Espanjan GP 2009 - Ennakko ja harjoitukset

eepy

Well-known member
Liittynyt
10.6.2008
Viestit
384
kimillä ei viel oikein kulje :nope:
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
kimillä ei viel oikein kulje :nope:
Joo ei kulje. Ferrari on hidas paska. Heitetään koko kausi romukoppaan. :eek:

Eiköhän se sieltä kohta tule ajamaan vähän parempia kierrosaikoja. Brawnit näyttäisi kulkevan ihan hyvin noilla kovilla nakeilla.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Kyllähän Brawn...
Ok, no kyllähän se sitten oikein puhuvat. Ferrarilla sitä esikuntaa vain oli niin paljon. Newey on etenkin aerodynamiikassa ja auton suunnittelussa innovaatioita suoltava taiteilija kun Brawn siis moniosaaja auton suunnittelusta kilpailujohtamiseen. Sen muistan Ferrarin luotettavilta vuosilta, että ansiot siitä langetettiin Brawnille. Hän loi testausjärjestelmän ja logistiikan jolla lapsentaudit seulottiin ja vieläpä niin, ettei ne ainakaan koskaan löytäneet tietänsä ykkösautoon. Silloin tosin sai vielä testata.

Edit, onkos Kimi jo jätskinsä syönyt.
 
Viimeksi muokattu:

UsvaaPutkeen

Well-known member
Liittynyt
21.8.2008
Viestit
264
Vai verrari hidas? Tuollahan tuo Massa killuu ihan kärkijoukossa..
 

weemax

Well-known member
Liittynyt
1.2.2007
Viestit
55
Sijainti
pohojosessa
Yleensä maikkarilla unohtavat Patrick Headin ja Rory Byrnen kun ylistävät Brawnia ja Neweyä suunnittelijoina.
 

oskari

Well-known member
Liittynyt
22.9.2000
Viestit
277
Pistää tuossa maikkaria sivukorvalla kuunnellen särähtämään tuo ko toimittajien tarina Brawnista ja Neweystä. Meinaa kun he nykyisin rinnastavat Brawnin auton suunnittelijoihin.
Tekninen johtaja se Neweykin on, ei pääsuunnittelija (Rob Marshall). Miehet ovat siis samassa roolissa, joten keskinäinen vertailu on melko soveliasta.
En ole maikkaria kuunnellut, mutta yleisesti luulisin, että teknisellä johtajalla on paljonkin tekemistä auton teknisen suunnittelun kanssa - muuten varmaan hankkisivat humanisteja siihen hommaan.
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
Eipä toi Kiminkään vauhti ole vielä kovinkaan kovaa.
 

jarno123

Well-known member
Liittynyt
3.4.2009
Viestit
290
No tämähän on ihan selvää ferrarilla piilotellaan uuden superauton vauhtia. Massa vaan vähän mokas kun ajoi vahingossa lähelle kärkeä, felibe baybille ei taas pää kestäny ferrarin master plaania. :D
 

Tomppa

Well-known member
Liittynyt
25.6.2001
Viestit
241
Räikkönen on ajanut pitkää vetoa, mikäli ei ehtinyt käydä sisällä sillä välin kun en ollut ruudun lähettyvillä. Ensimmäinen sektori tuntuisi säännöllisesti olevan vähän hidas.

Kuulinko oikein (justin.tv:n stream), että Heikillä olisi jonkinasteisia vaihdelaatikko-ongelmia?
 
Viimeksi muokattu:

oskari

Well-known member
Liittynyt
22.9.2000
Viestit
277
Yleensä maikkarilla unohtavat Patrick Headin ja Rory Byrnen kun ylistävät Brawnia ja Neweyä suunnittelijoina.
Byrne oli pääsuunnettelija Brawnin alaisena pitkään, ja Patrick Head oli tekninen johtaja, kun Newey oli pääsuunnittelija.

Jostain syystä Headin sijaan silti hehkutettiin Neweytä. Ja mun mielestä ihan syystä - menestys on ennemmin seurannyt Neweyn mukana kuin jäänyt Williamssille.

Samoin Brawnin menestyminen edelleen osoittaa, ettei häntä ole ansiotta hehkuteltu Byrnen kustannuksella (Byrnehän ei ole ykkösissä enää, vois edelleen tehdä huippu-autoja ilman Brawniakin, en halua dissata).
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
No nyt on päivitetty muistikuvat Newey / Brawn suhteen, kiitosta vaan.

Aatelkaas, Kimi jos olisi 0,6 sekkaa hitaampi vanhalla autolla. Joskin mennee bansalastissa kovilla renkailla.
 

jarno123

Well-known member
Liittynyt
3.4.2009
Viestit
290
Aika sekavat harjoitukset. Kimi ainakin ajeli kunnolla raskaalla autolla, ero massaan aika pieni. Kait siellä on myös ferrarilla vertailtu uusia komponentteja keskenään. Brawn Gp on ainakin vahva. Ehkäpä seuraavat harkat antaa enemmän uutta osviitta voimasuhteista.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tekninen johtaja se Neweykin on, ei pääsuunnittelija (Rob Marshall). Miehet ovat siis samassa roolissa, joten keskinäinen vertailu on melko soveliasta.
En ole maikkaria kuunnellut, mutta yleisesti luulisin, että teknisellä johtajalla on paljonkin tekemistä auton teknisen suunnittelun kanssa - muuten varmaan hankkisivat humanisteja siihen hommaan.
Brawn ja Newey eivät ole samassa roolissa, sillä Neweyn titteli on "Chief Technical Officer" ja toimenkuva tätä kautta vapaampi vähän samaan tyyliin kuin Rory Byrnellä Ferrarilla pari vuotta takaperin. Red Bullin tekninen johtaja on Geoff Willis.

Brawnin asema on uniikki siinä suhteessa, että teknisen roolinsa ohessa hän toimii myös tallipäällikkönä. Muissa talleissahan paikalla on useimmiten joku bisnespuolen tyyppi. Frank Williamsin kanssa tehtävät jakava Patrick Head ja BMW:n Mario Theissen ovat Brawnin ohella ainoat insinööritaustaiset tallipäälliköt, mutta hekään eivät osallistu suunnitteluun vastaavassa mittakaavassa kuin Brawn. McLarenin Whitmarsh, Toyotan Howett ja Renaultin Briatore on löydetty tehtäviinsä liike-elämän puolelta. Domenicali samoin, joskin hänellä on pitkä Ferrari-historia. Aiemmin yleisin reitti epäonnistuneesta kilpa-ajajasta tallipäälliköksi on Frank Williamsin ohella myös Christian Hornerilla.

Brawnilla kaupallisia asioita hoitaa Rossin taustalla Nick Fry.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Hieman heikolta näyttää McLarenin meno. Toivottavasti näin on, koska silloin Heikki saa tasavertaisemmat mahdollisuudet.
 

fan1

Well-known member
Liittynyt
12.5.2005
Viestit
292






Näkyykö mitään mullistavaa?!?!:doubtful:
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
BMW

Terävämpi nokka


Sidepodit
Vanha ja uusi




Toyotalla über-ruma Red Bull tyylinen evä
 
Ylös