DTM 2006

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Lienee hyvä tilaisuus pistää DTM:n tulevan kauden ketju pystyyn, kun Mika jatkoi soppariaan. F1-forum uutinen

Mika Häkkinen jatkaa ensi kaudella Saksan DTM-sarjassa. Kaksinkertainen F1-maailmanmestari jatkoi sopimustaan Mercedes-Benzin kanssa vuodella.

Häkkinen sijoittui tällä kaudella sarjassa viidenneksi C-sarjan Mercedeksellä. 37-vuotias ratakettu oli samalla Gary Paffetin voittaman sarjan paras tulokas. Häkkinen aloittaa valmistautumisen uuteen kauteen testaamalla Barcelonassa tänään ja huomenna.
Saas nähdä millainen kausi tulee Mersun ja Audin kesken. Eiköhän Häkäkin saa tasaisemman kauden aikaan, kun on radat ja sarjan tavat paremmin tuttuina.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Alustava ja kaiketi varsin epävirallinen kalenteriluonnos:

09/04 Hockenheim
16/04 Brands Hatch
30/04 Eurospeedway Lausitzring
21/05 Istanbul, Spa-Francorchamps or Mugello
04/06 Istanbul, Spa-Francorchamps or Mugello
18/06 Oschersleben
23/07 Norisring
20/08 Nürburgring
03/09 Zandvoort
24/09 Le Mans Bugatti
15/10 Barcelona
29/10 Hockenheim

Ei "yllättäen" Helsinkiä tässäkään (ei siis myöskään WTCC:n jo virallisessa kalenterissa).
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Ja vähän sellasta kuulunut, ettei Audinkaan jatko ole ihan päivän selvää. He eivät pidä siitä, että Mersulla on niin vahva ote sarjan johdossa. Tosin en epäile yhtään etteikö kyseessä olisi pientä vedätystä ja Audit nähdään lähtöruudukossa ihan normaalisti kauden avauksessa.

Ainakin ovat peruneet Essenin? autonäyttelyn yhteyteen suunnitellun tiedotustilaisuuden. Mitä siellä olisi tiedotettu, sitäpä on vaikea sanoa.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Juu. Vaan kalenteri julkistetaan vasta 15.1. ja sekös vituttaa muiden ratasarjojen järjestäjiä Saksassa. Päällekkäin DTM:n kanssa kun ei ole hyväksi noita omia kapinoita sijoittaa.
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
Siinä virallista tekstiä. Barcelona ja Brands Hatch, uuh!
Tekstissä ei ole vielä mainintaa Rosbergin tiimistä. Tuleekohan siitä mitään?
Vauhdin Maailmassa erittäin positiivisia DTM-kuiskintoja:
http://www.vauhdinmaailma.fi/kuiskinta.jsp

Päivitys: Paffett siirtyy McLarenille, Opelin OPC-keskus, jossa rakennettiin kilpa-autoja pistää keväällä lapun luukulle. Eli tulevaisuudessa ei ole enää uusia Opelin virallisia kilpa-autoja viivalla. Yksityistiimeillä riittää kiinnostusta.


Die AUDI AG setzt auch in Zukunft auf die DTM und verstärkt in der Saison 2006 das Engagement in der hochkarätigsten und populärsten internationalen Tourenwagen-Rennserie noch einmal. Nach dem Titelgewinn im Jahr 2004 durch Audi Werksfahrer Mattias Ekström und der knappen Niederlage in der zurückliegenden Saison ist die Zielsetzung für das Jahr 2006 klar: "Wir wollen den Titel von Mercedes-Benz zurückholen und damit unsere Position als sportlichster Anbieter im Premium-Segment weiter unterstreichen", erklärt Professor Dr. Martin Winterkorn, Vorsitzender des Vorstandes der AUDI AG. "Gleichzeitig werden wir gemeinsam mit Mercedes-Benz weiter daran arbeiten, die Rolle der DTM als attraktivste Rennserie neben der Formel 1 zu festigen. Mit einem langfristigen DTM-Engagement, das auf zunächst drei Jahre bis einschließlich 2008 ausgerichtet ist, tragen wir unseren Teil dazu bei."

