Xjazz
Well-known member
- Liittynyt
- 11.2.2011
- Viestit
- 110
http://forums.autosport.com/index.php?showtopic=183829
Jep, nykyinen etusiipi on ruma ja epäkäytännöllinen.
Jep, nykyinen etusiipi on ruma ja epäkäytännöllinen.
Näyttää pulskalta.Caterham on kyllä kauden rumin auto. Katsoi sitä miten vaan.
Paljonkohan säästettäisiin jo pelkästään sillä, että etusiiven pitäisi olla yksinkertainen suora siipi, jonka pinta-ala(leveys * profiilin jänne) ei saa ylittää arvoa x ja suorat päätylevyt ?Etusiiven härpäkkeiden määrää voisi kyllä vähentää..
Red Bull on yhtä selvä kakkonen tuplakyömynenineen.Caterham on kyllä kauden rumin auto. Katsoi sitä miten vaan.
Kaudeksi 2014 PITI tulla 15 cm kapeampi siipi ja - muistaakseni - sileät päätylevyt (sekä profiililtaan matalampi takasiipi), mutta ne sääntömuutokset hylättiin, eikä downforcea ollakaan enää pienentämässä niin rajusti kuin oli aikeissa. Keula sentään edelleen madaltuu huomattavasti.Paljonkohan säästettäisiin jo pelkästään sillä, että etusiiven pitäisi olla yksinkertainen suora siipi, jonka pinta-ala(leveys * profiilin jänne) ei saa ylittää arvoa x ja suorat päätylevyt ?
Siiven leveys saisi tietenkin olla 25-30% nykyistä kapeampi.
Eikö etusiipien kavennuskaan ole enään tulossa?Kaudeksi 2014 PITI tulla 15 cm kapeampi siipi ja - muistaakseni - sileät päätylevyt (sekä profiililtaan matalampi takasiipi), mutta ne sääntömuutokset hylättiin, eikä downforcea ollakaan enää pienentämässä niin rajusti kuin oli aikeissa. Keula sentään edelleen madaltuu huomattavasti.
No, en jaksanut Wikipediaa (jonka lähde tuossa kohdassa on FIA) kauempaa tarkistaa.Eikö etusiipien kavennuskaan ole enään tulossa?
No, tarkistin nyt sen FIAnkin:The 2014 regulations require the use of lower noses than in previous years, in the interests of safety. The tip of the nose will have to be no more than 185mm above the ground,[52] in comparison to the 550mm allowed in 2012.[53] The original rules—first published in August 2011—also called for a variety of bodywork changes aimed at cutting downforce, most notably through the use of narrower front wings, and a shallower angle to the main plane of rear wings. These additional changes were formally abandoned in December 2012,[54] but the requirement that cars be built with a nose no more than 185mm above the ground was retained.[55]
Changes made to bodywork design, originally aimed at reducing downforce and drag for increased efficiency, have reverted to 2012 specification.
Joo on kyllä rumat mittasuhteet etu- vrt takasiipi.On kyllä oudon näköistä kun autot on osittain karsittu kaikista joulukoristeista, mutta sitten taas ponttoonien edustat, siivet ja keulan aluset on täynnä vaikka minkälaista hilavitkutinta. Ja siivet edelleen aivan järkyttävän epäsopusutaiset toisiinsa nähden (lähinnä tuon lumiauran ansiosta).
Red Bullin vänkyrä puolestaan kieltämättä aikas.. Lähes sääli, että noin ruma auto voi olla niin nopea. :yuck:
McLaren, Ferrari ja Williams taas näyttää toistensa kopioilta.Red Bull on yhtä selvä kakkonen tuplakyömynenineen.
Etusiipi on niitä harvoja paikkoja enää mihin ylipäätään saa kauheasti aeropuolella koskea, se näkyy.http://forums.autosport.com/index.php?showtopic=183829
Jep, nykyinen etusiipi on ruma ja epäkäytännöllinen.
Plus minus nolla. Raha menisi sitten jonkin muun säätämiseen. Ei se sekunnit maksa, vaan kymmenykset.Paljonkohan säästettäisiin jo pelkästään sillä, että etusiiven pitäisi olla yksinkertainen suora siipi, jonka pinta-ala(leveys * profiilin jänne) ei saa ylittää arvoa x ja suorat päätylevyt ?
Siiven leveys saisi tietenkin olla 25-30% nykyistä kapeampi.
Tyylikkäitä ehkä, mutta samalla vaarallisia etenkin kuljettajien jaloille, koska noissa jalat ylettävät etuakselin etupuolelle jolloin keula edellä seinään tai toiseen autoon osuessa iskun voima kohdistuu kuljettajan jalkoihin täydellä voimalla.Muutamia upeita muotoja takavuosilta:
Lähinnä ironiaa tuossa haettiin... Nostalgia jos jätetään sivuun, niin rumiahan nuo kaikki ovat.Tyylikkäitä ehkä, mutta samalla vaarallisia etenkin kuljettajien jaloille, koska noissa jalat ylettävät etuakselin etupuolelle jolloin keula edellä seinään tai toiseen autoon osuessa iskun voima kohdistuu kuljettajan jalkoihin täydellä voimalla.
Neljäs auto on itseasiassa iha hemmetin räyheän näköinen vempele. Ja kyllähä tuo quattro nätimpi on ku nykyiset ralliautot Ottaisin omakseni milloin vain. Tietty se hieman nätimpi on ilman överi-korisarjaa, mut enivei, kaunis auto: http://youtu.be/--h888EaQhY?t=1m49sLähinnä ironiaa tuossa haettiin... Nostalgia jos jätetään sivuun, niin rumiahan nuo kaikki ovat.
Mutta takaisin topicciin: Red Bull on ilman värejä kyllä muodoiltaan ruma. Mutta eikös se ollut Ferrarin Enzo joka tokaisi, että voittava auto aina kaunis