Espanjan GP 2007: Aika-ajot

Ronttu

Well-known member
Hei! Ei tässä nyt mitää syytä huoleen ole,tasapisteissä ollaan ja huomenna kisassa sitten nähdään mihin suuntaan kuukauden aikana ollaan menty. Mä uskon nöyrän Kimin nousuun aivan sinne kärkeen tällä kaudella. Mies on suht vähän päässy kuitenki Ferkulla ajamaan ja säätämään sitä omanlaiseksi. Ei se Massa muistaakseni kovin vakuuttava itsekkään alussa Ferkulla ollut ja hirveen pitkään meni ennen kun Kimi ees pääs kunnolla enne kautta testaamaan ja ne kelitkin oli mitä oli. Joo seli,seli mutta onhan tossa nyt paljon tottakin:D Eikös Hamiltton saanu testailla myös aika hyvin mäkkiä ennen kautta? Ja sen kyllä huomas kun Alonsoa vastaa sitten Hamiltton on ajanut,ei ollenkaan huonosti:) saattaa Hamiltton piestä Alonson huomennakin:D

Mutta tosiaan menee kyllä tylsäks nää kisat nykyisin jos ei tiukkaa oo kun pistetaulukossa, jos loppukaudesta sielläkään. Radalla ajellaan peräkanaa, säästellään moottoreita ja keräillään pisteitä. No toivottavasti nyt huomenna jotain kisassa tapahtuu:)

Mediaprofeetta

Well-known member
Sijainti

Nyt moottorin pitää kestää kaksi kisaa. Kaikilla on samat renkaat. Kierrokset on rajoitettu. Aika-ajot ajetaan kisavormussa olevalla autolla kisabensoilla. Aika-ajonopus ei ole koskaan korreloinut näin hyvin kisanopeuden kanssa.
Eikös kyse ole siitä että Ferrarilla pystyy pitämään yllä nopeita kierroksia pitempään kuin Mäklaarenilla kun renkaat ei kulu niin nopeasti.

Ronttu

Well-known member
Mediaprofeetta sanoi:
Eikös kyse ole siitä että Ferrarilla pystyy pitämään yllä nopeita kierroksia pitempään kuin Mäklaarenilla kun renkaat ei kulu niin nopeasti.
Juu niin mä oon kanssa ymmärtänyt, sekä Kimi on kova tekee tasasta jälkee kierros ajoissa. Mutta jos ohi ei pääse radalla vaik ois sekunnin nopeempi ni se jos jokin on perseestä.

L4z!

Well-known member
Eikö tätä porukkaa kiinnosta euroviisut?

Tänään euroviisut, huomenna lätkä kulta ja barcelonan kuninkuus.

Alkaa aerodynamiikka älyttömine virityksineen oksettamaan. Ja sit kun se aerodynamiikkakaan ei saa kukoistaa, vaan sekin kuristetaan. Muistatteko aerodynaamiset sivusiivet, ne kiellettiin vedoten turvallisuuteen. Jokainen typerän näköinen viritelmä voidaan kieltää vedoten turvallisuuteen.
Laillistaisi vaan järkeenkäyvät slicksit, niin älyttömät aerodynaamiset rakennelmat voitaisiin unohtaa. Tai sitten annettaisiin täysi vapaus rakentaa himmeli auton katolle.

Bernie vois jo väistyä, kenties jopa tv:n ääreen häärämästä ja kisoja pilaamasta. Missään muussa luokassa ei ajeta väkisin hitailla renkailla.

kessel

Well-known member
Sijainti
Tampere
Törni sanoi:
Ollaan palattu normitilanteeseen. Kun oma suosikki ei pärjää, on koko laji yhtäkkiä paska. Australian jälkeen F1 oli sentään vielä hieno laji :D
Ja F1-foorumin Dr.Phil jakelee viisauksia ja teorioitaan :thumbup:
Sanos tohtori - nyt kun on toi veret seisauttava diagnoosikin jo tehtynä - että miten ko. potilaan pitäisi tästä jatkaa?

"Todella puuduttava kisa tiedossa". Mites mulla - onko enää toivoa jos mielessä on käynyt moisia ajatuksia :D

Lonso_567

guru experience
Sijainti
¿¿¿Salud???
Jeeves sanoi:
No jos et sitä kestä, ei varmaankaan sitten kannata spekuloida niillä bensamäärillä. Itse kuitenkin veikkaan, että tuo kolmen kymmenyksen ero Massaan ei kerro koko totuutta. Kisassahan tuo sitten nähdään.
Itse veikkaisin että tuo 3 kymmenyksen ero kaunistelee totuutta. Massa repäisi viimeisellä yrityksellä Kimin edelle. Toiseksi viimeisellä oli vielä Kimi nopeampi, että en ollenkaan yllättyisi vaikka Massa olisi kierroksen kaksi massakkaampi.

Mediaprofeetta

Well-known member
Sijainti
Itse veikkaisin että tuo 3 kymmenyksen ero kaunistelee totuutta. Massa repäisi viimeisellä yrityksellä Kimin edelle. Toiseksi viimeisellä oli vielä Kimi nopeampi, että en ollenkaan yllättyisi vaikka Massa olisi kierroksen kaksi massakkaampi.
ei tule tapahtumaan