FW08
Registered User of Talent
Mulle tuli kyllä mieleen, että jos Ecclestone onkin kuullut kuolevansa pian, ja tämä on sellainen kuolevan miehen viimeinen repäisy.
Vannoutuneet F1-fanit eivät tykkää, mutta on luultavaa, että ykkösten katsojamäärät nousevat. Viimeaikaiset sääntöuudistukset on lähes yksinomaan suunnattu "shown" parantamiseen.Pistelaskun muuttaminen oli kyllä viimeinen pisara meikäläiselle...
[--]
Kausi 2010 tulee olemaan täysi sillisalaatti, jos kisoissa on kahdella eri säännöillä olevia autoja... Mikäli säännöt tosiaankin toteutuvat, niin en kyllä enää seuraa koko pelleilyä missään muodossa, koska sillä ei ole enää mitään tekemistä F1:sten kanssa.
Minen ymmärrä. Mikä muutoksista nostaa katsojalukuja? Kuten Button totesi, tämä pikemminkin sekoittaa satunnaista katsojaa.Vannoutuneet F1-fanit eivät tykkää, mutta on luultavaa, että ykkösten katsojamäärät nousevat. Viimeaikaiset sääntöuudistukset on lähes yksinomaan suunnattu "shown" parantamiseen.
Itse toivon, että FOTA perustaa kilpailevan sarjan F1:sllemahdollisimman pian. Ainoa vaihtoehto kunnollisen formula-sarjan saamiseksi...Jaha, jokavuotinen "F1 kuolee"-spekulointi taas vauhdissa.
Vannoutuneet F1-fanit eivät tykkää, mutta on luultavaa, että ykkösten katsojamäärät nousevat. Viimeaikaiset sääntöuudistukset on lähes yksinomaan suunnattu "shown" parantamiseen.
En tosin usko pisteytyksen muutoksella olevan näkyvää vaikutusta kisoihin.
FIA järjesti kaksi nettikyselyä 2005 ja 2006. Valtaosa yleisöstä toivoi enemmän ohituksia. Uudet moottori-, aero- ja rengassäännöt tähtäävät tähän, kuten myös säädettävä etusiipi ja KERS-buusti. Samalla syyllä Bernie perusteli mitaliehdotustaankin, josta tosin otettiin vain voittojen laskeminen.Minen ymmärrä. Mikä muutoksista nostaa katsojalukuja? Kuten Button totesi, tämä pikemminkin sekoittaa satunnaista katsojaa.
WebSlave jo vastasi, mutta lisään vielä sen, että satunnaiset katsojat seuraavat kisaa, ei MM-sarjaa.. (plus vielä se, että yleensä sarjan järjestys esitetään kraafisesti nimet peräkkäin, ei ole väliä voitoilla tai pisteillä, nimet ne kattoo)Minen ymmärrä. Mikä muutoksista nostaa katsojalukuja? Kuten Button totesi, tämä pikemminkin sekoittaa satunnaista katsojaa.
Täytyy vielä odottaa ja katsoa kortin toinenkin puoli. Tallimestaruus on kuitenkin tähän asti ollut monelle teamille se oikeasti tärkeämpi meriitti ja kuljettajan mestaruuden tavoittelu ei ole ollut ritstiriidassa tallin ykkös prioriteetin kanssa, pisteet kerta kerääntyi samaan tahtiin.FIA järjesti kaksi nettikyselyä 2005 ja 2006. Valtaosa yleisöstä toivoi enemmän ohituksia. Uudet moottori-, aero- ja rengassäännöt tähtäävät tähän, kuten myös säädettävä etusiipi ja KERS-buusti. Samalla syyllä Bernie perusteli mitaliehdotustaankin, josta tosin otettiin vain voittojen laskeminen.
Enemmän ohituksia tarkoittaa tapahtumarikkaampia kisoja, mikä lisää katsojamääriä.
-Edit- Ei se sekoita katsojaa, että siellä on tarkoitus ajaa voitosta. Ei tuo nyt niin monimutkainen systeemi ole, ettei sitä keskivertojärjellä varustettu katsoja selittämällä ymmärtäisi.
-Edit2- Tuli vielä mieleen, että hieman aiemmin aloitettu pyrkimys uudistaa tylsäksi haukuttu aika-ajosysteemikin saatiin lopulta suht toimivaksi, vaikka kisapolttoaineet faneja hiertävätkin.
En pidä tuota kovin todennäköisenä skenaariona, mutta mikäli joku niin tekisi, niin sillä ei olisi suurtakaan vaikutusta katsojakokemukseen (josta puhuttiin). OK, jokin talli vähän himmailisi, mutta muut edelleen taistelisivat voitosta ja tuolla yhdellä vain "ei kulje".Onko täysin pois suljettua, etteikö talli pistäisi "omaa" etuaan kuljettajan mestaruuden edelle ja tietyssä tilanteessa estäisi kuljettajan riskinottoa voiton tavoittelussa.
Sinäänsähän se ei poikkea vanhasta systeemistä, mutta silloin jäähdyttely oli myös kuljettajan etu ja varmasti mieleisempi ratkaisu. Jos kilpailukykyisissä teameissa ei 100%:sti tavoitella kuljettajien mestaruutta, voidaanko silloin ko. MM:a pitää parhaana kuljettajana? Tuleva kausi näyttää.
Ei minkäänlainen. Jos joku eri tavoittele maailmanmestaruutta, ei se talli/kuski ole silloin sen arvoinenkaan.Jos kuljettajia (edes yhtä) rajoitetaan voitontavoittelun riskinotossa, niin minkälainen spekulaatio sekä tittelin arvostuksen aleneminen siitä seuraa. Sen vain aika näyttää.