Edulliset näytönohjaimet?

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Mikä olis 40-50€ hintaisista näytönohjaimista paras? Mielellään nVidia ettei tarvii linuxin ajureita alkaa säätämään uudelleen, mutta ATIkin käy jos saa paremman. Kone on sitten vaan 1GHz Athlon. Hiljaisuus on plussaa.
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Näköjään Ati 9500 pitäis olla että olis DX 9 tuki.
Tai GeForce FX5200.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Millaiseen käyttöön? Pelipuolta tuskin kauheasti tuossa hintaluokassa (ja prossutehoissa) painotetaan eli kuvanlaatua haetaan?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Mulla olis edelleenkin myynnissä mun vga silencerilla varustettu Sapphire 9600XT 256 MB!

Seittämänkybää sisältäen postikulut! Pistänkö pakettiin? :ahem: :ahem: :ahem:
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Matxi sanoi:
Millaiseen käyttöön? Pelipuolta tuskin kauheasti tuossa hintaluokassa (ja prossutehoissa) painotetaan eli kuvanlaatua haetaan?
En pelaa kuin joskus ajan jotain LFSää tai muuta satunnaisesti, mut just sitä varten et pyöris vähän paremmin kuin tällä GF2:lla. Köyhän virityksiä :D

OoPee sanoi:
Mulla olis edelleenkin myynnissä mun vga silencerilla varustettu Sapphire 9600XT 256 MB!

Seittämänkybää sisältäen postikulut! Pistänkö pakettiin? :ahem: :ahem: :ahem:
Onks tämä se joka on uutena 109,90€ (tai 126,90€ ) € verkkokaupassa? Olin ajatellut 50€ kattoa mutta kai se 20€ lisää aina löytyy, jos saa parempaa niin että kestäis taas pidempään se.. (köyhän ajatuksenjuoksua :D) Harkitsen ja tutkiskelen asiaa hetken.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
OoPee sanoi:
Mulla olis edelleenkin myynnissä mun vga silencerilla varustettu Sapphire 9600XT 256 MB!

Seittämänkybää sisältäen postikulut! Pistänkö pakettiin? :ahem: :ahem: :ahem:
Minä ostin Sapphiren 9600 Pro 256 MB kortin 60 eurolla. Seuraavalla kierroksella en voinut olla ostamatta Gainwardin Geforce 6800 LE:tä 80 eurolla :)

Nyt mulla lojuu nurkassa yksi Radeon 9200SE
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
vermula sanoi:
Onks tämä se joka on uutena 109,90€ (tai 126,90€ ) € verkkokaupassa? Olin ajatellut 50€ kattoa mutta kai se 20€ lisää aina löytyy, jos saa parempaa niin että kestäis taas pidempään se.. (köyhän ajatuksenjuoksua :D) Harkitsen ja tutkiskelen asiaa hetken.
Muistaakseni se on just tuo 109.90 eli siinä on tv-out, mutta ei tv-in eli kyseessä on malli Sapphire Atlantis Radeon 9600 XT, 256MB DDR, DVI, TV-out, AGP

Niinkuin sanoin, mulla on asennettuna tuohon Vga Silencer (selvästi hiljaisempi ja tehokkaampi kuin alkuperäinen tuuletin), joten tuo vie kaksi korttipaikkaa. Alkuperäinen tuuletin on toki tallessa, joten halutessaan senkin voi vaihtaa takaisin.

