F1 2010 Bahrain GP - vapaat harjoitukset

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Onhan siinä aika iso ero kärjen ja keskikastinkin välillä, mutta Rosberg on ennenkin nähty perjantaisin kärjessä :p

Vaikea yhtään tietää kuka on nopee kun ei itse nähnyt harjoituksia ja autojen liikkeitä. Sauber aika vaisu tähän mennessä, Ferrarikaan ei tulosliuksan perusteella ole repivässä iskussa.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Seurailin töipaikalla Autosportin kautta tuota ja.. noh, quote kertoo enämpi:
25 min: Lucas di Grassi is trying the super soft rubber on his Virgin.
Kaverit katto vähän kummissaan kun aloin hihitellä itsekseni eikä meinannut loppua tulla.. :D :eek:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8254
Sijainti
Helsinki
Nuo pitkät vedot kertoo jo vähän enemmän. Ferrari on kovassa iskussa niiden perusteella, samoin Webberin käsissä RB näyttää lähes yhtä nopealta. Oliko sitten Vettelillä ongelmia vaiko eikö vaan kulje?

McLarenin siipiviritys taitaa aiheuttaa Lewisille ongelmia, jos renkaat jo neljän kierroksen jälkeen menevät paskaks? Buttonilla voi olla siinä pieni etu, ehkä.

Mersu ei vakuuta pitkässä juoksussa Macia enemmän mutta tulevat kyllä heti siinä Ferrarin ja RB:n jälkeen Macin kera.

Joten eipä tuossa juuri mitään uutta tullut talven testeihin verrattuna.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Se on se kun ne nykyään ajaa 1:55 kierroksia niin 107% on kohtuu paljon... Esim Ausseissa 1997 se 107% oli 6,255 kun paras aika oli n. 1:29
Siis eihän sillä matkan pituudella ole tässä mitään merkitystä. 107% on 107% ja thats it.

Radan profiililla sen sijaan onkin jo vähän enemmän merkitystä sen kanssa, miten helppo tuon rajan sisään on mahtua.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Siis eihän sillä matkan pituudella ole tässä mitään merkitystä. 107% on 107% ja thats it.

Radan profiililla sen sijaan onkin jo vähän enemmän merkitystä sen kanssa, miten helppo tuon rajan sisään on mahtua.
kertaantuuhan ero väkisinkin, oli profiili millanen tahansa jos pituutta on enemmän.
tuolla toisessa topicissahan oli laskettu että 1:55 paalulla 107:n säännön raja olisi 2:03 ja risat...
(yli 8sek vrt. aussien reiluun kuuteen)
 

Jspeed

Well-known member
Liittynyt
11.10.2007
Viestit
66
Sijainti
Helsinki
Kyllä se Ferrari viimekaudellakin vakuutti pitkillä vedoilla. Aika-ajoissa sit pilas oman kisansa. Miten on tänä vuonna kun ajetaan taas tyhjillä tankeilla aika-ajot??? Siinä yks kysymys mitä voi seurata.:alppu:
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Menee kyl hetki ennen ku tottuu siihen et kärjen ja viimeisten ero on kymmentä sekuntia.
Voi voi, tuohan nyt oli ennen ihan jokaviikonloppuista. Esimerkiksi Buenos Airesissa 1995 paalun ja viimeisen lähtöruudun ero oli aika-ajoissa 14 sekuntia ja Suzukassa 1989 reilut 9 sekuntia jne. Eikä silloin urputettu hitaista autoista mitiä, nih!

Oikeastaan ihan hauska nähdä pitkästä aikaa radalla 'kaikenkarvaisia kottosia'. Tulee 80-luvun kreisit vuodet mieleen.
 

Jspeed

Well-known member
Liittynyt
11.10.2007
Viestit
66
Sijainti
Helsinki
kertaantuuhan ero väkisinkin, oli profiili millanen tahansa jos pituutta on enemmän.
tuolla toisessa topicissahan oli laskettu että 1:55 paalulla 107:n säännön raja olisi 2:03 ja risat...
(yli 8sek vrt. aussien reiluun kuuteen)
Aikahan tossa on se mikä merkitsee ei radan pituus tai profiili:jaska:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Kyllä se Ferrari viimekaudellakin vakuutti pitkillä vedoilla. Aika-ajoissa sit pilas oman kisansa. Miten on tänä vuonna kun ajetaan taas tyhjillä tankeilla aika-ajot??? Siinä yks kysymys mitä voi seurata.:alppu:
Ei se kyllä viime kaudella vakuuttanut edes pitkillä vedoilla. Ainakaan kun kausi oli alkanut.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Prosentit on prosentteja eikä radan pituudella tai kierrokseen kuluneella ajalla ole merkitystä. Niin kuin joku sanoi niin radan profiili vaikuttaa sitten siihen että miten paljon nopeampia parhaat autot on hitaimpiin nähden.

