Eduskuntavaalit 2007

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Eikös Patu höyrynnyt kovasti siitä että pressanvaalit on eduskuntavaalien esivaalit.

Nyt sitten nämä vaalit lienee seuraavien pressanvaalien esivaalit.

Tuloksetkin oli niin samanlaisia molemmissa.:rolleyes: :D :thumbfh:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Ai niin, Väyrynen rutisi ettei nyky hallituksissa keskustella enää, vaan seurataan 'liiaksi' hallitusohjelmaa joka taas on Lipposen syytä.

Ja että kunkin alan ministeri hoitaa omaa tonttiaan jonka sitten pääministeri hyväksyy. Arvon herra Väyrynen, mitä vittua tarvitaan asuntoministerin mielipidettä siihen, miten ulkoministeri hoitaa hommaansa tai puolustusministeri?

Vai onko se vaan kiva jarnata?

Lipposen vastaus oli tän päivän Hesarissa. Väyrysellä oli jo ennestään huonoin arvosana ministereistä, eikä se noilla pösilöillä suomettumiskommenteilla parane. Vai vituttaako sitä kun ei pääse sanomaan joka asiaan mielipidettään. Kohta pääsee sentään Helsingin alueliitoksista. Ulkomaankauppaministerinä.:rolleyes:
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Moe Szyslak sanoi:
Eikös Patu höyrynnyt kovasti siitä että pressanvaalit on eduskuntavaalien esivaalit.

Nyt sitten nämä vaalit lienee seuraavien pressanvaalien esivaalit.

Tuloksetkin oli niin samanlaisia molemmissa.:rolleyes: :D :thumbfh:
No kun säkin olet vanha kunnallispolitiikan konkari, niin ei luulis olevan vaikeaa nähdä tuota selvää yhteyttä. Niinistön momenttumista se alkoi ja päättyi kokoomuksen suureen voittoon.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Täällä esitetyt visiot ovat monella tavalla huvittavia. Heitot saattavat pitää paikkansa, mutta todennäköisesti eivät. Kepillä voi koittaa jäätä, mutta ei se osu :p

Ennusteet kannattaa säästää myöhemmäksi :thumbup:
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Luokatonta vastuunpakoilua tuo Vanhasen (ja Pekkarisen) itsensä jäävääminen tossa Sipoo-jutussa. :nope:

Ja en tietenkään laske noiden paskahousujen mukaan nyt mukaan Helsingin valtuustossa päätöstä tehneitä ministereitä. Heillehän jääviys on itsestäänselvyys.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
KnowHow sanoi:
Luokatonta vastuunpakoilua tuo Vanhasen (ja Pekkarisen) itsensä jäävääminen tossa Sipoo-jutussa. :nope:

Ja en tietenkään laske noiden paskahousujen mukaan nyt mukaan Helsingin valtuustossa päätöstä tehneitä ministereitä. Heillehän jääviys on itsestäänselvyys.
No he jääväsivät itsensä, koska entinen oikeuskansleri Nikula oli sitä mieltä, että jos on asiasta jotain julkisesti julistanut on jäävi. Nikulan seuraaja oli nyt sitten eri mieltä asiasta ja näin ollen Vanhanen ja Pekkarinen aikovat olla mukana päättämässä asiasta.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Puolueiden kannatus ei ole juuri vaaleista muuttunut, paitsi sen verran, että kokoomus on nyt suosituin.

Kokoomus on edelleen Suomen suosituin puolue, joskin varsin niukalla enemmistöllä.

Tämä käy ilmi Helsingin Sanomien Suomen Gallupilla teettämästä kyselystä. Kesäkuisessa kyselyssä kokoomusta äänestäisi 23,2 prosenttia vastanneista, keskustaa 23 prosenttia. Kolmantena on pääoppositiopuolue SDP, joka sai 21,5 prosentin kannatuksen.

Kolmen suuren kannatusarviot osuvat 1,7 prosenttiyksikön haarukkaan. Lehden edellisessä kyselyssä huhti-toukokuussa kärkisijaa pitäneen kokoomuksen ja kolmantena olleen SDP:n välinen ero oli 2,2 prosenttiyksikköä.

Muiden muutokset pieniä

Vihreiden kannatukseksi mitattiin 9 prosenttia, vasemmistoliiton 8,3, perussuomalaisten 5, kristillisdemokraattien 4,3 ja RKP:n 4,2 prosenttia. Muutokset aiempiin mittauksiin olivat hyvin pieniä.

Tutkimuksen virhemarginaali on kaksi prosenttia suuntaansa. Suomen Gallup haastatteli tutkimusta varten yli 2 300 vastaajaa.


STT
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
kouvotsvoni sanoi:
Puheena olevan kallupin edellistä, miksi se olisi sitä edellinen:confused:
Nyt on siis tämä galluppi. Jos tässä gallupissa on edelleen johdossa sama puolue, se tarkoittaa minun matematiikkani mukaan sitä, että tuo puolue on johtanut myös edellisessä gallupissa.

Jos sinun logiikallasi edelleen tarkoittaa sitä, että on tapahtunut johdossa vaihdos, niin siitä vaan. En minä näitä galluppeja ole seuraillut. Kerroin vain mitä minä ymmärrän tuolla sanonnalla edelleen. Minun puolestani edellisessä gallupissa on saanut olla kärjessä vaikka kissojen hoitokoti :D
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Törni sanoi:
Nyt on siis tämä galluppi. Jos tässä gallupissa on edelleen johdossa sama puolue, se tarkoittaa minun matematiikkani mukaan sitä, että tuo puolue on johtanut myös edellisessä gallupissa.

Jos sinun logiikallasi edelleen tarkoittaa sitä, että on tapahtunut johdossa vaihdos, niin siitä vaan. En minä näitä galluppeja ole seuraillut. Kerroin vain mitä minä ymmärrän tuolla sanonnalla edelleen. Minun puolestani edellisessä gallupissa on saanut olla kärjessä vaikka kissojen hoitokoti :D
Meinasin jotta patun quottaama uutisotsake tarkoitti "eroa" edelliseen galluppiin, jossa myös Kokoomus johti ja patriot puhui erosta vaaleihin.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
kouvotsvoni sanoi:
Meinasin jotta patun quottaama uutisotsake tarkoitti "eroa" edelliseen galluppiin, jossa myös Kokoomus johti ja patriot puhui erosta vaaleihin.
Roger. Näin varmaan. Luet patriotin pään sisältöä minua paremmin (ja todennäköisesti käsityskykysikin on minua parempi). Sen verran kuitenkin väkytän vastaan, että kokommus ei siis nyt ole suosituin puolue, vaan oli sitä jo edellisessä gallupissa.

Sinä ja patriot olitte kuitenkin oikeassa :thumbup:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Törni sanoi:
Roger. Näin varmaan. Luet patriotin pään sisältöä minua paremmin (ja todennäköisesti käsityskykysikin on minua parempi). Sen verran kuitenkin väkytän vastaan, että kokommus ei siis nyt ole suosituin puolue, vaan oli sitä jo edellisessä gallupissa.

Sinä ja patriot olitte kuitenkin oikeassa :thumbup:
Onneksi viilailu ei muuta sitä, että Kokoomus on gallupien perusteella edelleen ja nyt myöskin suosituin puolue:D ...nyt taisin tajuta mitä ajoit takaa, ja oikeassa olit..sinäkin.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Tuo gallup ei tuo oikeastaan mitään uutta auringon alle, paitsi että PS näyttää tekevän pysyvästi sen minkä Vihreät Vasemmistoliitolle, eli nostavan itsensä KD:n ja RKP:n edelle.
 
Ylös