Pidon huonontuminen = jarruttaminen pitää aloittaa aikaisemmin = vähemmän nopeutta.V12 sanoi:Pidon huonontuminen = lisää turvallisuutta?
Täytyy olla eri mieltä, toki ohitukset ovat tämän lajin ehdoton suola.
Pidon huonontuminen = jarruttaminen pitää aloittaa aikaisemmin = vähemmän nopeutta.V12 sanoi:Pidon huonontuminen = lisää turvallisuutta?
Täytyy olla eri mieltä, toki ohitukset ovat tämän lajin ehdoton suola.
Naulan kantaan. :thumbup:vermula sanoi:Hyviä ideoita. Tulis taas erilaista taktikointia. Mikä riski se muka olis, hajoaahan niitä renkaita nytkin. Sitten hajoais hitaammassa vauhdissa :thumbup:
Valde sanoi:Kuulostaa fiksulta:
"Formula ykkösten ranskalainen rengastoimittaja Michelin ehdottaa, ettei F1-kisoissa sallittaisi enää ensi kaudesta lähtien lainkaan renkaidenvaihtoja.
Michelin julkaisi torstaina listan ehdotuksista, joilla formula ykkösten vauhteja pystyttäisiin alentamaan, kustannuksia karsimaan ja ohituksia lisäämään. Ehdotukset ovat vastaus kansainvälisen autoliiton FIA:n vaatimuksiin F1-autojen nopeuksien alentamisesta. Ehdotuksiin sisältyy se, että aika-ajoissa ja kilpailussa käytettäisiin vain yhtä rengassarjaa.
- Kun renkaiden pitäisi kestää pidempään, täytyisi meidän käyttää paljon nykyistä kovempia seoksia. Näin ollen renkaissa olisi vähemmän pitoa ja autojen nopeudet laskisivat, Michelinin moottoriurheilujohtaja Pierre Dupasquier sanoi.
- Kovemmista renkaista jäisi rataan vähemmän kumia, jolloin radalle ei syntyisi vain yhtä parasta ajolinjaa. Kun radassa ei olisi varsinaista likaista puolta, niin se kannustaisi tekemään enemmän ohituksia. Ja sitähän kaikki haluavat, Dupasquier jatkaa.
Lisäksi rengasjätti ehdottaa, että F1-tallien testaamista voitaisiin vähentää rajoittamalla testijaksoilla käytettävissä olevien renkaiden määrää. Ehdotuksen mukaan talleilla olisi käytössään kuusi rengassarjaa per testipäivä."
Lähde: Mtv
Jep, jos on mahdollista tegdä renkaat jotka kestävät puheamatta 30 kierrosta niin kyllä 70 onnistuu myös. Aina on olemassa tietty riski renkaan hajoamiselle kysymys on vain siitä kuinka ptkälle ajolle rengastruktuuri on optimoitu. Nykyiset eivät tietenkään olisi hyviä ikestämään koko kisaa.Bleu sanoi:Ajoihan Michelin ainakin vuonna 2002 usein ilman renkaidenvaihtoja, joten kyllä se onnistuu.