F1-Forumin saunablogi 2

• Viestiketjun aloittaja Olga
  • Aloituspäivämäärä

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Tuleepa mieleen vuosien takainen uimahalli-/saunareissu Oulun Raatissa - muistaakseni olen asiasta aiemminkin Forumilla maininnut - jolloin kävellessäni sisään löylyhuoneeseen, tuntui siltä, että kiukaanpuoleinen nahkani on pian syötävässä kunnossa.
Nykyisin se on niin kylmä, että saa mennä ulkopuolelle lämmittelemään.

Örfil

Guest
Aijaijai, laiton ilmoitus, mutta kävin eilen ja ilmoitan vasta tänään.

Joni

Well-known member
Aijaijai, laiton ilmoitus, mutta kävin eilen ja ilmoitan vasta tänään.
Ei se laiton ollut vielä koska syömis ja juomistoikissa on velvollisuus kertoa saman päivän tapahtuneista aiheen jutuista. Saunan ilmoitusvelvollisuus on 2 päivää! No hätä Raineri. :)

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Ja minun toikkeihinihan ei kukaan muu kuin minä tule sääntöjä sanelemaan. :doubtful:

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Ja minun toikkeihinihan ei kukaan muu kuin minä tule sääntöjä sanelemaan. :doubtful:
No pannaan ne nyt näkyviin, kun eivät hetimiten satu silmään.

Saunomiskokemus:
- Suorituspaikka
- Suoritusaika
- Suorituslämpö
- Löylynheittojen määrä
- Kiukaan merkki ja teho
- Yleinen arvosana kokemuksesta
- Arvosana miten sauna paransi mieltä

Myös negatiiviset seikat, kuten muut saunojat samaan aikaan, voidaan raportoida. Tai jos on niin huono saunomaan, että juo jotain samalla, alkomahoolia tai muuta, pitää raportoida.

Örfil

Guest
Laajentaisin kohtaa "Kiukaan merkki ja teho" ylemmän tason otsikolla "Kiukaan malli" joka jakaantuu osiin "Puu tai vastaava", "Sähkö".
Jokaiseen sitten malli ja sähkökiukaaseen teho sekä puukiukasta käytetty klapityyppi sekä monellako tikulla kiuas laitettiin tulille.

Ihan ensimmäiseksi voisi tietysti laittaa vielä saunatyypin eli "Tavallinen" ja "Savu".

Suoritusaikaan pitäisi lisätä myös että moneenko osaan se jakautui (= postailutauot forumille).

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Dragsvikissa oli muuten öljylämmitteinen sauna. Lieko vieläkin?

Ja pikakuukke kertoi, että Porin maauimalassa ja Turun Urheilupuistossa myös.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Dragsvikissa oli muuten öljylämmitteinen sauna. Lieko vieläkin?

Ja pikakuukke kertoi, että Porin maauimalassa ja Turun Urheilupuistossa myös.
Ja lapsuudenkaverin kotona. Olin ns "haavi auki", kun kaveri sanoi saunan lämpenevän tosi nopeesti, kun pistää polttimen päälle :eek:. Joku perskeeleen Oilon siellä puhisi kiukaan takana. Kaverin isä kun huolsi jonkun huoltamoketjun mittareita ym. polttoaineisiin liittyviä vempeleitä, niin oli jotain edullisesti pykännyt vehkeet ja vempeleet moisiin tarvikkeisiin. Ja ilmeisesti "klapitkin" tuli työsuhde etuna :D

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Kävinpäs tärväämässä saunasähköä, etteivät turhaan sitä sähköä tänne siirrä.
Parempi kuitenkin on, että saa valmiiksi siirrettyä sähköä, ettei tarvitse itse hakea. :thumbup:

Örfil

Guest
Kävin pikaisesti.

Ps. jossain pitäisi olla tilasto, joka kertoo kuka johtaa saunakisaa!

Zervuska Haidis

Well-known member
Sijainti
Sivulla viisi
Kävin itsekin saunassa tänään. Mitenkäs maanantai yhtäkkiä on näin universaaliksi saunapäiväksi muuttunut? Salaliitto? Vapaamuurarit? WTC-iskut?

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Työkaveri, Kuuksosen Lalli saunoi lasikopissa samaan aikaan kun vieressä hikoilin spinninkipyörän päällä. En mennyt saunaan. En jaksanut.

Kuulitteko?!?