OoPee
Nuori ikäisekseen
Nyt ne aikoo ryhtyä kaivelemaan myös Mayerin pankkitilejä saadakseen selville, onko kundi itse maksanut majoituksensa Torinossa vai onko maksaja ehkä sittenkin ollut Itävallan hiihtoliitto
Mä olin jostain lukevinani, että ne testais noi poikkeuksellisen tarkasti esim. EPOn osalta, mahdollisesti siis tarkemmin menetelmin kuin tavalliset näytteet. En tiedä sitten pitääkö paikkansa. Lisäksi ihan arvailuna saattais olla, että eivät julkaise A-testien tuloksia laisinkaan vaan suoraan B-testin eli siis tekevät kaksi testiä että asia on kerralla varma.Ace17 sanoi:Normidopingtestin valmistumiseen taitaa mennä muutama päivä. Nythän noiden kanssa ähelletään viikko. Tehdäänkö niille testi jotain uusinta uutta menetelmää käyttäen, vai miksi tulosten saaminen on niin vaikeaa?
No onhan se kiellettyä, jos ei ole astmaa, tosin on olemassa semmoisiakin astmasuihkeita, joita saa käyttää ilan lupiakin, eivät tosin ymmärtääkseni ole järin tehokkaita. Se on sitten tietysti eri asia, että ovatko ne kaikki lääkärinlausunnot ihan satarosenttisen puolueettomia. Tossa Herman Maierin hommassa viitatitin kyllä röntgenkuviinkin, jotka kuulemma varmuudella osoittavat miehen sairauden. Tiedä sitten. Luulis nyt, että tämmösenä dopingaikana niiden astmalääkkeiden käyttöön tarvittavaan lupaan tarvittais useammankin lääkärin lausunto ja nimenomaan vielä jonkun riippumattoman tahon. En tiedä onko näin. Ihmettelen jos ei ole.Tolerantti sanoi:Ei se ole kiellettyä, mutta miten lienee moraalin kanssa.
Ei sitä munkaan käsittääkseni voi nähdä testeissä. Tohon veridopingiinhan liittyy vielä uv-säteily. Veri pumpattiin ulos, säteilytettiin parikytä minsaa uv-lampun alla ja työnnettiin takaisin suoneen (siis karkeestiottaen näin). Uv-säteilyllä saadaan parannettua urheilijan kestävyyttä tai jotain vastaavaa, tarkkaan en muista enkä jaksa kuuklettaa. Mayerin autostahan löyty uv-lamppuja, tais löytyä Torinostakin, en tosin ole varma.Käsittääkseni on niin, että verensiirtoa ei voi edelleenkään nähdä testeissä. Lasketaan siis omaa verta pussiin (vaikka jo kesällä), kenties poistetaan ylimääräistä vettä ja ennen suoritusta suoneen. Tässä casessa on tietysti eri asia, kun laitteet löytyivät verekseltään ja voitaneen jollain tavoin yhdistää urheilijoihin. Oletettavasti tästä yhdistämisestä tullaan käymään CASsia ja oikeutta pitkään.
Toi on mulle jotenkin mysteeri. Siis mä en ymmärrä, että miten kukaan voi olla noin tyhmä/huolimaton, että jättäis veripusseja majoitustiloihinsa siivoojan löydettäväksi, mutta kai ne sitten vaan oli niin tyhmiä Jotenkin toi kuitenkin kuulostaa helvetin huonosti lavastetulta rikokselta, mitä se tuskin kuitenkaan oli.Suolajärvellähän Itävallan tiimi sähläsi ja jätti pussit ja puntarit majoitustiloihinsa poistuessaan. Siivooja sitten löysi ja ihmetteli. Eikös juuri siksi kaksi urheilijaa ja tämä Mayer saanut bannia? Mikseivät houkat pistäneet jätesäkkiin ja heittäneet vaikka lentokentän roskikseen?!
Näppärä ja looginen vastaveto, jos kerran tarkoitus on esittää syytöntä.Ace17 sanoi:Walter Mayer kuulemma haastaa Jacques Roggen oikeuteen kunnianloukkauksesta.
Voin sen verran avata tuota douping-verhoa että kerron asian ytimen olevan joissakin avaavissa astmalääkkeissä olevasta Salbutamolissa. Samaa mömmöä kuin surullisen kuuluisassa Klenbuterolissa. Salbutamolilla on anabolinen vaikutus lihakseen. Eli vilkastaa lihaksen aineenvaihduntaa. Usein luullaan että kestävyyslajeissa EI olisi hyötyä anabolisista aineista, kuten kasvuhormoonikin on. Harhakuvitelmaa, lihaksen palautuminen katabolisesta tilasta anaboliseen on nopeampaa tropeilla.Tolerantti sanoi:Astmalääkkeillä on myös terveelle suotuisa hapenottoa lisäävä vaikutus. Sittemmin piti olla lääkärintodistus tms., että voi käyttää. Noh, itävaltalaisista siis suurin osa käyttää. Ei se ole kiellettyä, mutta miten lienee moraalin kanssa.
Lahden kisojen aikaan Kyrön dopinglaukun löytyminen jostain huoltoaseman vessasta opetti, että siinä vaiheessa kun kiellettyjen aineiden kanssa ruvetaan pelaamaan, mikä tahansa on mahdollista.OoPee sanoi:Toi on mulle jotenkin mysteeri. Siis mä en ymmärrä, että miten kukaan voi olla noin tyhmä/huolimaton, että jättäis veripusseja majoitustiloihinsa siivoojan löydettäväksi, mutta kai ne sitten vaan oli niin tyhmiä Jotenkin toi kuitenkin kuulostaa helvetin huonosti lavastetulta rikokselta, mitä se tuskin kuitenkaan oli.
Kuten myös Lasse Kjus.Moe Szyslak sanoi:Siksi se Herman Maierkin on astmaatikko
Ja aika moni muu.OoPee sanoi:Kuten myös Lasse Kjus.
Sairasta sakkia noi urheilijat. Mitä ne puhuu, että kannattais harrastaa liikuntaa terveyden ylläpitämiseksi :nope:Moe Szyslak sanoi:Ja aika moni muu.
Myös tällaiset kuntoliikkujat ovat välillä aika raihnaisia :thumbfh:OoPee sanoi:Sairasta sakkia noi urheilijat. Mitä ne puhuu, että kannattais harrastaa liikuntaa terveyden ylläpitämiseksi :nope:
Ja tosi pienikin määrä riittää. Mä nyt esimerkiksi en oo urheillu juurikaan ja silti on astma :doubtful:OoPee sanoi:Sairasta sakkia noi urheilijat. Mitä ne puhuu, että kannattais harrastaa liikuntaa terveyden ylläpitämiseksi :nope:
:doubtful: :jaska: :jaska:Sam sanoi:Myös tällaiset kuntoliikkujat ovat välillä aika raihnaisia :thumbfh:
Vai mitä Moe.
- Piristeiden ja anabolisten stereoidien käyttö on suljettu pois. Näytteet on tutkittu normaalilla tavalla ja ne osoittautuivat negatiivisiksi, Ljungqvist sanoi.
- Meillä on kuitenkin syytä jatkaa joidenkin tapausten tutkintaa veritestien analyysillä, Ljunqvist jatkoi.
Joo, toikin kuuluu sarjaan selittämättömiä mysteereitäAce17 sanoi:Lahden kisojen aikaan Kyrön dopinglaukun löytyminen jostain huoltoaseman vessasta opetti, että siinä vaiheessa kun kiellettyjen aineiden kanssa ruvetaan pelaamaan, mikä tahansa on mahdollista.