Kuinka monta Talviklassikkoa mahtuu yhteen jääkiekkokauteen?
Talviklassikko = Suksen pohjat jäätyy niin, että alle kerääntyy semmoinen 10 cm kakku jäistä lunta ja noin 500 metrin välein saa putsata suksia puun kylkeä vastaan.
Kesät talvet.
Ei mulla ollu ku yks purkki sinistä Rexiä, sillä piti pärjätä koko ala-aste. Keli keli ja kesät talvet.
Ah niitä lapsuusmuistoja. Hopealiisteriä suksien pohjiin ja eikun menoks.
Ei mulla ollu ku yks purkki sinistä Rexiä, sillä piti pärjätä koko ala-aste. Keli keli ja kesät talvet.
Ennenvanhaan se pitikin, hyvin. Nykyään myydään saman väristä tuotetta, mutta se ei pidä, millään kelillä. Ennen oli kunnollista!
Mun mielestä sen perinteisen liisterin ongelma oli pikemminkin se, että se piti liiankin hyvin ja jäätyi pirun herkästi, jos teki sen virheen että liisteröi sukset ilman eikä lumen lämpötilan perusteella. Mosse tossa niitä seuruaksia aika hyvin kuvailikin. Muistelenpa faijankin hiihtäneen järven jäällä (siis toki lumipeitteisellä) kuin tuli perseessä toiven, että sai kovemmalla vauhdilla ylimääräiset liisterit kulumaan pois pohjista. Ja paskat.
Anteeksi, että nauratti.![]()
Varsinkin niin, että yksikään niistä ei täytä klassikon tunnusmerkkejä.
Kaikkhan ne täyttää tunnusmerkit. Klassikon niistä tekee se, että ne pelataan paluuna vanhaan aikaan ulkoilmapelinä.
Fart de ski = hiihtämisen pierua?