PuoliPöhkö
Well-known member
Edit eiku ei mitään
Ja tältä tänään..Muutama minuutti sitten näytti tältä parvekkeelta kuvattuna.
upeita kuvia, empä haluaisi olla muurahainen sateellaTuossa päivänä eräänä yritin pyydystää sateella lankun päälle
tippuvasta pisarasta oikea-aikaista kuvaa.
Onnistuihan sekin lopulta. Pari harjoitusotosta ja lopuksi se napakymppi :
Kiitos kiitos.upeita kuvia, empä haluaisi olla muurahainen sateella
itsekin valokuvausta harrastan, niin olisi mielenkiintoista tietää millä laitteilla kuvaat?
Kuitenkin oot ite tehnyt ton verkon. Ei hyväksytä
Aika täydellinen verkko!:eek!:
Mikä tekee mitä? Minä en oikeasti tajua tuota.Uikohan tämä kaveri Zoolandiassa ihan vaan vedessä..?
Että onkohan tuon kilpi"konnan" uimavesi kossua vai pirtuaMikä tekee mitä? Minä en oikeasti tajua tuota.
Ai..Se oli kilpikonna. Katsoin ensin, jotta joku Zernobyl-sammakkoEttä onkohan tuon kilpi"konnan" uimavesi kossua vai pirtua
kun kaverin ilme on hieman liian innostunut. Got this?
:alppu:
.
Peesaan.Ai..Se oli kilpikonna. Katsoin ensin, jotta joku Zernobyl-sammakko
Kokeilin panoraamaohjelmaa, mutta vähän harjoitteluksi tuo meni.
Mulla oli joskus muistaakseni Photostitch -niminen ohjelma, jolla sai tehtyä panoraamakuvia. Tuppas tulemaan häiritseviä haamuelementtejä kuviin ja muutenkin tykkään kasata panoraamoja ihan photoshopilla manuaalisesti. Kun hommasta pääsee jyvälle niin useissa tapauksissa panoraama syntyy aika nopeasti jopa.
Tää menee nyt hiukka off-topikiksi, mutta laitan kuitenkin oheen ihan ensimmäisen panoraamakuvan, jonka olen tehnyt. Kone on A 26 B Invader ja kuvattu Lappeenrannan ilmailunäytöksessä 2005:
Näytä liitetiedosto 7694
Jos nyt laitan toisen panoraamakuvan saunanlauteista niin pysyy jopa toikin aiheessa tää viesti jossain määrin. Lauteet on kuvattu heti uusimisen jälkeen:
Näytä liitetiedosto 7695
"Panorointisauma" lienee heti tuossa kiukaan vasemmalla puolella? (laattalattiasta ja ylälauteen leveämmästä istuinlaudasta päätellen)
Hyvää jälkeähän nuo ovat! :thumbup:Joo. Kuva on koottu kolmesta kamera kyljellään otetusta kuvasta. Toinen sauma kulkee lattialla olevan jalkatason keskeltä vasemmalta laskien kuudenteen lautaan ylimmällä lauteella (istuinlauta on samalla tavalla leveämpi kuin tuo sinun havaitsemasi lauta). Ei tullut tuota niin huolella väännettyä, lähinnä vertailun vuoksi kun on samanlainen panoraamakuva vanhoista lauteista, jonka puolestaan tein vanhemmilleni lähettämäni s-postin liitteeksi. Toivat puutavaran uusiin lauteisiin ja sen kuvan perusteella arvioivat kuinka paljon puuta tarvitaan.
edit. Invader -kuvassa puolestaan näkyy koneen alla olevassa keltaisessa viivassa taitos nokkapyörän kohdalla. On sittemmin tullut rutiinia panoraamakuvien tekemiseen ja ainakin jossain määri pystyn välttämään tuollaiset kuprut.