JPP
as Quo as possible
Mutta IS:n jutussa puhuttiin puoliautomaattisista aseista ja siitä lieni nousi Hokkasen Oton kommentti: "Kuka tyri nyt? IS vai Mel Bernstain? Vaiko minä?". Vai tyrinkö nyt sitten minä(kin(kö)) :doubtful:?
Miten rynnäkköase mahdetaan määritellä?Obama puhui rynnäkköaseiden kiellosta.
No just sitähän mä tässä joo. Ihmettelin, että miks ne hamstraa rynkkyjä, jos itselataavaa kertatulta ampuvien kiväärien omistamista koskevia tiukentuvia säädöksiä on mahdollisesti tulossa voimaan. Tyrijä olin minä. Hamstraavat nimen omaan puoliautomaattirynkkyjä. Intternetsistä opin, että sarjatuliaseet on jenkeissäkin kielletty siviileiltä jo aikaa sitten.Mutta IS:n jutussa puhuttiin puoliautomaattisista aseista ja siitä lieni nousi Hokkasen Oton kommentti: "Kuka tyri nyt? IS vai Mel Bernstain? Vaiko minä?". Vai tyrinkö nyt sitten minä(kin(kö)) :doubtful:?
Kyllä siellä joku muukin taho on tyrinyt jossain vaiheessa kun IS:n jutussa kuitenkin mainitaan puoliautomaattiset aseet. Sellaisiahan ovat kai kaikki aseet, joista lähtee kuula aina kun vetää liipasimesta. Paitsi sit ei enää lähde kun lipas/muu patruunavarasto on tyhjä.No just sitähän mä tässä joo. Ihmettelin, että miks ne hamstraa rynkkyjä, jos itselataavaa kertatulta ampuvien kiväärien omistamista koskevia tiukentuvia säädöksiä on mahdollisesti tulossa voimaan. Tyrijä olin minä. Hamstraavat nimen omaan puoliautomaattirynkkyjä. Intternetsistä opin, että sarjatuliaseet on jenkeissäkin kielletty siviileiltä jo aikaa sitten.
En, mutta haaveilen että musta isona tulis sellanen.Oletko kokoomusnuori?
Ymmärtääkseni kiväärit (mukaan lukien "rynnäkköaseet") ovat käsiaseita.Eikö kiväärit ja käsiaseet riitä?
Jep.Ymmärtääkseni kiväärit (mukaan lukien "rynnäkköaseet") ovat käsiaseita.
Ei oikeastaan, lippaassa on enemmän patruunoita ja tulitusnopeus on kertatulellakin huomattavasti nopeampi.Jep.
Rynnäkköaseet ovat ainakin minun määritelmäni mukaan sarjatuliaseita. Itselataavien kertatuliaseiden kieltäminen rynnäkköaseina perustuu vain ulkonäköön.
Amerikkalaisen lainsäätäjän speksit eivät sisällä kumpaakaan mainitsemistasi.Ei oikeastaan, lippaassa on enemmän patruunoita ja tulitusnopeus on kertatulellakin huomattavasti nopeampi.