F1 2010

JRantajoki

Well-known member
Liittynyt
30.1.2008
Viestit
640
Mä katon noi mun säädöt ja heitän vaikka screenit tänne tai jotain, jos auttais.
 

JRantajoki

Well-known member
Liittynyt
30.1.2008
Viestit
640
Tässä nämä, olettaen että muistin tallentaa säädöt silloin..
Kaikkea pientä väännetty sieltä täältä.

 

KimiFan1

Well-known member
Liittynyt
27.2.2009
Viestit
675
heh. noista kierrosajoista just sen huomaa kuinka arcadee koko peli on.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Noista kommenteista on helppo valita omaa tallia nuolevat kommentit, mutta miten pystyis saamaan muiden tallien (menetetyn) mielenkiinnon takaisin?
 

JRantajoki

Well-known member
Liittynyt
30.1.2008
Viestit
640
heh. noista kierrosajoista just sen huomaa kuinka arcadee koko peli on.
Miks sen pitäis olla joku täysverinen simulaatio? Ihan helvetin hauskaa se on noin, ja ehkä jopa parempikin että saa hiukan vaihtelua noihin simuihin!
Mua on aina keljuttanut simutouhuissa (kohta 15 vuotta pää-asiassa simuillut) ylivakavat elitistipellet jotka luulevat että simut ovat yhtään sen erikoisempaa
tai erityisempää kuin muukaan pelailu. Ihan tasan videopelien pelaamista se on siinä missä muukin. Erona on että osa simufriikeistä laittaa tuhottomasti rahaa
harrastukseen, toisaalta jotkut kun naama rytyssä tietokoneen edessä vääntävät niin onhan siinä vaikea myöntää että vittu videopelejähän minä vain pelaan.
Onhan siinä haastettakin, mutta ei sekään yksinään riitä tekemään siitä mitenkään eri tasolle nostettavaa videopeliharrastusta..
On sitä haastetta monessa muussakin peleissä, sellaistakin mihin ei omat sormet taipuisi vaikka miten yrittäisi.

Canukki sanoi:
Noista kommenteista on helppo valita omaa tallia nuolevat kommentit, mutta miten pystyis saamaan muiden tallien (menetetyn) mielenkiinnon takaisin? .
Ilmeisesti jos osoitat medialle tyytymättömyytesi talliin niin muut noteeraavat sinut paremmin, ja jos pärjäät hyvin niin sinusta kiinnostuneet tiimit ehkä tulevat takaisin paremman tarjouksen kanssa. Näin olen kuullut, en itse ole pelannut uraa tarpeeksi pitkälle kokeakseni moisia.
 
Viimeksi muokattu:

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3337
Sijainti
Lahti
Miks sen pitäis olla joku täysverinen simulaatio? Ihan helvetin hauskaa se on noin, ja ehkä jopa parempikin että saa hiukan vaihtelua noihin simuihin!
Mua on aina keljuttanut simutouhuissa (kohta 15 vuotta pää-asiassa simuillut) ylivakavat elitistipellet jotka luulevat että simut ovat yhtään sen erikoisempaa
tai erityisempää kuin muukaan pelailu.
Elitismi on ihan kauhea Belsebuubin keksintö. Hupiaspekti ratkaisee, ja se ei katso numeroita tahi muita käppyröitä.

Teillä vaikuttaa olevan hauskaa sahatessanne kierrosaikojanne alati paremmiksi. Nice!
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ainiin. Kokeilin muuten uramoodissa ajaa Australian harjoituksissa slickeillä sadekelissä. Hyvin piti sielläkin! Ei tietenkään niin hyvin kuin sadenakeilla, mutta ei siitäkään karmean kauas jääty.

Surullista.
 

KimiFan1

Well-known member
Liittynyt
27.2.2009
Viestit
675
Miks sen pitäis olla joku täysverinen simulaatio? Ihan helvetin hauskaa se on noin, ja ehkä jopa parempikin että saa hiukan vaihtelua noihin simuihin!
Mua on aina keljuttanut simutouhuissa (kohta 15 vuotta pää-asiassa simuillut) ylivakavat elitistipellet jotka luulevat että simut ovat yhtään sen erikoisempaa
tai erityisempää kuin muukaan pelailu. Ihan tasan videopelien pelaamista se on siinä missä muukin. Erona on että osa simufriikeistä laittaa tuhottomasti rahaa
harrastukseen, toisaalta jotkut kun naama rytyssä tietokoneen edessä vääntävät niin onhan siinä vaikea myöntää että vittu videopelejähän minä vain pelaan.
Onhan siinä haastettakin, mutta ei sekään yksinään riitä tekemään siitä mitenkään eri tasolle nostettavaa videopeliharrastusta..
On sitä haastetta monessa muussakin peleissä, sellaistakin mihin ei omat sormet taipuisi vaikka miten yrittäisi.
No ainakin ite odotin vähemmän arcadea developer diaryjen pohjalta ja kun vielä Anthony Davidson oli mukana pelin teossa. Ratilla olen aina ajopelejä pelannu ja tämä on tähän asti paskin ajopeli jota ratilla voi pelata, omasta mielestä. En tiedä mihin tässä pelissä sitten on panostettu kun mikään pelissä ei ole mitenkään erityisen poikkeuksellista.

Ajo/kisasimut on aina parempia kun arcadet ei siitä mihinkään pääse. rfactor ja GTR2 on esimerkiksi näin "ylivakavan elitistipellen" mielestä paljonkin parempia pelejä vaikka ovatkin jo monta vuotta vanhempia kun tämä F1 2010. Voisin jopa väittää että F1 2005 PS2:lla ja G25 ratilla on paljon parempaa viihdettä kun tämä. Näähän on vaan mun mielipiteitä, turha niistä on nokkiinsa ottaa.
 

JRantajoki

Well-known member
Liittynyt
30.1.2008
Viestit
640
Elitismi on ihan kauhea Belsebuubin keksintö. Hupiaspekti ratkaisee, ja se ei katso numeroita tahi muita käppyröitä.

Teillä vaikuttaa olevan hauskaa sahatessanne kierrosaikojanne alati paremmiksi. Nice!
Joo.. Oli pakko luovutta iRacingin kanssa taas, vei ihan liikaa aikaa sitten kun alkaa oikein kisailemaan ja itse en osaa "vaan ajella". Tää on siitä kiva ettei juuri tarvi aikaa panostaa, wanhalle simupaapalle toi handling on kohtuu helppo limitilläkin, ja mukavan masunpohjaa kutkuttavaa kun oikein rypistää menemään.

KimiFan1 sanoi:
Näähän on vaan mun mielipiteitä, turha niistä on nokkiinsa ottaa.
Noh, kai se oli vaan sun kommentti semmonen viimenen ärsyke, mua on ihmetyttänyt tuolla internetin syövereissä noi simukuskit jotka ottaa homman liian vakavasti.. ja nyt tämän kanssa on ihmetyttänyt simumiehet jotka ihan vakavissaan odottivat codemasterseilta jotain raagaa simulaatiota vaikka sellaista eivät ole ikiaikoihin tehneet (vanhat Toca1 ja 2 lienee lähimpänä). Ei tuollaisen mainstream yhtiön silmäkarkkia varten optimoitua pelimoottoria käyttävältä pää-asiassa konsolimiehille suunnatulta peliltä oikein osannut itse mitään kunnon simua odottaa missään vaiheessa. Itse olen ehkäpä jopa hieman kyllästynyt noihin simuihin, ja pieni tauko tämän kanssa tekee terää. Kunhan rCraptor 2 ulostetaan niin eiköhän katseet suuntaudu siihen päin sitten, ja varmaan taas vakituisemmin liigoihinkin osallistun. (tällä hetkelläkin tosin olen ajellut F171 yms. paria muuta liigaa "kun on sellainen fiilis" asenteella.)

:)


Dominic sanoi:
Nyt alkaa menemään jo lähelle!

Ainiin. Kokeilin muuten uramoodissa ajaa Australian harjoituksissa slickeillä sadekelissä. Hyvin piti sielläkin! Ei tietenkään niin hyvin kuin sadenakeilla, mutta ei siitäkään karmean kauas jääty.

Surullista.
Joo kevyessä sateessa ajoin pehmeillä nopeampia aikoja kuin välikelin renkailla jossain kisassa, taisi olla Canadassa. Toisaalta joku toinen kerta kun koitin niin ei ollut pitoa enää lainkaan
ilman sadekelin renkaita. Olisko niin että tietyn verran kun sataa niin ei ilman saderenkaita pääse enää mihinkään. On toi tekoälyä vastaan kisaaminen kyllä kokonaisuutena aivan perseestä, päivitystä odotellessa..
 
