Digiboksit

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Jonkki sanoi:
Onko jollain kokemusta Antennidigiboksi+sisäantenni -yhdistelmän toimivuudesta?
Austelen paraikaa Satelliittitaloyhtiössä, jossa ei vielä ole kunnollista digivalmiutta. Vuoden lopussa on kuulemma tarkoitus vahvistaa antenneja tai vaihtaa kaapeliin.

Eli kun digi olis melko tärkeä F1+:n kannalta niin saiskohan tuon listan toiseksi ylimmäisellä antennilla (tai jollain muulla ko. listalta) riittävän signaalin häiriöttömälle digille helsingin herttoniemessä. Kelistä riippumatta?

Lista:
http://mediaplazashop.com/
Etusivulta TV/RADIO ANTENNIT -> Sisäantennit
DIGIALITY DA-1200 malli siis ajatuksena.

Suoralinkitys listalle ei toiminut :/

Kiits.
On kokemusta sen verran, että tiedän sisäantennien toimivan hyvin kohtuullisen lähellä lähetintä (esim. Espoossa ja Länsi-Vantaalla), mutta Herttoniemi alkaa olla jo vähän kaukana Kivenlahden lähettimestä. Vuosaaressa en saanut ollenkaan kuvaa kun sisäantennilla yritin. Merkittävä tekijä asiassa on huoneiston sijainti talossa (ilmansuunta ja kerros). Hae Itäkeskuksen Gigantista joku hyvä sisäantenni ja palauta se 30 päivän sisällä jos et saa tyydyttävää vastaanottoa aikaiseksi. Niin minäkin sen Vuosaaren tapauksessa tein.

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Hermanni sanoi:
Kun kerta digiboxeista on kyse niin omalla hankintalistalla on Reel median ReelBox Avantgarde malli.
Tuota olen itsekin katsellut "sillä silmällä", kuten myös Dreambox 7025:ta. Toinen noista menee varmaan tämän vuoden puolella hankintaan jos osoittautuvat odotusten mukaisiksi. Väliajan pärjäilen hyvin tuolla Forcen boksilla.

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Jahas, just kun sai hommattua tallettavan Hdd/dvd- soittimen mun Humax:n perus kaapelinboxin kaveriksi, niin eiköhän tuo Humax 1201 alkoi vittuilemaan. :mad

Ongelma:
Tilasin TV1000-kanava paketin ja sen kanssa tuli sellaista ongelmaa, että boxi ei avaa ks. salattuja kanavia kuin joskus vahingossa. (perus digikanavat näkyy normaalisti) Ruudun keskelle ilmestyy pitkä musta vaakapalkki jossa lukee sinisellä tekstillä: "kanava on salattu tai sitä ei ole saatavilla", tai jotain?

Tähän mennessä:
-Olen käyny vaihtamassa uuden kaapelikortin, VLP:n toimistossa ne totesi että kortissa oli niilläkin jotain vikaa ja ne vaihtoi uuden tilalle. (en tiedä sitten tarkistiko ne sen kortin ihan oikeasti jollakin toisella boksilla)

-Olen palauttanu useamman kerran boxin "tehdasasetukset" ja joskus harvoin tuo temppu on avannu sitten Tv1000 -kanavat.

-Joskus boxi ihan itsestään lataa sen "loader softan" tai mikä se on (?) ja sen jälkeen ks. salatut kanavat aukeaa itsestään.

Seuraavaksi:

-Heitän boxin seinään? Takuu on jo loppunu... ;)
-Ostan uuden boxin, mutta minkä?
-Onko noissa Humax:ssa jokin reset-nappula tai jokin paristo juttu josta en tiedä mitään?
-Käyn Finnsat:n toimistolla ks. boxin kanssa... se olis tuossa n. 3 km etäisyydellä? :idea:

Viimeksi muokattu:

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
No nii... Humax ei pelitä vieläkään. :(

Siinä ihmekorjausta odotellessani päätin tutkia Hifi-lehden nro. 11/2005 digiboxi testin. Sen perusteella aloin etsimään Tevebox/Jacobson`s/Luxorit -kaapeliboxia paikallisista liikkeistä.

Seinäjoen ja Nurmoon kodinkoneliikkeet sekä R-Kioskit tuli käytyä aika tarkkaan läpi ja toiseksi viimeisessä paikassa mun listalta.. nimittäin Halpa-Hallista löytyi yks kappale ks. boxia ja se oli vielä tarjouksessa 89.00e jes! :) Pahvilaatikossa lukee muuten näin: "Luxorit vaihtoi tuotemerkkinsä. Uusi on: Jacobson`s." Itse kuvitteli että se olis ollu tosinpäin. Boxi on väriltään sininen ja etureunassa lukee Luxorit.