In der DTM treten 2006 mit Audi und Mercedes-Benz die beiden führenden deutschen Automobilhersteller auf allerhöchstem Niveau gegeneinander an. Damit lebt ein Duell neu auf, das große Tradition besitzt und schon vor 70 Jahren die Zuschauer begeisterte, als die legendären "Silberpfeile" der Auto Union und Mercedes-Benz auf der Rennstrecke gegeneinander kämpften. Mercedes-Benz engagiert sich seit 1988 in der DTM, Audi ist mit vier Titelgewinnen in den Jahren 1990, 1991, 2002 und 2004 eine der erfolgreichsten und traditionsreichsten Marken der DTM – einer Rennserie, die von einem Rekord zum nächsten jagt: 922.500 Fans kamen zu den elf DTM-Rennen der vergangenen Saison, rund zwei Millionen Zuschauer durchschnittlich verfolgten jedes Rennen live in der ARD – damit war das Jahr 2005 das erfolgreichste in der 21-jährigen DTM-Geschichte. Auch international erreichte die DTM Rekord-Fernsehquoten, die jene der FIA Tourenwagen-Weltmeisterschaft (WTCC) und anderer Rennserien weit übertrafen.

"Es hat sich gezeigt, dass die Zuschauer spektakuläre Tourenwagen auf höchstem Niveau sehen wollen", erklärt Audi Motorsportchef Dr. Wolfgang Ullrich. "Genau das bietet ihnen die DTM. Die Fahrzeuge sind zudem so attraktiv, dass die DTM auch die besten Rennfahrer der Welt anlockt." Außerdem ist der finanzielle Aufwand überschaubar – nur so ist der Einsatz von zehn Fahrzeugen möglich, wie Audi es in der Saison 2006 plant. Das für 2007 vorgesehene neue Technische Reglement wird die Kosten weiter senken und die DTM für die Automobilhersteller, die derzeit ein Engagement erwägen oder in anderen Serien aktiv sind, noch attraktiver machen. "Dass sich Audi und Mercedes-Benz langfristig in der DTM engagieren, gibt der Serie und allen interessierten Partnern sowie Automobilherstellern Planungssicherheit für die Zukunft", so Dr. Ullrich.

In der DTM 2006 tritt Audi mit einer weiterentwickelten Version des A4 DTM an, der intern den Projektnamen "R12 plus" trägt. Neben Modifikationen an der Aerodynamik und am Fahrwerk erhält der A4 DTM einen neu entwickelten V8-Motor, der bereits seit Ende Oktober auf dem Prüfstand läuft.

Insgesamt zwölf DTM-Rennen sind in der Saison 2006 geplant – sechs davon in Deutschland, einem der wichtigsten Märkte der AUDI AG. Neu im Kalender sind Rennen in Brands Hatch (Großbritannien), Le Mans (Frankreich) und Barcelona (Spanien) und damit auf drei überaus traditionsreichen europäischen Rennstrecken.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Nordschleife sanoi:
Eli tulevaisuudessa ei ole enää uusia Opelin virallisia kilpa-autoja viivalla. Yksityistiimeillä riittää kiinnostusta.
Näinköhän siitä kiinnostuksesta on mitään hyötyä, kun Opel ilmoitti jo aikaa sitten, ettei anna autojaan yksityistiimien ajatettavaksi.
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
Mä tarkoitin, että Opelia ei nähdä tehdastiiminä missään sarjassa. Opelilla kilvanajaminen on ennemminkin Irmscherin ja Kisslingin puuhaa. Seuraan suurella mielenkiinnolla, mitä tekee Phoenix-tiimi ensi kaudella.
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
Surffailin dtm:n kotisivulla. Kivoja huhuja/uutisia liikkellä, mm. Max Biaggi DTM:ään? Mathias Lauda Mersulle, Timo Scheider Audille, Kölnissä ajetaan 24h-mikroautokisa, jossa on DTM-kuskeja mukana.
 

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
Nordschleife sanoi:
Surffailin dtm:n kotisivulla. Kivoja huhuja/uutisia liikkellä, mm. Max Biaggi DTM:ään? Mathias Lauda Mersulle, Timo Scheider Audille, Kölnissä ajetaan 24h-mikroautokisa, jossa on DTM-kuskeja mukana.
Mielenkiintoisia tapahtumia, itsekin sivuilla vierailin, tuota Kölnin kisan mittelöä olisi mukava seurata, mutta ehkäpä pitää palata vielä asiaan 21. päivä kun mittelö tapahtuu.

