

Well-known member
Liittynyt
5.2.2004
Viestit
100
Onhan Davidilla muutamia maailmanluokanvoittoja niinkuin tuolla aiemmin mainittiin, mutt minä en muista kuin yhden sellaisen voiton ja se oli juuri tuo Itävällan GP vuonna 2001 (huomatkaa että olen vielä suhteelisen "nuori-fani", aloitin seuraamaan ykkösiä kaudella 98). Tosiaankin David kyllä ansaitsi sen voiton. Davidihan lähti liikkeelle ruudusta 7. ja ajoi voittoon siinnä kisasa McLaren nousi suosta oikein sananmukaisesti. Ja lisäksi Häkkinen lähti ruudusta 8. joten mäkin aika-ajo suoritukset olivat molemmat mitä olivat. Tosin en kyllä oikein muista että montako ohitusta David teki ajamalla (ei varikkokäyntien yhteydessä). Tuolla hyllyssähän se kisa olis kyllä nauhalla.
Lisäksi tietysti mielissä on jotenkin tuo Ranskan GP kaudelta 2000. Eikös siinnä kisassa just ollu se tilanne kun David ei päässy Schumista ohi siinnä Adeleine-neulansilmässä niin Cuutio näytti schummelille keskaria?
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Äkkiseltään muisteltuna Coulthardin voitot ovat tässä. Suluissa sitten ne ao. kisassa tärkeimmät kuskit jotka jäivät enemmän tai vähemmän ajamalla taakse, eli siis ylittivät maalilinjan seuraavina.

1. Estoril 95(Schumacher, Hill, Berger,Alesi)
2. Melbourne 97(Schumacher, Häkkinen, Berger)
3. Monza 97(Frenzen, Fisichella, Villeneuve, Schumacher)
4. Imola 98(Schumacher, Irvine)
5. Silverstone 99(Irvine, Frenzen)
6. Spa 99(Häkkinen, Frenzen, Irvine)
7. Silverstone 2000(Häkkinen, Schumacher(S+R)
8. Monaco 2000(Fisichella, Barrichello)
9. Magny Cours 2000(Häkkinen, Barrichello)
10. Interlagos 2001(Schumacher)
11. A1-Ring 2001(Schumacher, Barrichello)
12. Monaco 2002(Schumacher
13. Melbourne 2003(Montoya, Räikkönen, Schumacher)

Äkkiseltään katsottuna DC ei ole kovín montaa kisaa voittanut pelkästään muiden keskeytysten takia. Kyllä noissa kisoissa lähes kaikki kovimmat kilpakumppanit ovat tulleet maaliin. Magny Coursissa 2000 DC kerkesi ohittaa Schumacherin ennen tämän keskeytystä.

Oikeastaan se on merkittävämpi lista, missä on ne kisat mitkä Coulthardin olisi pitänyt voittaa kaiken järjen mukaan mutta onnistui sössimään voiton omien virheiden takia.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Heti tuoreeltaan tulee mieleen eräs Nürren kisa, jossa DC sössi itsensä nurmikolle, samoin eräs paalupaikka, jonka DC hukkasi ajamalla lämmittelykierroksella leveäksi.

Eräs Montrealin kisa taas meni pieleen huonon varikkoajotuksen takia. Panis veti kaiteisiin ja turva-auto tais tulla hankalasti DC:n kannalta. "Varma" voitto meni sivu suun.

Tilastojen avulla olisi tietysti helpompi poimia mokat järjestelmällisesti.
 

Lintu

Siipeilijä
Liittynyt
20.1.2004
Viestit
6401
Sijainti
South Georgia and the South Sandwich Islands
Montrealissa -97 Coulthard ajoi kai yhden pysähdyksen taktiikalla, pahin vastustaja Michael Schumacher taisi käydä varikolla peräti kolmesti ja oli silti Laatikkoa hitaampi. Joitain kierroksia ennen maalia kun johto Schumiin oli kai jo jotain minuutin luokkaa, McLaren päätti ottaa Coulthardin sisään vielä kerran, kai ihan vain "varmuuden vuoksi" ettei bensa vahingossakaan lopu kesken tai renkaat hajoa. Kuinka ollakaan, varikkopysähdyksen päätteeksi auto sammui ja varmaakin varmempi voitto valui käsistä. Coulthard pääsi kuitenkin pitkän taistelun jälkeen takaisin radalle mutta taisi päästä maaliin vasta seitsemäntenä sopivasti pisteiden ulkopuolella :D :(

Tämä saattaa olla juuri tuo ml:n mainitsema tapaus, itse en muista että Coulthard olisi tullut varikolle turva-auton takia mutta tuosta onkin jo niin monta vuotta ettei tälläisiä enää niin hyvin jaksa muistaa.
 

