F1 2010 Bahrain GP - vapaat harjoitukset

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Hauskoja tämmöiset kommentit kun aloitetaan seuraaminen kauden ensimmäisissä harjoituksissa tietämättä faktoja. Oliko Kovalaisen ero kärkeen yllätys? Trulli lienee myös täysi lapanen kuten myös Timo Glock.
Kokonaiskuva ratkaisee. Kovalaisen esitykset olivat surkuhupaisia kaudella 2009. Jotain kertoo urakehityksestä, että Hamilton tulee todennäköisesti taistelemaan mestaruudesta kun taas herra mikkihiiri voi olla tyytyväinen päästessään 107% sisäpuolelle.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Hiffasin ton sun pointin, mutta ymmärrän kyllä edellistäkin. Ei pidä mennä huuteleen tollasia "en mee ruputalleihin", jos muita vaihtoehtoja ei ole ja aikoo ykkösissä jatkaa;)
Tosin viime kauden aikana tilanne muuttui hyvin rajusti. Isoja talleja katosi ja paletti meni täysin sekaisin. Esimerkiksi tedastalleista sekä BMW ja Toyota hävisivät ja Rellullakin toiselta kuljettajalta alettiinkin vaatimaan miljoonatolkulla rahaa sen maksamisen sijasta. Ihan tiedoksi, jos et sattunut huomaamaan, Heidfeld jäi kyttäämään ja jäi ilman kisakuskin paikkaa.
 

Iceman88

Well-known member
Liittynyt
4.4.2009
Viestit
397
Ihan tiedoksi, jos et sattunut huomaamaan, Heidfeld jäi kyttäämään ja jäi ilman kisakuskin paikkaa.
Pointti ei ollutkaan siinä, et ajaa ruputallissa, mutta ei olis pitänyt dissata tallia etukäteen kuten Heikki teki.. Ja en sitten tiiä kumpi on lopulta parempi diili: Mersun testaaja vai Lotuksen kisakuski?
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mies puhuu asiaa! Miksi ihmeessä FIA sallii nämä?
Jos a) tarkotus on ollut kieltää sakkaavat takasiivet, b) systeemi on kuskin hallittavissa ja c) se on ajonaikana säädeltävää aerodynamiikkaa?

Niin ja d) taas hassataan rahaa, aikaa ja palstatilaa asiaan joka varmaan tullaan syyskuussa kieltään ens kauden säännöissä.

Way to go FIA! :thumbdown
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Positiivista tuossa Lotuksen menossa nyt on se, että saivat noin paljon kierroksia alle. Luetettavuus on ihan hyvä lähtökohta, mutta toki nopeutta pitäisi saada roimasti lisää.. 3-4 sekunnin ero kärkeen olisi vielä ihan siedettävä näin kauden ekassa kisassa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Pointti ei ollutkaan siinä, et ajaa ruputallissa, mutta ei olis pitänyt dissata tallia etukäteen kuten Heikki teki.. Ja en sitten tiiä kumpi on lopulta parempi diili: Mersun testaaja vai Lotuksen kisakuski?
Hyvämaineisella kuskilla on varaa viettää vuosi testikuskina. Heikin olisi voinut olla vaikea enää testipestistä tulla takaisin kisaamaan, Heidfeldilta uskon sen vielä onnistuvan! Ja saattaahan se Schumi lopettaa ellei kuljekaan.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Pointti ei ollutkaan siinä, et ajaa ruputallissa, mutta ei olis pitänyt dissata tallia etukäteen kuten Heikki teki.. Ja en sitten tiiä kumpi on lopulta parempi diili: Mersun testaaja vai Lotuksen kisakuski?
Menikö se ohi, että F1-tallien osalta tilanne muuttui täysin?
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Ei mestaruutta vielä ekoissa harjoituksissa voiteta. Hieno päivä niin vähä kokeillaan että pysyy renkaat kiinni nurkissa ja kaikki toimii pitkän talven jälkeen.
Eiköhän noi selvinny jo talven aikana ;)

Aika-ajossa sitten nähdään, että kellä liikahtaa ja kellä ei... maltti on valttia.
 

80CC

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
298
Tässä noita nopeuksia tuolta maikkarin puolelta:

Sektori 1:
Sutil (Force India) 249 km/h
Alonso (Ferrari) 247
Hamilton (McLaren) 247
Massa (Ferrari) 245
Rosberg (Mercedes) 245
Button (McLaren) 245

Sektori 2:
Button (McLaren) 275 km/h
Hamilton (McLaren) 275
Kubica (Renault) 273
Sutil (Force India) 272
Massa (Ferrari) 272
Rosberg (Mercedes) 271


Sektori 3:
Hamilton (McLaren) 290 km/h
Sutil (Force India) 286
Button (McLaren) 285
Liuzzi (Force India) 284
Buemi (Toro Rosso) 283
Kubica (Renault) 282

Sektori 4:
Hamilton (McLaren) 311 km/h
Button (McLaren) 311
Sutil (Force India) 310
Petrov (Renault) 310
Alguersuari (Toro Rosso) 308
Buemi (Toro Rosso) 308

Näyttäis toi mersun mylly olevan enemmänkin ton nopeuden salaisuus kun pelkkä skuuppi...
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Kokonaiskuva ratkaisee. Kovalaisen esitykset olivat surkuhupaisia kaudella 2009. Jotain kertoo urakehityksestä, että Hamilton tulee todennäköisesti taistelemaan mestaruudesta kun taas herra mikkihiiri voi olla tyytyväinen päästessään 107% sisäpuolelle.
Kovalainen oli kuitenkin ainoa suomalainen, joka sai tallipaikan F1:een. Ei kuitenkaan ainoa, joka paikasta neuvotteli...
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Trullin Lotus alko hajoamaan radalle, ja Lewis ilmotti että takarenkaat on loppu... näin olin kuulevinaan...
 

retypeNick

Iltalehti kunniaan
Liittynyt
27.7.2007
Viestit
2009
Sijainti
Helsinki, Finland
Kovalainen oli kuitenkin ainoa suomalainen, joka sai tallipaikan F1:een. Ei kuitenkaan ainoa, joka paikasta neuvotteli...
Ja ainut lapanen joka menee jämätalliin. Kimi mieluummin vaihtaa lajia ku alentuu tollaiseen. Eli sinänsä toi on huono heitto, koska Kimi saa 255% varmuudella tallipaikan ennen Heikkiä, mikäli siihen mennään.

Mutta joo, mitäpä tuosta. Kiva että Heikillä kuitenkin on auto alla.
 
Ylös