Valde
Well-known member
- Liittynyt
- 8.4.2003
- Viestit
- 3148
Kuulostaa fiksulta:
"Formula ykkösten ranskalainen rengastoimittaja Michelin ehdottaa, ettei F1-kisoissa sallittaisi enää ensi kaudesta lähtien lainkaan renkaidenvaihtoja.
Michelin julkaisi torstaina listan ehdotuksista, joilla formula ykkösten vauhteja pystyttäisiin alentamaan, kustannuksia karsimaan ja ohituksia lisäämään. Ehdotukset ovat vastaus kansainvälisen autoliiton FIA:n vaatimuksiin F1-autojen nopeuksien alentamisesta. Ehdotuksiin sisältyy se, että aika-ajoissa ja kilpailussa käytettäisiin vain yhtä rengassarjaa.
- Kun renkaiden pitäisi kestää pidempään, täytyisi meidän käyttää paljon nykyistä kovempia seoksia. Näin ollen renkaissa olisi vähemmän pitoa ja autojen nopeudet laskisivat, Michelinin moottoriurheilujohtaja Pierre Dupasquier sanoi.
- Kovemmista renkaista jäisi rataan vähemmän kumia, jolloin radalle ei syntyisi vain yhtä parasta ajolinjaa. Kun radassa ei olisi varsinaista likaista puolta, niin se kannustaisi tekemään enemmän ohituksia. Ja sitähän kaikki haluavat, Dupasquier jatkaa.
Lisäksi rengasjätti ehdottaa, että F1-tallien testaamista voitaisiin vähentää rajoittamalla testijaksoilla käytettävissä olevien renkaiden määrää. Ehdotuksen mukaan talleilla olisi käytössään kuusi rengassarjaa per testipäivä."
Lähde: Mtv
"Formula ykkösten ranskalainen rengastoimittaja Michelin ehdottaa, ettei F1-kisoissa sallittaisi enää ensi kaudesta lähtien lainkaan renkaidenvaihtoja.
Michelin julkaisi torstaina listan ehdotuksista, joilla formula ykkösten vauhteja pystyttäisiin alentamaan, kustannuksia karsimaan ja ohituksia lisäämään. Ehdotukset ovat vastaus kansainvälisen autoliiton FIA:n vaatimuksiin F1-autojen nopeuksien alentamisesta. Ehdotuksiin sisältyy se, että aika-ajoissa ja kilpailussa käytettäisiin vain yhtä rengassarjaa.
- Kun renkaiden pitäisi kestää pidempään, täytyisi meidän käyttää paljon nykyistä kovempia seoksia. Näin ollen renkaissa olisi vähemmän pitoa ja autojen nopeudet laskisivat, Michelinin moottoriurheilujohtaja Pierre Dupasquier sanoi.
- Kovemmista renkaista jäisi rataan vähemmän kumia, jolloin radalle ei syntyisi vain yhtä parasta ajolinjaa. Kun radassa ei olisi varsinaista likaista puolta, niin se kannustaisi tekemään enemmän ohituksia. Ja sitähän kaikki haluavat, Dupasquier jatkaa.
Lisäksi rengasjätti ehdottaa, että F1-tallien testaamista voitaisiin vähentää rajoittamalla testijaksoilla käytettävissä olevien renkaiden määrää. Ehdotuksen mukaan talleilla olisi käytössään kuusi rengassarjaa per testipäivä."
Lähde: Mtv