Ebola

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26883
Ei vaan sille että maksaa palkan.
Kyllä on huono tes, jos ei työaikana lääkärissäkäynnistä saa palkkaa. Toki siihen on rajoituksia, mutta eri asia tuleeko lääkärissäkäynnin syy selville.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kyllä on huono tes, jos ei työaikana lääkärissäkäynnistä saa palkkaa. Toki siihen on rajoituksia, mutta eri asia tuleeko lääkärissäkäynnin syy selville.
No on se enemmän sääntö kuin poikkeus ettei siitä saa palkkaa ellei kyseessä ole työnantajan määräämä terveystarkastus tai vastaava.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26883
No on se enemmän sääntö kuin poikkeus ettei siitä saa palkkaa ellei kyseessä ole työnantajan määräämä terveystarkastus tai vastaava.
Meidän tesin mukaan saa lääkärikäynneistä ja muista käynneistä mitkä liittyy "aiemmin todetun kroonisen sairauden hoidon määrittämiseen". Tuohon lasketaan lääketurvaverikokeetkin. En mäkään töissä oo kertonu mikä krooninen sairaus mulla on. Terveystarkastuspaperissa lukee että työhön kelpaa ja käyntitodistuksissa ei käynnin aihetta kerrota. Hammaslääkärissä käynnistäkin palkan saa jos menee kipupäivystykseen.
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Meidän tesin mukaan saa lääkärikäynneistä ja muista käynneistä mitkä liittyy "aiemmin todetun kroonisen sairauden hoidon määrittämiseen". Tuohon lasketaan lääketurvaverikokeetkin. En mäkään töissä oo kertonu mikä krooninen sairaus mulla on. Terveystarkastuspaperissa lukee että työhön kelpaa ja käyntitodistuksissa ei käynnin aihetta kerrota. Hammaslääkärissä käynnistäkin palkan saa jos menee kipupäivystykseen.
Just tuollaisten takia Suomessa ei palkata yhtään ketään. Vaippoihin vaan 16/6 viikkoa vetämään sorvin ääreen.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4540
Sijainti
Salo
Meidän tesin mukaan saa lääkärikäynneistä ja muista käynneistä mitkä liittyy "aiemmin todetun kroonisen sairauden hoidon määrittämiseen". Tuohon lasketaan lääketurvaverikokeetkin. En mäkään töissä oo kertonu mikä krooninen sairaus mulla on. Terveystarkastuspaperissa lukee että työhön kelpaa ja käyntitodistuksissa ei käynnin aihetta kerrota. Hammaslääkärissä käynnistäkin palkan saa jos menee kipupäivystykseen.
Tietenkin tuntipalkalla on melko selvää, että työterveyden piiriin kuulumattomat lääkärikäynnit tietävät ansionmenetystä. Itsellä ainakin, jos esim. hammaslääkärissä käyn niin siihen hukattu aika sitten vain laitetaan kiinteälle kustannuspaikalle. Kolme päivää kun omalla ilmoituksella voi sairastaa, niin tuo on pientä siihen verrattuna.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26883
Tietenkin tuntipalkalla on melko selvää, että työterveyden piiriin kuulumattomat lääkärikäynnit tietävät ansionmenetystä.
Ei tuon pitäis selvää olla, ottaen huomioon, että työterveydestä melko helposti lähetetään julkiselle puolelle. Viimeks kun oli töissä työterveyssopimuksen vuositarkastus, työterveyshuollon edustaja kehui kuinka heiltä joissain tapauksissa saa lähetteen yksityissairaalaan eikä kustanna mitään työntekijälle. Mun oli pakko sanoa väliin, että mä olen pari kertaa saanut työterveyslääkäriltä lähetteen ensiapupolille. Kyllä siellä joutuu reilun kolmenkympin poliklinikkamaksun maksamaan ja ihan samaan jonoon joutuu kuin muutkin. Siitä lähetteestä ole ollut mitään hyötyä. Myönsi sitten edustaja, että toki on tuollaisiakin tapauksia.

Kolme päivää kun omalla ilmoituksella voi sairastaa, niin tuo on pientä siihen verrattuna.
Meidän alalla tuo kuuluu ainoastaan toimihenkilöiden työehtosopimukseen, työntekijät tarvitsee sairaslomatodistuksen, jos itse tai mukula sairastaa.
 
Ylös