Viimeksi muokattu:

KimiFan1

Well-known member
Liittynyt
27.2.2009
Viestit
675
Noh, kai se oli vaan sun kommentti semmonen viimenen ärsyke, mua on ihmetyttänyt tuolla internetin syövereissä noi simukuskit jotka ottaa homman liian vakavasti.. ja nyt tämän kanssa on ihmetyttänyt simumiehet jotka ihan vakavissaan odottivat codemasterseilta jotain raagaa simulaatiota vaikka sellaista eivät ole ikiaikoihin tehneet (vanhat Toca1 ja 2 lienee lähimpänä). Ei tuollaisen mainstream yhtiön silmäkarkkia varten optimoitua pelimoottoria käyttävältä pää-asiassa konsolimiehille suunnatulta peliltä oikein osannut itse mitään kunnon simua odottaa missään vaiheessa. Itse olen ehkäpä jopa hieman kyllästynyt noihin simuihin, ja pieni tauko tämän kanssa tekee terää. Kunhan rCraptor 2 ulostetaan niin eiköhän katseet suuntaudu siihen päin sitten, ja varmaan taas vakituisemmin liigoihinkin osallistun. (tällä hetkelläkin tosin olen ajellut F171 yms. paria muuta liigaa "kun on sellainen fiilis" asenteella.)
No joo ymmärrän. Itse tykkäsin pleikkari 2:lla ja kapulalla pelata noita F104-F106 siihen asti kun vaikein taso alko olemaan liian helppo. Tätä F1 2010 olen pelannu vaan PC:llä eikä oikeen pyöri edes kunnolla kun on niin vanha kone. Pleikkari 3:lla ja kapulalla pelaisin varmaan ihan perkuleesti. Mutta ei tuosta kyllä alitehosella koneella ja ratin kanssa voinut nauttia. Kyllä konsolilla varmasti on mukava pelailla tuommosta vähän enemmän arcade formulaa. Nyt kun vaan jostain sais mammonaa tuohon PS3:seen. F1 2010 ja GT5 siihen niin aijai.:ahem:
 

Vendicta

Member
Liittynyt
7.4.2010
Viestit
14
Sijainti
Kotona
Nyt kun vaan jostain sais mammonaa tuohon PS3:seen. F1 2010 ja GT5 siihen niin aijai.:ahem:
. Itse en ole vieläkään saanut peliä hommattua, omaa huonomuistisuuteeni vedoten en muistanut tilata tällä(kään) viikolla, nyt laitoin Boxille tilaukseen, joten tiistaina pääsee varmaan ajelemaan :)
 

vilzu88

Well-known member
Liittynyt
15.12.2009
Viestit
51
F1 2010 Peli

Onko porukka pelannu jo? Ite hommasin sen ja olen kyllä ihan tykästyny. Ura moodi on todella hieno keksintö. Saa antaa haastatteluja yms. kivaa jota ei oo ollu muis f1 peleis. Simulaatio tasolla kyllä f1 challenge hakkaa sata nolla mutta kyllähän totakin hakkaa menemään ihan vaan sen takia että tossa voi kehittyä kuljettajana ja saada isompiin tiimeihin soppareita.
 

Edson

Well-known member
Liittynyt
11.6.2009
Viestit
746
Hype oli kova, mutta ilmeisesti Codemasterin toteutus on jälleen mitä on. Bugeja löytyy älyttömästi joista ehkä vittumaisimpana renkaiden tuhoutuminen heti varikolta lähtiessä. Muista voinee mainita ainakin onlinessa esiintyviä volttisarjoja rengas-rengasta vasten kisatessa sekä renkaiden kulumisen puuttumista(yht'äkkiä ne vain loppuvat kesken ilman pidon heikentymistä).

Ehkä se suurin syy miksi itse en peliä ostanutkaan oli se, että tekoäly ei oikeasti radalla aja vaan ne ilmestyvät laskemoidusti aina pelaajan lähettyville. Tästä syystä muiden autojen kierrosaikoja ei näe joten erojakaan ei voi tarkkailla kesken kilpailun.

- Nämä siis muutaman ajokerran pohjalta sekä Codemasterin foorumilta.
 
Ylös