Valde sanoi:
Formula testitkin näyttivät selvän eron, kuinka Kovalaisen tasoinen lahjakkuus omaksui auton heti ja pystyi välittömästi ajamaan kilpailukykyistä vauhtia. Rosbergilla se onnistui vasta kolmannessa (?) testissä (tai ainakin monien päivien testaamisen jälkeen).
Niin, no ensinnäkin se ensimmäinen "testi" ei ollut varsinainen testi. Liekkö edes autossa ollut säätöjä tehty taikka bensaa laitettu vähän. Rosbergilla myöskin alla vasta 1 kausi isoissa formuloissa kartingin jälkeen. Kovalainen oli ajanut yhden kauden jo Formula Nissania joka on lähempänä oikeaa formulaa.
Toinen testi oli kaksipäiväinen? Siinähän taisi se jälkimmäinen päivä olla vasta jolloin ajettii aikoja kevyellä kuormalla ja uusilla renkailla. Kovalaisesta on näkynyt hyvin se, että kun vuosia kertyy ja kokemuksia tulee lisää niin kyllä se vauhtikin siitä sitten kasvaa.
Edetäänkö tässä kenties hiukan liian nopeasti? 18-19v:na pitäisi näyttää, että onko ainesta formulamaailman huipulle. Olisiko parempi, että nuoret kuljettajat ajaisivat pitempään kartingia ja alottaisivat 16v:na Formula Ford:sta ja 2 kautta siellä ja siitä sitten Formula Renault ja sitten vasta Formula-3.
Häkkinen,Schumacher,Senna. kaikki kaikki ovat nousseet aikansa nuorimpina Formuloihin. Nämä nykyiset kuljettajat ovat kuitenkin paljon nuorempia kuin he aikanaan. Kaikki ei välttämättä nouse Alonsomaisesti tai Räikkösmäisesti huipulle heti kun saavat vaan siihen mahdollisuuden. Joillaki menee se muutama vuosi ylimäärästä hankkia sitä kokemusta.
Nicon tilanne näyttää kyllä pahalta, mutta hänelle antaisin kyllä vielä yhden vuoden F3:ssa tai vähintään 1-2 vuotta Formula-2 tai Formula Nissanissa. Samalla jos mahdollista niin testikuljettajan paikka johonkin. Kovalaiselle kyllä antaisin testimahdollisuuden johonkin keskitason talliin.