formulastara
Well-known member
Niin, tässä on nyt ollut parina viime vuotena erittäin mielenkiintoinen tendenssi havaittavissa. Nimittäin sellainen, että autot -vaikkeivat ole hidastuneet - ovat tulleet huomattavasti vikurantimmiksi hallita.
Kaikenlaista sladia, luistoa ja korjailua on melkein joka radalla ja joka tallilla, ja kyyti näyttää jopa epävarmemmalta mitä ennen Ferrarin kisko-autoja 2002-2008. Eli jos katsoo jotain -99 mclarenin in car-kameraa, niin aika leppoista menoahan se - pientä aikansa perustäristystä lukuunottamatta - näytti tuolloinkin olevan. Nyt autot meinaavat mennä minne sattuu ja mutkista ulostulo on aina enemmän tai vähemmän kahva edellä vääntämistä.
Tämähän oli viime kaudella ymmärrettävää lärpäkekiellon seurausta, mutta tämän kauden Superdiffut ja sliksit huomioiden on kyllä ällistyttävää miten hankalia autot ovat ajaa. Tai ainakin näyttävät olevan. Kaikkien aikojen rauhallisinta autoa f-2004 ajaisi tosiaan se apinakin - karrikoiden - muttei kyllä näitä 2010 autoja, jotka näyttävät jopa hankalemmilta mitä viime kauden autot.
Ajatuksia? Johtopäätelmiä? Kuinka tähän ollaan tultu? Entä tulevaisuudessa - diffut poistuvat... Näyttää entistä haasteellisemmalta. Ja milloin viimeksi autot olivat näin hankalia, siis ne helpoimmatkin eli yleensä kärkipään pelit?
Kaikenlaista sladia, luistoa ja korjailua on melkein joka radalla ja joka tallilla, ja kyyti näyttää jopa epävarmemmalta mitä ennen Ferrarin kisko-autoja 2002-2008. Eli jos katsoo jotain -99 mclarenin in car-kameraa, niin aika leppoista menoahan se - pientä aikansa perustäristystä lukuunottamatta - näytti tuolloinkin olevan. Nyt autot meinaavat mennä minne sattuu ja mutkista ulostulo on aina enemmän tai vähemmän kahva edellä vääntämistä.
Tämähän oli viime kaudella ymmärrettävää lärpäkekiellon seurausta, mutta tämän kauden Superdiffut ja sliksit huomioiden on kyllä ällistyttävää miten hankalia autot ovat ajaa. Tai ainakin näyttävät olevan. Kaikkien aikojen rauhallisinta autoa f-2004 ajaisi tosiaan se apinakin - karrikoiden - muttei kyllä näitä 2010 autoja, jotka näyttävät jopa hankalemmilta mitä viime kauden autot.
Ajatuksia? Johtopäätelmiä? Kuinka tähän ollaan tultu? Entä tulevaisuudessa - diffut poistuvat... Näyttää entistä haasteellisemmalta. Ja milloin viimeksi autot olivat näin hankalia, siis ne helpoimmatkin eli yleensä kärkipään pelit?