Päivän parhaat ajat:
Koodi:
1	Nico Rosberg		Mercedes Benz GP Ltd	1:55.409	38
2	Lewis Hamilton		McLaren-Mercedes	1:55.854	41
3	Michael Schumacher	Mercedes Benz GP Ltd	1:55.903	39
4	Jenson Button		McLaren-Mercedes	1:56.076	47
5	Sebastian Vettel	RBR-Renault		1:56.459	35
6	Nico Hulkenberg		Williams-Cosworth	1:56.501	46
7	Felipe Massa		Ferrari			1:56.555	49
8	Adrian Sutil		Force India-Mercedes	1:56.583	47
9	Vitaly Petrov		Renault			1:56.750	39
10	Fernando Alonso		Ferrari			1:56.766	53
11	Robert Kubica		Renault			1:57.041	48
12	Vitantonio Liuzzi	ForceIndia-Mercedes     1:57.194	40
13	Mark Webber		RBR-Renault		1:57.255	29
14	Pedro de la Rosa	BMW Sauber-Ferrari	1:57.255	42
15	Kamui Kobayashi		BMW Sauber-Ferrari	1:57.352	38
16	Rubens Barrichello	Williams-Cosworth	1:57.452	32
17	Jaime Alguersuari	STR-Ferrari		1:57.722	49
18	Sebastien Buemi		STR-Ferrari		1:58.399	13
19	Heikki Kovalainen	Lotus-Cosworth		2:00.873	44
20	Jarno Trulli		Lotus-Cosworth		2:00.990	29
21	Timo Glock		Virgin-Cosworth		2:02.037	11
22	Lucas di Grassi		Virgin-Cosworth		2:02.188	23
23	Bruno Senna		HRT-Cosworth		2:06.968	20
24	Karun Chandhok		HRT-Cosworth		No time		0
Pitkissä vedoissa järjestys oli suurin piirtein Ferrari, Red Bull, Mercedes, McLaren, Williams, Force India, Sauber, Renault, Toro Rosso, Lotus, Virgin, HRT.

Erot tosin olivat niin järkyttäviä (McLaren 2s Ferraria perässä) että tuskimpa noista paljon kannattaa perustaa. Tai sitten sitä polvea täytyy käyttää vähän ahkerammin.
 

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
Molemmat harkat laittelin nauhalle menemään ja lyhyen koulupäivän jälkeen pääsin sitten ne katsomaan. Ensimmäinen oli melko vaisu näin katsojan kannalta, toisessa oli enemmän näkemistä + Bottas menossa mukana. Fiksun ja mukavan oloinen kaveri, tykkäsin. Ulosanti ja tuollainen tietämys haastattelutilanteessa tuntui parhaalta mihin olen suomalaiskuskien osalta törmännyt.

Red Bull ei tänään oikein vakuuttanut, harmi. Muu povattu kärki oli aika vahvan oloinen, huomenna sen sitten näkee kuka on kuka ja Red Bullillakin on varmasti hyvät mahdollisuudet olla se nopein, jos saavat homman toimimaan.

Tulokkaat todella paljon perässä, odotin hieman pienempää eroa. Suurin jännitys taitaa olla siinä pääsekö yksikään tulokastallin auto kisassa maaliin asti. Se on kuitenkin mukava, että autoja on enemmän, toki näillä eroilla se ei vielä lämmitä. Autoja on tällä hetkellä tavallaan vain 18 taistossa mukana, eli kaksi vähemmän kuin viime vuonna, on nuo tulokkaat vielä niin kaukana. Erot taitavat muutenkin kasvaa, toivottavasti ei kuitenkaan liiaksi, ettei keskikasti ole 1,5-2 sekuntia kärkeä perässä.
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Heh, tänään kun näytettiin Alonsoa ensimmäistä kertaa autossaan istuskelemassa niin tuli väistämättä semmoinen fiilis että " perhanan Espanola, kun veit Kimpsun paikan Espanolapankin rahoilla ! " :rolleyes:
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
+ Bottas menossa mukana. Fiksun ja mukavan oloinen kaveri, tykkäsin. Ulosanti ja tuollainen tietämys haastattelutilanteessa tuntui parhaalta mihin olen suomalaiskuskien osalta törmännyt.
Joo Bottas oli tänään todella hyvä, hyvää settiä puski ulos. Paljonkohan sille pitäis maksaa että lopettais ajohommat ja menis maikkarille töihin kommentaattoriks?

Heh, tänään kun näytettiin Alonsoa ensimmäistä kertaa autossaan istuskelemassa niin tuli väistämättä semmoinen fiilis että " perhanan Espanola, kun veit Kimpsun paikan Espanolapankin rahoilla ! " :rolleyes:
Siinä kun ekaa kertaa tuli Ferrarin in-car kameraa Alonson autosta niin mulle ainakin tuli aika haikee fiilis. Toivottavasti Kimi vielä nähdään ykkösissä.
 
Ylös