Mutta ilmoittele jos kiinnostaa.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
OoPee sanoi:
Uuden Ladankin saa muuten kaupasta useinmiten halvemmalla kuin käytetyn Mersun :rolleyes:
Entäs toi toinen kortti? En ole tarkistanut, mitä ne normaalisti maksavat. Uskoisin kuitenkin ostosteni olleen edullisia laatuunsa nähden. Ja tässä tapauksessahan olisi pikemminkin kyse kahden saman merkin mallien välisistä hintaeroista eikä niinkään Ladan ja Mersun... (niin ja tällä viittaan tuohon 9600 pro vs XT)

PEELO :tongue: :D
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Ok Sam, kun toi asia sua nyt mitä ilmeisimmin noin paljon riepoo, niin voinhan mä vetää ihan sun mielikseks ton myyntitarjouksen takaisin. Ilmatteks (etenkin, kun tuokin sisälsi jo postikulut ja vga silencerin, josta verkokauppa pyytää tommosesta hulppeat 27 euroa ja risat. Itte en kyllä muistaakseni maksanu kuin noin 15 euroa) en tuota korttia kuitenkaan viitti kellekään myydä enkä toisaalta oo just nyt niin kipeesti pikkurahan tarpeessa, että jaksaisin turhanpäivästä leukojen louskutustakaan moisen asian vuoksi kuunnella. Lahjoitan vaikka jollekulle sukulaiselle, eiköhän niillä löydy sille käyttöä.

Ootsä tähän ratkaisuun tyytyväinen vai voinko mä tehdä vielä jotain muuta sun hyväkseks? :rolleyes:
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Älä nyt vielä takia vedä tarjouksia pois!! Pitää tarkastaa illalla että koneessa on tilaa tuolle silencerillekin. Voisin vaikka ottaa sen. Miten vanha on?
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
OoPee sanoi:
Ok Sam, kun toi asia sua nyt mitä ilmeisimmin noin paljon riepoo, niin voinhan mä vetää ihan sun mielikseks ton myyntitarjouksen takaisin. Ilmatteks (etenkin, kun tuokin sisälsi jo postikulut ja vga silencerin, josta verkokauppa pyytää tommosesta hulppeat 27 euroa ja risat. Itte en kyllä muistaakseni maksanu kuin noin 15 euroa) en tuota korttia kuitenkaan viitti kellekään myydä enkä toisaalta oo just nyt niin kipeesti pikkurahan tarpeessa, että jaksaisin turhanpäivästä leukojen louskutustakaan moisen asian vuoksi kuunnella. Lahjoitan vaikka jollekulle sukulaiselle, eiköhän niillä löydy sille käyttöä.

Ootsä tähän ratkaisuun tyytyväinen vai voinko mä tehdä vielä jotain muuta sun hyväkseks? :rolleyes:
Mikä sulle tuli :confused: Minä muuten ostin myöskin siihen 9600 korttiin lähtöhinnaltaan 27 euroisen tuulettimen, joka maksoi jotakuinkin saman 15. Kunhan nyt hain vertailukohtaa omiin, mielestäni edullisiin ostoksiin. Nyt mieetin mihin koneeseen tunkisin sen 9200SE kortin. Enkä muuten edelleenkään ole tarkistanut uusien korttien normaalia hintaa.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
vermula sanoi:
Älä nyt vielä takia vedä tarjouksia pois!! Pitää tarkastaa illalla että koneessa on tilaa tuolle silencerillekin. Voisin vaikka ottaa sen. Miten vanha on?
Ok, ilmoittele jos edelleenkin kiinnostaa.

En nyt tähän hätään muista kuukautta, mutta joskus talvella viime vuonna mä sen muistaakseni ostin. Käytin sitä tämän vuoden kesään saakka, jolloin vaihdoin 6800 GT:hen. Noin viikko sitten iskin sen kaverin koneeseen testatakseni johtuuko vika kaverin koneessa hänen näytönohjaimestaan (ei johtunu), joten kortin toimivuuskin tuli tuolloin jälleen kerran testattua.
 
Viimeksi muokattu:

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
vermula sanoi:
Mikä olis 40-50€ hintaisista näytönohjaimista paras? Mielellään nVidia ettei tarvii linuxin ajureita alkaa säätämään uudelleen, mutta ATIkin käy jos saa paremman. Kone on sitten vaan 1GHz Athlon. Hiljaisuus on plussaa.
Tuossa ois varmaan aika sopiva ATI. On passiivijäähy eli täysin äänetön kortti ja hintaa alle viiskymppiä:

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2174
 
Ylös