Dopeaasit, osa N+1 "Osataan sitä ulkomaillakin"

• Viestiketjun aloittaja AJ
  • Aloituspäivämäärä

Tolerantti

Well-known member
Jot et Montgomery sai bannia. Millä perusteella puolisonsa Marion Jones ei ole saanut rangaistusta? Luulisi, että todistusaineisto olisi myös hänen kohdallaan yhtä pätevä.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Tolerantti sanoi:
Jot et Montgomery sai bannia. Millä perusteella puolisonsa Marion Jones ei ole saanut rangaistusta? Luulisi, että todistusaineisto olisi myös hänen kohdallaan yhtä pätevä.

Vastasit kaiketi samalla omaan kysymykseesi:

Luulisi

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Montgomery :tongue:

Satasen ME :tongue:

Maine :tongue:

Kunnia :tongue:

Tulokset vuoden 2001 jälkeen :tongue:

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Eikä pelkästään tulokset vaan myös rahat :ahem:

- Vaadimme, että hän palauttaa kaikki viimeisen neljän ja puolen vuoden aikana saamansa palkintorahat sekä esiintymispalkkiot, Nick Davies vaati liiton puolesta.

Huomattavasta summasta on kuitenkin kysymys, sillä amerikkalaissprintteri kuittasi pelkästään ennätysjuoksustaan 250 000 dollaria.
Vaikkeivat saisi dollariakaan niin tuollainen uhka toiminee loistavana "pelotteena" että saavutettava hyötykin voidaan menettää :thumbup:

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Bulgarialainen Sesil Karatantcheva on
kolmas tennispelaaja, jonka epäillään
jääneen kiinni dopingista Ranskan
avoimissa viime kesänä. Karatantcheva
eteni Pariisissa puolivälieriin
yllätettyään mm. Venus Williamsin.
Ikää 16v :nope:

Oma selitys oli raskaus, joka oli keskeytynyt

Ikää 16v :nope:

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Moe Szyslak sanoi:
Montgomery :tongue:

Satasen ME :tongue:

Maine :tongue:

Kunnia :tongue:

Tulokset vuoden 2001 jälkeen :tongue:

Mä en kyl ymmärrä, että miksi sä nuoleskelet tommosta dopinghuithapelia?

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Ben Johnson: Minut lavastettiin syylliseksi

Takavuosien pikajuoksija Ben Johnson väittää, että hänet lavastettiin syylliseksi dopingin käyttöön Soulin olympialaisissa 1988.

Kanadalainen Johnson oli Soulissa nopein sadalla metrillä ME-ajalla 9,87, mutta tulos pyyhittiin historian kirjoista, kun Johnson kärysi dopingista.

Johnson kertoi sunnuntaina Britannian yleisradioyhtiön BBC:n haastattelussa, ettei hän käyttänyt dopingia.

- Jotkut voivat sabotoida ruokaasi tai juomaasi, aivan kuten minulle kävi Soulissa 1988, Johnson sanoi.

"En ole petkuttaja"

Johnson sai elinikäisen kilpailukiellon, kun hän kärysi uudestaan vuonna 1993.

- En ole petkuttaja. Tein niin kuin voittajan pitääkin. En halua rohkaista käyttämään dopingia, mutta ei sekään ole rikos. Ja aineet ovat kiellettyjä vain tietyissä urheilulajeissa, Johnson selvitti.

Johnson uskoo, että etenkin Kanadassa useimmat pitävät häntä yhä maailman nopeimpana miehenä.

- Heidän mielestään olen nopein. Elävistä ja kuolleista.
Että semmosta maitopoika juttelee. Taitaa olla jutun totuusarvo sama kuin tuon väitetyn ME-ajankin. Benihän paineli Soulin satasen finaalin 9.79.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
:D Pistetään nyt Benin loppukaneettikin tänne:
- Ihmiset ovat pahoja. He tekevät mitä tahansa päästäkseen eroon tietyistä urheilijoista. En halua ongelmia, mutta sanoisin, että 40 prosenttia urheilijoista käyttää suoritusta parantavia aineita, Johnson arveli.

mn97

Banned
Mutku sanoi:
:D Pistetään nyt Benin loppukaneettikin tänne:

Tästäkin on täällä jaarnattu...

Totuushan on, että media leimasi Benin joksikin dopingpelleksi. Veikkaisin, että vielä suurempi prosentti käytti, kun tuo mainittu 40%. Kaikki ne Benin pahimmat kilpakumppanit käyttivät Lewisia myöten.

Toinen totuushan on se, että voittajia ei käräytetä ellei sukset mene todella pahasti ristiin ja syy on yksinkertainen. Tähtiurheilijan käräytys tuo paljon huonoa mainetta lajille, mistä seuraa rahahanojen ehtymistä. Ne, joilla on valtaa, päättävät ketkä kärähtävät. Tästä syystä näemme hyvin usein, että kärähtäneiden listoilta löytyy usein vain niitä "ukranalaisia kuulantyöntäjiä tai intialaisia mitä lie urheilijoita". Tämä on siksi, että nämä tuntemattomat urheilijat eivät aiheuta kärähtämisillään huonoa mainetta tähtimyytin ympärille, mutta antavat anti-doping toiminalle lisää uskottavuutta.

