Erään Hiivatin tarina

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Runar ja Kyllikki sanoi:
No niinku sanoin, niin apukäynnistin, ei laturi. Vaikka silläkin voi ladata, isollakin virralla.
Mulla ei vuoden 1994 jälkeen oo ollut autoa jolla uskaltais virtaa antaa.
Toisaalta. Varma tieto... 2003 TDI Passatista otettiin ihan nätisti virtaa rekka-autoon kesällä eikä kumpikaan auto ollut moksiskaan.

DFiaA

I told you so
Runar ja Kyllikki sanoi:
Kannattaa. Jos haluaa katalysaattorin remonttiin. Tai siis vaihdettavaksi.
Itse olen ajanut jonkun kuukauden käyntihäiriöstiä micraa joka ei polttanut kaikkea bensaa tyhjäkäynnillä. Ja tehnyt muutaman kerran rullaus startin hyvin vuoksi. Eikä olet katissa mitään vikaa. Ei se kerrasta hajoo. Taitaa olla samaa urbaanilegenda sarjaa. Nämä hajoamispuheet tais olla enemmän esillä sillon kun katit oli uus juttu. Olis jo syytä unohtaa. Jos se sitten hajoaa ni se on 500€. Ennemmin hajotan katin kuin auton elektroniikan.

markoj

Custom User
Miksi, miksi sä Bobakki kirjoitat tällaisia silloin kun normaalit ihmiset nukkuu ja kouvotsvoni huudattaa jotain tyttöä?

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
J.Heldenview sanoi:
Itse olen ajanut jonkun kuukauden käyntihäiriöstiä micraa joka ei polttanut kaikkea bensaa tyhjäkäynnillä. Ja tehnyt muutaman kerran rullaus startin hyvin vuoksi. Eikä olet katissa mitään vikaa. Ei se kerrasta hajoo. Taitaa olla samaa urbaanilegenda sarjaa. Nämä hajoamispuheet tais olla enemmän esillä sillon kun katit oli uus juttu. Olis jo syytä unohtaa. Jos se sitten hajoaa ni se on 500€. Ennemmin hajotan katin kuin auton elektroniikan.
Ei se ole mitään urbaanilegendaa. Kyseessä on ihan todellinen vaara. Ei se auto siitäkään varmuudella hajoa, jos siitä virtaa antaa toiseen autoon. Mutta riski on iso. Sama sen katin kanssa. Jos sinne bensaa menee niin on suuri riski katin mennä rikki. Näitä on käynyt ja paljon. Kumpiakin. Siksi molemmista varoitellaan hyvin monien uusien autojen käyttöohjekirjoissa.
Ihan yhtä todellinen vaara on kattiauton sytyttää tulipalo kun se parkkeerataan sopivalle laustalle. Sekään ei tarkoita että niin tapahtuu automaattisesti. Mutta niitä sattuu silti joka vuosi. Silti tästäkin varoitellaan autojen manuaaleissa vaikka tulipalo ei mitenkään varma juttu olekaan.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Matxi sanoi:
Toisaalta. Varma tieto... 2003 TDI Passatista otettiin ihan nätisti virtaa rekka-autoon kesällä eikä kumpikaan auto ollut moksiskaan.
Noh, kellä on varaa, niin voipi ottaa tollasia riskejä. Itse en viitsi.

Jonkki

Press Play ►
Sijainti
Suomi Fineland
Miltäs on auto tuntunut, kun 2 vuotta on tullut täyteen? Onko mennyt katsastuksista läpi laakilla ja onko pusku aiheuttanut jalkakäytävävisiittejä? Mites tuo kukinta?

Iskin silmäni lähes samankaltaiseen 81tkm ajettuu vm2002 Stiloon, 1.2L koneella.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Bobakki sanoi:
...että tein kituvalle opiskelijalle .....tuskin-kenenkään-mielenkiintoa-herättävää.... kestävyydestä matka-ajossa ....huoli omasta turvallisuudesta. ... hankkiutunut velkakierteeseen romuraudan takia.

... natinoita ja kitinöitä ...Ilmastointi olisi mukava.... ongelma,...tottumiskysymys. ...en ole ihan mielissäni....
...hankala päätellä tienpinnan liukkaudesta mitään....en ole keksinyt järkevää käyttöä.... olisi voinut toteuttaa paremminkin.

... Suurin ongelma on ... etupainoinen. ...kaksi ongelmaa... kolautin alustan ...
maineen ja vikatilastojen... isompaa vikaa ... toimimattomuus sekä takajarrun laahaamisesta ... vinkuna... suolainen ...kolinaa ... lohjennut... hyytyi 30 ... jäi käteen... lopetti toimintansa... kytkeytyy huonosti ...kuutoselta mahdotonta vaihtaa alaspäin. ...osia ei irtoa enempää ... isommat viat ... en saa nukuttua

En ota osaa :nope: :jaska: :( :eek:

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jonkki sanoi:
Miltäs on auto tuntunut, kun 2 vuotta on tullut täyteen? Onko mennyt katsastuksista läpi laakilla ja onko pusku aiheuttanut jalkakäytävävisiittejä? Mites tuo kukinta?

Iskin silmäni lähes samankaltaiseen 81tkm ajettuu vm2002 Stiloon, 1.2L koneella.
Mä jotain aika vasta kirjoittelin tuonne autoiluosioon johkin otsikkoon, sieltä voi lueksia lisää. Kukinnan suhteen kannattaa tiirata tarkkaan helmat edestä, josko maali sieltä irtoilee ja asentaa roiskeläpät, mikäli ei ole. On näyttänyt olevan useammassakin Stilossa maalit sieltä tiessään.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Se, mihin tätä toikkia läpi kahlatessa kiinnittyi huomio, oli että pari vuotta sitten on näköjään ollut kunnon pakkasia. Puhuttiinkos silloin mitään ilmastonmuutoksesta?

Mangelo

Well-known member
AJ sanoi:
Se, mihin tätä toikkia läpi kahlatessa kiinnittyi huomio, oli että pari vuotta sitten on näköjään ollut kunnon pakkasia. Puhuttiinkos silloin mitään ilmastonmuutoksesta?
Silloin ilmatieteenlaitoksella selittivät, että golfvirta laantuu ja suomen talvesta tulee siperiamainen.