Ensi kauden kilpailut

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
Tuli käytyä Hungaroringin sivuilla ja siellä luki että ensi vuoden skaba olisi heinnä-elokuun vaihteessa, alustavan kalenterin mukaan silloin pitäisi olla Turkin kisa, ei kai ne(kin) vaan ole vaikeuksissa? Ensi vuoden kalenteri vahvistetaan ensi viikon keskiviikkona...kai?. Silverstone? Imola? Taitaa olla pakka sekaisin.
 

Nick

sadasseitsemäs
Liittynyt
30.6.2004
Viestit
2047
Sijainti
Tampere
On se kyllä ihan "pikkusen" sekasin :D Mitkäköhän radat siellä loppujen lopuks on :confused:
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Sekavalta tosiaan tuo ratatilanne vaikuttaa. Donington saattaisi huhujen mukaan nousta Britannian GP:n sijaintipaikaksi Silverstonen sijaan. Hankkeen taustalla hääräävän Brand Synergyn ryhmittymän jäsenistöön kuuluu mm. Nigel Mansell. Itse Doningtonin rataa oikein muista, vaikka seurasin ykkösiä jo 1993 kaudella. Mielelläni näkisin kuitenkin kalenterissa enemmän kuin vähemmän kilpailuja. Ainoita todellisia kynnyskysymyksiä mielestäni ovat Monacon GP:n ja Span säilyminen kalenterissa.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
Eikös tää Mansellin ryhmä ollut Silverstonen säilyttämisen kannalla? ja ilmeisesti onnistuukin säilyttämään sen. Ihmetyttää vaan tuo Hungaroring-sivu, niin kauan kuin muistan niin se kisa on ajettu toisena tai kolmantena viikonloppuna elokuussa. Spa ja Monaco toivottavasti säilyvät vielä pitkään.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
Monaco ei ainakaan, Span veikkaisin myös säilyttävän paikkansa, ei sitä muuten olisi otettu takaisin.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Ei kai se sitten olekaan, tai ainakin jossain oli että Italian valtio tulisi rahoittamaan kisaa...
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Imolan rataprofiilille pitäisi ehdottomasti uudistuksen yhteydessä tehdä jotakin radikaalia.Nykyinen rata on Unkarin ohella pitkästyttävin ja haasteettomin koko sarjassa.
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
öö ruz sanoi:
Eikös tää Mansellin ryhmä ollut Silverstonen säilyttämisen kannalla? ja ilmeisesti onnistuukin säilyttämään sen.

Rahoitus Britanninan GP:lle ilmeisesti on kasassa. Kysymys onkin kaiketi siitä, että tarvittavat katsomorakenteiden uudistukset ovat Silverstonen osaltakin sitä luokkaa, että samalla hinnalla voitaisiin vaihtoehtoisesti Donington päivittää F1-kelpoiseksi. Ilmeisesti ryhmittymän sisällä syntyi sitten keskustelua siitä, kumpi vaihtoehto on parempi ja lopputulos on jäänyt ainakin minulle epäselväksi. Sellaisen vaikutelman olen lisäksi saanut, että vastapuolelle riittää se, että vaaditut rahat maksetaan ja muut velvoitteet hoidetaan eli rata voisi olla jokin muukin kuin Silverstone.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
840
AMS82 sanoi:
Mielelläni näkisin kuitenkin kalenterissa enemmän kuin vähemmän kilpailuja. Ainoita todellisia kynnyskysymyksiä mielestäni ovat Monacon GP:n ja Span säilyminen kalenterissa.
Ei vaan vähemmän kisoja pitäisi olla... Tulee kyllästymisilmiö muuten. Vähän niinkuin allekirjoittaneella jääkiekon suhteen. Ja mistähän se johtuu? Siitä, että kiekkoa tulee joka saatanan tuutista! Aivan liikaa... Ja pelejä on liikaa. Ehdoton maksimi olisi mielestäni 15 kisaa kaudessa.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kyllä mä ainakin tykkään että kisoja riittää. Jääkiekossa on se ongelma että se on vaan SM-liiga kiekkoa ja ihan tasottomia matseja. Itse katson lähinnä playoffeja ja finaalit, mutta runkosarjamatsit saa jäädä katsomatta. Formula ykkösissä on vaan se huono puoli että pilipaliradat pitäisi poistaa.. Imola heti ensimmäisenä, sitten unkari jne.. Tilalle kunnon ratoja ja vanhoja pitäisi kunnostaa.. Esim Barcelonaan pitäisi tehdä muutoksia, samoin pariin muuhunkin rataan, että ohituspaikkoja saataisiin lisää..
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
oldez sanoi:
Kyllä mä ainakin tykkään että kisoja riittää. Jääkiekossa on se ongelma että se on vaan SM-liiga kiekkoa ja ihan tasottomia matseja. Itse katson lähinnä playoffeja ja finaalit, mutta runkosarjamatsit saa jäädä katsomatta. Formula ykkösissä on vaan se huono puoli että pilipaliradat pitäisi poistaa.. Imola heti ensimmäisenä, sitten unkari jne.. Tilalle kunnon ratoja ja vanhoja pitäisi kunnostaa.. Esim Barcelonaan pitäisi tehdä muutoksia, samoin pariin muuhunkin rataan, että ohituspaikkoja saataisiin lisää..
oldezin kanssa samaa mieltä, ei olla Imolassa nähty aikoihin kiinnostavaa kisaa. Barcelona vielä menee, mutta kyllä parhaat kisat nähdään muutenkin parhailla ja haastavimmilla kilparadoilla eli Spassa, Monacossa, Sepangissa, Shanghaissa ja Silverstonessa.
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Petri L sanoi:
Ei vaan vähemmän kisoja pitäisi olla... Tulee kyllästymisilmiö muuten. Vähän niinkuin allekirjoittaneella jääkiekon suhteen. Ja mistähän se johtuu? Siitä, että kiekkoa tulee joka saatanan tuutista! Aivan liikaa... Ja pelejä on liikaa. Ehdoton maksimi olisi mielestäni 15 kisaa kaudessa.

Jonkinlainen kyllästymisilmiö tulee epäilemättä, jos/kun yksi talli ja kuski dominoivat sarjaa täysin riippumatta siitä, ajetaanko 15 vai vaikka 20 kisaa. Itse en kuitenkaan ole kokenut suurempaa motivaation puutetta F1-kisojen seuraamisen suhteen tälläkään ja sen takia näen tuollaiset 20 kisaa kaudessa hyvänä tavoittetasona (es, Trullin ja Räikkösen voittojen jälkeen tuntui F1-aikataulu vieläkin liian löysältä). 15 tuntuisi jo aivan liian vähältä nyt kun on ehtinyt tottua siihen, että kilpailujen väliin jää korkeintaan yksi viikonloppu. Siihen f1:ten joka tuutista tulemiseen auttanee enemmän tiettyjen huuhaa uutisten jättäminen omaan arvoonsa, kuin kilpailujen määrän vähentäminen.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
Mun mielestä jos kisoja on 16-18 niin se on sopiva määrä. Ei liian paljon eikä liian vähän. Tylsilläkin radoilla voi monasti olla hyvä skaba. Esimerkiksi A1 ringillä oli useinmiten hyvä skaba vaikka se lytättiin maanrakoon etukäteen.
Huomenna se sitten toivottavasti selviää mitä kisoja ajetaan ja milloin. Pääsekö Unkarin veteraanikävijä normaaliaikaan Hungaroringille, en usko kyllä niihin sivuihin että se skaba olisi heinä-elokuun vaihteessa.
 
Ylös