Lopun täytyy olla tätä:oldez sanoi:VM:ssä lukee että F1 bensat ovat 95%:sesti normaalia pumppubensaa.
Unit Min Max test method
Octane 95 102 ASTM D 2699-86&2700-86
Oxygen %m/m 2.7 elemental analysis
Nitrogen %m/m .02 ASTM D 3228
Benzine %v/v 1.0 EM 238
vapour
pressure kPa 450 600 ASTM D 323
Lead g/l .005 ASTM 3237
Density @15'c kg/m3 720 775 ASTM D 4052
Oxygen
stability minutes 360 ASTM d 525
Gum mg/100m l5.0 5.0 EM-ISO/DIS 14596
Sulpher ppm 50 150 ISO 8754
Electric
conductivity pS/m 200 ASTM D 2624
Distillation
at 70'C 20 48
at 100'C 46 71
at 140'C 75 ISO 3405
Entäs sitten, kun FIAn standardisoimat bensiinipumput työntävät tankkiin 9 KILOA per sekunti?Bobakki sanoi:Puhutaan kiloista siksi, että tuo litramäärä ei ole lainkaan absoluuttinen kun tilavuus vaihtelee lämpötilan mukaan.
Katso tuota edellistä viestiä niin näet paljonko talleilla on liikkumavaraa bensan tiheyden suhteen. Näin äkkiseltään ajateltuna luulisi, että tallit tankkaavat aina sitä tiheintä mahdollista (suurin energiatiheys) löpöä mitä säännöt sallivat.verge sanoi:
Talleillahan on eri painoisia bensiinejä, joten eikö kevyemmän bensan omistajan pitäisi saada tykittä tankkiin enemmän bensaa litroissa mitattuna?
Ei se nyt ihan noi yksinkertaista ole kumminkaan.. Pitää ajatella moottorin ominaisuuksia.. Millainen polttoaine palaa parhaiten moottorissa.. tiheä vai harva. Varsinkin kun noita polttoaineita valmistetaan tiettyjen ratojen mukaan.. Toisille enenmmän vääntöä ja toisille radoille enemmän tehoa. Eikä tiheä bensa tarkoita että siinä olisi suurempi energiatiheys, voi olla että siinä on enemmän lyijyä ja rikkiä..gnz sanoi:Katso tuota edellistä viestiä niin näet paljonko talleilla on liikkumavaraa bensan tiheyden suhteen. Näin äkkiseltään ajateltuna luulisi, että tallit tankkaavat aina sitä tiheintä mahdollista (suurin energiatiheys) löpöä mitä säännöt sallivat.