Laitteen käyttöönotto oli helppoa ja nopeaa.. aika muovinen leluhan tuo on näin muuten. Mutta kanavat vaihtuvat nopeasti.. tekstitv toimii nopeaa ja mun töllössä kuvanlaatu ei eroa paljoakaan Humaxin kuvalaadusta, ainostaan jotkut kirkkaan väriset kännykkä/tetrispeliohjelmat tms. ovat pikkuisen ongelmallisia ks. boxille. Mutta tärkeintä, kaapelikortti toimii hyvin ks. boxissa, eli avasi heti salatut kanavat niin kuin sen pitikin.

Humaxissa on siis joku todellinen vika. :mad_old:

Viimeksi muokattu:

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Tuo Jacobson's on varmasti pätevä ja edullinen perusboksi. Joutuivat vaihtamaan Luxorit-nimen toiseen, koska se muistutti liikaa vanhaa Luxor-tuotemerkkiä.

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Katos perhana, Humaxissa olikin lopulta 2 vuoden takuu, (se luki boxin mukana tulleessa takuuohjeessa tms.) ostokuitissa luki kuitenkin, että takuu olis vain 1 vuosi. Ei muuta kuin boxi takasin Prismaan. Heh, sen nyt jo etukäteen tietää, että siinä menee vähintään 2-4 viikkoa tai mieluummin 2kk kunnes saan boksin takasin. :D

Jere1983

Well-known member
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Luin pari kuukautta sitten Mikrobitistä, että digitv-kortit ovat täysiä susia, onkohan tilanne parantunut yhtään? Nyt vasta hokasin, ettei tolla mun analogisella tv-kortilla paljon boksinkaan kautta digilähetyksiä kattella kun siinä on pelkkä koaksiaalisisääntulo.

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Charlie sanoi:
Jos vapaita scart-liitäntöjä vain riittää, niin kytke laitteet rinkiin. TV:stä scart digiboksille, digiboksilta tallentimelle ja tallentimelta TV:lle. Jos jostain laitteesta uupuu se toinen vapaa liitäntä, niin jätät laitteet vain ketjuun.

Jos kuva pyörii, niin scart-johdoissa (nastoissa) on varmaan jotain vikaa, eikä tahdistussignaali mene läpi. Kannattaa kokeilla toisia johtoja. Myös signaalimuodot (RGB, S-video, komposiitti) pitää tarkistaa laitteiden asetuksista ja katsoa että valitut liitännät (siis scartit) tukevat näitä signaalimuotoja.
Kävi silloin niin että huomasimme, että oli pari liitäntää väärin. No, korjaus ei auttanut, kuva pyöri edelleen. Sitten päätimme laittaa laitteet rinkiin. Ei pyöri kuva enää! :thumbup:

JOC

tavallinen virtanen
Jere1983 sanoi:
Luin pari kuukautta sitten Mikrobitistä, että digitv-kortit ovat täysiä susia, onkohan tilanne parantunut yhtään? Nyt vasta hokasin, ettei tolla mun analogisella tv-kortilla paljon boksinkaan kautta digilähetyksiä kattella kun siinä on pelkkä koaksiaalisisääntulo.
Käytännössä kaikki muut kun Nebulan kortit ovat, Nebulat toimivat tyydyttävällä/hyvällä tasolla.

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Jere1983 sanoi:
Mitä se Mikrobitti sitten testaili? Korttien asentamista ja toimimista Windowsissa? Monien korttien Windows-softissa on ongelmia ja käyttöliittymät kankeita, Ylen tekstityksissä ongelmia. Jokaisella valmistajalla tuntuu olevan oma softansa ja hyvät katseluohjelmistot maksavat ekstraa, esim. DVBViewer Pro.

Jos Mikrobitin testailijat väittävät, että useimmat kortit ovat täysiä susia Linux-puolella, niin uskallan väittää, että ei ole Mikrobitti pahemmin Linux-puolta katsellut. Kyllähän kortin toimintaan saattamisessa on hommansa mutta sen jälkeen Linux-digiboksi antaa aika paljon. Ainakaan omalla kohdallani ei kaduta pätkääkään, että tuli hieman aikaa uhrattua laitteiston pykäämiseen. :)

Tämä viesti kumpusi siitä, että Mikrobitti ei kovin korkealla omissa silmissäni ole. Melko suppeat testit käsittelevät aika lyhyin sanankääntein asioita ja sitten loppukäyttäjä, joiden tarpeet saattavat poiketa toisistaan melko paljonkin, tekevät ostopäätöksiään Mikrobitin antamien tähtien pohjalta myyjien paasatessa Mikrobitistä poimittuja iskulauseita.

SamiJ

Well-known member
Wilpuri sanoi:
Mitä se Mikrobitti sitten testaili? Korttien asentamista ja toimimista Windowsissa? Monien korttien Windows-softissa on ongelmia ja käyttöliittymät kankeita, Ylen tekstityksissä ongelmia. Jokaisella valmistajalla tuntuu olevan oma softansa ja hyvät katseluohjelmistot maksavat ekstraa, esim. DVBViewer Pro.

Jos Mikrobitin testailijat väittävät, että useimmat kortit ovat täysiä susia Linux-puolella, niin uskallan väittää, että ei ole Mikrobitti pahemmin Linux-puolta katsellut. Kyllähän kortin toimintaan saattamisessa on hommansa mutta sen jälkeen Linux-digiboksi antaa aika paljon. Ainakaan omalla kohdallani ei kaduta pätkääkään, että tuli hieman aikaa uhrattua laitteiston pykäämiseen. :)

Tämä viesti kumpusi siitä, että Mikrobitti ei kovin korkealla omissa silmissäni ole. Melko suppeat testit käsittelevät aika lyhyin sanankääntein asioita ja sitten loppukäyttäjä, joiden tarpeet saattavat poiketa toisistaan melko paljonkin, tekevät ostopäätöksiään Mikrobitin antamien tähtien pohjalta myyjien paasatessa Mikrobitistä poimittuja iskulauseita.
Vähän samanlainen reaktio tuli kun lueskelin uusinta Tietokone-lehteä, jossa oli juttu Tee-se-itse -digiboksin rakentamisesta (http://www.tietokone.fi/lukusali/artikkelit/2006tk01/SISLU.HTM) sekä jonkinmoinen suppea testi digitv-korteista. Jutussa käsiteltiin pelkästään Windows-ohjelmistoja ja Linuxin VDR:stä oli vain lyhyt maininta, vaikka se onkin parhaimpia digisoftia mitä tällä hetkellä on, ja vieläpä ilmainen.

holvius

Well-known member
Sijainti
Tampere
Hermanni sanoi:
Siirsin tämän viestini oikeaan ositteeseen.....
Kun kerta digiboxeista on kyse niin omalla hankintalistalla on Reel median ReelBox Avantgarde malli. Reel Multimedia
Kyseessä on kylläkin vakiona vain satelliitti vastaanotin, neljällä virittimellä tosin (Kovalevyllä ja DVD-RW asemalla!
Lisävarusteena saa 2 x maanpäällisen verkon tupladigivirittimen, eli 4 kanavan tallennus on periaatteessa mahdollista (Plus 4 satelliittikanavaa vielä lisäksi).
Laitteessa on DVD-RW asema jolla pystyy katsoon leffat ja mikä parasta itse tallennetut (Sat, Digi ja DVD) voi polttaa samalla laitteella DVD levylle!
Myöskin gigabitin verkkokortti mahdollistaa nopean siirron PC koneelle, esim editointia varten (Mainosten poistoon ym).
Ja mikä parasta, laitteessa on HDMI liitäntä tulevaisuutta varten (Canal plussaltahan tulee jo HD lähetyksiä satelliitin kautta)!

Basis configuration
* 4x DVB-S-Tuner (Quad-Tuner Technology)
* Dual Layer DVD-Burner
* 160 GB Hard Disk
* DVI-I / HDMI, USB 2.0, 1000 Mbit Network
* FireWire, YUV, Mini-PCI, S/PDIF
* Integrated Card-Reader
* Two CI-Slots in DVB-Standard
* Disk on Chip 32 MB, 128 MB RAM
* HDTV-Modi: 480p, 720p and 1080i
* Remote Control incl. Batteries

Accessories & Expandability
Dual-Tuner-Cards:
* DVB-S, DVB-C, DVB-T

Accessories:
* Displays of different colours
* Mini-PCI WLAN-Modul
* four different casing versions
Onpas aika epeli. Harmi ettei ainakaan vielä ollut tarjolla DVB-T moduuleja. Pysyyköhän muuten kovalevy perässä jos esim. haluaisi nauhoittaa 2 kanavaa satelliitilta ja pari tv kanavaa yhtä aikaa.

Silti takapaneeli oli aika vakuuttava .Ei liitännät aivan heti lopu kesken.

