Ensi vuoden tallit ja tallipaikat

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Jospa aloitetaan taas tuo tallipaikkojen ennakointi,
kun se on niin mielenkiintoista puuhaa.

Webber jatkaa kauden loppuun Heidfeltin
kanssa. Ensi vuonna Webberin tallikaveriksi tulee
Button ja Williams saa moottorit jostain muualta
(Honda, Renault, Ford).

Heidfelt jatkaa BMW:n tallissa (entinen Sauber).
Talliin on tyrkyllä näköjään vahvimmin Nico Rosberg.
Viime testi oli hänen katsastamistaan mahdollista
tulevaa tallipaikkaa varten ja tyytyväisiä oltiin.
BMW ei lähde pienellä budjetilla mukaan, joten
talli saattaa jo ensi vuonna taistella kärkipaikoista.
Saa nähdä tuleeko pääpaikaksi Sveitsi vai Saksa.
Sauberilla on nykyaikaiset tilat Sveitsissä.

Red Bull näyttää saavan Ferrarin moottorin ja
tulee Red Bull Ferrari -nimiseksi talliksi.
Renkaat vaihtuvat Bridgestoneihin.
RBF:stä löytyy työpaikka Massalle, josta tulee
Coulthardin tallikaveri.

Barille menee Saton kaveriksi Buttonin tilalle tietysti
joku USA:n sarjasta (Scott Speed?)

Ferrari näyttää jatkavan samoilla naamoilla, ellei
Schumi saa tarpeekseen tämän kauden jälkeen.
Tuskinpa hän haluaa lopettaa vaatimattomasti
ja yrittää ensi vuonna vielä mestaruutta Barichellon
suosiollisella avustuksella. Miten olisi Villeneuve
tai Fisichella isoihin saappaisiin, jos Scumi lopettaa!
Tuskinpa saavat Kimia ostettua.

Toyotalla kuljettajat vaihtuivat pikatahtiin, mutta
jotenkin tuntuu, että nyt annetaan kuljettajille työrauha.

Renaultilla jatkaa Alonso, mutta tallikaverin kohta
on vielä avoinna. Listalla ovat Kovalainen tai Montagny, jos
Fisichella lähtee muualle.

Konservatiivisella Mersulla jatkavat entiset naamat.

Pikkutalleista ei osaa sanoa vielä paljon mitään.
Viimeisinä täyttyvät ne paikat jämämiehillä.

Näin on näppylät!
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Tämä oli hyvä tiivistelmä tällä hetkellä medioissa liikkuvista huhuista :thumbup:
 

jkjanne

Well-known member
Liittynyt
12.1.2000
Viestit
604
Konservatiivisella Mersulla? :rolleyes: Olihan Coultti siellä aika kauan, mutta ei Montoyan pitäminen ole minusta niin konservatiivista, luonteva valinta Mclarenin tilanteessa.

Ja omina veikkauksina:

Red Bull palkkaa toiseksi kuskiksi kuskin Amerikan mantereelta.
Barrichello lähtee Ferrarilta Bar-talliin.
Massa siirtyy Ferrarille.
Heidfeld siirtyy takaisin Sauberille, joka muuttuu Bmw-Sauberiksi.
Williams saanee Buttonin ja Cosworthin ykköskoneet.
Renault vapauttanee Fisicon tehtävistä ja tilalle tulee Montagny.
Fisico saattaa jäädä kokonaan ilman tallipaikkaa.
Kovalaiselle kaavaillaan tallipaikkaa joko Jordanilta tai Minardilta, ensimmäisen ollessa se todennäköisempi vaihtoehto.
Villeneuve jää vaille työpaikkaa, ellei Red Bull tai Jordan halua palkata miestä palkkalistoilleen.

McLaren Räikkönen - Montoya
Renault Alonso - Montagny
Williams Webber - Button
Toyota Trulli - Ralf
Ferrari Schumacher - Massa
Bar Barrichello - Sato
Bmw Heidfeld - ?
RB Coulthard - Speed
Jordan Karhikeyan - Kovalainen
Minardi ? - ?
 

verge

Well-known member
Liittynyt
26.7.2004
Viestit
287
Ferrarilla on Barrichello ja Massa, jonka tilalle hommataan seuraavalle kaudelle kusijukka Fernando Alonso, joka Renaultin taantumisen takia vaihtaa maisemaa. Tietysti Alonso voisi jo 2006 siirtyä Ferrarille, jos Renaultin loppukauden 2005 alamäki on jyrkkä, sillä rahan perään olevalla Flaviolla tuskin olisi muutamaa kymmentä punaista miljoonaa vastaan yhtään mitään.
Alonson tilalle voisi harkita jopa GP2-sarjaa hallinnutta Kovalaista. Fisicon annetaan jatkaa sopimus loppuun.

