Epärehellinen punnitustulos

Oletko ikinä pistänyt punnituksen jälkeen pussiin lisää karkkeja, appelsiineja tms.?

• Äänestäjiä yhteensä
    71

markoj

Custom User
Sit voitais myös pollata "Oletko ikinä ottanut punnituksen jälkeen pussista pois karkkeja, appelsiineja tms.?"
Juu. Olen joskus tehny sillee, että ekaks oon hakenu ja punninnut pussin irtonannaa ja sitten jatkanut ostosten toimittamista namia mässyttäen.

markoj

Custom User
Tokmannista sanovat, jotta hinta pompsahtaa kassalla.. En tiedä. En ole jaksanut tarkistaa, jottei tule paha olo.
Eräässä nimeltä mainitsemattomassa kaupassa (HALPA-HALLISSA) olen todennut, että usein nk. tarjoustuotteiden hinnat on kassakoneessa todellisuudessa normaalihintoja. Oon nillittänyt tästä vuosien mittaan monesti, mutta mitään muutosta en oo havainnut. Tokihan ne hyvittää jälkikäteen niille, jotka asian huomaavat.

ps. hankala sana toi mainitsemattomassa. liekkö vieläkään oikein...

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Ja kuka on nähnyt K-kaupan Väiskin maksavan ostoksensa? Kyllä kauppias itse on suurin varas ja luottaa siihen ettei asiakas tarkista kuitista hintoja. Tavaran luona voi olla rusakon kokoisilla kir.. eiku numeroilla 1,99/kg mutta kassatäti lyö 3,95. Itke siinä sitten kun 30 hengen jono kiukuissaan odottaa maksuvuoroaan, tana. Kauppias voi laittaa puolalaisia tomaatteja myyntiin kotimaisena, liimaa jauheliha- ym. pakkauksiin uudet hintalaput vanhentuneiden tilalle jne...

En silti ole laittanut punnituksen jälkeen lisää pussiin.
Minä olen nähnyt hänen maksavan ostoksensa ollessani vuoroesimiehenä K-ryhmään kuuluvassa tukussa. Tuota loppua skeidaa en viitsi edes kommentoida.

Mutta punnituksessa olen toki huijannut: KKWCS-kisassa ennen punnitusta join kolme litraa vettä plus pidin avaimet taskussa. Punnituksen jälkeen laitoin avaimet kaappiin ja yritin keretä kusta juodut vedet pois ennen aika-ajoa.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
KKWCS-kisassa ennen punnitusta join kolme litraa vettä plus pidin avaimet taskussa. Punnituksen jälkeen laitoin avaimet kaappiin ja yritin keretä kusta juodut vedet pois ennen aika-ajoa.
:)

En ole huijannut toikin aiheessa (omenan tikun olen poistanut kun en sitä syökään). Välillä vaan vitajaa täytetyt ja jätetyt irtokarkkipussit vaikka isoilla kirjaimilla lukee "täytetty pussi on ostopäätös!".

Estate

Well-known member
Pietari kirjoitti blogissaan aiheesta:
Poliisi toivoo, vanhemmat puhukaa lapsille tästä asiasta

Jämsänkoskella eilen 10-vuotias poika yritti anastaa kauppaliikkeestä irtokarkkeja lisäämällä niitä punnituksen jälkeen paperipussiin. Vartijan valpas silmä huomasi kovin yleisen teon ja poika otettiin kiinni kassalinjan jälkeen.

Paikalle kutsuttu äiti lunasti karkit sekä pojan kotiin. Asian tutkinnan aikana poliisille kävi ilmi, että erittäinkin nuoret “harrastavat” em. toimintaa ja kertovat toisilleen kuinka helppoa se on.

Poliisi toivookin, että vanhemmat keskustelevat asiasta lastensa kanssa ja teroittavat mieliin, että kyseessä on rikos. Asiaa tutkitaan lievänä petoksena.
Seuraamuksia voi siis tulla.

markoj

Custom User
Nähtävästi joku oli tarpeeksi päissään, kun kerran poliisinkin saapui paikalle.