En viittaa kyseiseen kommenttiin mutta miksi, japanin Super GT sarja lyö hynttyyt yhteen DTM sarjan kanssa ensi vuonna (heidän autohan on Touring ei GT) eikö järkevämpää olisi ollut tehdä jonkinlainen yhteistyö FIA GT1 sarjan kanssa sillä kummatkin sentään ovat GT autoja (jostain olin viime vuoden puolella lukevinaan että Ratel oli ollut jonkunlaisissa yhteyksissä Super GT:hen).
FIA:n tuotantoautopohjaisella GT:llä ja Japanin SuperGT:llä on hyvin vähän tekemistä keskenään. Teknisesti Japanin autot ovat paljon lähempänä DTM-autoja. Sekä DTM että SuperGT (GT500) ovat siluetteja, eroa on siinä käytetäänkö kopan alla pelkkää putka vai putkea ja hiilikuitumonokokkia...
Jos DTM on mielestäsi touring car (eli matkailuvaunu

) ja SuperGT GT-auto (iso matkailuvaunu...), niin ratkeaisiko ongelma niinkin helposti, kuin siirtymällä DTM:ssä takaisin 2-ovisiin siluetteihin?
DTM/SuperGT-yhteistyö ei ala ensi vuonna. Uudet DTM-säännöt tulevat voimaan 2012 ja yhteistyö Japsien kanssa on mahdollista vasta joskus myöhemmin. DTM:llä on vastaavia neuvotteluja käynnissä Grand-Amin suuntaan. Sekä japanilaiset että amerikkalaiset ovat ymmärtääkseni puhuneet yhteisistä säännöistä aikaisintaan 2015, mutta DTM haluaisia nopamman aikataulun.
Tuleeko ne DTM auto muka Super GT autojen kanssa kisaamaan keskenään vai tehdäänkö sarjaan ihan uudet autot vai menevätkö ne siihen GT300 luokkaan.
Ymmärtääkseni tarkoituksena oli ajatuksena oli laatia mahdollisimman pitkälle yhteiset säännöt, jotta uusien uusien valmistajien houkutteleminen DTM:ään ja GT500:aan helpottuisi. En ole ihan varma oliko autoista tarkoitus tehdä täysin 1:1 samanlaisia, vain pelkästään perusrakenteeltaan (runko, moottori)... Mitään yhteisiä kisoja / sarjaa ei kai ole suunnitteilla.