McLarenilla jatkaa sama kaksikko, Red Bullilla ajaa Coulty ja Speed tai Liuzzi. Klien sai pysyvän alennuksen kolmoskuskiksi. Williamsilla Webber ja Button, Heidfeld siirtyi BMW:lle. Tallikaverista en osaa sanoa, luultavasti Rosberg tai sitten hekin hakevat ensi alkuun kokeneempaa kalustoa, ja palkkaavat edellisen kauden lopulla petranneen Villeneuven vuodeksi.
Barilla Davidson ja Sato, Jordanilla Karthikeyan jatkaa, toinen paikka menee jollekin tuntemattomalle maksukuskille, kuten Minardin kummatkin paikat.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Vilkku sanoi:
Heidfelt jatkaa BMW:n tallissa (entinen Sauber).
Talliin on tyrkyllä näköjään vahvimmin Nico Rosberg.

RBF:stä löytyy työpaikka Massalle, josta tulee
Coulthardin tallikaveri.

Barille menee Saton kaveriksi Buttonin tilalle tietysti
joku USA:n sarjasta (Scott Speed?)

Renaultilla jatkaa Alonso, mutta tallikaverin kohta
on vielä avoinna. Listalla ovat Kovalainen tai Montagny, jos
Fisichella lähtee muualle.
Ei Nico vielä nouse kisakuskiksi. Heidfeld-Massa on aika todennäköinen Sauber-miehitys, ellei Barrichello lähde Ferrarilta ja korvaudu Massalla.

Red Bullin kuskeista toinen on takuuvarmasti energiajuoman omasta junioritiimistä. Niinpä se löytyy joukosta Klien-Liuzzi-Speed. Coulthard jatkanee.

Speed ei ole USA:n sarjasta, vaan ajaa GP2:a Euroopassa. Sitä ennen BMW ADACia Saksassa.

Kovalainen ei tule aloittamaan kisakuskiuraansa huipputallista. Midland siis ilmeisin vaihtoehto (Rellun moottorit). Montagny ranskalaisena todennäköisemmin Rellulle, jos Fisichella lähtee/saa potkut. Veikkaanpa, ettei lähde vielä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ferrarikuskeilla molemmilla on sopimukset kauden 2006 loppuun.

Toyotakuskeista Ralfilla on kolmen vuoden soppari (-2007) ja Trullilla kahden (-2006).

Toki nuo ovat vain paperia ja purkamisia on ennenkin nähty, mutta ainakin Toyotan tapauksessa uskon kuskien ja tallin olevan tyytyväisiä toisiinsa. Barrichello todennäköisimmin lähtee, jos noista neljästä joku sopimuksensa rikkoo.
 

HÖYNÄ

Well-known member
Liittynyt
10.8.2003
Viestit
774
Sijainti
Bunkerland
"Miten olisi Villeneuve
tai Fisichella isoihin saappaisiin, jos Scumi lopettaa!
Tuskinpa saavat Kimia ostettua."


Ei kai Ferkulla nyt niin idiootteja olla että sinne Villeneuven kaltainen luuseri raahattaisiin? Ei sielläkään nyt sentään sellainen paniikki ole!:nope:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
muutamia "korjauksia"...

JOS BMW ostaa Sauberin, ei siellä kylläkään heti ensi vuonna kärkipaikoista vielä taistella...
vertaa esmes Stewart -> Jaguar muutosta, rahalla ei saa kaikkea...
Kuskina tuossa tapauksessa tod. näk. olisi kyllä Heidfeld (jep, -feld, ei -felt) joka on tehnyt uskomattoman hyvää jälkeä tänä vuonna, mutta Rosbergia en usko kisakuskiksi vielä ensi vuonna... mahdollisesti v. 2007?
toinen kuski saattaa hyvinkin olla Massa/JV akselilta, ainakin JV:llä on edelleen sopimus olemassa tallin kanssa...