Laudan siirtoa Mersulle seuraan kyllä sivusilmällä tarkasti...
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Nouseekohan Jamie Green Mersun uudeksi kultapojaksi. Häkä oli Paffetin jälkeen paras mennä kaudella mutta Häkä on kuitenkin jäähdyttelijä eikä varmaan jatka paria kautta pidempään. Toki Häkä DTM mestarina oisi Mersulle PR mannaa.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
On kyllä vaikea nähdä, miten Mersu valitsee seuraavan suosikkinsa? Perinteisestihän se oli yli 10 vuoden Bernd Schneider, mutta mitä lie kaveri tehnyt, kun enää ei ykköskuskin paikkaa anneta automaattisesti.

Luulen kyllä että Haug ja muut pomot katsovat sitäkin nyt, että keneen kannattaa satsata. Minusta Mikalla on hyvät mahdollisuudet ykköskuskiksi, nopeudestahan se ei ole kiinni. Kokemustakin tuli mukavasti viime kaudella.
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
Tämän kauden kisat:

Die DTM-Termine 2006

9. April Hockenheim (D)
30. April EuroSpeedway Lausitz (D)
21. Mai Oschersleben (D)
2. Juli Brands Hatch (GB)
23. Juli Norisring (D)
20. August Nürburgring (D)
3. September Zandvoort (NL)
24. September Barcelona (E)
15. Oktober noch offen
29. Oktober Hockenheim (D)
 

Makkonen

Guest
Ketsuppi-mies lopettaa.

sportti.com

DTM-sarjassa vaille sopimusta jäänyt entinen F1-ajaja Heinz-Harald Frentzen on saksalaislähteiden mukaan lopettamassa uransa. Frentzen joutui DTM-kauden 2005 päätöskisassa Hockenheimissa rajuun ulosajoon, jostan toipuminen vei pidemmän aikaa. Fyysisesti Frentzen ei kyennyt harjoittelemaan pariin kuukauteen. Auto Bild-lehden haastattelussa Frentzen myönsikin epäsuorasti pitävänsä lopettamista yhtenä vaihtoehtonaan.

Formula ykkösissä Frentzen kilpaili vuosina 1994-2003 Sauberilla, Williamsilla, Jordanilla, Arrowsilla ja Prostilla. Urallaan hän voitti kolme osakilpailua ja sijoittui vuoden 1999 MM-sarjan loppupisteissä kolmanneksi.
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
Tänään uutisoidaan, että HHF ajaisi ensi kaudella Audilla. Asiasta tiedotetaan parin viikon sisällä. Kiva, kun sportti.com siteeraa sinisilmäisesti paskalähteitä.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Mitenköhän selitetään, et Häkkinen nappas melkein heti paalun ja myös ekan voiton DTM:ssä, mut JJ:ltä jäi se kahden kauden aikana saavuttamatta. Liekö sitten Häkän auto selvästi parempiku JJ:n vuosien 95-96 DTM-koslat.
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
uus quali-systeemi kaudelle 2006:
http://www.adrivo.com/dtm/aktuelles/nachrichten/nachricht.php?ID=30197
menee todella tiukaksi ja jännäksi. blokkailu taitaa alkaa.

Lisäys:
hain uutisen alkuperäislähteen msa:n käsiini:
1. 20 autoa ajavat 15 minuutin aikana mahd. nopean rundin, pieni tauko
2. 14 nopeinta ajavat 10 minuutin aikana mahd. nopean rundin, pieni tauko
3. 8 nopeinta ajavat 7 minsassa paalupaikasta.

Koska kalenterissa ei ole pitkää rataa tiedossa, vaan esim. Brands Hatschin 1.93Km lenkki, niin hikiset lauantait ovat tiedossa!
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Et viittis referoida mitä tuossa jutussa sanotaan, kun ei tuo saksa suju, eikä DTM:n sivulta englanniksikaan näytä mitään löytyvän aika-ajoista.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
de rong: Selittyy helpolla. Paremmat olosuhteet. Mersu on ollut jo pitkään "team to beat" DTM:ssä -käytännössä siitä lähtien kun BMW ja Audi lopettivat "vanhan kunnon DTM:n". JJ ajoi ensimmäisen kauden Opelin kakkostiimissä jämäkalustolla suhteellisen vähällä testillä ja pääsi vasta toiselle kaudelle kilpailukykyisen kaluston rattiin.
 
Ylös