Eduskuntavaalit 2007

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Kohta on pari kuukautta aikaa vaaleihin ja aika laimealta näyttää tuo vaalitaistelu. Suurimmat kohinat on käyty Anneli Jäätteenmäestä ja Tommy Taabermannista! Hoh hoijaa:nope: taitaa tulla laimeat vaalit ja äänestysprosentti sen kun tippuu ja menee alle 60 prosentin tällä menolla. Toivottavasti vaalitaistelu kiihtyy ja ihmiset innostuvat äänestämään ihan urakalla!

Emmehän halua olla idiootteja:wink:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Eipä noissa puolueissa edelleenkään paljoa eroa ole. Oppositiossa olleet ovat hallitusta vastaan, mutta valmiita vetämään kuitenkin samaa linjaa, jos hallitukseen päätyvät, vaikkei linjat vaihtuisi.. Kyllä minä aiemmissakin vaaleissa valitsemaani ehdokasta äänestän, en puoluetta.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
312T4 sanoi:
Kohta on pari kuukautta aikaa vaaleihin ja aika laimealta näyttää tuo vaalitaistelu. Suurimmat kohinat on käyty Anneli Jäätteenmäestä ja Tommy Taabermannista! Hoh hoijaa:nope: taitaa tulla laimeat vaalit ja äänestysprosentti sen kun tippuu ja menee alle 60 prosentin tällä menolla. Toivottavasti vaalitaistelu kiihtyy ja ihmiset innostuvat äänestämään ihan urakalla!

Emmehän halua olla idiootteja:wink:
No onhan tässä nyt aikaa... Jos liian aikaisin alkais kampanjointi niin siihenhän se porukka väsyisi. Aikamoinen trilleri on vaali-illasta taas tulossa. :)
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Kouvo!

Jos äänestää pelkkää henkilöä ja tämä henkilö EI PÄÄSE LÄPI, niin menee se ääni kuitenkin sen ehdokkaan puolueelle. Notta kannattaa kai sitä vähän katsoa millaiselle sakille mandaattia antaa. :) Etenkin kun ryhmässä ne siellä asioista päättää. Myös se Jaskan kokoomus ottaa ryhmäkurin käyttöön heti kun pääsevät takaisin hallitukseen.
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
patriot sanoi:
Jos äänestää pelkkää henkilöä ja tämä henkilö EI PÄÄSE LÄPI, niin menee se ääni kuitenkin sen ehdokkaan puolueelle. Notta kannattaa kai sitä vähän katsoa millaiseilla sakille mandaattia antaa. :) Etenkin kun ryhmässä ne siellä asioista päättää. Myös se Jaskan kokoomus ottaa ryhmäkurin käyttöön heti kun pääsevät takaisin hallitukseen.
Kyllä tuo ehdokkaani ollut oikeissa asioissa vastarannan kiiski..juuri sellaista kaipaankin, enkä mitään lammastelua. Eikä puolueessaankaan ole liiemmin vikaa ollut.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Onhan tässä vielä aikaa hyvin kunnon taisteluun.

Ei sillä että uskoisin kenenkään mitään radikaaleja irtiottoja "virallisesta linjasta" uskaltavan tehdä. Hallituksen tavoittelu tuntuu tehokkaasti tappavan kaikki erot.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Jäätteenmäki ei lähde ehdolle eduskuntaan
Julkaistu 12.01.2007, klo 03.59

Europarlamentaarikko Anneli Jäätteenmäki ei lähde ehdokkaaksi maaliskuun eduskuntavaaleissa. Suomenmaa-lehteen kirjoittamassaan kolumnissa Jäätteenmäki kertoo, että hän on lukuisista pyynnöistä huolimatta päättänyt pysyä jo lokakuussa ilmoittamassaan kannassa.

Päätöksensä syyksi Jäätteenmäki sanoo halunsa jatkaa työtään Euroopan parlamentissa. Hänen mukaansa Suomen vaikutusmahdollisuudet unionissa ovat hyvin menneen puheenjohtajakauden jälkeen erinomaiset. Tätä tilaisuutta ei saa jättää käyttämättä, Jäätteenmäki kirjoittaa.
Hyvä juttu. Joka vanhoja kaivaa, sitä tikulla silmään. Ehdokkuudesta olisi ehkä tullut liiankin paljon vanhojen kaivelua tulevaisuuden asioiden pohtimisen sijaan.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Jaahas! Maikkari on avannut vaalikoneensa! Ykkönen on sama, ketä viime vaaleissa äänestin :rolleyes:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
jaska sanoi:
Jaahas! Maikkari on avannut vaalikoneensa! Ykkönen on sama, ketä viime vaaleissa äänestin :rolleyes:

Top-10 mulla:

1. 76.21 % Päivi K. Eskola Perussuomalaiset
2. 75.47 % Kyösti Sjöman Perussuomalaiset
3. 75.09 % Lauri Heikkilä Perussuomalaiset
4. 74.81 % Arto Honkanen Vasemmistoliitto
5. 73.33 % Andi Mwegerano Suomen Keskusta
6. 73.04 % Timo Jaakola Suomen Kristillisdemokraatit
7. 72.10 % Leila Sorsa Suomen Sosiaalidemokraattinen Puolue
8. 72.02 % Kiira Lasarov Vasemmistoliitto
9. 70.62 % Camilla Kantola Suomen Kommunistinen Puolue
10. 70.23 % Ritva"Kike" Elomaa Perussuomalaiset

Eka kokoomuslainen on Laxellin Jouko sijalla 13 mut se onkin hyvä jätkä. :ahem:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
patriot sanoi:
Kouvo!

Jos äänestää pelkkää henkilöä ja tämä henkilö EI PÄÄSE LÄPI, niin menee se ääni kuitenkin sen ehdokkaan puolueelle. Notta kannattaa kai sitä vähän katsoa millaiselle sakille mandaattia antaa. :)
Eiköhän kaikki tämän tiedä, mutta ainakaan itse kun en politiikasta ole niin ole kiinnostunut eikä mua juuri huvita ottaa selvää mikä puolue ajaa eniten mun asiaa (koska sellaista puoluetta ei varmaan olekaan), niin äänestän henkilöä. Se henkilö jonka valitsen, edustaa puoluettaan ja samalla vakuuttaa siitä että ko. puolue voisi myös olla se "mun puolue".. Jos kuitenkin saman puolueen listoilla on joku selkeä urpo, niin sitten se heikentää tämän hyvän henkilönkin mahdollisuuksia päästä minun äänestyslapulleni. Mut siis ensisijaisesti henkilöä äänestän.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Hakukoneen antamiin tuloksiin en nyt kyllä luota. Tuskin äänestään ketään alla olevasta listasta:

Sija Osuma% Nimi Puolue
1. 81.17 % Santeri Kyröhonka Suomen Kristillisdemokraatit
2. 80.94 % Charlotte "Lotte" Granberg-Haakana Ruotsalainen kansanpuolue
3. 79.87 % Jouko Malinen Suomen Sosiaalidemokraattinen Puolue
4. 79.66 % Markku Holmi Suomen Kristillisdemokraatit
5. 79.64 % Marianne Österberg Ruotsalainen kansanpuolue
6. 79.57 % Terhi Peltokorpi Suomen Keskusta
7. 79.41 % Antero Alku Suomen Keskusta
8. 79.39 % Elina Moisio Vihreät De Gröna
9. 79.28 % Tarja Kantola Suomen Sosiaalidemokraattinen Puolue
10. 79.18 % Katri Savela Suomen Keskusta
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11181
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Toi Vaalikone ei nauti mun luottamusta näillä tuloksilla:

1. 80.39 % Merja Eräpolku Suomen Kristillisdemokraatit
2. 80.17 % Jarmo Keskinen Kansallinen Kokoomus
3. 80.01 % Jukka Salmi Suomen Keskusta
4. 79.80 % Sirpa Peura Kansallinen Kokoomus
5. 79.78 % Outi Mäkelä Mäkelä Kansallinen Kokoomus
6. 79.60 % Marja-Liisa Kari Suomen Keskusta
7. 79.06 % Kenneth Stambej Ruotsalainen kansanpuolue
8. 78.96 % Jarmo Jääskeläinen Kansallinen Kokoomus
9. 78.70 % Jussi Patinen Kansallinen Kokoomus
10. 78.66 % Päivi Meros Suomen Sosiaalidemokraattinen Puolue
11. 78.56 % Timo Soini Perussuomalaiset

Ei tuu kauppoja...
 

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Tuli kyllä itsellekin aika hmmm... yllättäviä tuloksia.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Enpä enää muista kaikkia hahmojakaan tuosta Maikkarin vaalikoneesta, jotka top-10:iini pääsivät, mutta demareita oli eniten kuiteskin..mikä ei yllättänyt lain'.
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
ettelbruck sanoi:
Toi Vaalikone ei nauti mun luottamusta näillä tuloksilla:

1. 80.39 % Merja Eräpolku Suomen Kristillisdemokraatit
Eräpolun Merja asuu tossa aika lähellä ja olen tainnut käydä ala-astettakin samaan aikaan hänen tyttärensä kanssa tai ainakin veljeni ovat.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4515
Sijainti
Kokkola
Noniin. Nytpä sitten tietää olla äänestämättä ketään siitä listasta, jotka vastustivat opintorahan korotusta. Niitä jotka kuuluvat omaan vaalipiiriin.
 
Ylös