Kuva on vertikaalisesti ja horisontaalisesti epävakaa katseen hakeutuessa tien ja katuvalon väliseen kulmaan. Nyt kuvaaja on tehnyt helpoimman ratkaisun eli valinnut välimuodon, vaikka asettamalla tien paremmin horisontaalisesti olisi kyseistä epäkohtaa kyetty korostamaan.Punainen viiva (2)
Kamera: Sony RX1
Kuvaamisessa oleellisin asia olisi saada tarkennus asetettua kohteeseen. Nyt se menee ohi jolloin pääasiallisena kohteena ei itseasiassa edes ole kyseinen verkkoaita jolloin kultaisella leikkauksella ei sen kannalta ole niin kovin suurta merkitystä. Yleensä tällaiset ongelmat tarkennuksessa johtuvat kamerasta, sillä esimerkiksi digipokkaritkin terävöittävät kuvat automaattisesti jolloin tarkennus näyttäisi olevan ympäristössä eikä niinkään kohteessa. Sony RX1:n speksejä en sen tarkemmin tiedä, mutta kyllähän sillä nyt ainakin tarkennus pitäisi saada oikein, vaikka olosuhteet olisivatkin hämärät. En halua joukkista tylyttää joten sanon ihan yleisesti, että kaikkien valokuvausta harrastavien kannattaisi alusta lähtien opetella kuvaamaan manuaalisäädöillä vaikka kädessä olisi kuinka kallis laite tahansa. Silloin kameran toiminnot tulevat tutummiksi ja kuvaamisesta tulee luontevampaa jonka johdosta hukkaruutujen määrä selkeästi vähenee eikä tietokoneen ääressä tarvitse kiroilla kuinka "kamera tarkensi taas väärin".Paskapuhetta. Joukiksella on taito saada kolmiulotteinen maisema kaksiulotteiseksi pinnaksi, tekstuuriksi. Ja nätistihän tuossa on verkkoaidan mutka kultaisessa leikkauksessa.
Makuasioita, mutta ota se sormi pois perseestä.Kuvaamisessa oleellisin asia olisi saada tarkennus asetettua kohteeseen. Nyt se menee ohi jolloin pääasiallisena kohteena ei itseasiassa edes ole kyseinen verkkoaita jolloin kultaisella leikkauksella ei sen kannalta ole niin kovin suurta merkitystä. Yleensä tällaiset ongelmat tarkennuksessa johtuvat kamerasta, sillä esimerkiksi digipokkaritkin terävöittävät kuvat automaattisesti jolloin tarkennus näyttäisi olevan ympäristössä eikä niinkään kohteessa. Sony RX1:n speksejä en sen tarkemmin tiedä, mutta kyllähän sillä nyt ainakin tarkennus pitäisi saada oikein, vaikka olosuhteet olisivatkin hämärät. En halua joukkista tylyttää joten sanon ihan yleisesti, että kaikkien valokuvausta harrastavien kannattaisi alusta lähtien opetella kuvaamaan manuaalisäädöillä vaikka kädessä olisi kuinka kallis laite tahansa. Silloin kameran toiminnot tulevat tutummiksi ja kuvaamisesta tulee luontevampaa jonka johdosta hukkaruutujen määrä selkeästi vähenee eikä tietokoneen ääressä tarvitse kiroilla kuinka "kamera tarkensi taas väärin".
ja laitan suuhusi? Perversioita on monia.Makuasioita, mutta ota se sormi pois perseestä.
Kaikki käy paitsi pienet kengät.ja laitan suuhusi? Perversioita on monia.
Mä joudun työn puolesta ottamaan aika paljon kuvia (kännykällä). Tullut tapa sitten räpsiä muutenkin aika paljon kuvia. Seurassa on yksi ammattikuvaaja ja sieltäkin vähän vinkkejä saanut. Paras vinkki ihmiskuvaukseen on kuitenkin se tuttu, että mene niin lähelle kuin uskallat ja sen jälkeen vielä metri. Tulee toteutettu työjutuissakin samaa sääntöä.Mites muuten forumin omistauteneemmilla valukuvauksen harrastajilla onkaan tuo otettujen kuvien määrä ja niistä erittäin onnistuneiden osuus?
Meinaan vaan, että kuvaatteko vain silloin, kun näette jotain todella erityistä vai otatteko runsaasti kuvia niin, että sataan mahtuu muutama helmi?
Reissussa ollessa tulee kuvia räpsittyä melkein japanilaisturistien tahtiin, riippuen toki paikasta. Ihan kivoja maisemia ja rakennuksiahan niissä kuvissa on, mutta ei mitään erityisen originellia. Muutamaan kuvaan sadasta sattuu jotain taiteellisempaa, esim. auringonlaskun aika tai matalla olevia pilviä vuoristoisemmalla seudulla. Muutoin kuin reissussa ollessa sitten kuvia harvemmin. Kuitenkin pokkari usein mukana, ihan siltä varalta, että jotain erityisempää pistää silmään. Näissä kuvissa onkin sitten enemmän erikoisuuden tavoittelua, ja ihan kymmeneenkin mahtuu useampi itseä miellyttävä kuva.
Kukaan ei lähde tällaisesta soramonttukuvasta hakemaan edes kultaista leikkausta. Tässä ei ole yksinkertaisesti mitään aihetta. Se on vaan kuva. Ja huono.Kuva on vertikaalisesti ja horisontaalisesti epävakaa katseen hakeutuessa tien ja katuvalon väliseen kulmaan. Nyt kuvaaja on tehnyt helpoimman ratkaisun eli valinnut välimuodon, vaikka asettamalla tien paremmin horisontaalisesti olisi kyseistä epäkohtaa kyetty korostamaan.
En olisi ihan heti uskonut, että Fagerholmissa on asunut herkkä valokuvataiteilija.Aikana jolloin pystyin sanomaan valokuvaamista harrastukseksi, otin noin 5000 valokuvaa. Kahteen olin tyytyväinen.
Jaahas, kurskilla ollut makaroonilaatikkoa kepsuttihunnulla.Kuvaamisessa oleellisin asia on saada tarkennus asetettua kohteeseen
Kamera: Sony RX1
Ettei jää huomiotta, niin tuo "naisten juoksuaika" oli hyvä otos ja osuvasti nimetty. Naurahdin jopa. Sitähän taiteelta vaaditaan, tunteiden herättämistä. Komiikka on nimettynä osunut.Kai sitä ny jotain maisemakuvia räpsii,
Loppupään porukka joutui kävelemään, mutta ensimmäiset lähtijät juoksivat ja siitä ois pitäny saada videokuvaa. Tuhannet pomppivat tissiparit yhtenäisessä samanvärisessä massassa loivat sellaisen aaltoilevan väreilyn jota tuijottaessa herkimmät sais epilepsiakohtauksen. Vähemmän herkempää nauratti.Ettei jää huomiotta, niin tuo "naisten juoksuaika" oli hyvä otos ja osuvasti nimetty. Naurahdin jopa. Sitähän taiteelta vaaditaan, tunteiden herättämistä. Komiikka on nimettynä osunut.
En olisi ihan heti uskonut, että Fagerholmissa on asunut herkkä valokuvataiteilija.
Tällä sivulla on näköjään lainattu aikamoinen helmi vuodelta 2009. Voi kun söpöä, se käytti -hymiöitä silloin epäironisesti!