Ensimmäinen autosi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Avauksen asettelu on hieman hankala. Eka "oma" auto rekisteröitynä omalle nimelle oli Opel Rekord vm. -72??? Sillä en ajokortillisena ajanut lainkaan, suljetulla alueella vain vähän. Seuraava auto oli Scania 110 :) Tuollakaan en montaa sataa kilometriä ajanut, vaikka aikaa siinä vietinkin hyvin paljon. Mahtava kokemus sekä ajossa että paikalla. Näin ollen kolmas rekisteröintiin osunut nelipyöräinen ajopeli täyttänee avauksen ajatuksen. Kyseessä oli minulle poikkeuksellisen tuore menopeli, vuoden -82 Fiat 127 Stella. Kamalahan tuo oli, mutta siinä oli takanakin turvavyöt, toisin kuin parissa seuraavassa omistamassani autossa.

Toki oli IV:ta ja korit kaupanpäälle, jottet liian halvalla?

Korit oli mukana, mutta kolmosta... :o

Taa jaba vaihtoi siihen oljyt ja myi sen 800 markalla... :o

Se oli ihan pommi. Hondan oston jalkeen seisoi parkkiksella yli vuoden. Kasijarru oli jumittunut paalle, siihen oli murtauduttu ja stereot viety yms. Jouduin hakkaamaan lekalla etta renkaat lahti pyorimaan kun vein katsastukseen...
Kaipa joku nuori sai siita hyvan auton... :thumbfh:

Itse myin tuon Hondan sitten 18000 markalla parin vuoden jalkeen ja lahdin jenkkeihin. Jenkeista ostin Ford Thunderbirdin 14000 markalla ja myin sen viiden vuoden ja yli 100'000km jalkeen 30'000 markalla... :D

Niilla rahoilla maksoin sitten ekan lahes uuden auton, Opel Astra Caravan 2.0 vm. 1992 (vuonna 94), joka maksoi jo sikana... :thumbfh:
Vaikka oli Opel, oli pirun hyva ja nopea auto. :thumbup:

Jos kasilta aloittaa ja puoliyhdeltä loppuu nauru, niin sitten on alan ammattilainen tyyliin alppu tai sammuu heti perään.

Lasketaanko tentut kemikaaleiksi? Itsellä alkaa harmaantua näkymät siinä 8 otetun jälkeen ja mustumaan 12...48, niin olisin teholla. T: käyttää poikien cm160 paitoja.

Minusta ainakin oli hieno hetki olla tuiterissa ht:n voimin yövartiovuorossa Kainuun puolella metikössä tietä vahtimassa.

a.jpg

Sama malli kuin kuvassa. Samalla biilillä ajellaan edelleen.

Sulla näyttää olevankin nykyään kaatumaraudat katolla ;)
No tota, itse asiassa ne raudat oli autossa silloin kun suto meni ympäri (isä ajoi, itse olin noin 300 kilsan päässä tapahtumista). Olisi jonkin verran vähemmillä vaurioilla sujunut incidentti jos ei olisi kattotelinettä paikoillaan ollut. Repi ikävästi katon reunan räystäslistaa se irti lähtenyt etummainen teline, tolleen:
Näytä liitetiedosto 9390