Notsip
Active member
- Liittynyt
- 16.7.2007
- Viestit
- 27
Tänään on julkaistu Codemastersin F1 2020, eli perinteinen lisenssipelisarjan uusin kausipäivitys, saatavilla PlayStation 4:lle, Xbox Onelle ja PC:lle. Mukana on 22 rataa ja ajan tasalla olevat tallikokoonpanot.
Viimeisen pelaamani kausipeli on vuodelta 2016, joten tuoreimmat vertailukohdat puuttuvat ja olen turvautunut kritiikkeihin ja let's play -videoihin. Ennakkoarvostelut ovat olleet melko yksipuolisen positiivisia: Peli näyttää kuvissa ja videoissa upealta, ja pelattavuutta sekä immersiota on kehuttu. Uusimmassa pelissä on mahdollista myös johtaa omaa tallia, eli laatia budjetit, neuvotella sponsorit ja moottorintoimittaja, palkata henkilökuntaa, järjestää testit, hoitaa pressit, säätää autoa ja taktiikoita ja totta kai ajaa itse ykköskuljettajana. Tiimin kakkosen voi värvätä F2:sta tai tarjota sopimusta F1-pilotille, mikäli vain hynää riittää. Kuskimarkkinat ovat läsnä pelissä, mutta en osaa sanoa, miten uskottavasti. Pelaajan tekemillä valinnoilla on konkreettisia seurauksia, joista osa tulee ilmi välittömästi, osa pidemmällä aikavälillä, kuten oikeastikin.
Uramoodia on lavennettu kymmenen kauden pituiseksi ja F2 on saanut lisää sisältöä, mikä on hyvä juttu 2019-version hyvin teennäiseen ja kliseisesti skriptattuun juonikuvioon verrattuna.
Faneille on saatavilla Michael Schumacher -lisäosa, jonka mukana tulee neljä klassikkoautoa ja nippu oheissälää. Klassikkoajokeista mukana on kattava valikoima 1980-, 90- ja 2000-luvun tunnetuimmista autoista, esimerkiksi McLarenin vuosimallit 1988, 1990 ja 1998; Williams 1992 ja 1996, Ferrari 2004 ja 2007; Renault 2005-06, Brawn 2009, Red Bull 2010 ja monia muita.
Vaikka aloituspostaus koskeekin uusinta kausipäivitystä, herää toivottavasti keskustelua laajemminkin F1:n videopeliversioinneista.
Viimeisen pelaamani kausipeli on vuodelta 2016, joten tuoreimmat vertailukohdat puuttuvat ja olen turvautunut kritiikkeihin ja let's play -videoihin. Ennakkoarvostelut ovat olleet melko yksipuolisen positiivisia: Peli näyttää kuvissa ja videoissa upealta, ja pelattavuutta sekä immersiota on kehuttu. Uusimmassa pelissä on mahdollista myös johtaa omaa tallia, eli laatia budjetit, neuvotella sponsorit ja moottorintoimittaja, palkata henkilökuntaa, järjestää testit, hoitaa pressit, säätää autoa ja taktiikoita ja totta kai ajaa itse ykköskuljettajana. Tiimin kakkosen voi värvätä F2:sta tai tarjota sopimusta F1-pilotille, mikäli vain hynää riittää. Kuskimarkkinat ovat läsnä pelissä, mutta en osaa sanoa, miten uskottavasti. Pelaajan tekemillä valinnoilla on konkreettisia seurauksia, joista osa tulee ilmi välittömästi, osa pidemmällä aikavälillä, kuten oikeastikin.
Uramoodia on lavennettu kymmenen kauden pituiseksi ja F2 on saanut lisää sisältöä, mikä on hyvä juttu 2019-version hyvin teennäiseen ja kliseisesti skriptattuun juonikuvioon verrattuna.
Faneille on saatavilla Michael Schumacher -lisäosa, jonka mukana tulee neljä klassikkoautoa ja nippu oheissälää. Klassikkoajokeista mukana on kattava valikoima 1980-, 90- ja 2000-luvun tunnetuimmista autoista, esimerkiksi McLarenin vuosimallit 1988, 1990 ja 1998; Williams 1992 ja 1996, Ferrari 2004 ja 2007; Renault 2005-06, Brawn 2009, Red Bull 2010 ja monia muita.
Vaikka aloituspostaus koskeekin uusinta kausipäivitystä, herää toivottavasti keskustelua laajemminkin F1:n videopeliversioinneista.