RBR todennäköisesti tulee käyttämään omia juniorikuskejaan kuin Massaa, Mateschitz on aina ollut omiaan tyrkyttämässä talleihin niin en usko Massan menevän edelle...

BAR:n linkittämistä jenkkeihin täytyy ihmetellä, enäänhän kumpikaan perustajista ei ole mukana (Reynard/Pollock) joten se jenkkilän linkki on kyllä aika hyvin katkoksissa ollut jo pidempään...
Itse veikkaisin tuolle paikalle Anthony Davidsonia joka ilm on aika arvossaan BAR:lla kun eivät ole päästäneet miestä muihin tallleihin kiinnostuksesta huolimatta...

Fordiahan ei ole olemassa, joten puhutaan vaan niistä Coswortheista ;)
toisekseen, Renaultin sijasta todennäköisempi vaihtoehto voisi olla Toyota joka on jo aika tympääntynyt Jordanin touhuihin...

Ferrarilla tuskin ollaan kiinnostuneita Villeneuvesta tämän kauden esitysten jälkeen kuitenkaan, mutta miettikääpä vaihtoehtoa Rubens pois, ja Massa tilalle ;)

"konservatiivisella" Mersulla muuten on tänä vuonna just vaihtunut toinen kuski, eikä se kimikään ole siellä vielä kovin kauaa ajanut jos vertaa parivaljakkoon Schumacher - Barrichello ;)

muutoin kyllä hyviä ideoita/näkemyksiä joihin on helppo yhtyä...
 

jkjanne

Well-known member
Liittynyt
12.1.2000
Viestit
604
FO110K sanoi:
JOS BMW ostaa Sauberin, ei siellä kylläkään heti ensi vuonna kärkipaikoista vielä taistella...

toinen kuski saattaa hyvinkin olla Massa/JV akselilta, ainakin JV:llä on edelleen sopimus olemassa tallin kanssa...
Ei ikinä. Massa on Ferrarin leiristä ja kilpailevan tallin "varakuskin" ajattaminen olisi kuin tietoinen liikesalaisuuksien vuotaminen, mihin Bmw tuskin ryhtyy kun kerran yhtiön panostus oman tallin toiminaan tulisi olemaan aika suuri :ahem: Massa saa aika varmasti potkut, jos ei sitten satu purkamaan soppariaan Ferrarin kanssa. Silti herää kysymys haluaako Bmw Massan, mitä erikoista mies on esittänyt? Testannut Ferraria ja ajanut Ferrari-kopiolla nopeammin kuin Ferraria testaamaton tallikaveri. Haukotus :eek: , ei mitenkään suuri meriitti aikaisemman kolariherkkyyden lisänä.

Jv:täkään siellä tuskin nähdään, en ainakaan usko. Joku siihen autoon kuitenkin istutettaisiin... Ehkä Rosbergin, jos kuluva kausi olisi onnistunut loistokkaasti, mutta kun ei niin siihen kuivuu sekin vaihtoehto. Joku keltanokka sinne saatetaan kyllä ottaa, uusi talli on lähes poikkeuksetta "altavastaaja" ja silloin ei kuskin kokemus ole välttämättä niin elintärkeää kuin jo asemansa vakiinnuttaneessa huipputallissa, jossa on jo saatava selvää tulosta kulujen vastapainoksi. Sitä tietysti sopii miettiä, onko Buttonilla sopparissaan joku Bmw-pykälä, ja jos moottorisopimus nyt loppuukin, raukeaisi myös ennakoitu sopimus ja se vapauttaisi Buttonin siirtomarkkinoille. Olihan Button vuosituhannen alussa osikseen Bmw:n suojatti, tai sanottakoon, että ainakin Berger oli voimakkaasti Buttonin palkkaamisen puolella kun puheli vain kerran vuosikymmenessä löydettävästä ajajakyvystä... :wink: No ensi vuonna nähdään...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Syön sukkani, jos Fisichella potkitaan Montagnyn tieltä.

Lisäksi en usko, että Red Bull luopuisi ainakaan molemmista Klienistä ja Liuzzista. Sillä suunnalla Coulthard saa mielestäni olla eniten huolissaan tallipaikastaan, vaikka onkin ajanut hyvin. Klien oli kuitenkin alkukaudella jopa parempi ja Liuzzikin parantaa varmasti kun saa hieman kokemusta. Lisäksi skotti ei kuulu Mateschitzin suosikkipojuihin, jo ennen kauden alkua oli puhetta siitä, että ensi kaudella ei Davidia RBR:n autossa nähtäisi. Uuden rookie-kuskin ottaminen jälleen "koulutettavaksi" ei taas mielestäni ole millään muotoa järkevää, toki Speed saattaa kansalaisuutensa takia saada mahdollisuuden.

Aika äkkiä näkyy Tonion arvostus täälläkin vajonneen kun ennen kauden alkua kaikki suitsutti kilpaa tulevana mestarina ja nyt ei saisi sitten edes tallipaikkaa... Haluaisin ainakin toistaiseksi uskoa, etteivät tallipäälliköt ihan noin nopeita ole liikkeissään.

Uskoisin myös, että jos Barrichello ei siirry B.A.R:lle, niin Massa yritetään tunkea johonkin Ferrari-moottoreita käyttävään talliin. B.A.R:lla toivon kuitenkin Davidsonin saavan viimein tilaisuutensa. Buttonista piti mainitsemani vielä, että hänen ja Williamsin välinen optio ilmeisesti purkautuu, mikäli BMW pakkaa kampsunsa. Jenson olisi tuolloin vapaa menemään minne vain tai vaikka jäämään B.A.R:lle. Uskoisin ympyrän Buttonin kohdalla kuitenkin sulkeutuvan joka tapauksessa, tuskin sen kummemmin Williamsilla kuin Jensonillakaan on parempia vaihtoehtoja tarjolla.

Midland (Ei Jordan, huomhuomhuom) saattaisi olla Massalle vaihtoehto, mikäli talli nyt ylipäätään selviytyy tämän vuoden Silverstonen kilpailua pitemmälle ja tosiaan saa Ferrarit ensi kaudelle. Sotkuista huolimatta tallin toista paikkaa on jo tarjottu Robert Doornbosille jos vain Hollannista irtoaa riittävät määrät käteistä. Lisäksi Mario Dominguez on ollut sinne tyrkyllä ties kuinka pitkään, joskin on toivottavaa, ettei kaveria ikinä ykkösissä nähdä, Mimmo Schiattarellakin vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta hänen rinnallaan.

Joka tapauksessa Midland-rintamalla on asiat tällä hetkellä niin sekaisin, että ihan on hiinä ja hiinä kannattaako tallin laskea olevan edes mukana ensi vuonna. Ferrareista Shnaider puhui ennen kauden alkua, mutta enpäs muista, että siitä olisi nimiä paperissa vielä ollut. Jos tuo ei toteudu niin tilanne muuttuu täysin, jonkun moottorintoimittajan armelias mukaantulo avaisi toki mahdollisuuden junnutallintapaiseen. Dallaran kanssahan ilmeisesti meni jo välit poikki ja lisäksi Jordanin tehtailla ei ole ilmeisesti enää senkään vertaa porukkaa, että minkäänmoinen suunnittelutyö onnistuisi. Tallipäällikkö Trevor Carlinhan sai pelleilystä myös tarpeekseen.

Sauberin uskoisin taas vaihtavan molemmat kuljettajansa riippumatta siitä, muuttuuko talli BMW:ksi vai onko kyseessä "vain" moottorisopimus. Heidfeld lienee joka tapauksessa ykkösehdokas, mutta toinen paikka voisi olla tyrkyllä jollekin nuorelle ja nälkäiselle kaverille. FO110K:n pohdinnoista suorituskyvyn suhteen uskallan olla sikäli eri mieltä, että Sauber on investoinut varsin paljon tekniikkaan ja Hinwillin tehdas on miltei huipputallien luokkaa tällä hetkellä, joten resurssien kasvaminen voisi tässä tapauksessa johtaa tuloksiin suht nopeastikin kun mitään tuulitunneliprojektia ei tarvitse pistää pystyyn. Rekrytointitarvekaan ei ilmeisesti olisi ihan huima.

Sellaista juttua kannattaa myös pohtia, että mitä tapahtuu jos ja kun Team Dubai tulee mukaan. Coulthardilla saattaisi olla siinä mahdollisuus "kotiinpaluuseen", McLarenin tuella talli saattaa kyetä jopa jonkinlaisiin tuloksiin jos nyt ikinä mukaan tulee.
 
Viimeksi muokattu:

Saukki

Well-known member
Liittynyt
13.1.2004
Viestit
101
McLaren - Mercedes - Räikkönen - Montoya
Reunault - Renault - Alonso - Fisichella
William - Cosworth - Button - Webber
Toyota - Toyota - Trulli - Schumacher
Ferrari - Ferrari - Schumacher - Massa
BAR - Honda - Barichello - Sato
(Sauber) BMW - BMW - Heidfeld - ?
RB Ferrari - Ferrari - Speed - Klien
Midland - Toyota - Montagny - Kovalainen
Minardi - Cosworth - ? - ?

Tuonne päin vaikuttais menevän... korjatkaa jos joku arvio on menossa ihan metsään..
 
Viimeksi muokattu:

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Mikäli Sauber päätyisi jonkun tehtaan syliin, niin eipä juuri olisi järkeä lähteä HQ:ta siirtämään. Siitä vaan kallista tuulitunnelia pilkkomaan..
 

dr petrov

Active member
Liittynyt
21.5.2005
Viestit
30
spekulointia

räikkönen williamsille ja barrichello baaarin.....:thumbup:
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Kovalainen ei tule aloittamaan kisakuskiuraansa huipputallista. Midland siis ilmeisin vaihtoehto (Rellun moottorit). Montagny ranskalaisena todennäköisemmin Rellulle, jos Fisichella lähtee/saa potkut. Veikkaanpa, ettei lähde vielä.
Minä puolestani luulen, että Flavio "tekee" Heikistä Alonson aivan kuten Montagnyn kohallakin yritti. Montagny on vain pikkasen liian hidas Flaviolle, joten Flavio antaa Frankille mahikset pikkutallissa ja ottaa testikuskiksi Heikin. Flavio tekee Heikistä testikuskin kautta saman kuin Fernandollekin, eli vuosi testikuskina ja sit suoraan kisakuskiksi Rellulle ja mestariksi.

Heikki ei todellakaan lähde mihinkään Midlandiin tai Minardiin pelkäksi heittopussiksi, sen hän on sanonut. Luulen että Kovalainen mieluummin ottaa testikuskin paikan ja Flavio työntää Frankin johonkin kisakuskiksi.

Sanotaanko näin että toivottavasti Kovalainen ei aja ensi vuonna ykkösissä kisakuskin roolissa (paitsi loukkaantumisten myötä).

Oma listani: (perustelut)

Ferrari: M. Schumacher - Barrichello (odottavat Schumin lähtöä)
Renault: Alonso - Fisichella (odottavat Heikin kehittymistä)
McLaren: Räikkönen - Montoya (Monty parantaa otteitaan)
Williams: Webber - Button (Jenson jo selvä, Mark on huhu)
BAR: Sato - Davidson (historia toistaa itseään)
Red B Ferrari: Coulthard - Klien (ei muita tarjolla)
Sauber (BMW): Heidfeld - Massa (Nick - BMW, Felipe - Sauber)
Toyota: Trulli - R. Schumacher (Gascoyne puhuu pojat ympäri)
Midland: Speed - Premat (enää ei raha huolia)
Minardi: Karthikeyan - Albers (2 rahamiestä kuitenkin)
 

Saukki

Well-known member
Liittynyt
13.1.2004
Viestit
101
Bobakki sanoi:
Jos boldatut esittää varmoja, niin Fisichellalla on sopimus ensi kaudesta. Tosin niin on Villeneuvellakin...:rolleyes:
Juu, varmoja esittää, Fisin boldaamisessa olin kahden vaiheille, ihan vaan siinä että ne sopparit on vain paperia eikä niillä loppupeleissä oo paljoa merkitystä siihen kuka siel ajaa... Enempi voi laskea suoritusten ja huhujen/puheiden varaan... mutta kattellaan kattellaan...
 

Giffen:[

The Horned Reaper
Liittynyt
14.5.2004
Viestit
3000
Sijainti
unknown
BAR nostaa ensi kaudella Davidsonin kisakuljettajaksi ja kaappaa Barrichellon Ferrarilta, kun tämä kyllästyy B-luokan kohteluun nyt myös B-luokan tallissa. BAR:n ensimäinen merkkimestaruus tulee näillä eväillä vuonna -06.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
BAR nostaa ensi kaudella Davidsonin kisakuljettajaksi ja kaappaa Barrichellon Ferrarilta, kun tämä kyllästyy B-luokan kohteluun nyt myös B-luokan tallissa. BAR:n ensimäinen merkkimestaruus tulee näillä eväillä vuonna -06.
:D
 
Ylös