Knoukka

Well-known member
Nyt on jotain outoa telkkarissa... siitä alkoi kesken kaiken näkyä digikanavat. Mulla on siis HTV-verkossa Sonyn digitelkkari, jonka EI MISSÄÄN NIMESSÄ pitäisi toimia HTV-verkossa koska se on malli terrestial-verkkoon tarkoitettu! Mun oli tarkoitus antaa toi telkkari vanhemmille maalle antennilla katsottavaksi, siksi sen alunperin laitoin väliaikaseksi telkkariksi pariksi vuodeksi. Vahingossa huomasin kun ennen diginappia painaessa on tullut ei signaalia -ilmoitus ja nyt se etsi ne kanavat.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
KnowHow sanoi:
Nyt on jotain outoa telkkarissa... siitä alkoi kesken kaiken näkyä digikanavat. Mulla on siis HTV-verkossa Sonyn digitelkkari, jonka EI MISSÄÄN NIMESSÄ pitäisi toimia HTV-verkossa koska se on malli terrestial-verkkoon tarkoitettu! Mun oli tarkoitus antaa toi telkkari vanhemmille maalle antennilla katsottavaksi, siksi sen alunperin laitoin väliaikaseksi telkkariksi pariksi vuodeksi. Vahingossa huomasin kun ennen diginappia painaessa on tullut ei signaalia -ilmoitus ja nyt se etsi ne kanavat.
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
KnowHow sanoi:
Hmmm... Meitä on petetty ja T-mallit toimivat myöskin kaapeliverkossa? :D

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
KnowHow sanoi:
Sulla toimii itse antennikaapeli/verkko T-antennina, tai jos televisioon ei ole kytketty antennikaapelia ollenkaan (oletan että käytät erillistä kaapelidigiboksia), TV ottaa signaalin suoraan siitä antenniliittimestä. Tämä tuntuu kyllä keskustasijainnin takia hieman epätodennäköiseltä. Espoon lähettimen kupeessa kanavat saa kyllä näkymään ilman antenniakin, ja vähän kauempana pelkällä rautalanganpätkällä.

Ei HTV:n verkkoon mikään ulkopuolinen lähetys pääse, ei varsinkaan minkään toisen operaattorin. Näkyykö kaikki digikanavat pelkällä TV:llä, esim. YLE Teema, MTV3+ ja Urheilukanava?

haju

Banned
Jape sanoi:
Laitetaanpas tämä linkki nyt tännekin.

http://www.anysee.fi/

Olisiko siis kenelläkään vielä enempi kokemuksia kyseisestä härvelistä?
Itse pikaisesti testailin tänään duunissa ja nopean testin jälkeen suorastaan hämmästyin kuinka hyvin tuo toimi sillä pelkällä omalla pikku antennillaan.
Kannettavassahan tuo anysee on todella mainio kun telkkua voi kattella reissunpäälläkin lähes missä tahansa.
Ostin kyseisen laitteen kakkostelevisioksi. Pari vuotta vanhassa PC:ssä ei ollut USB2-porttia, joten jouduin hankkimaan laajennuskortin (15€) sitä varten. TV on nyt ollut käytössä n. kuukauden ja hyvin toimii. Myös Ylen kanavien tekstit tulivat näkyviin, kun päivitin ohjelmiston ja ajurin. Signaali tulee kerrostalon antennilla. Laitteen oma antenni ei ainakaan äskeisessä pikatestissä riittänyt.

Pasi73

Well-known member
Sijainti
Ilmajoki
Pasi73 sanoi:
Katos perhana, Humaxissa olikin lopulta 2 vuoden takuu, (se luki boxin mukana tulleessa takuuohjeessa tms.) ostokuitissa luki kuitenkin, että takuu olis vain 1 vuosi. Ei muuta kuin boxi takasin Prismaan. Heh, sen nyt jo etukäteen tietää, että siinä menee vähintään 2-4 viikkoa tai mieluummin 2kk kunnes saan boksin takasin. :D
Tänään sain Humaxin takasin. Aika sopivasti F1- viikonlopuksi.. :thumbup: Humax saa mennä makuuhuoneeseen ja Jacobson`s saa jäädä olohuoneeseen.

"Suoritettu työ: CPU uusittu. Testattu, OK."

Jeeves

Well-known member
Pasi73 sanoi:
Tänään sain Humaxin takasin. Aika sopivasti F1- viikonlopuksi.. :thumbup: Humax saa mennä makuuhuoneeseen ja Jacobson`s saa jäädä olohuoneeseen.

"Suoritettu työ: CPU uusittu. Testattu, OK."
Onko muuten ollut ongelmia Humaxin korttipaikan kanssa? Tänään sain kiikuttaa omani takaisin kauppaan, kun piirilevy laitteen sisällä oli irronnut kiinnityksistään. Eihän boksissa ole edes mitään järkevää systeemiä kortin pois ottamiseen? Ainakaan ohjekirjasen mukaan. :frown: