Mediaprofeetta
Well-known member
eli jäädytetään moottorikehitys!!!!azai sanoi:Tämä on tekniikka ja kalusto laji!!!
eli jäädytetään moottorikehitys!!!!azai sanoi:Tämä on tekniikka ja kalusto laji!!!
Usko mitä uskot, aivan sama. En niin älytön Kimi fanittaja ole ainakaan, että koko laji olisi paska jos yksi kuski ei "pärjää". Tänään katsoin ekaa kertaa aika-ajoja tällä kaudella ja täytyy sanoa, että on saatu siitäkin todella unettavaa seurattavaa. Toista se oli vain muutama vuosi sitten kun oikeasti pyrittiin koko ajan ajamaan mahdollisimman kovaa. Nythän siinä käytännössä ajellaan kärjen osalta puolivaloilla lähes koko ajan, vain viimeiset 2 - 4 kierrosta yritetään aikaa. Jos tuo ei ole tylsää niin mikä sitten.Törni sanoi:Näin se vaan menee. Kimin paalupaikan tai voiton jälkeen täällä ei haikalla vanhoja hyviä aikoja tai pohdita sitä, miten lajista saisi "mielenkiintoisemman"
Mutta mitäs, inhimillistähän tuo on. Mutta myös äärimmäisen läpinäkyvää.
Pointti oli siinä, että ruikutusta kuului tuolloin dekadin verran vähemmän kuin Kimin huonon menestyksen jälkeenBlack Leopard sanoi:Kyllähän esiinnostamasi Australian GP 2007 oli viihdearvoltaan unilääkkeen tasolla. Ei sitä muuta miksikään se, että Kimi&Ferrari vei kisaa miten tahtoi. Vähän toki pelasti, mutta ei todellakaan riittävästi.
No ei jestas! Pidän itseäni suht neutraalina ja objektiivisena kirjoittajana. Ei minun tarvitse yrittää esimerkiksi väittää, että Kimi olisi tällä hetkellä Massaa nopeampi, vaan tilanne on se, että tallin huonommalle kuljettajalle maksetaan huikeaa palkkaa.azai sanoi:Jos Kimin huonoa menestymistä yritetään laittaa kalleuden piikkiin, niin huhhuh.
Kuka v***n Kovalainen?Mediaprofeetta sanoi:Jäi muuten melkein kokonaan huomioimatta Kovalaisen hieno 8. lähtöruutu! Kumpikin Renault kymmenen parhaan sakissa ja Kovalainen päihitti Fisichellankin. Hienoa
Aika kultaa tässäkin muistot. Vanhassa aika-ajossa paalupaikka ratkaistiin aina viimeisillä kirrroksilla ja sen viimeisillä hetkillä. Siihen asti kärkitallit raapivat munia, haukottelivat ja seurasivat kuinka kuraporras liimasi kumia rataanMikkoz84 sanoi:Nythän siinä käytännössä ajellaan kärjen osalta puolivaloilla lähes koko ajan, vain viimeiset 2 - 4 kierrosta yritetään aikaa. Jos tuo ei ole tylsää niin mikä sitten.
Niin Kimin menestys pelastaa jotain, mutta ei koko pakettia.Törni sanoi:Pointti oli siinä, että ruikutusta kuului tuolloin dekadin verran vähemmän kuin Kimin huonon menestyksen jälkeen
Vanhoja muistellessa aika kultaa usein muistot. Sennan ja Prostin ajaessa samaan aikaan Mäkillä, oli auto vuositolkulla täysin ylivoimainen. Millään muulla autolla ei ollut mitään jakoa. Luuletko, että noiden muiden tallien kannattajat pitivät lajia tuolloin pirun mielenkiintoisena?
