Espanjan testit, Circuit de Catalunya, Barcelona, 30.4.-2.5.2007

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Päivän ajat Renaultin blogista.

1 SCHUMACHER Toyota 1’20.479 92
2 RAIKKONEN Ferrari 1’21.195 97
3 SATO Super Aguri 1’21.858 98
4 DE LA ROSA McLaren 1’21.906 100
5 HEIDFELD BMW 1’22.114 78
6 BARRICHELLO Honda 1’22.655 131
7 PIQUET Renault 1’22.763 125
8 LIUZZI Toro Rosso 1’22.771 56
9 COULTHARD Red Bull Racing 1’22.973 47
10 FAUZY Spyker 1’23.343 43
11 VAN DER GARDE Spyker 1’23.466 37
12 NAKAJIMA Williams 1’24.248 31
13 ROSBERG Williams 1’24.321 11
 

Tomcat

Well-known member
Liittynyt
27.3.2002
Viestit
86
Löytyykös sieltä blogista tietoa, että minkäpituisilla vedoilla nuo nopeimmat ajat syntyivät?
Ralf luultavasti aika kevyellä autolla ajanut nopeimman kierroksensa.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
http://www.autosport.com/news/report.php/id/58437

1. Raikkonen Ferrari (B) 1:21.195 98
2. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:21.858 99
3. de la Rosa McLaren-Mercedes (B) 1:21.906 101
4. R.Schumacher Toyota (B) 1:21.983 92
5. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:22.114 74
6. Barrichello Honda (B) 1:22.665 132
7. Piquet Renault (B) 1:22.763 125
8. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:22.771 56
9. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:23.165 47
10. Valles Spyker-Ferrari (B) 1:23.343 44
11. van der Garde Spyker-Ferrari (B) 1:23.466 37
12. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:24.248 43


Vähän eroavaisuuksia ajoissa.
 

mazeur

Well-known member
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
156
HTML:
F1-testit maanantaina
Barcelona, Espanja, nopeimmat kierrosajat (kierrosmäärä): 
 1.  R.Schumacher   Toyota               1:20.479   92
 2.  Raikkonen      McLaren-Mercedes     1:21.195   97
 3.  Sato           Super Aguri-Honda    1:21.858   98
 4.  de la Rosa     McLaren-Mercedes     1:21.906  100
 5.  Heidfeld       BMW-Sauber           1:22.114   78
 6.  Barrichello    Honda                1:22.655  131
 7.  Piquet         Renault              1:22.763  125
 8.  Liuzzi         Toro Rosso-Ferrari   1:22.771   56
 9.  Coulthard      Red Bull-Renault     1:22.973   47
10.  Fauzy          Spyker-Ferrari       1:23.343   43
11.  van der Garde  Spyker-Ferrari       1:23.466   37
12.  Nakajima       Williams-Toyota      1:24.248   31
13.  Rosberg        Williams-Toyota      1:24.321   11
(MTV3)
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/04/523959
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Tomacu sanoi:
Ja taas yksi härpäke lisää. :jaska:
Kuinkahan kauan kestää että tuon härpäkkeen päälle aletaan kasaamaan lisää härpäkkeitä? :nope:
Eikös Alonson erikoinen ajotyyli, joka helposti aiheuttaa puskemista, vaadikin
etupäähän kovasti pitoa eli voimakasta siipeä?
 

Japapapa

Well-known member
Liittynyt
31.3.2006
Viestit
152
Vilkku sanoi:
Eikös Alonson erikoinen ajotyyli, joka helposti aiheuttaa puskemista, vaadikin etupäähän kovasti pitoa eli voimakasta siipeä?
Päinvastoin, Renaultilla ajaessaan Alonson ajotyyli nimenomaan vaati aliohjaavaa autoa. Nykyään tosin Alonso ei näytä McLarenilla kääntävän rattia yhtä rajusti.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Eipä tuo Piquetkään niin nopea ole Rellunsa kanssa, kun tulee pataan lähes sekunti Saton Super-Agurilta.:rolleyes:
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Eipä tuo mäkin siipi sinäänsä mullistava ole, on vaan mäkissä niin matala nokka että vaikea siihen on mitään kiinnittää :p

Vertailuna vaikka ferrari http://www.f1-live.com/f1/photos/2007/tests86/diapo_117.jpg

Sitä ei tietenkään pysty tietämään mikä kokonaisvaikutus tuolla aerodynamiikkan on, mutta tuskin niin suuri miten tuota on uutisoitu
 
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
E. Tuhero sanoi:
Eipä tuo mäkin siipi sinäänsä mullistava ole, on vaan mäkissä niin matala nokka että vaikea siihen on mitään kiinnittää :p

Vertailuna vaikka ferrari http://www.f1-live.com/f1/photos/2007/tests86/diapo_117.jpg

Sitä ei tietenkään pysty tietämään mikä kokonaisvaikutus tuolla aerodynamiikkan on, mutta tuskin niin suuri miten tuota on uutisoitu
Höpöhöpö, Williamsin keula menee ihan yhtä matalalle.

Mutta Kulta hihhuloi TS:ssä Ferrarin uudesta lyhyemmästä perästä. Kuvan perusteella on kyllä hankala sanoa. Olis se mukava, jos Heikki laittais jotain lähdettä joskus kehiin, nyt jutun faktakerroin on lähellä nollaa. Tulee mieleen, että ihanko se Heikki osaa tämän kuvan perusteella kertoa nuo mullistavat muutokset..?

 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Mullistava ja mullistava. Suora kopiohan tuo on Ferrarista.

Ferrarilla on seuraavista kisoista lähtien uusi auto alla. Eka oli suunniteltu kolmeen ensimmäiseen kisaan ja sitten uudet kuviot.:eek!:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Tuossa sinisessä keulakuvassahan on siis auto, jota käytettiin ennen kauden alkua testeissä. Jo Melbournessa autossa oli keltaisen kuvan kaltaiset ylemmäksi menevät yläsiipiprofiilit... Mistähän tämä kuvakollaashi on peräisin?

edit. Niinpäs tuossa pienellä präntätyssä lukikin. Alaprofiili on todella saanut muotoa lisää. Toivottavasti siitä irtoaa Kimin kaipaamaa pitoa eturenkaille. Moottorikate on ainakin uusi, eikä ole niin paljoa kiduksia enää. Mutta sehän voi johtua siitäkin, ettei olla enää niin lämpimässä ilmastossa.
 
Viimeksi muokattu:

Warwick

Well-known member
Liittynyt
27.9.2005
Viestit
294
formulastara sanoi:
Tuossa sinisessä keulakuvassahan on siis auto, jota käytettiin ennen kauden alkua testeissä. Jo Melbournessa autossa oli keltaisen kuvan kaltaiset ylemmäksi menevät yläsiipiprofiilit... Mistähän tämä kuvakollaashi on peräisin?

edit. Niinpäs tuossa pienellä präntätyssä lukikin. Alaprofiili on todella saanut muotoa lisää. Toivottavasti siitä irtoaa Kimin kaipaamaa pitoa eturenkaille. Moottorikate on ainakin uusi, eikä ole niin paljoa kiduksia enää. Mutta sehän voi johtua siitäkin, ettei olla enää niin lämpimässä ilmastossa.
Aah jooh, unohtu linkki lisätä.
http://www.sportnetwork.net/boards/read/s85.php?f=85&i=183028&t=183028&sid=85

Ihan mielenkiintoista analyysia parilta nickilta. Muut vaa jaarittelee. Kannattaa lukea koko homma läpi.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4334
Moottorinkate on myöskin saanut körmyniskan muodot.
 
Ylös