Oberfeldwebel
Ylivääpeli
- Liittynyt
- 6.9.2003
- Viestit
- 4275
Oikeestaan millään muulla ei ole niin suurta väliä ku että Alonson kausi menisi perseelleen. Se on lähtökohta meikäläiselle vuoteen 2007.
Oberfeldwebel sanoi:Oikeestaan millään muulla ei ole niin suurta väliä ku että Alonson kausi menisi perseelleen. Se on lähtökohta meikäläiselle vuoteen 2007.
Tästä tulikin mieleeni, että onpa harvinaisen kova ikävä Montyn persoonaa.kouvotsvoni sanoi:Sen siitä saa, kun yrittää olla nopeampi mitä onkaan..samahan nähty mm Montoyan otteista.
Miksei rakennettaisi? McLarenillahan on pitkästä aikaa selkeä ykköskuski. Semminkin kun kakkonen ei ole vielä edes tiedossa, ja autoa rakennetaan jo täyttä häkää.odetus sanoi:Alonso voi nyt sitten näyttää mihin hän oikeasti pystyy kun autoa ei rakenneta enään vain hänelle
Muistan lukeneeni, että autoa kyllä muokataan jo Alonson tyylille sopivaksi..odetus sanoi:Alonso voi nyt sitten näyttää mihin hän oikeasti pystyy kun autoa ei rakenneta enään vain hänelle
Totta, mutta otattekos huomioon Alonso ei pääse sitä testaamaan ennen vuodenvaihdetta, silloinhan auto on jo valmis eikä sitä enään pahemmin muutella, parannellaan vain.WebSlave sanoi:Miksei rakennettaisi? McLarenillahan on pitkästä aikaa selkeä ykköskuski. Semminkin kun kakkonen ei ole vielä edes tiedossa, ja autoa rakennetaan jo täyttä häkää.
Kyllä auto on pakko Alonsolle rakentaa sen ajotyylin takia. Eikös sillä ole aika erikoiset säädöt autossa?mh_84 sanoi:Muistan lukeneeni, että autoa kyllä muokataan jo Alonson tyylille sopivaksi..
Luulisin ettei painojakauman muuttaminen ole mitenkään hirvittävän hankalaa, kun nykyään autot ovat jo niin kevyitä, että "ballastia" voi sijoitella vähän siten, miten parhaaksi näkee.Hermanni sanoi:Totta, mutta otattekos huomioon Alonso ei pääse sitä testaamaan ennen vuodenvaihdetta, silloinhan auto on jo valmis eikä sitä enään pahemmin muutella, parannellaan vain.
Alonso saa alkukaudeksi sellaisen auton minkä McLaren on jo tämän kauden kuluessa suunnitellut.
Katsotaan sitten vuoden päästä kun Alonso pystyy vaikuttamaan auton kehitykseen ja suunnitteluun alusta asti.
En nyt mene ihan takuuseen tuosta (saatta kyllä olla noinkin:thumbup: ), mutta omat kokemukset autoista joissa on takamoottori (ja 'takapaino'), niin niissä saa heittää renkaat linkkuun kurveissa aika huolella.Jeeves sanoi:Alonson ajotyylihän vaatii kohtalaisen etupainoisen auton, päätellen siitä miten rajusti mies sen mutkiin heittää. Ja etupainoisella tarkoitan tietenkin vähemmän takapainoista suhteessa muiden tiimien autoihin.
Renault on käsittääkseni ollut ainakin aiempina vuosina takapainoisempi kuin muut, näin oli ainakin 2004. Sen jälkeen eivät ole ainakaan yhtä radikaalisti toki tuota toteuttaneet. Kuitenkin De la Rosa puhui McLareniin tehtävistä muutoksista jossain, mainitsi etujousituksen tärkeimpänä.Jeeves sanoi:Luulisin ettei painojakauman muuttaminen ole mitenkään hirvittävän hankalaa, kun nykyään autot ovat jo niin kevyitä, että "ballastia" voi sijoitella vähän siten, miten parhaaksi näkee.
Alonson ajotyylihän vaatii kohtalaisen etupainoisen auton, päätellen siitä miten rajusti mies sen mutkiin heittää. Ja etupainoisella tarkoitan tietenkin vähemmän takapainoista suhteessa muiden tiimien autoihin.
Ens kaudella paukkuu jouset moottorin sijaan?Bobakki sanoi:Kuitenkin De la Rosa puhui McLareniin tehtävistä muutoksista jossain, mainitsi etujousituksen tärkeimpänä.
Jotain merkillisiä säätöjä se kumminkin vaatii. Noh, ensi kaudellahan tuo nähdään, miten McLaareni kulkee Alonson käsissä. Oikeassa taidat kyllä olla tuon takapainoisuuden suhteen, itsekin muistelen jotain samantapaista. On kait vaan tullu pelattua liikaa F1 challengea.Bobakki sanoi:Renault on käsittääkseni ollut ainakin aiempina vuosina takapainoisempi kuin muut, näin oli ainakin 2004. Sen jälkeen eivät ole ainakaan yhtä radikaalisti toki tuota toteuttaneet. Kuitenkin De la Rosa puhui McLareniin tehtävistä muutoksista jossain, mainitsi etujousituksen tärkeimpänä.
En liikaa asiasta tiedä, mutta käsittääkseni poikkeuksellista on enemmänkin tuo tyyli kuin se, että pitää aliohjaavasta autosta. Alain Prost ja Gerhard Berger nyt ainakin ajoivat mielummin puskevalla kärryllä, ja muistelen Schuminkin muinoin väittäneen, että valitsee mielummin lievästi aliohjaavan auton jos on pakko valita.mh_84 sanoi:Alonso on todellinen poikkeus kuljettajien joukossa, pitäessään enemmän aliohjaavasta kuin yliohjaavasta autosta. Mika Salo taisi olla saman koulukunnan edustaja.
Juu, siis autohan on pakosti joko yli- tai aliohjaava. Täysin neutraalia autoa ei pysty rakentamaan.Bobakki sanoi:En liikaa asiasta tiedä, mutta käsittääkseni poikkeuksellista on enemmänkin tuo tyyli kuin se, että pitää aliohjaavasta autosta. Alain Prost ja Gerhard Berger nyt ainakin ajoivat mielummin puskevalla kärryllä, ja muistelen Schuminkin muinoin väittäneen, että valitsee mielummin lievästi aliohjaavan auton jos on pakko valita.
Itse asiassa olen sitä mieltä, että kyse on lähinnä muusta kuin painopisteestä. Kuten tuossa joku jo totesikin, niin sen hiomisen ei pitäisi olla tavattoman hankala asia ja sitä käytetään osaltaan hienosäätöön. Tämä Renault'n takapainoisuus johtui (johtuu?) ainakin siitä, että näin katsottiin saavan enemmän irti hyvästä starttisysteemistä. 2004 se vaan taidettiin viedä jopa liian pitkälle.Moe Szyslak sanoi:Edelleen olen samaa mieltä kuin Bobakki, että Alonso ajotyyli vaatii takapainoisen auton.:ahem: