Erityis- ja kasvisruokavaliot

• Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
Toikissa voi keskustella erityis- ja kasvisruokavalioista (eri variaatioineen) eli muusta kuin perinteisten sekasyöjien ruoka-asioista.

Aiheena siis kasvisruoka, laktoositon, gluteeniton ym.

Örfil

Guest
Avuksi etsintään:

Lisää tuotteita laajemmin saatavilla!
Kolme uutta Topas Wheaty tuotetta on nyt S-ryhmän valikoimissa isoimmissa S-marketeissa ja Prismoissa:
Leivänpäälle Savuseitanviipaleet, grilliin mausteinen Merguez ja suit'sait sukkelaan ruuanlaittoon Kebab suikaleet.

Foodie.fi sivustolla tarkemmat tuote-esittelyt: https://www.foodie.fi/products/search/topas

Örfil

Guest
Makkaran spekseissä ei kaiketi ole rajoitetta että mistä se suoli on tehty ja mitä sinne laitetaan sisälle.

Ideahan on työntää jotain mössöä sukkaa muistuttavaan pötköön ja syödä se erinäisin tavoin.

Nurtsi

Registered Loser
Makkaran spekseissä ei kaiketi ole rajoitetta että mistä se suoli on tehty ja mitä sinne laitetaan sisälle.

Ideahan on työntää jotain mössöä sukkaa muistuttavaan pötköön ja syödä se erinäisin tavoin.
Yms. sisältää noi kebabit ja muut lihaimitaatiot. Tarkoitan siis lihaimitaaioita. En tajua lihaimitaatiota.

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Sijainti
Vantaa
Joo, anna tulla vaan tekstiä.
Sopii. Olen pohtinut, että onko sianliha jotenkin haitallisempaa kuin muut lihat. En itse ainakaan ole huomannut, että olisi esim. tieteellisesti todistettu sianlihan olevan muita lihoja haitallisempaa. Ehkä joskus jossain aavikolla sianliha on saattanut pilaantua muita lihoja herkemmin, mutta nykyään sianlihan säilöminen ei ole mikään ongelma. Semmoistakin ongelmaa olen pohtinut, että jos esim. työpaikalla tarjotaan sianlihaa sisältävää ruokaa ja vaihtoehtona kasvisruokaa, niin syrjitäänkö silloin heitä, jotka eivät voi sianlihaa syödä, koska heille ei tarjota sellaista liharuokaa, mitä he pystyvät syömään. Minusta tämä on erittäin suuri epäkohta.

jjv

Arschloch
Vihanneksettomaan ruokavalioon oon yrittäny panostaa. Muutaman kerran vuodessa oon sortunu keitettyyn ja raastettuun porkkanaan. Korvaavina tuotteina oon käyttäny lähinnä lihapiirakoita.

Örfil

Guest
Yksi asia epäilyttää, tässä voi olla takana kansainvälinen mustan magian salaliitto. Ajatelkaa jos teiltä kysytään vegemessuilla " hi, do you want to be a seitan worshipper?" ja myyntikojun ulkoasukin on kovin tummanpuhuva, että sattumaako?

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Herkkusienistä ilmavaivoja. Onneksi ne maistuvat etenkin purkkiversiona ihan sper...eiku.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Kemikaaliton ruokavalio on nykyään kuuminta hottia.

Mitä sianlihaan tulee, niin vissiin se aavikko-olosuhteissa pilaantuu nopeammin kuin muut lihat. Mutta jos porukalle selittää järkevästi perustellen, että sianliha on riskaabelia syötävää, niin jengihän ei välitä paskan vertaa vaan sanoo, että: "Mun pakki prosessoi mitä vaan, enkä usko että muutenkaan just mulle olis haittoja siitä!!". Sen sijaan jos kertoo, että Jumala ei halua teidän syövän sian lihaa, niin johan on remmi perseet ilmassa rukoilemassa tai muurilla itkemässä.