Jos Mäkki ei tippunut (päinvastoin, ottivat kiinni) rattailta nyt kesken kauden pisimmällä kehitystauolta, niin tuskinpa putoavat loppu kaudestakaan.Rapu-70 sanoi:Mäcistä en olisi niin huolissani, ne tippuu rattailta loppukaudesta kun auton kehityksessä saavutettu etumatka alkaa tasoittua muihin verrattuna. Mäcin autosta alkaa olla otettu kaikki mahdollinen jo irti, siitä osoituksena tämä uusi siipihärveli. Onhan sitä jo viime kesästä optimoitu kun muut tallit ovat vasta nykyauton optimoinnin kanssa alkuvaiheessa.
Ja vastauksesi esittämääni kysymykseen oli mikä?Black Leopard sanoi:Niin Kimin menestys pelastaa jotain, mutta ei koko pakettia.
Jälkimmäiseen täytyy todeta, että Senna ja Prost ajoivat lähes joka kisassa tosissaan kilpaa voitosta ja sijoituksista. Eivät sunnuntait ennen olleet nykyisenkaltaista hiljaista, tasaisen varmaa vastustajan taktiikan kyttäystä ja varmistelua.
Moniko pystyy katsomaan lajia pelkästään yhden tai kahden tallin kannalta?
Välitankkauksia olen ennenkin vaatinut pois, ja teen sen nytkin.
Millään muulla autolla ei ollut mitään jakoa. Luuletko, että noiden muiden tallien kannattajat pitivät lajia tuolloin pirun mielenkiintoisena?
Moniko pystyy katsomaan lajia pelkästään yhden tai kahden tallin kannaltaTörni sanoi:Ja vastauksesi esittämääni kysymykseen oli mikä?
Tässä se uudestaan:
Vastaus jäi edelleen epäselväksi. Mutta osasin lukea sen rivien välistäBlack Leopard sanoi:Moniko pystyy katsomaan lajia pelkästään yhden tai kahden tallin kannalta
Senna ja Prost muuten ajoivat Mclarenin täysin ylivoimaisella autolla yhdessä tasan kaksi kautta....
Hyvä näin :ahem:Törni sanoi:Vastaus jäi edelleen epäselväksi. Mutta osasin lukea sen rivien välistä
Nythän on kuitenkin arvioitu ihan asiantuntijoidenkin taholta, että Ferrarin uusi auto on kisanopeudessa kasvattanut eroa Mäcciin. Tosin tämähän nähdään vasta huomenna. Tarkoitankin että loppukaudesta Mäcillä täytyy jo mennä aika radikaaleihin ratkaisuihin jos nyt jo tuodaan peliin tuollaisia siipiä, joita alkuperäistä autoa suunnitellessa ei varmastikkaan ollut mielessä. Eli jotta aerodynamiikassa päästäisiin eteenpäin täytyy tuoda autoon tällaisia snap-tite osia, jotka ovat verrattavissa täysin siis näihin Tyrrelin "hankaimiin". Kertonee siitä, että auton aerodynaaminen potentiaali on käytetty loppuun jo kauden aika alkuvaiheessa.azai sanoi:Jos Mäkki ei tippunut (päinvastoin, ottivat kiinni) rattailta nyt kesken kauden pisimmällä kehitystauolta, niin tuskinpa putoavat loppu kaudestakaan.
Mitkäs tuon nopeuseron tekee jos verrataan aika-ajon kolmanteen sessioon? Ferkku nousee kisassa matalalentoon kun renkaat on vähän enemmän kuluneet vai?Rapu-70 sanoi:Nythän on kuitenkin arvioitu ihan asiantuntijoidenkin taholta, että Ferrarin uusi auto on kisanopeudessa kasvattanut eroa Mäcciin.
Noh kuvaavaa harjoituksissa oli se, että kun Räikkönen veti pitkää settiä, niin kierrokset olivat kokoajan samalla tasolla kuin McLarenilla parhaalla kierroksella.Törni sanoi:Mitkäs tuon nopeuseron tekee jos verrataan aika-ajon kolmanteen sessioon? Ferkku nousee kisassa matalalentoon kun renkaat on vähän enemmän kuluneet vai?