DTM 2006

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
915
Kyllä tais Span radallakin olla merkityksensä...

Muistasin et Häkä on vetänyt siellä ennenkin näyttävästi ;)
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Zep sanoi:
de rong: Selittyy helpolla. Paremmat olosuhteet. Mersu on ollut jo pitkään "team to beat" DTM:ssä -käytännössä siitä lähtien kun BMW ja Audi lopettivat "vanhan kunnon DTM:n". JJ ajoi ensimmäisen kauden Opelin kakkostiimissä jämäkalustolla suhteellisen vähällä testillä ja pääsi vasta toiselle kaudelle kilpailukykyisen kaluston rattiin.
Ja väittäisin sen ensimmäisen DTM:n olleen jos nyt ei kovatasoisempi, niin ainakin laajempi tasoltaan. Mercedesin hierarkiasta en tiedä, mutta JJ:tä parempaa kalustoa saivat 1996 poikkeuksetta Reuter ja yleensä myös Ludwig, alkukaudesta lisäksi Alzen ja Stuck. Jyrkihän meinasi kauden alussa jättää ajamisen kokonaan kun hänelle oltiin lupauksista huolimatta antamassa edelliskauden jämiä muiden kuskien saadessa JJ:n testaamat uudet erikoisuudet käyttöönsä. Tästäkin huolimatta voittoihin olisi kyllä '96 loppukaudesta voinut kaluston puolesta olla mahdollisuuksia, eli oli se toki Jykästä itsestäänkin kiinni.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
No tuossahan noita tulikin jo. Lisäksi on hyvä muistaa, että loppupisteissä Jykä oli varsin korkealla kaudella 96, oliko loppusijoituspaikka lopulta viides, mikä oli vain pykälän heikompi kuin Mikalla. Joten nämä jo mainitut seikat huomioon otettuna ei Jykän suoritusta kovin heikkona voida pitää. 95 kaudella sitten se kalusto oli tosiaankiin Opelilla ihan kuraa ja siinäkin JJ oli järjestyksessä sijalla 4-6...Ludwig, Rosberg ja Reuter sai aina parhaan kaluston. Sitten Dalmas ja Jykä oli semmoisia jämäkuskeja.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Nordschleife sanoi:
Tänään uutisoidaan, että HHF ajaisi ensi kaudella Audilla. Asiasta tiedotetaan parin viikon sisällä. Kiva, kun sportti.com siteeraa sinisilmäisesti paskalähteitä.
Minkähän takia Audi miehen haluaa? Näytöt useamman vuoden ajalta ovat antaneet odottaa itseään. HHF:n olisi aika lopettaa ainakin DTM:n osalta. Ei ole otteet vakuuttanut ollenkaan.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Nooh, eipä ole Opelikaan vakuuttanut. Mainosarvo on sen verran kova, ettei nyt tarvi ihan kolmen joukossa ollakaan.
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
Pitää ottaa vähän takapakkia kommenttieni suhteen, viimeisimpien huhujen mukaan HHF ei olisikaan mikään varma nakki, koska sponsseja ei ole tiedossa. Laudaa ollaan tällä hetkellä viemässä Audille. Tiedä häntä, pääsekö hän ylipäätänsä DTM-sarjaan. Koko kuskipaletti on vielä niin auki, että koko kauteen valmistautuminen jää viime tippaan.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Nordschleife sanoi:
Pitää ottaa vähän takapakkia kommenttieni suhteen, viimeisimpien huhujen mukaan HHF ei olisikaan mikään varma nakki, koska sponsseja ei ole tiedossa. Laudaa ollaan tällä hetkellä viemässä Audille. Tiedä häntä, pääsekö hän ylipäätänsä DTM-sarjaan. Koko kuskipaletti on vielä niin auki, että koko kauteen valmistautuminen jää viime tippaan.
Niin Mathias Laudaa? :) Mites toi Prost? Eikös sekin ollut tulossa sarjaan jossain vaiheessa?
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
En tajua vieläkään koko DTM:n kauteen valmistautumista. Tiimit eivät ole selvillä, kuskit eivät ole selvillä. Ajetaanko tällä kaudella jopa pari vuotta vanhoilla autoilla. DTM:n esittelytilaisuudessa Düsseldorffissa ei varmaan ole kaikki palikat kasassa...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Nordschleife sanoi:
Pitää ottaa vähän takapakkia kommenttieni suhteen, viimeisimpien huhujen mukaan HHF ei olisikaan mikään varma nakki, koska sponsseja ei ole tiedossa. Laudaa ollaan tällä hetkellä viemässä Audille. Tiedä häntä, pääsekö hän ylipäätänsä DTM-sarjaan. Koko kuskipaletti on vielä niin auki, että koko kauteen valmistautuminen jää viime tippaan.
Eikös Lauda jo varmistettu Mersulle? En pysy perässä kyllä lainkaan. Alesista oli ainakin se tieto, ettei aja tehtaan tiimissä vaan Perssonin tallissa vuoden 2005 autoa.

HHF:n Opel-touhuissahan oli todella paljon epäselvää, autoahan oli jopa sabotoitu viime kaudella. Männävuonna oli kuitenkin niissä kisoissa, joissa kaikki toimi, muistaakseni ihan pätevä. Mielellään näkisi tuolla kyllä.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Kyllä HH:n debyytti kausi DeeTeeÄmmässä oli surkea. Paras Ooppeli käytössä ja ajoi korkeintaan yhden hyvän hyvän kisan, ehkä kaksi korkeintaan kolme mutta ei neljättä. Sekin hyvä kisa oli sarjan ulkopuolinen katurata en nyt muista missä.
Viime vuosi oli hyvä ja menestystäkin tuli loppukaudesta kun Mersuun ja Audiin laitettiin painoa.
Toivottavasti Frenzen nyt kuitenkin paikan saa Audilta. Sponsorista se on kuulemma kiinni. Kyllä Heinz-Haraldi sen verran iso tähti saksassa on että pitäis löytyä tukija...
 

poko

Well-known member
Liittynyt
17.4.2005
Viestit
1231
CaPtEeNi sanoi:
Kyllä HH:n debyytti kausi DeeTeeÄmmässä oli surkea. Paras Ooppeli käytössä ja ajoi korkeintaan yhden hyvän hyvän kisan, ehkä kaksi korkeintaan kolme mutta ei neljättä. Sekin hyvä kisa oli sarjan ulkopuolinen katurata en nyt muista missä.
Viime vuosi oli hyvä ja menestystäkin tuli loppukaudesta kun Mersuun ja Audiin laitettiin painoa.
Toivottavasti Frenzen nyt kuitenkin paikan saa Audilta. Sponsorista se on kuulemma kiinni. Kyllä Heinz-Haraldi sen verran iso tähti saksassa on että pitäis löytyä tukija...
Täysin samaa mieltä. H-H oli viime vuoden selkeästi paras Opel kuski alkukauden vaikeuksien jälkeen. Kauden alussa Marcel Fässler oli parempi, mutta mitä pitemmälle kausi eteni sen paremmin Frentzen ajoi.
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
HHF ajeli Jordanin aikoina Saksan postin rahoilla, viime vuonna niillä rahoilla ajeli mm. Timo Glock. Frentzen ei kuitenkaan ole mikään sponsseja houkutteleva kuski, koska hän on vanha, tylsä ja ilman sen kummempaa menestystä.
Opelin kuskipolitiikasta voi sanoa sen, että sillä merkillä ajaneet kuskit kehittyivät rankasta taaksepäin.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Bobakki sanoi:
Alesista oli ainakin se tieto, ettei aja tehtaan tiimissä vaan Perssonin tallissa vuoden 2005 autoa.
Joo näin luki Alesin nettisivulla, mutta sittemmin tuo tieto on sieltä poistettu, joten sekään ei kai ole varmaa vielä.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Ja uutinen Vaninan Audi-sopparista myös englanniksi.

Kyllähän tuosta jo ehdittiin huhuta tvin, mutta hienoa, että homma on nyt sitten varma.

DTM:n varikkolippujen hinnat kuulemma nousivat täksi kaudeksi... ettei vain syynä olisi juurikin se, että nyt siellä on jotain nähtävääkin :tongue:
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
Lueskelin tänään tärkeintä uutislehteä msa:ta. Siinä oli alustava kuski/tiimisuunnitelma kaudelle 2006, mutta siinä ei ollut mitään järisyttävää. Audi ja Mese odottelevat olympialaisten loppuun, jotta kuskiuutisilla olisi edes jonkinlaista uutisarvoa. Eli vielä viikko ja palikat asettuvat kohdalleen.

Edit: Tänään julkistettiin Timo Scheiderin soppari Audin kanssa! Lähde ams
 
Viimeksi muokattu:

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
Scheider tuo paljon fanejaan katsomoihin, Stippler on vanha koppiautoekspertti. Hyvät kuskit Rosbergille!
 
Viimeksi muokattu:

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
nyt on ilmeisesti eka kertaa sitten 90-luvun puolvälin tai vuoden 2000 jälkeen Rosbergillakin mahdollisuudet menestyä. Mersulla kun ajatti aina vuoden vanhoja autoja ja jotain Mersun tulevaisuudenlupauksia. Sinänsä kyllä kovia nimiä, Lamy, Albers, Paffet, Green?
 
Ylös