Quest

Active member
Liittynyt
22.2.2004
Viestit
34
Sijainti
Formulatieteiden tutkimuskeskus
Lintu sanoi:
Montrealissa -97 Coulthard ajoi kai yhden pysähdyksen taktiikalla, pahin vastustaja Michael Schumacher taisi käydä varikolla peräti kolmesti ja oli silti Laatikkoa hitaampi. Joitain kierroksia ennen maalia kun johto Schumiin oli kai jo jotain minuutin luokkaa, McLaren päätti ottaa Coulthardin sisään vielä kerran, kai ihan vain "varmuuden vuoksi" ettei bensa vahingossakaan lopu kesken tai renkaat hajoa. Kuinka ollakaan, varikkopysähdyksen päätteeksi auto sammui ja varmaakin varmempi voitto valui käsistä. Coulthard pääsi kuitenkin pitkän taistelun jälkeen takaisin radalle mutta taisi päästä maaliin vasta seitsemäntenä sopivasti pisteiden ulkopuolella :D :(
Kyllähän se oli Coulthardin kannalta huono-onninen kisa.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Lintu sanoi:
Montrealissa -97 Coulthard ajoi kai yhden pysähdyksen taktiikalla, pahin vastustaja Michael Schumacher taisi käydä varikolla peräti kolmesti ja oli silti Laatikkoa hitaampi. Joitain kierroksia ennen maalia kun johto Schumiin oli kai jo jotain minuutin luokkaa, McLaren päätti ottaa Coulthardin sisään vielä kerran, kai ihan vain "varmuuden vuoksi" ettei bensa vahingossakaan lopu kesken tai renkaat hajoa. Kuinka ollakaan, varikkopysähdyksen päätteeksi auto sammui ja varmaakin varmempi voitto valui käsistä. Coulthard pääsi kuitenkin pitkän taistelun jälkeen takaisin radalle mutta taisi päästä maaliin vasta seitsemäntenä sopivasti pisteiden ulkopuolella :D :(

Tämä saattaa olla juuri tuo ml:n mainitsema tapaus, itse en muista että Coulthard olisi tullut varikolle turva-auton takia mutta tuosta onkin jo niin monta vuotta ettei tälläisiä enää niin hyvin jaksa muistaa.
Saattoipa ollakin. Kisoja on niin monta, että parin kisan tapahtumat saattavat sotkeentua. Pitääpä tarkistaa mitä tapahtui tuossa Paniksen ulosajokisassa.
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Lintu sanoi:
Montrealissa -97 Coulthard ajoi kai yhden pysähdyksen taktiikalla, pahin vastustaja Michael Schumacher taisi käydä varikolla peräti kolmesti ja oli silti Laatikkoa hitaampi. Joitain kierroksia ennen maalia kun johto Schumiin oli kai jo jotain minuutin luokkaa, McLaren päätti ottaa Coulthardin sisään vielä kerran, kai ihan vain "varmuuden vuoksi" ettei bensa vahingossakaan lopu kesken tai renkaat hajoa. Kuinka ollakaan, varikkopysähdyksen päätteeksi auto sammui ja varmaakin varmempi voitto valui käsistä. Coulthard pääsi kuitenkin pitkän taistelun jälkeen takaisin radalle mutta taisi päästä maaliin vasta seitsemäntenä sopivasti pisteiden ulkopuolella :D :(

Tämä saattaa olla juuri tuo ml:n mainitsema tapaus, itse en muista että Coulthard olisi tullut varikolle turva-auton takia mutta tuosta onkin jo niin monta vuotta ettei tälläisiä enää niin hyvin jaksa muistaa.
David johti parhaimmillaan noin 12 sekunnilla. Kisa keskeytettiin ennen aikojaan kun Panis kolaroi kierroksella 52. Coulthard ajoi sisälle samalla kierroksella eikä taitanut enään tulla radalle ollenkaan.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
54 Laps, 4.421
Michael's lucky day

MICHAEL SCHUMACHER won a dramatic Canadian Grand Prix when the race was stopped following a nasty accident for Olivier Panis, which left the Frenchman with broken legs. For Schumacher it was the perfect result because his championship rival Jacques Villeneuve had dropped the ball and crashed on the second lap. The biggest threat to Schumacher came on this occasion from David Coulthard's McLaren - which would have won if David had not stalled the car because of a clutch problem just a few moments before Olivier crashed.

.
.
.

After the restart Michael set to work to build his advantage again, setting a string of fastest laps to pull out a 10 second gap by lap 28. He was on a two-stop strategy. By then Fisichella, Alesi and the impressive Wurz had all pitted leaving only David Coulthard to take the lead. As each lap ticked by the performance became more and more impressive. David was on a one-stop race and his pace with a heavy fuel load was impressive. The new Mercedes engine - which David was racing for the first time - was very strong and the tires were lasting the distance.

He finally came in on lap 40 and when Michael had to pit for his second stop on lap 44 David was 15secs clear. Michael blistered the next set of tires and so had to pit again and, seeing this, David came into the pits for a precautionary stop to get a new set of tires - just to be sure. And that is when it all went horribly wrong: the car stalled as David tried to accelerate away.

"The clutch did not disengage," explained David. The team did finally manage to start him up again but he was a lap down by then and the race was under another safety Car following Panis's accident. Three laps later the Grand Prix was red-flagged and ended 15 laps short of the scheduled 69. David was classified seventh, a disaster.

The team could, however, take some satisfaction from the fact that the car had been very competitive and that, even if the result did not show it, it had been McLaren's day. Let us hope that we see similar showings on different circuits as the season progresses.



GrandPrix.com
 
Viimeksi muokattu:
Ylös