Viimeksi muokattu:

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Maastohiihtotopikkia lukiessa tuli mieleen kreikkalaiset Thanou ja Kenteris.

Mitenkäs noiden sankareiden kävi loppujen lopuksi. Vai onko tapauksen käsittely vielä kesken. Ihan kuin muistaisin jostain viime kesältä/keväältä lukeneeni, että jollain tasolla olisi todettu syyttömiksi. Jatkuuko tuon tapauksen selvittäminen vielä, vai pääsivätkö todellakin vapaaksi touhuistaan?

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Wilpuri sanoi:
Maastohiihtotopikkia lukiessa tuli mieleen kreikkalaiset Thanou ja Kenteris.

Mitenkäs noiden sankareiden kävi loppujen lopuksi. Vai onko tapauksen käsittely vielä kesken. Ihan kuin muistaisin jostain viime kesältä/keväältä lukeneeni, että jollain tasolla olisi todettu syyttömiksi. Jatkuuko tuon tapauksen selvittäminen vielä, vai pääsivätkö todellakin vapaaksi touhuistaan?
jaa-a, mun mielestä asia on osaltaan vielä auki kun siinä on jotain siviilijuttua (liikenneonnettomuudella huijaaminen yms.) ja urheilujuttua ja vielä eri liittojen ja antidoping-jaostojen erilaisia tulkintoja. Eiväthän he dopingista kiinni jääneet vaan vain pakoilusta. Sitten vielä mun mielestä jostain päätöksestä vetosivat johonkin "vetoomustuomioistuimeen" joten jotkut sanktiot eivät ennen sen käsittelyä voi tulla voimaan tai jotain.

Abel

Well-known member
Vähän näkemystäkin tähän keskusteluun:

40% on paskapuhetta. Pitäisi ensin miettiä sitä otoksen kokoa. Katsotaanko finalisteja vai katsotaanko koko kenttää. Futareiden dopingkäryt herätti aiemmin tässä keskustelussa aiheuttaneen yllätystä. Keskustelussa todetiin, että piristeet auttavat tuloksen tekemiseen, mutta tosiasiassa palautumiseen ja kehittymiseen auttaa hormoonit. Piristeillä saat paremmin irti.

Tim Montgomery on yleisurheilun suurimpia pettymyksiä minulle. Pääsin tuolla ennen vuosituhannen taitetta seuraamaan Montgomeryn harjoittelua läheltä. tuolloin siro ja kevytrakenteinen kaveri painoi 110m vetosarjoja kohtuuliisella palautuksella 10.7-10.9 haarukkaan (kellotin itse). Ajattelin että tässä on tulevaisuuden juoksuratojen hallitsija. Kun Oslon bisletillä n. pari vuotta myöhemmin mies juoksi alle 9,90 satasen mies oli muuttunut, hauis oli kasvanut hämmästyttävän nopeasti siitä rimpulasta, joka teki pienillä painoilla takareisiä mutta juoksi kuin unelma. Olympiatatuoinnit oli lyöty hauberiin ja minä olin pettynyt.

Se kaveri joka aikanaan menetti huikean nuorten maailmanennätyksen, johtuen kentän muutaman millin lyhyydestä oli siirtynyt mielessäni urheilussa alueelle, jota halveksin.

miten muuten on? testataanko formulakuskeja, ja olisiko näyttää tuloksia testeistä?

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Abel sanoi:
miten muuten on? testataanko formulakuskeja, ja olisiko näyttää tuloksia testeistä?
Tosta on jossain formulapuolen otsikossa juttua. Mutta luulen, että formuloissa tuo "doping" on enemmän autopuolella ja siellähän sitä vilukian on paljastettu (BAR:n bensatankkikikkauilu) ja vielä enemmän epäilty (laittomat luistonestoepäilyt yms. tietokone kikkailut...)

DFiaA

I told you so
- Minua hävettää, olen tolaltani ja pahoillani, että olen tässä tilanteessa. Pyydän kannattajiani ja koko maatani antamaan minulle anteeksi. En olisi koskaan halunnut asettaa aiempia saavutuksiani kyseenalaisiksi ottamalla kiellettyä ainetta, Pileva vetosi.
Pahoillaan mistä? Hänhän nimenomaan halusi käyttää dopingia :jaska:

Taitaa olla niinkuin aina, pahoillaan kiinnijäämisestä, ei pahoillaan käyttämisestä. Ja tuskin oli eka kerta ...

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Ihme rutinaa Isometsältäkin. Kaveri varmaan tiesi douppinkia käyttäessään että saa elinikäiset halveksunnat niskaansa. Ei se mikään pyhimys ole, jolle annataan anteeksi.

Ja kuitenkin käytti douppia. :nope:

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Hesarin jutussa ennen Olympialaisia kerrottiin, että Isossa-Britanniassa ei kärynneitä yksinkertaisesti valita Olympialaisiin. Olivat he sitten menestyneet miten hyvin tahansa.